Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 922 379
  • 6 153

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ihmiset jotka täyttävät kahvikuppinsa ihan siihen reunaan asti. Tätä näkee niin kahviloissa kuin työpaikalla. Miksei voi käyttää kannellista mukia tai vaihtaa isompaan jos se on noin vaikeaa? Sitten lähdetään h i t a a s t i köpöttelemään samalla hörppien sitä kupin reunaa.
Kun kotona täyttää ihan reunojaan myöten niin hankala muistaa että muualla pitää käyttäytyä vähän eri tavalla. Ei siinä itseä ärsyttää kaiken maailman hidastelu kaikkialla. Oli kyse sitten autolla liikkumisesta, julkisissa kulkemisesta, rullaportaiden yläpäähän seisomaan jäävistä idiooteista, kolmen tai useamman ihmisen ryhmistä jotka tukkivat tien kävelemällä koko tien leveydeltä, kapeasta jalkatiestä jossa joku on edellä mutta vastaan tulee väkeä ettei viitsi änkeä ohitsekaan, kaupan kassalla hidastelijat, ostosten pakkauksessa hidastelevat ihmiset, "mä otan vielä ton" tyypit, ihmiset jotka haluavat maksella veikkauskuponkeja, väärässä järjestyksessä jossain linjastolla kulkevat ihmiset...

No ehkä tuossa on jo tarpeeksi väkeä mainittu. Ai niin ja ihmiset joiden mielestä on eri kätevää katsella puhelimesta videoita äänet päällä olivat sitten kotona tai muualla. Kuulokkeet on keksitty, ne ei maksa ihan vitusti käyttäkää niitä. Ei kiinnosta yhtään kuunnella kun katselette jotain paskaa loopilla.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Julkisen liikenteen lakot. Minä pystyn tekemään töitä etänä, mutta kun muu perhe ei pysty niin joutunut toimimaan taksikuskina. Eikä edes tuo niin älyttömästi haittaa kun voin kyllä töitä tehdä illallakin (tai aikaisin aamulla), mutta kun radiota autossa kuuntelee niin jo lähes vitutusketjun asiaa se turha lätinä joka hemmetin kanavalla. Miksei voi vaan soittaa musiikkia. Mainokset vielä siedän, koska ovat mainosradiossa pakollisia, mutta en yksinkertaisesti jaksa kuunnella täysin turhanpäiväistä paskanjauhantaa. Yleensä jokaisella kanavalla vielä samaan aikaan (kuten mainoksetkin).
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
… mutta kun radiota autossa kuuntelee niin jo lähes vitutusketjun asiaa se turha lätinä joka hemmetin kanavalla.
Ei pysty tosiaan radiota kuuntelemaaan juuri ollenkaan. En oikein siedä mitään (ainakaan radiossa soitettavaa) populaarimusiikkia, en siedä mainoksia (ainakaan jos niissä lauletaan saatana), en kestä mitään turhaa namilässytystä. Oon puheohjelmatyyppi, jota ärsytti kovasti aikoinaan musiikin saapuminen YLE Puheelle. Ja kanavan muuttuminen podcast-kanavaksi olikin sitten jo hylkyperuste. Joskus vieläkin yritän autoillessani etsiä puheohjelmia, ja sukkuloin pääasiassa Ylen Ykkösen ja Radio Suomen välillä.

Äänikirjat, itse valitut podcastit, Spotify. Niillä meikäläinen pysyy järjissään.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Julkisen liikenteen lakot. Minä pystyn tekemään töitä etänä, mutta kun muu perhe ei pysty niin joutunut toimimaan taksikuskina. Eikä edes tuo niin älyttömästi haittaa kun voin kyllä töitä tehdä illallakin (tai aikaisin aamulla), mutta kun radiota autossa kuuntelee niin jo lähes vitutusketjun asiaa se turha lätinä joka hemmetin kanavalla. Miksei voi vaan soittaa musiikkia. Mainokset vielä siedän, koska ovat mainosradiossa pakollisia, mutta en yksinkertaisesti jaksa kuunnella täysin turhanpäiväistä paskanjauhantaa. Yleensä jokaisella kanavalla vielä samaan aikaan (kuten mainoksetkin).
Itteekin ärsytti liikenne lakko. Ärsytti myös se että jouduin noina päivinä asioimaan paljon ytimessä, ja parkkipaikat tiukassa ja yleensäkin sen todellakin huomasi että sunnuntai autoilijoita läsnä.
No otin verenpainelääkkeet tuplana niin tässäpä sitä edelleen ollaan.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Turha englannin kielen käyttö täällä meillä Suomessa. Ärsyttää ihan järkyttävän paljon, kun ilmiö tunkee joka paikkaan. Viimeksi tänään meinasi verisuoni katketa päästä kun näin YLE:n nettisivuilla ensimmäisenä seuraavan otsikon "Side hustleista tuli työelämätrendi - kaksi suomalaista kertovat paljonko he tienaavat sivutöillään."

Miksi tuota otsikkoa ei olisi voinut kirjoittaa ihan kokonaan meidän omalla hienolla ja melkoisen ainutlaatuisella suomen kielellä? Ja vaikka ihan sen takia, että otsikko olisi kaikkien suomalaisten ymmärrettävissä. Loppuun vielä linkki kyseiseen artikkeliin, vaikka se nyt ei tässä sinänsä olekaan oleellista.

 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Olin sopinut tori.fin kautta ostavani yhden lisäosan lautapeliin ja oli tarkoitus mennä huomenna hakemaan ja maksamaan se. Tästä oli ollut puhetta toissa viikolla ja tässä välissä ei ollut minulla mahdollisuutta mennä hakemaan eikä myyjäkään liikkunut minun suunnallani, mutta huomenna olen menossa hänen lähistölleen, niin kaupat olisivat onnistuneet muiden asioiden lomassa. No menin tori.fiin viesteihin aikeena laittaa vielä viestiä huomisesta, mutta siellä olikin viesti myyjältä, että lisäosa oli haettu eilen... Täytyy sanoa, että ärsyttää yllättävän paljon, koska meillä piti olla diili, eikä hän voinut sitten odottaa kahta päivää pitempään. Kyseessä ei ole mikään muuttomyynti tai tilaa vievä asia, vaan pienen kirjan kokoinen esine, joten en näe, mikä kiire hänellä oli.

Kävi vähän samalla tavalla viime vuonna sählymailan kanssa, No siinä tapauksessa henkilö oli sanonut, että antaa mailan ensimmäisenä hakevalle, mutta olin sopinut hakevani sen seuraavana päivänä joskus alkuillasta, mutta joku sitten haki sen pari tuntia aiemmin, niin sekin peruuntui. Kyllä sekin otti päähän, koska senkin piti olla sovittu juttu silti.
 

Alejandro

Jäsen
@Oles älä ota noita tapauksia henkilökohtaisesti. Oletko ikinä myynyt mitään Torissa? Jos et, niin kokeile itse. Opit sinäkin sitten äkkiä myymään tavarat heti ensimmäiselle paikanpäälle ehtineelle. Jos nimittäin jossakin menettää uskonsa ihmisiin, niin armeijassa, taloyhtiön kokouksessa ja Tori.fissä.
 

ace

Jäsen
@Oles älä ota noita tapauksia henkilökohtaisesti. Oletko ikinä myynyt mitään Torissa? Jos et, niin kokeile itse. Opit sinäkin sitten äkkiä myymään tavarat heti ensimmäiselle paikanpäälle ehtineelle. Jos nimittäin jossakin menettää uskonsa ihmisiin, niin armeijassa, taloyhtiön kokouksessa ja Tori.fissä.
Tori.fistä (nyt kielipoliisit kertomaan oliko tämä oikea kirjoitusmuoto?) ei ole kokemuksia, mutta armeija ja taloyhtiön kokoukset mainittuna tässä kontekstissa aiheutti sen kuuluisan kaljat näppikselle reaktion. Armeija onneksi jo käyty kauan sitten, yhtiökokouksia ja niitä naapureita valitettavasti pitää kestää joka vuosi, mutta sohva pitäisi myydä ensi kesänä. Uhka vai mahdollisuus?
 

Alejandro

Jäsen
@ace Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, niin sohvan myymisestä minulla on paras myyntikokemus. Muista mainita, että sohva on vain haettavissa, eli et ole toimittamassa sitä ilmaiseksi 200 kilometrin päähän.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Itse lopetin antamisen pois Facebookin kautta kun ilmaiseksikin antaminen oli vaikeaa. Tästä lähtien roudaan aina pikkuromut kamulle kuka jaksaa tosiaan myydä alle eurollakin krääsää.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Solubiologian opiskelu ärsyttää tällä hetkellä. Onneksi se sanoo sentään enemmän minulle kuin filosofia, opettaja on pätevä ja ryhmäni on jees. En ole aikeissa kirjoittaa biologiaa, koska se on vaan liian haastavaa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Solubiologian opiskelu ärsyttää tällä hetkellä. Onneksi se sanoo sentään enemmän minulle kuin filosofia, opettaja on pätevä ja ryhmäni on jees. En ole aikeissa kirjoittaa biologiaa, koska se on vaan liian haastavaa.
Onkos tuo nykyään enää pakollinen kurssi biologiassa? Ne perinnöllisyysjutut (silmien väri, veriryhmät yms.) oli mukavia, vaikka muuten en ole koskaan biologiasta välittänyt.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Onkos tuo nykyään enää pakollinen kurssi biologiassa? Ne perinnöllisyysjutut (silmien väri, veriryhmät yms.) oli mukavia, vaikka muuten en ole koskaan biologiasta välittänyt.
Kyllä se ainakin omassa opinahjossani on. Noh...onneksi sentään ymmärrän jotain aiheesta, joten ihan sysipaskaa arvosanaa tuskin tulen saamaan, mutta ei nuo solut, aminohapot, emäkset ja myöskään erinäiset evoluutioon liittyvät jutut omaa ydinosaamistani ole.
 

Glove

Jäsen
Kyllä se ainakin omassa opinahjossani on. Noh...onneksi sentään ymmärrän jotain aiheesta, joten ihan sysipaskaa arvosanaa tuskin tulen saamaan, mutta ei nuo solut, aminohapot, emäkset ja myöskään erinäiset evoluutioon liittyvät jutut omaa ydinosaamistani ole.
Suosikkikirjassani johdannon jälkeen heti toinen kappale on "Hermolihasjärjestelmän rakenne ja toiminta." Onhan se valmentajana hyvä tietää miten urheilijan keho toimii ja mitä pitää tehdä, että se toimisi vielä paremmin. Valmennukset tosin olen jo tainnut valmentaa, enkä pysty enää kuvittelemaan itseäni useita kertoja viikossa jonnekin jäähallille tai muuhun urheilupaikkaan useita kertoja viikossa ja nukkumaan sikiöasennossa bussissa pitkin Suomea. Tai no, tarpeeksi euroja nippuun niin ehkä muutan mieleni.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Vuokrattavat sähköskuutit ovat tehneet paluun katukuvaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jep! Tosin jos pyörät viskattaisiin samoin kuin skuutit nyt matkan loppuessa niin saattaisi ärsyttää ihan helvetisti.
Jonkinlainen sanktio voisi olla hyvä rangaistus tuollaisesta toiminnasta eli vaikkapa samaa luokkaa kuin esim. HSL:llä jaettavat 80 euron tarkastusmaksut liputta matkustaville. Koska en käytä noita skuutteja tai vuokrapyöriä, en osaa sanoa, onko niissä käytössä tuollaista systeemiä, mutta sen olettaisi hieman hillitsevän kyseistä toimintaa.
 

Alejandro

Jäsen
Uskomatonta, mutta joillekin ihmisille itsepalvelukassojen käyttäminen on todella hankalaa. Olen useasti jonossa todistanut tilannetta, jossa asiakas piippaa tuotteet itsepalvelukassalla, asettaa tuotteet siihen punnitustasolle, maksaa ostokset ja sitten vasta pakkaa ostokset kassiin. Miksi ihmeessä niitä ostoksia ei voi pakata suoraan kassiin, kuten normaalit ihmiset tekevät? Tuossahan tulee tuplatyötä. Itse jopa useasti haluan tavallisella kassalla pakata ostoksia suoraan kassiin ja maksaa lopuksi. Ei tarvitse hoomoilasena seisoa kädet taskuissa.

Lisäksi muutenkin ihmetyttää, että miksi vasta maksupäätteellä aletaan etsimään lompakkoa. Itse otan jo lompakon/kortin valmiiksi esille, jotta voin nopeasti maksaa ostokset ja lähteä pois paikalta. Joillekin ei ole maalaisjärkeä tai lean-ajattelua sitten lainkaan.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Turha englannin kielen käyttö täällä meillä Suomessa. Ärsyttää ihan järkyttävän paljon, kun ilmiö tunkee joka paikkaan.
Itseä on alkanut kanssa ärsyttää tää tosi paljon. Ymmärrän lainasanojen käytön tilanteissa kun ei ole oiken kuvaava sanaa taikka termiä suomeksi. Mutta pari viikkoa sitten meni hermot lätkämatsia katselessa kun Sim Liivik käytti ihan surutta englaninkielisiä sanoja vaikka ihan selkee suomenkielinen sana oli tarjolla. Esim. puhui jostain "leadershippistä" vaikka sana "johtajuus" ois tarjolla. Sitten kun ei hänen jutut muutenkaan uppoa niin Liivik on varmaan ärsyttävin komenttaori tällä hetkellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös