Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 922 835
  • 6 153

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Siis kaksi kertaa enemmänhän on sama kuin tuplasti. Ja luku 5 tuplasti on 5+5. Yksinkertaista. Eli juuri niinkuin sinäkin sanot. Joka muuta väittää, on yksinkertaisesti väärässä.

Jos minä väitän, että kaksi kertaa on enemmän kuin viisi on 25, enkö minä ole sillon väärässä kaksinkertaisti, enkä yksinkertaisesti?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Hiirestä loppui akku juuri sopivasti työpäivää aloitellessa. Mitäs unohdin eilen ladata, vaikka piti.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Sähköpostiin tuli taloyhtiöltä tiedote. On se nykyään kätevää kun ei noitakaan tarvitse enää tulostella ja postiluukkuihin jakaa.

Tekstinä mailissa oli vain "ohessa tiedote" jne. ja mukana oli pdf. Ja kun pdf:n avaa, siinä kerrotaan että tiedotteen varsinainen sisältä löytyy netistä, ja perään pitkä nettiosoite. Ja pdf oli vielä niin taitavasti luotu, ettei nettiosoitetta voinut suoraan klikata tai kopioida, vaan se piti tuosta pdf:stä tiirailla ja omin kätösin kirjoittaa selaimen osoiteriville.

On se nykyään kätevää.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tekstinä mailissa oli vain "ohessa tiedote" jne. ja mukana oli pdf. Ja kun pdf:n avaa, siinä kerrotaan että tiedotteen varsinainen sisältä löytyy netistä,
Isännöitsijäksi päässee ihan millaisella osaamisella suostuu vain töihin tulemaan
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Jatkoajan keskustelun liigaosion playoff-sarjaketjujen otsikoissa on KooKoon sijoitusnumerona (7.), vaikka KooKoo oli runkosarjassa kahdeksas. Samoin Tappara-Lukko-sarjassa Lukon perässä oli (8.), vaikka se oli (10.)

Joku jo tarttuikin tähän, niin hänelle selitettiin perusteeksi, että Lukko muka nousi kahdeksanneksi sijoitetuksi voittamalla ensimmäisen kierroksen.

Eikö samalla logiikalla KooKoo noussut nyt rankingissa neljänneksi sijoitetuksi (ja Ilves ja TPS myös yhden pykälän) ja siis finaalissa ole aina vastakkain joukkue A (1.) - joukkue B (2.)? Ei näihin koskaan aiemmin ole tullut muutoksia joukkueiden edetessä eteenpäin. Nuo niin sanotut "säälipleijarit" ovat virallisesti pudotuspelien 1. kierros, eikä niillä ole erityissääntöjä sen suhteen, että esimerkiksi "oikeat pleijarit" alkaa vasta niiden jälkeen, että niissä voisi vielä pudotuspelien ennakkorankingia parantaa, mutta puolivälierissä enää ei.

Kyllä korpeaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En muista kuka tällä palstalla valitti siitä kun rappukäytävässä on valot päällä päivälläkin. Joku idiootti on ottanut susta mallia ja sammuttelee mun rappukäytävästä valoja myös öisin. Käske sitä lopettamaan.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lidlin nihkeys asentaa itsepalvelukassoja myymälöihinsä.

Kävin tänään ensimmäistä kertaa max 2 vuotta sitten avatussa Jätkäsaaren toimipisteessä, eikä muuten modernissa kaupassa ollut ainuttakaan. Taisi olla myös Keravan Lidl, mikä oli viime vuonna kuukauden päivät suljettuna, jolloin kaupassa uudistettiin kaikki mahdollinen parkkipaikan päällystettä ja kaupan lattioita myöten, mutta niin vain remontinkin jälkeen pikakassat loistavat poissaolollaan.

Itsepalvelukassat eivät tietenkään ole ilmainen investointi ja joissain myymälöissä niiden sijoittelu voi tuottaa haasteita, mutta Lidl on ainakin PK-seudulla jonkinlainen poikkeus tässä. Valitettavaa sinäänsä, koska muuten suosin Lidliä ruokaostoksissani.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Glove

Jäsen
En tiedä mitä itsepalvelukassa maksaa, mutta jos sillä säästää yhden myyjän palkan vuodessa niin luulisin olevan kannattava investointi.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
En tiedä mitä itsepalvelukassa maksaa, mutta jos sillä säästää yhden myyjän palkan vuodessa niin luulisin olevan kannattava investointi.
Ainakin itsepalvelukassat vähentää oman kokemukseni mukaan jonoja. Lidleissä joutuu aina jonottamaan kovinkin kauan, vaikka kassat nopeasti toimivatkin, mutta niitä ei ole riittävästi auki. Esimerkiksi Prisman kassoilta selviydyn paljon nopeammin ulos kuin lidlistä. Tämän takia pyrinkin lidlissä käyntiä välttämään, niin paljon kuin mahdollista.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Lidlin nihkeys asentaa itsepalvelukassoja myymälöihinsä.

Kävin tänään ensimmäistä kertaa max 2 vuotta sitten avatussa Jätkäsaaren toimipisteessä, eikä muuten modernissa kaupassa ollut ainuttakaan. Taisi olla myös Keravan Lidl, mikä oli viime vuonna kuukauden päivät suljettuna, jolloin kaupassa uudistettiin kaikki mahdollinen parkkipaikan päällystettä ja kaupan lattioita myöten, mutta niin vain remontinkin jälkeen pikakassat loistavat poissaolollaan.

Itsepalvelukassat eivät tietenkään ole ilmainen investointi ja joissain myymälöissä niiden sijoittelu voi tuottaa haasteita, mutta Lidl on ainakin PK-seudulla jonkinlainen poikkeus tässä. Valitettavaa sinäänsä, koska muuten suosin Lidliä ruokaostoksissani.
Voisiko johtua kuitenkin siitä, että Lidlin asiakkaista 80% on maahanmuuttajia, opiskelijoita tai muuten vain yhteiskunnan alimpiin tuloluokkiin kuuluvia. Silloin jos asentaisi pikakassoja, niin varmasti lisääntyisi myös kaupan ”hävikki”.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ruokakauppojen palvelukonseptia sopisi uudistettavan kyllä siihen suuntaan, että nurkassa se pari "palvelukassaa" avoinna vanhuksille, kalliimpia esineitä ostaville ja avuttomille, mutta muuten itsepalvelukassat olisivat ns. normi.

Ajoittainhan Prismassa joutuu myös pikakassoille jonottamaan, kauppojen tehneen tietoisen valinnan pitäessä nämä eräänlaisena gimmickinä, vaikka kehityksen soisi kulkevan juurikin suuntaan, käytä itsepalvelukassaa kiitos... Edelleen siis self service-pisteitä saattaa isossa hypermarketissa olla vain se ~5kpl, siinä missä perinteisiä kassoja on edelleen valtaenemmistö.

Ymmärrän täysin, että palvelukassoille on tietty paikkansa myös tulevaisuudessa, mutta jos ostoksina ovat paketti basmatiriisiä, juustoraastetta, kanan koipireisiä ja Pepsi Maxia tulisi asioinnin tapahtuvan itsepalvelukassoilla ja toivoisin kauppojen vastaavan kysyntään myös tarvittavalla kapasiteetilla.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Keskustelun jatkoksi voisi mainita ne ihmiset, jotka änkee näille itsepalvelu-/pikakassoille sen viikon ruokaostokset sisältävän täyden ostoskärryn kanssa.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Lidlin nihkeys asentaa itsepalvelukassoja myymälöihinsä.

Kävin tänään ensimmäistä kertaa max 2 vuotta sitten avatussa Jätkäsaaren toimipisteessä, eikä muuten modernissa kaupassa ollut ainuttakaan. Taisi olla myös Keravan Lidl, mikä oli viime vuonna kuukauden päivät suljettuna, jolloin kaupassa uudistettiin kaikki mahdollinen parkkipaikan päällystettä ja kaupan lattioita myöten, mutta niin vain remontinkin jälkeen pikakassat loistavat poissaolollaan.

Itsepalvelukassat eivät tietenkään ole ilmainen investointi ja joissain myymälöissä niiden sijoittelu voi tuottaa haasteita, mutta Lidl on ainakin PK-seudulla jonkinlainen poikkeus tässä. Valitettavaa sinäänsä, koska muuten suosin Lidliä ruokaostoksissani.

En ymmärrä, miksi omassa lähi-Lidlissä on kuusi kassaa, kun niistä maksimissaan kolme on käytössä. Yleensä avoinna on vain kaksi ja se kolmas avataan vasta, kun jonot ovat kaupan levyiset. Hyvin voisi poistaa kaksi kassaa ja asentaa neljä itsepalvelukassaa siihen. Lidlissä on muutenkin omasta mielestäni epämiellyttävää asioida, niin kokemus pitkittyy vaan, kun joutuu seisoskelemaan siellä.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En ymmärrä, miksi omassa lähi-Lidlissä on kuusi kassaa, kun niistä maksimissaan kolme on käytössä. Yleensä avoinna on vain kaksi ja se kolmas avataan vasta, kun jonot ovat kaupan levyiset. Hyvin voisi poistaa kaksi kassaa ja asentaa neljä itsepalvelukassaa siihen. Lidlissä on muutenkin omasta mielestäni epämiellyttävää asioida, niin kokemus pitkittyy vaan, kun joutuu seisoskelemaan siellä.

Joo. Toki jokainen kauppa, ravintola tai mikä tahansa kaupallinen yritys pyrkii toimimaan pienimmällä mahdolisella henkilökunnalla, mikä on täysin ymmärrettävää taloudelliset realiteetit tiedostaen, mutta se että joudun usein todellakin jopa sen kymmenkunta minuuttia jonottamaan yhden hengen ostosten kanssa on turhauttavaa. Tämän takia pyrinkin asioimaan klo 21 jälkeen tai ennen aamupäivän eläkeläispiikkiä, mikäli aikatauluni vain antavat myöten.

Näin muutenhan suosin Lidliä lähtökohtaisesti ruokaostoksissa. Valikoima on makuuni ja lähin myymälä kirjaimellisesti kivenheiton päässä kotoa, niin totta ihmeessä käyn miltei joka päivä. Tiedä sitten onko nihkeys itsepalvelukassojen asentamiselle jokin saksalainen erikoisuus. Lidlissähän ei edelleenkään luoteta suomalaisten rehellisyyteen punnita itse HeVi-osaston tuotteet, tai laittaa itse tarra paistopisteen leipäsille.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lidlin nihkeys asentaa itsepalvelukassoja myymälöihinsä.
Lidlin konseptiinhan kuuluu että vihannesten, hedelmien tms. punnituksen tekee kassa joten vähän huonosti sellaiseen sopii itsepalvelukassa. Eli jotain olisi muutettava (eli asiakas punnitsee tuotteet) tai rajattava punnittavat tuotteet itsepalvelukassojen ulkopuolelle. Hitaasti vissiin taipuu Lidl muutoksiin...
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Lidlin konseptiinhan kuuluu että vihannesten, hedelmien tms. punnituksen tekee kassa joten vähän huonosti sellaiseen sopii itsepalvelukassa. Eli jotain olisi muutettava (eli asiakas punnitsee tuotteet) tai rajattava punnittavat tuotteet itsepalvelukassojen ulkopuolelle. Hitaasti vissiin taipuu Lidl muutoksiin...

Kuten @444 mainitsi, niin kyllä Tampereella Lidleissä ainakin itsepalvelukassat on. Ja itse siinä punnitaan vihannekset ym.

Itseäni itsepalvelukassat lähinnä ärsyttävät, mutta toisinaan niitä pienissä ostosmäärissä jonon ohittamiseen käytän.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Räntäsade.

Toki vesisade pykälän enemmän vielä.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Tämän syy on ilmeisesti vanhoissa kirjoissa, mihin tämä perustuu, mutta silti ärsyttää, että Netflixissä oleva sarja "Anne, with an E" on suomalaiselta nimeltään "Anna, A lopussa"

E: korjattu ennakoivan tekstinsyötön pelleilyt
 
Viimeksi muokattu:

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaupan kassalla käyttäytymistä koskee myös tämä. Mennään pakkaamaan tavaroita eikä "huomata" että nyt ne omat kamat loppuu. Sitten aletaan penkomaan missäs se lompakko on? Pengotaan taskut ja kassit, eikä löydy lompakkoa. Sitten kun se löytyy, niin sieltä lompakosta ei löydetä maksukorttia. Hieman nousee savu korvista kun tätä touhua katsoo jonossa.

Miten korttia ei voi löytää omasta lompakosta? Eikä siinä mitään jos näin käy vanhukselle, mutta kun näin käy myös nuorille. Eipä siinä ei pitäisi olla mukamas niin kiire itsellä, mutta onhan tuo ajattelematonta toimintaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei oikein avaudu tämä.
Eli aikanaan on julkaistu kirja nimellä Anne of Green Gables. Se on käännetty suomeksi ja annettu nimeksi Annan nuoruusvuodet. Nyt CBS ja Netflix tekevät tuohon perustuvaa sarjaa nimellä Anne, with an E. Jostain syystä tämä on suomennettu muotoon Anna, a lopussa. Tämä ärsyttää vastaantulijaa, vaikka hahmon nimi onkin aiemmin käännetty muotoon Anna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös