Mies voi elämänsä aikana rakastaa monia jalkapallojoukkueita. Näissä MM-kisoissa ei pelannut yhtää oikeista suosikeistani.
Ensimmäinen joukkueeni oli aikanaan Hollanti vuonna 1988, koska Marco van Bastenilla oli niin hieno nimi. Kun pikkuhiljaa puukenkien todellista luonnetta aloin ymmärtää, niin Hollannista tuli ikuinen kakkosykkösinhokkini. Englantia ei siinä sarjassa lyödä, mikä ei johdu niinkään pelaajista, (esim. Teddy Sheringham, Alan Shearer jne. ovat ihan jees), vaan hypestä. Unkari Wembleyllä on jotain niin hienoa.
Vuoden 1990 kisoista lähtien olin Romania-fani. Liekin sai jälleen aikaan hieno nimi, Marius Lacatus. Niissä kisoissa iski myös Kamerun, nuo Afrikan ranskaa sopottavat teurastajat. Romaniasta kuitenkin kasvoi pitkäaikainen suosikki, ja vuoden 1994 MM-kisoissa Romania pelasikin huippufutista. Popescu, Dumitrescu, Raducioiu, Hagi, Stelea, Prunea jne. muodostivat hienon joukkueen. Myös nuorempi polvi kuten Popescuista nuorempi ja Viorel Moldovan olivat fanittamisen arvoisia vuosituhannen vaihteessa.
Sen sijaan uutta romanialaista sukupolvea mutuineen en oikein kestä, nämä pari diivaa ovat niin vastenmielisiä, että olen melkein hylännyt kokojoukkueen. Lisäksi ymmärrän nyt todella hyvin, että Romania on aika niljakas valtio, ja puolihäpeissään pitää olla, että maan futisjengiä pitää kannustaa. Mutta toisaalta ne hienot voitot Englannista arvokisoissa lämmittävät mieltä.
Jonkinlainen korvike minulle on sittemmin ollut Tanska, ja myös Ruotsia on edellisissä kisoissa tullut huntattua. Vahinko vain, että joukkueessa pelaa hirvittävä Freddie Ljungberg.
Isoista maista Espanja on ok. Italiaa symppasin 2000 EM-kisoissa. Ranska oli siedettävä 1998, lähinnä siksi, että oli oikeasti aika hemmetin kova ryhmä. Saksa on pelannut näissä kisoissa hyvää jalkapalloa, enkä hermostuisi, jos voittaisi. Portugali oli oksettava jengi 2002, nyt siedettävä. Brasilia on ok, mutta jo riittää voittaminen yhdelle maalle.
Meksiko ja Etelä-Korea ovat symppiksiä, Kolumbia ei. Irlanti on joskus ok (Niall Quinn!), Kroatia ja Serbia eivät.
Muuten, missä pelaa 1990 MM-kisojen piristys Egypti? Afrikan metsareita ovat, mutta tulkaa nyt MM-kisoihinkin käymään. Saudi-Arabia oli jännä 1994, mutta Egyptissä olisi kunnolla ainesta.