Mainos

Freesi Leidikisa 2002!!

• 10 398
  • 132

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Patarouva; olipa kevyt pintaraapaisu. Millainen olisikaan ollut syvällisempi pohdiskelusi?
Puhut paljon ja asiaa. ;)

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti vlad
Mitä negatiivisia piirteitä laji pitää sisällään ja miksi juuri ne ovat negatiivisia?

Pelaajien loukkaantumiset nousivat ensimmäisenä ja suurimpana negatiivisena asiana mieleen. Etenkin ne loukkaantumiset, joiden takia koko pelaajaura loppuu, ovat erittäin surullisia, mutta ei tietenkään pidä unohtaa, että tuskin pienemmätkään loukkaantumiset tuntuvat kovin mukavilta. Terveys on kuitenkin jokaiselle ihmiselle se ensimmäinen hyvän elämän edellytys, enkä soisi kenellekään sen menettämistä. Sellaiset tapahtumat, joissa toinen pelaaja yrittää tahallaan vahingoittaa toista, ovat mielestäni erittäin tuomittavia. Vastustajaa pitäisi aina ja kaikesta huolimatta muistaa joka ikisessä urheilulajissa kunnioittaa sen verran, että mitään tahallisia vahingoittamisyrityksiä ei pääsisi syntymään.

Seurojen selvä jakautuminen isoihin ja pieniin on ehkä kanssa huono asia, mutta tuohan se toisaalta lisääkin väriä liigaan. Onneksi esim. HPK on kuitenkin menestynyt viime vuosina pienemmäksi seuraksi todella hyvin, ja onhan niitä muitakin yllättäjiä löytynyt. Toivon totisesti, että niitä yllättäjiä tulee olemaan jatkossakin. Ja toivon sitä, jottei pääsisi käymään niin, että tulevaisuudessa isot seurat pelaavat "omaa" liigaansa sijoista 1-8. Joskus on kuitenkin myös hauska spekuloida sillä, että mitä tapahtuisi, jos jokaisella seuralla olisi saman suuruinen pelaajabudjetti.

Seurarakkaudesta puhuttaessa en voi tehdä muuta kuin yhtyä Patarouvan sanoihin. Hän sanoi asian juuri niin kuin se minunkin mielestäni on, eikä minulla ole mitään lisättävää.

Tässä nyt muutama asia, palailen vielä tähän, jos jotain tärkeää mieleeni ilmaantuu. Nyt on nimittäin jo taas kiiruhdettava toisaalle.

Viimeksi muokattu:

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Poison
Seurojen selvä jakautuminen isoihin ja pieniin on ehkä kanssa huono asia, mutta tuohan se toisaalta lisääkin väriä liigaan. Onneksi esim. HPK on kuitenkin menestynyt viime vuosina pienemmäksi seuraksi todella hyvin, ja onhan niitä muitakin yllättäjiä löytynyt

Poison veti pisteet kotiin, kun puhuu suuria sanoja! Taitokiekkoon tarvitaan siis muutakin kuin kahisevaa, vaikka kyllähän sekin avuksi on...Saipallekin onnea uuteen kauteen!

MokkaSiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
Minne leidit kadonneet ovat ?
Tytöt tiukat poistuneet ?
Meidät karjut yksin jättäneet ?
Talven tuloa odottamaan ?
Taakse osotoskassien , kukkaruukkujen ?
Sekaan kakkavaippojen , tiskien ?
Totta ei se olla voi kai ?
Jälkeen kesän kuuman ?
Huumaa ei kai enää oo ?
Analyysit viiltävät jäävät pois ?
Aiheista hauskimmat missä ovat ?
Sisällä villapaitojen ,huivien , pipojen ?
Kylmää vastaan taistelevat ?
Näin kai olla ei saa ?
Tulkaa leidit takaisin !
Täällä yksin kylmä jo on !
Keran herrojen sekopäisten !
Juttujen hassujen toivossa !
Vielä olla kai saan ?

