Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 922 409
  • 6 153

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Eiliset höntsäsählyn suoritukset ottavat päähän. Eniten ehkä ärsyttää, että tuommoinen asia ärsyttää, koska panokset ovat olemattomat. Silti ottaa vaan päähän, kun jokaviikkoisia pelejä odottaa ihan innolla ja sitten pelaa todella huonosti ja tuntuu, että on vain haitaksi joukkueelleen. Typerä olo, kun ei saa mitään aikaiseksi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Lukitusturvaa mainostavat peräkärryt, joita näkee siellä sun täällä pääkaupunkiseudulla. Vievät tilaa, ovat helvetin rumia ja lisäksi monet ovat sellaisessa kunnossa, että joutaisivat kaatopaikalle.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jatkoajan keskustelupalsta. Päivittäin tulee tylsyyttäin tätä seurattua, vaikka kiinnostus nykyisin tätä kohtaan on lähellä nollan luokkaa. Ainoa kiinnostavat ketjut on pesisketjut, mutta näin kauden ulkopuolella nekin on kovin hiljaisia. Parissakymmenessä vuodessa tavat vaan juurtuu.
 

Glove

Jäsen
Työhakemuksien täyttäminen. Pitäisi olla yksi keskitetty paikka, mihin voisi jättää tiedot kerran ja ne löytyisi sitten sieltä aina valmiina. Nyt saa joka paikkaan kirjoittaa samat asiat uusiksi jokaiseen paikkaan. Minullakin kun on tässä 50 vuoden aikana kertynyt jonkin verran koulutusta ja työkokemusta, niin siinä menee aina jonkin aikaa kun uuteen paikkaan pitää nämä samat tiedot kirjata. Sitten ne kuitenkin pyytää myös CV:tä, jossa on ne samat tiedot. Miksei se riitä?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Työhakemuksien täyttäminen. Pitäisi olla yksi keskitetty paikka, mihin voisi jättää tiedot kerran ja ne löytyisi sitten sieltä aina valmiina. Nyt saa joka paikkaan kirjoittaa samat asiat uusiksi jokaiseen paikkaan. Minullakin kun on tässä 50 vuoden aikana kertynyt jonkin verran koulutusta ja työkokemusta, niin siinä menee aina jonkin aikaa kun uuteen paikkaan pitää nämä samat tiedot kirjata. Sitten ne kuitenkin pyytää myös CV:tä, jossa on ne samat tiedot. Miksei se riitä?
Niinpä. Työhakemus on sellainen asia, jonka soisi hoidettavan suullisesti ja nimenomaan työhaastattelutilanteessa, sillä ne samat asiat tullaan ilmeisesti juuri työhaastattelussa käsittelemään. Paperityö on ihan turhaa ja minustakin CV on riittävä dokumentti.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Työhakemuksien täyttäminen. Pitäisi olla yksi keskitetty paikka, mihin voisi jättää tiedot kerran ja ne löytyisi sitten sieltä aina valmiina. Nyt saa joka paikkaan kirjoittaa samat asiat uusiksi jokaiseen paikkaan. Minullakin kun on tässä 50 vuoden aikana kertynyt jonkin verran koulutusta ja työkokemusta, niin siinä menee aina jonkin aikaa kun uuteen paikkaan pitää nämä samat tiedot kirjata. Sitten ne kuitenkin pyytää myös CV:tä, jossa on ne samat tiedot. Miksei se riitä?

Tämähän se. Sitten, jos pitää täyttää hakulomake ja siinä kysytään, miksi haet tätä paikkaa, mitkä ovat vahvuutesi ja mikä motivoi sinua, ja sitten pitäisi vielä liittää mukaan työhakemus, niin mitä siihen hakemukseen pitäisi vielä kirjoittaa, jos on kertonut oleellisen jo lomakkeessa? Sitten, jos pääset työhaastatteluun asti, niin sielläkin jälleen kysytään samoja asioita. Tulee ensimmäisenä mieleen, että lukeeko kukaan niitä ansioluetteloita, työhakemuksia ja lomakkeita, kun pitää kysyä samat kysymykset. Ja tiedän kyllä, että rekrytoijat tarkastelee, miten henkilö kertoo samat asiat kirjallisesti ja suullisesti, mutta turhauttaa se välillä vaan.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Minä vihaan työnhaussa videohakemuksien/-cv:itä. Stressiä ja turhautumista tuon kuvaaminen ja editoiminen aiheuttaa minulle. Menen mielummin perinteisellä kirjallisella työhakemuksella ja CV:llä.
 

Antisankari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaupan kassalla ihmiset, jotka ovat ihan s**tanan hitaita pakkaamaan ruokansa, tai etsimään lompakosta käteistä tai kortin.
(pois lukien jos johtuu korkeasta iästä tai vammasta)
 

Spire

Jäsen
Minä vihaan työnhaussa videohakemuksien/-cv:itä. Stressiä ja turhautumista tuon kuvaaminen ja editoiminen aiheuttaa minulle. Menen mielummin perinteisellä kirjallisella työhakemuksella ja CV:llä.
Samaistun tähän täysin, varsinkin kun en osaa olla kameran edessä luonnollisesti ja rennosti. Kasvotusten paljon helpompaa hoitaa haastattelut ja muut, pelkästään kuvan ottaminen on minulle aina ihan hirveä homma joka vie aikaa, puhumattakaan videosta. Liika itsekriittisyys korostuu aina näissä tilanteissa.
 

Glove

Jäsen
Minä vihaan työnhaussa videohakemuksien/-cv:itä. Stressiä ja turhautumista tuon kuvaaminen ja editoiminen aiheuttaa minulle. Menen mielummin perinteisellä kirjallisella työhakemuksella ja CV:llä.
Jäisi minulla varmaan hakematta semmoinen paikka johon pitää videolla hakea. Ei ole tosin tullut semmoista vdtaan niissä paikoissa, joita olen katsellut.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Minä vihaan työnhaussa videohakemuksien/-cv:itä. Stressiä ja turhautumista tuon kuvaaminen ja editoiminen aiheuttaa minulle. Menen mielummin perinteisellä kirjallisella työhakemuksella ja CV:llä.
Onneksi on semmoiset ammatit, että yleensä riittää, kun menen paikalle, sano haluavani töitä ja minut palkataan siltä seisomalta. Ennen taantumaa tilanne ei ollut sama.
Vihaan myös ryhmähaastatteluja, enkä ole koskaan moisessa edes ollut. Riittää jo ajatus siitä ja skippaan paikan haun.
 

Glove

Jäsen
Onneksi on semmoiset ammatit, että yleensä riittää, kun menen paikalle, sano haluavani töitä ja minut palkataan siltä seisomalta. Ennen taantumaa tilanne ei ollut sama.
Vihaan myös ryhmähaastatteluja, enkä ole koskaan moisessa edes ollut. Riittää jo ajatus siitä ja skippaan paikan haun.
Kyllä pääset helpolla. Elämä on epäreilua. Mutta toisaalta, en minä edes tiedä mitä haluaisin työkseni tehdä. Vielä olisi joku 17 vuotta eläkeikään, jospa keksin sen ennen sitä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minä vihaan työnhaussa videohakemuksien/-cv:itä. Stressiä ja turhautumista tuon kuvaaminen ja editoiminen aiheuttaa minulle. Menen mielummin perinteisellä kirjallisella työhakemuksella ja CV:llä.
Vaikka osaan kuvata ja editoida videoita, en yksinkertaisesti halua tehdä CV:täni videomuodossa. Paperinen versio saa riittää, joten ymmärrän vitutuksen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kaupan kassalla ihmiset, jotka ovat ihan s**tanan hitaita pakkaamaan ruokansa, tai etsimään lompakosta käteistä tai kortin.
(pois lukien jos johtuu korkeasta iästä tai vammasta)
Tämä, ja ensin kun eivät meinaa saada niitä ostoksia kärryistä hihnalle.
Onneksi mä töhöilen nykyisin enimmäkseen noilla itsepalvelukassoilla, niin ei tartte kiireisimpien polttaa konettaan mun takia ainakaan... vaimo korkeintaan...
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Onneksi mä töhöilen nykyisin enimmäkseen noilla itsepalvelukassoilla, niin ei tartte kiireisimpien polttaa konettaan mun takia ainakaan... vaimo korkeintaan...

Joo itsellä toisinaan vaan sen verran isosti ostoksia, ettei itsepalveluiden tila oikein riitä. Pienemmällä määrällä itsepalvelukassat kyllä parempia.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Sekoan heti, ellei edelläni oleva laita sitä ostoseroitinta. Lappaan aivan vittupäisyyttäni omat ostokseni hihnalle aivan tuntumaan.
Mä mielenosoituksena tiputan sen eroittimen kovaa ja korkealta, että aikaisempi huomaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Jep, mutta itsekin menen tuolla @Straight Edge :n taktiikalla. Katson meinaako kassa jatkaa minun ostoksia hänen laskulle. Usein kun edellä oleva keskittyy johonkin aivan muuhun.
Sama täällä, jos/kun käytän palvelukassoja. Muutaman kerran on tullut aika raivostuneita katseita ja mielenosoituksellisen ripeitä liikkeitä, kun edellä menenvä on eroitellut ostoksiaan omistani. Minä vain hymyilen ystävällisesti(ivallisesti), ystävällisesti(ivallisesti).... (feat. Jope)
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minun pitää uusia henkilökortti kun nimeni muuttui. Kävin katsomassa aikoja poliisilaitokselle niin vasta joulukuun puoleen väliin saa ajan. Kyllä varmaan vanhalla nimellä selviän sinne saakka...
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Minun pitää uusia henkilökortti kun nimeni muuttui. Kävin katsomassa aikoja poliisilaitokselle niin vasta joulukuun puoleen väliin saa ajan. Kyllä varmaan vanhalla nimellä selviän sinne saakka...
Mistä sinä niin myöhälle vasta ajan löysit? Muistaakseni vaikutat Lahdessa tai siinä lähellä. Esim. Lahden pääpoliisiasemalle näyttäisi olevan aikoja varattavissa 13.11. alkavalle viikolle. Heinolaan jo marraskuun alkupäiville.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lahden pääpoliisiasemalle näyttäisi olevan aikoja varattavissa 13.11. alkavalle viikolle.
Nuo marraskuun ajat ovat tulleet tuon eilisen illan hakuni jälkeen. Silloin antoi vain joulukuulle aikoja. Tuon takia kannattaa käydä välillä uudelleen tarkastamassa aikoja koska niitä tulee lisää tarjolle. Siirsin aikani aiemmaksi nyt...
Peukku sinne.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Sukkien nopea reikiintyminen. Koskahan keksitään sellaiset sukat, jotka eivät reikiinny käytössä ja jotka ovat silti mukavat käyttää?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös