Hassua, miten noi vaihtelee. Innanen on niitä, ketkä ärsyttävät mua vähän tai ei ollenkaan. Ja mä ärsyynnyn pienestä.Innasen selostus. On semmoinen hahmo, ketä ei jaksa enää kuunnella.
Hassua, miten noi vaihtelee. Innanen on niitä, ketkä ärsyttävät mua vähän tai ei ollenkaan. Ja mä ärsyynnyn pienestä.Innasen selostus. On semmoinen hahmo, ketä ei jaksa enää kuunnella.
Eikö pienestä ärsyyntyminen ole kokonaisuudessaan aika raskasta?Hassua, miten noi vaihtelee. Innanen on niitä, ketkä ärsyttävät mua vähän tai ei ollenkaan. Ja mä ärsyynnyn pienestä.
Ei, kun ei ärsyynny ihan kaikesta. Mutta kun ärsyyntyy, niin voi ärsyyntyä pienestäkin asiasta.Eikö pienestä ärsyyntyminen ole kokonaisuudessaan aika raskasta?
Kaikki arvaa, että känni puhelua tulossa?Yritin soitella kavereille. Yksi on öissä ja muut ei vastaa. Mitä kavereita ne semmoset on?
Mutta eihän me niille sitä kerrottu etukäteen?Kaikki arvaa, että känni puhelua tulossa?
Ystäväsi ovat kaukaista sukua Nostradamukselle, oletan?Mutta eihän me niille sitä kerrottu etukäteen?
Kyllä mä kuulin, että kämpässä oltiin. Keittiön pimennossa olin. Nyt ihan vahingossa baarissa.Kaikki arvaa, että känni puhelua tulossa?
Ihmiset, jotka väittävät, että "Kaksi kertaa enemmän kuin x" tarkoittaa, että luku on kolme kertaa suurempi kuin aiempi luku. Eli esimerkiksi kaksi kertaa suurempi kuin 5 tarkoittaisi kaavaa 5+2x5. Toki en ole ainoa, sillä tästä on ilmeisesti jo vuonna 2002 avautunut Jukka Kohonen Helsingin yliopistosta: Kaksi kertaa suurempi - yleisimmät harhaluulot
Niin se nyt vaan matemaattisesti tarkoittaa. Ei siinä ole mitään tulkintaa.Ihmiset, jotka väittävät, että "Kaksi kertaa enemmän kuin x" tarkoittaa, että luku on kolme kertaa suurempi kuin aiempi luku. Eli esimerkiksi kaksi kertaa suurempi kuin 5 tarkoittaisi kaavaa 5+2x5. Toki en ole ainoa, sillä tästä on ilmeisesti jo vuonna 2002 avautunut Jukka Kohonen Helsingin yliopistosta: Kaksi kertaa suurempi - yleisimmät harhaluulot
Onhan siinä tulkintaa, nimenomaan matemaattisesti. Tulkinta voi olla joko multiplikatiivinen ja additiivinen, kuten linkkaamassani tutkimuksessa todettiin. Ja voihan tuota kielitieteessäkin tulkita joko multiplikatiivisesti tai additiivisesti.Niin se nyt vaan matemaattisesti tarkoittaa. Ei siinä ole mitään tulkintaa.
Kieli kehittyy/rapautuu kokoajan, näiden matemaattisesti termien raiskaamisen lisäksi on nykyisin kielikeskuksen mukaan ihan ok puhua säästä kelinä.Miksi multiplikatiivinen on oikeampi? Tämä tosin taitaa olla niitä juttuja, missä valitsee puolensa ja jossain määrin molemmat on oikein. Lienee arkikielestä alkanut käytäntö, joka on sittemmin vakiintunut. Mä olen sisäistänyt additiivisen tulkinnan ja menen sillä.
Siis kaksi kertaa enemmänhän on sama kuin tuplasti. Ja luku 5 tuplasti on 5+5. Yksinkertaista. Eli juuri niinkuin sinäkin sanot. Joka muuta väittää, on yksinkertaisesti väärässä.Ihmiset, jotka väittävät, että "Kaksi kertaa enemmän kuin x" tarkoittaa, että luku on kolme kertaa suurempi kuin aiempi luku. Eli esimerkiksi kaksi kertaa suurempi kuin 5 tarkoittaisi kaavaa 5+2x5. Toki en ole ainoa, sillä tästä on ilmeisesti jo vuonna 2002 avautunut Jukka Kohonen Helsingin yliopistosta: Kaksi kertaa suurempi - yleisimmät harhaluulot
Siis kaksi kertaa enemmänhän on sama kuin tuplasti. Ja luku 5 tuplasti on 5+5. Yksinkertaista. Eli juuri niinkuin sinäkin sanot. Joka muuta väittää, on yksinkertaisesti väärässä.
Isännöitsijäksi päässee ihan millaisella osaamisella suostuu vain töihin tulemaanTekstinä mailissa oli vain "ohessa tiedote" jne. ja mukana oli pdf. Ja kun pdf:n avaa, siinä kerrotaan että tiedotteen varsinainen sisältä löytyy netistä,
Ainakin itsepalvelukassat vähentää oman kokemukseni mukaan jonoja. Lidleissä joutuu aina jonottamaan kovinkin kauan, vaikka kassat nopeasti toimivatkin, mutta niitä ei ole riittävästi auki. Esimerkiksi Prisman kassoilta selviydyn paljon nopeammin ulos kuin lidlistä. Tämän takia pyrinkin lidlissä käyntiä välttämään, niin paljon kuin mahdollista.En tiedä mitä itsepalvelukassa maksaa, mutta jos sillä säästää yhden myyjän palkan vuodessa niin luulisin olevan kannattava investointi.