Kuka enää käyttää käteistä? Kaupat hoidetaan kuule Mobilepaylla, senkin dinosaurus. Käteisen kanssa voi helpommin joku alkaa säätämään ja tinkimään, mutta kännykkäsovelluksella tähän on pienempi riski.Nopeimmalle noutajalle käteisellä. Näillä sanoilla möisin itse, jos jotain olisin myymässä.
Minä olen paljon vanhemmalta ajalta kuin dinosaurukset.Kuka enää käyttää käteistä? Kaupat hoidetaan kuule Mobilepaylla, senkin dinosaurus. Käteisen kanssa voi helpommin joku alkaa säätämään ja tinkimään, mutta kännykkäsovelluksella tähän on pienempi riski.
Onkos tuo nykyään enää pakollinen kurssi biologiassa? Ne perinnöllisyysjutut (silmien väri, veriryhmät yms.) oli mukavia, vaikka muuten en ole koskaan biologiasta välittänyt.Solubiologian opiskelu ärsyttää tällä hetkellä. Onneksi se sanoo sentään enemmän minulle kuin filosofia, opettaja on pätevä ja ryhmäni on jees. En ole aikeissa kirjoittaa biologiaa, koska se on vaan liian haastavaa.
Kyllä se ainakin omassa opinahjossani on. Noh...onneksi sentään ymmärrän jotain aiheesta, joten ihan sysipaskaa arvosanaa tuskin tulen saamaan, mutta ei nuo solut, aminohapot, emäkset ja myöskään erinäiset evoluutioon liittyvät jutut omaa ydinosaamistani ole.Onkos tuo nykyään enää pakollinen kurssi biologiassa? Ne perinnöllisyysjutut (silmien väri, veriryhmät yms.) oli mukavia, vaikka muuten en ole koskaan biologiasta välittänyt.
Suosikkikirjassani johdannon jälkeen heti toinen kappale on "Hermolihasjärjestelmän rakenne ja toiminta." Onhan se valmentajana hyvä tietää miten urheilijan keho toimii ja mitä pitää tehdä, että se toimisi vielä paremmin. Valmennukset tosin olen jo tainnut valmentaa, enkä pysty enää kuvittelemaan itseäni useita kertoja viikossa jonnekin jäähallille tai muuhun urheilupaikkaan useita kertoja viikossa ja nukkumaan sikiöasennossa bussissa pitkin Suomea. Tai no, tarpeeksi euroja nippuun niin ehkä muutan mieleni.Kyllä se ainakin omassa opinahjossani on. Noh...onneksi sentään ymmärrän jotain aiheesta, joten ihan sysipaskaa arvosanaa tuskin tulen saamaan, mutta ei nuo solut, aminohapot, emäkset ja myöskään erinäiset evoluutioon liittyvät jutut omaa ydinosaamistani ole.
Vuokrattavat polkupyörät tuskin ärsyttävät ketään, joten omasta puolestani niiden määrä voisi lisätä samalla, kun sähköskuuttien määrää pienentäisi.Vuokrattavat sähköskuutit ovat tehneet paluun katukuvaan.
Jep! Tosin jos pyörät viskattaisiin samoin kuin skuutit nyt matkan loppuessa niin saattaisi ärsyttää ihan helvetisti.Vuokrattavat polkupyörät tuskin ärsyttävät ketään, joten omasta puolestani niiden määrä voisi lisätä samalla, kun sähköskuuttien määrää pienentäisi.
Jonkinlainen sanktio voisi olla hyvä rangaistus tuollaisesta toiminnasta eli vaikkapa samaa luokkaa kuin esim. HSL:llä jaettavat 80 euron tarkastusmaksut liputta matkustaville. Koska en käytä noita skuutteja tai vuokrapyöriä, en osaa sanoa, onko niissä käytössä tuollaista systeemiä, mutta sen olettaisi hieman hillitsevän kyseistä toimintaa.Jep! Tosin jos pyörät viskattaisiin samoin kuin skuutit nyt matkan loppuessa niin saattaisi ärsyttää ihan helvetisti.
Itseä on alkanut kanssa ärsyttää tää tosi paljon. Ymmärrän lainasanojen käytön tilanteissa kun ei ole oiken kuvaava sanaa taikka termiä suomeksi. Mutta pari viikkoa sitten meni hermot lätkämatsia katselessa kun Sim Liivik käytti ihan surutta englaninkielisiä sanoja vaikka ihan selkee suomenkielinen sana oli tarjolla. Esim. puhui jostain "leadershippistä" vaikka sana "johtajuus" ois tarjolla. Sitten kun ei hänen jutut muutenkaan uppoa niin Liivik on varmaan ärsyttävin komenttaori tällä hetkellä.Turha englannin kielen käyttö täällä meillä Suomessa. Ärsyttää ihan järkyttävän paljon, kun ilmiö tunkee joka paikkaan.
Mitä on Lean ajattelu maksaessa ostoksia? Ärsyttää kun ei tajua...lean-ajattelua sitten lainkaan.
Virtaustehokkuutta. Jos joku vatuloi itsepalvelukassalla, niin siitä syntyy prosessipullonkaula!Mitä on Lean ajattelu maksaessa ostoksia? Ärsyttää kun ei tajua...
Ihmiset ovat erilaisilla temperamenteilla varustettuja. Toiset ottavat rauhassa eivätkä kiirehdi. Se on ihan OK. Ei kaiken tarvitse aina käydä niin nopeasti.Lisäksi muutenkin ihmetyttää, että miksi vasta maksupäätteellä aletaan etsimään lompakkoa. Itse otan jo lompakon/kortin valmiiksi esille, jotta voin nopeasti maksaa ostokset ja lähteä pois paikalta. Joillekin ei ole maalaisjärkeä tai lean-ajattelua sitten lainkaan.
@Oles älä ota noita tapauksia henkilökohtaisesti. Oletko ikinä myynyt mitään Torissa? Jos et, niin kokeile itse. Opit sinäkin sitten äkkiä myymään tavarat heti ensimmäiselle paikanpäälle ehtineelle. Jos nimittäin jossakin menettää uskonsa ihmisiin, niin armeijassa, taloyhtiön kokouksessa ja Tori.fissä.
Huonoa palvelua. Ei kiinnosta asiakkaat eikä työväline.Bussikuskit, jotka etenevät nykivällä ajotyylillä kaasua ja jarrua liiankin innokkaasti painellen. Minkä vuoksi pitää ajaa sillä tavalla?
Jep. Tämä ärsyttää itseänikin melkein yhtä paljon kuin ne itse meluajat. Itselläni meni kasetti aivan täysin jumiin entisen kaverini (osittain juuri siitä syystä entisen) kanssa. Hänen mielestään on ihan oma vikani, jos vaikka häiriinnyn siitä, että mökkinaapuri vetää bassot kaakkoon puoli neljään kestävissä paljubileissä niin, että koko Saaristomeri raikaa. "Laitat vaan silmät kiinni ja alat nukkumaan, etkä välitä siitä", "Kyllä lapsikin voi nukkua melussa". Jeesus, että ärsyttää ihmiset, jotka kuvittelevat olevan koko maailman napa välittämättä yhtään toisista ihmisistä tai eläimistä tai muista.Ihmisten reaktio, kun valitetaan meluavista naapureista. Ääntä pitää sietää, mutta miksi kaikkien tulisi kärsiä sen yhden takia?