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti gammonthis
Tytöt tiukat poistuneet ?
Meidät karjut yksin jättäneet ?
Taakse osotoskassien , kukkaruukkujen ?
Jälkeen kesän kuuman ?
Huumaa ei kai enää oo ?
Sisällä villapaitojen ,huivien , pipojen ?
Näin kai olla ei saa ?
Tulkaa leidit takaisin !
Vielä olla kai saan ?

Loistavaa gammonthis! Vastailenpa nyt omalta osaltani.

Tämä leidi on vain vähän taka-alalle siirtynyt,
ajatuksia tosin syvällä sielussa paljon piirtynyt.
Lasin terävät sanat nyt vain hiljaa huokailevat
ja ulospääsyä odottavat, pinnan alla kuplivat.
Kakkavaippoihin tutustuminen on vielä edessä,
koulukirjat sen sijaan joka päivä avoinna, oppijaa odottaen.
Kirpeän syyspäivän piristämänä,
hiukset tuulen tuivertamana ja punaiseen villapaitaan pukeutuneena,
Myrkky on palannut
ja sanaisen arkkunsa Jatkoajan herroille kömpelösti avannut.

Tein tänään omakohtaista historiaa. Sain käteeni elämäni ensimmäistä kertaa paperin, joka oli varustettu pisteytyksellä 1/10 ja 4½. Olen vieläkin shokissa, tätä ei parane ottaa tavaksi. Shokki tosin ilmeni siten, että repesin nauruun, kun sain ko. paperin käteeni. Pudotusta aiemmasta huonoimmasta arvosanasta tuli kerralla kaksi numeroa... Ja se aiempi heikompi arvosana oli viidenneltä luokalta.

Voisin muuten vaikka vastailla joihinkin kysymyksiin, jos niitä teiltä äänestäjiltä tulisi. :)

Ps. Tuo ensimmäisenä oleva tekele on lähinnä suuri vitsi. En ole kirjoittanut koko elämäni aikana kuin viisi runoa. ("Ja sen kyllä huomaa.")

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti gammonthis
kukkaruukkujen ?
Jälkeen kesän kuuman ?
Huumaa ei kai enää oo ?

Näin kai olla ei saa ?
Tulkaa leidit takaisin !
Vielä olla kai saan ?

Näettekö, lyhentelin hienosti.

Luulen, että tänä vuonna ei talvea tulekaan, joten en usko, että Sinun on kylmä, yksinkään. Jos kuitenkin palelet ihan oikeasti, taustalla täytyy olla jokin verenkiertohäiriö. Osta Hirudoid Fortea ja voitele sillä kylmät paikat, luulen että saat helpotusta vaivaasi.

Kukkaruukkujen sekaan meistä kukaan ei ole voinut kadota, sillä tiedäthän, vasta helmikuun lopulla voi alkaa vaihteleen multia ja silleen...
Kakkavaipat ja tiskit, huh sentään. Jos vielä joutuisin sellaiseen savottaan, harkitsisin jotain kätevää tapaa...karata kotoa.
Kuumuus käy jo hermoon ja huuman suhteen olen valitettavan jäävi, mutta viiltävät analyysit, niistä voisi "repiä jotain". Katsotaanko vaikka ekan paikallispelin jälkeen...
Hauskuudesta tulee mieleen eräs juttu kun jouduin ensiapuun käytettyäni laihdutusvoidetta, mutta en kehtaa kertoa sitä, etkä haluaisi "kuullakaan"...

Niin, oikeesti muokkailen sitä porkkanamaata jotta saamme ensi syksynä niitä naattivihtoja...ja kiirettä pitää.

Terveisin

koo

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kilpailun johdolta odottaisin tiukaa raporttia kisan edistymisestä?

Missä ne kauniit neidot ovat?

Kotona ovat koisimassa
sulosilmät suljettuina,
simasuut supussa,
kanssa nalle nukkumassa
kera kullan kainalossa,

Mökillä syksyn sumussa,
järvien selillä seilaamassa,
metsissä sieniä samoamassa
lehtien seassa sauvomassa,
sateen keskellä kastumassa.

Lumi kohta maan peittää,
takaisin tytöt luoksemme heittää,
tunnelmaan tuttavalliseen turisemaan,
seuraan viisaaseen valistamaan,
Jatkoaikaan kirjoittamaan.

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Tämä leidi näki töitä pöydällään
Alkoi niitä innolla korjaamaan
Miehet äkkiä mielestä katosi
Lumen tuloa vain aivot odotti
Kaupassa ei edes ehtinyt käymään
Kukatkin lehtiä pudotti yhtenään
Kakkavaipat jo onneksi ovat kadonneet
Tiskejä ovat lapset vain ladonneet
Tottahan tämä on nyt vain
Kesän kuuman jälkeen haluta ei lain
Huuma on kupeista poissa kokonaan
Analyyseja naapurit siitä tekee kotonaan
Hauskoja aiheita kaivata saa
Ne ovat tälle päälle vain tuskaa
Villapaitaa rakastan vain
Huiveja päähäni laita en lain
Pipo on hieno, jos siinä lukee Ässä
Rahat vain loppuu ja tahtoo vain mässää
Kylmä on ystävä, se tuo mulle lunta
Näin on ja tahdon vain nähdä ihanaa unta
Takaisin ei innosta, paitsi yks juttu
Tänne on ilmestynyt yks hyvä tuttu
Jos sul on kylmä, osta uus talo
Mun suurin rakkaus on Marko Palo
Sekopäinen herra on mieleltään pipi
Eikä luistele niin hyvin kuin Salosen Tipi
Hassut jutut ne muualla soi nyt
Mut toivosi täyttyköön, kun Ässät pisteet on vienyt
Tää värssy on nyt loppu
Mulle tuli vessaan kauhea hoppu.

MokkaSiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
Mikä väliraportti ? Haiskahtaa sovinistiselta meuhkaamiselta .

Ja sitä paitsi , eivät tytön tylleröt ja rutusukat ole vielä edes vastanneet kaikkiin kyselyihin eli emme todellakaan ole voineet pisteyttää lopullisesti ketään .

Siis odotamme vastauksia kaikkiin kysymyksiin silmät tarkkana kuin kotkilla eli olemme kuin kotkansilmät ( orig.engl.am. eagle eyes , hels.hiilisatamamurre iikli ais ) valmiina huomaamaan pienimmätkin vivahdukset ja vavahdukset .

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuuntele lämpimän sydämeni lyöntejä. Miten minun voisi olla vilu? Elämä on toisinaan kakkaa ja tiskiveteen saattaisi hukkua, elleivät kaikki hyvät asiat pitäisi tiukasti pinnalla, kun ne vain jaksaa huomata päivästä toiseen.

Tervetuloa talvi. Kaikki helteet hellittävät joskus saapuakseen uudestaan. Saadut ja itse kasvatetut kukat kuihtuvat, mutta niiden muisto on kaunis.

Talvi tuo entistä lähemmäs kaivattuni, joka kesälläkin on lakkaamatta ajatuksissani. Kiekko ei polta lavassani vaan se lämmittää sydäntäni ja elvyttää sieluani. Arvostan sen jokaista liikahdusta, vaikka jotkut niistä ovat minulle toisia rakkaampia ja välttämättömämpiä.

Lue mitä sinulle kirjoitan, niin tiedät, että olen täällä edelleen. Samana vaan en täysin muuttumattomana. Kuuntelen ääntäsi pohdiskellen mielipiteitäsi ja tunteitasi. Olet minulle läsnä silloinkin, kun en ole lähelläsi. En voisi unohtaa sinua, Jatkoaika.

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kevyemmän osaston kyssäreitä olis taas tarjolla...

1. Millainen olisi sekoittamasi jääkiekkoaiheinen drinkki, ja mikäköhän mahtaisi olla juoman nimi?

2. Millainen on tunnelmasi nyt, kun liigan alkuun on vain jokunen päivä?

3. Kenen pelipaidan pukisit/puet päällesi otteluun? Miksi?

4. Millä tavoin juhlistat liigan alkamista?

5. Lempiherjasi ottelussa vastustajalle?

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
1. Millainen olisi sekoittamasi jääkiekkoaiheinen drinkki, ja mikäköhän mahtaisi olla juoman nimi?

Hmmm....Musta Kyy....salkkaria ja vodkaa

Vatsaan sattuu, unet käsittelee vain jääkiekkoa, ei jaksa keskittyä, vituttaa, olen ärsyyntynyt...

Kenenkähän se ois...joo, Marko Palon. Nyt menee tylsäksi...koska Marko Palo on jumala. Tai sitten Korpin, koska se ärsyttää muita.

Lähden Raumalle tiistaina, olen Porissa torstaina ja Jyväskylässä lauantaina, rahaa menee yhteensä jotain 300 euroa, mutta se on jääkiekkoa.

Ehkä ei suoraan vastustajalle, mutta yleensä huutelen, kuten kiltin naisen pitääkin, että hakatkaa nyt joku edes toi tai w....että sä olet pelle tai seula...tai jotain yhtä idearikasta ja omaperäistä. Yleensä huutelen kyllä tuomareille, ikävä kyllä, sillä tuomarit on ihan ok.

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Annuli

Vatsaan sattuu, unet käsittelee vain jääkiekkoa, ei jaksa keskittyä, vituttaa, olen ärsyyntynyt...

Tästähän päästiin perin luonnollisesti aiheessa eteen päin; nimittäin MILLAISIA unia leidimme jääkiekon tiimoilta näkevätkään!??! Olisikohan pieni ja heiveröinen, vaan niin vastustamaton mauri kenenkään unissa...esimerkiksi lipunmyyjänä tai jotain?

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Vai että millaisia unia... Sanotaan näin, että kaikki eivät ole painokelpoisia ainakaan tällä palstalla.

Muistaakseni viime unessa ei-niin-roteva mieshenkilö pysäytti minut ovella ja tutki...hmmm...laukkuni. Olisitkohan se ollut sinä, Mauri?

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

- Olen vielä alaikäinen, enkä tietenkään ole perehtynyt alkoholiin sen enempää... No, koska SaiPan värit ovat musta ja keltainen, tulisi drinkkiin aineksia ainakin sellaisesta pullosta, minkä kyljessä lukee Black cat. Sekaan voisi sitten laittaa aivan hippusen verran banaanilikööriä. (Banaanithan ovat keltaisia). Olettaisin, että tuo sekoitus olisi suht mustaa, joten se koristeltaisiin tyylikkäästi appelsiininlohkolla. Sekaan voisi laittaa myös hieman jäämurskaa. Juoman nimeksi tulisi "Sukellus".

- Jännittynyt ja odottava. SaiPan osalta myös hieman huolettaa, mutta usko on kuitenkin kiven kova. Lasken päiviä, ja hoen kavereille, että "Saisi alkaa jo!"

- Jussi Markkasen paita on aika kova sana. Ja siksi, että nimi Jussi Markkanen sisältää kaksi kovaa sanaa. Markkanen on se ihan ensimmäinen pelaaja, keneen huomioni kiinnitin, ja kenelle eniten huusin kannustuksia.

- Juhlistan liigan alkua yksinkertaisesti olemalla paikalla SaiPan kotiavauksessa, huutamalla ääneni käheäksi ja spekuloimalla jääkiekkoon liittyvistä asioista jatkuvasti.

- Huutelen aniharvoin jotain vastustajille, sillä olen sitä mieltä, että on parempi keskittyä kannustamaan omia. Jos vastustajalle huudan, on se sitten juuri jotain tyyliin " ***** pelle!"... Tosin Pelicanseille on hauska huudella jotain linnuista/sorsanmetsästyskausista. Ja Tapparalaisille on hauska vinoilla jonkun epäonnistuneen taklauksen jälkeen pelihousujen takamuksessa lukevasta "teräselementti" - tekstistä. Tuomareille tulee huudeltua sitten kaikkea maan ja taivaan väliltä.

Ja että minkälaisia unia olen nähnyt jääkiekkoon liittyen... Joskus näin sellaista, missä oli otteluna Jokerit-SaiPa, hallissa oli hirveästi porukkaa, ja maaleja syntyi kun liukuhihnalta. SaiPa teki sitten maalin, ja olin luonnollisesti aivan riemuissani, mutta hymy hyytyi, kun kuulin kuuluttajan äänen, joka oli vaihtunut. Kuuluttajana hallissa oli nimittäin eräs "tuttuni", jota en todellakaan voinut sietää. Hän sitten jotain naljaili SaiPan maalintekijästä, ja oli muutenkin inhottava. Kesken hänen selityksen tuli videotauluun joku vika, eikä kuulutuksistakaan kuulunut enää mitään muuta kuin todella epämääräistä surinaa. Hallin valotkin alkoivat räpsimään ihmeellisesti. Peli oli kuitenkin koko ajan käynnissä, ja saipalainen sai kympin jostain aivan älyttömästä syystä. Tästä kiukustuneena huusin hallissa aivan täysillä, että "Haista (tuomarin nimi tähän väliin) pas..!", ja sain huomata, että huutoni jäi kaikumaan kummallisesti koko halliin. Muuta en ko. unesta muista.

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti mauri
Kevyemmän osaston kyssäreitä olis taas tarjolla...

Oluttuopilliseen sekoittaisin desin

1. Sekoittaisin oluttuopilliseen desin porkkanamehua ja naapurisovun ylläpitämiseksi lirauksen minttulikööriä.
2. Vähän hermostuttaa, mutta selviydyn ilman rauhoittavia jos saan kiukutella rauhassa.
3. Erään koolla alkavan maalivahdin paidan pukisin, jos olisi pakko.
4. Enpä taida juhlistaa sen enempää, jännittäminen Heidän puolesta riittäköön.
5. Herjoja tulee kuin sieniä sateella. Onneksi minulla on sellainen suodatin aivojen ja suuvärkin välillä, että saan ne pidetyä sisälläni.
Unia en muista jääkiekosta tai kiekkoilijoista nähneeni, mutta muuan herra nimeltään Alex Dell on kummitellut unissani. Pitkävihaisena ihmisenä tiedän näiden painajaisten jatkuvan.

Terveisin koo

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Annuli
Muistaakseni viime unessa ei-niin-roteva mieshenkilö pysäytti minut ovella ja tutki...hmmm...laukkuni. Olisitkohan se ollut sinä, Mauri?

Olenkin aina pohtinut, että mitä kaikkea naisten käsilaukuista löytyykään, eli siinä valossa hahmo on voinut hyvinkin kantaa nimeä mauri. Kokemukseni (=näkemäni) mukaan kassista saattaa löytyä kaikkea pinseteistä ja paperiliittimistä aina jakoavaimeen ja teippirullaan saakka.

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Poison
Ja että minkälaisia unia olen nähnyt jääkiekkoon liittyen... Joskus näin sellaista, missä oli otteluna Jokerit-SaiPa, hallissa oli hirveästi porukkaa, ja maaleja syntyi kun liukuhihnalta. SaiPa teki sitten maalin, ja olin luonnollisesti aivan riemuissani, mutta hymy hyytyi, kun kuulin kuuluttajan äänen, joka oli vaihtunut. Kuuluttajana hallissa oli nimittäin eräs "tuttuni", jota en todellakaan voinut sietää. Hän sitten jotain naljaili SaiPan maalintekijästä, ja oli muutenkin inhottava. Kesken hänen selityksen tuli videotauluun joku vika, eikä kuulutuksistakaan kuulunut enää mitään muuta kuin todella epämääräistä surinaa. Hallin valotkin alkoivat räpsimään ihmeellisesti. Peli oli kuitenkin koko ajan käynnissä, ja saipalainen sai kympin jostain aivan älyttömästä syystä. Tästä kiukustuneena huusin hallissa aivan täysillä, että "Haista (tuomarin nimi tähän väliin) pas..!", ja sain huomata, että huutoni jäi kaikumaan kummallisesti koko halliin. Muuta en ko. unesta muista.

Suuri unienselittäjä mauri saapuu paikalle ja analysoi Poisonin yölliset näyt:

Koska jokerit on yhtäkuin narrit eli yhtäkuin pellet, ei niiden maalejakaan kannata niin tosissaan ottaa. Ne on vain silmänkääntötemppuja. Jos kyseinen kuuluttaja ei ole jääkiekkopiireistä, voidaan hänen lausuntonsa jättää huomiotta, sillä vain kiekkofanien lausunnot noteerataan. Lampuista selvitään lampunvaihdolla, joten ei syytä huoleen. Tuomarit on nuijia aina, joten kommenttisi oli mitä todennäköisimmin oikeutettu.

Kaikesta päätellen sinulla ei ole unesi ja sen merkityksen suhteen huolen häivää! Tsemiä Saipalle!

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Pikavisiitti tähän ketjuun.

Kenties jokunen teistä kilpailijoista tahi muista jatkoaikalaisista on kiinnostunut tietämään vastaukset aikaa sitten kilpailijoille esittämiini kysymyksiin, nyt päästän teidät piinasta.

-Kuka sanoi ja missä, "Arpa on heitetty"?

Julius Caesar ylittäessään Rubiconjoen.

-Kuka oli Gavrilo Princip?

Hän ampui Itävalta-Unkarin kruununperillisen, arkkiherttua Frans Ferdinandin Sarajevossa 28.6.1914. Seuraukset jokainen tietää, WWI. Pienenä knoppina kaikille innokkaille, Frans Ferdinand vastasi palvelijoidensa tiedusteluun voinnistaan laukausten jälkeen: "Ei mitään hätää". Pian tämän jälkeen F.F. kuoli.

-Kuka kiekkoilija tunnetaan kutsumanimellä "Proffa"?

Igor Larionov.

-Mistä kaupungista käytetään kutsumanimeä HockeyTown?

Detroit.

-Mikä kvagga oli?

Kvagga on sukupuuttoon kuollut (hävitetty) seepralaji. Ihminen hävitti sen sukupuuttoon 1800-luvun lopulla, mahdollisesti ihmisen avutuksella laji onnistutaan herättämään uudelleen henkiin seuraavien vuosien kuluessa.

Loppuun ehdottomasti tärkein kysymys.

-Mikä elokuva lyhennetään LOTR?

(Kaikkea muuta kuin tärkein kysymys, jotainhan sitä piti säveltää, mutta vastaukseen seuraavaksi).

Lord of the Rings.

Taiston loppuhuipennusta odottaen,

vlad#16.

Honug

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pitää kait miunkin sitten osallistua. Elikkäs oon 19-vuotias tytteli Lappeenrannasta/Imatralta. Oon koko ikäni asustellu Lappeenrannassa, mutta sitten lukiosta selvittyäni muutin Punkaharjun kautta Imatralle. Imatralla asustelen nyt viikot ja viikonloput Lappeenrannassa.

Oon töissä lempiharrastukseni parissa. Tää harrastus on ratsastaminen, ja sitä oon harrastanu jo yli kymmenen vuotta. Ratsastan siis ihan hevosilla, useimmiten.. Miulla on heppa, pikkuruinen poni ja koira. Miun pitäs siis kait olla maailman onnellisin tyttö, ja kait mie oonki, ainaki välillä.

Miun muuhun elämään kuuluu ehdottomasti IRC ja SaiPa. Irkkailen tosi paljon ja vietän ehkä jopa aikaa mieluummin irkissä kuin baarissa, uskokaa tai älkää. Irkissähän nää useimmat Jatkoajan hauskimmat jampatkin on.. :)

SaiPa on sitten se miun juttu. Peleissä on ihanaa käydä, ja on vielä ihanampaa silloin kun SaiPa voittaa. Oon tykästynyt seurailemaan SaiPan maalivahteja tässä vuosien varrella, suosikkejani on siis Duba, Bäckström ja Markkanen. Tuolta kauempaa suurin suosikkini on Hasek. Pienenä kannustin kuulemma aina Reijo Mansikkaa kun isukki käytti miuta peleissä. Tykkäsin sillonki hirmusesti mansikoista ni lempipelaajan valinta oli helppo. Lappeenrannan hallissa oon käyny pelejä kattomassa vaippaikäsestä saakka.

Oon muutenkin aikamoinen urheiluhullu, tai siis pelkästään penkkiurheilen, mutta kummiskin. Lätkän lisäksi seuraan formulaa aktiivisesti, mutta kaikki urheilulajit käy curlingia myöten.

Tykkään tehdä ruokaa, etenkin erilaisia pastoja. Olis ehkäpä ihan kiva päätyä kokiksi vielä joskus.. Muut kotityöt taas ei oikeen ota sujuakseen, tai kyllä mie viittin lakasta lattiat mut imuria en jaksais kaivaa esiin.

Ulkonäköni.. Oon blondi ja miulla on siniharmaat silmät. Pituutta on kertyny semmoset huikeat 163,5cm ja painoa ihan tarpeeksi.

Luonteeltani oon useimmiten ilonen, mutta myös aika äkkipikanen ja hermostuva joskus. Maltti loppuu välillä turhankin helposti, etenkin SaiPan peleissä tuomarin sekoillessa. ;) Huumorintajua miulta löytyy ja oon kaitpa aika kiltti. Ystävällinen tykkään olla tiettyyn rajaan saakka, mut en tykkää yhtään epärehellisistä ihmisistä.

Siinäpä se. Jaa niin, oon sinkku.

Vastailin myös näihin kysymyksiin..

1. Mitä paikkaa pelaisit jääkiekkojoukkueessa (myös kenttänro)?
- Maalivahti, siitä ei oo epäilystäkään. :)
2. Mikä olisi todennäköisin roolisi?
- Ottaa kiekot kiinni.
3. Millä pelinumerolla pelaisit - ja miksi?
- Numerolla 72 ja syyn voi jokainen päätellä.
4. Mikä olisi tyypillisin syy, miksi istuisit penaltya?
- Väkivaltaisuus? :)
5. Mikä olisi (KEKSITTY) seurasi nimi?
- Nyt ei leikkaa..
6. Mikä mahtaisi olla seurasi maalizipale?
- Joku semmonen ilosen rempseä lallatus.
7. Kuka olisi joukkueesi päävalmentaja?
- Noose.
8. Mitä mainostaisit pelipaidassasi?
- Jatkoaikaa tietty! :)

- Tää vaatii vielä lisäpohdintaa..

- Tunnelma on innostunut ja odottava, toiveetkin alkavat nousta pikkuhiljaa..

- Duban, Bäckströmin ja Markkasen. Siksi kun he ovat kolme parasta maalivahtia.

- Tekemällä töitä ja kuuntelemalla samalla ottelua radiosta. Sääli ettei pääse paikalle. :(

- No on ihanaa kun voi huudella vastustajan maalivahtia imuriksi. ;)

Viimeksi muokattu:

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Tosi kivaa luettavaa kun joku puhuu murteella. Ja tyylillä! Juuri niin, että se ei varmaankaan (?) oo Jatkoajan sääntöjä vastaan. Täällä kun nykyään pitäisi kirjoittaa kirjakieltä...

Tosi piristävää, Honug, vaikka nickisi viittaa melkein enemmän luoteis-Suomeen..(honung=hunaja)..;)

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lienee erittäin perusteltua nostaa leidikisa näytille, koskapa äänestykseen alkaa olla häkellyttävän lyhyt aika. Lokakuun alussa pisteet ja äänet jaetaan, joten vielä ehditään leidejä pommittamaan kiperillä kysymyksillä - ja hyviä vastauksia lukemaan!

Nyt tuntuu tuo kiakon väkivaltaisuus olevan sopivasti tapetilla, joten kiinnostaisiko naisia pohdiskella, miten kiakon kovuus, ilkeys ja taklaustilanteet pitäisi linjata; mikä on mielenkiintoista, mikä hipoo jo vaarallisuutta. Tämä aihe tuntuu usein jakavan mielipiteitä ja näkökulmia...

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Kiakon väkivaltaisuudesta ja vaarallisuudesta

Pohdiskelua pyydettiin ja sitähän saadaan. Ehkä hieman huono päivä pohtia tätä aihetta, kun illalla on tuo ehkä kauden hienoin peli, mutta tässä aamuajatuksia aiheesta.

Mielestäni jääkiekkoon kuuluvat hienot taklaukset, joiden jälkeen vastustaja jää haukkomaan henkeään, ei putsaamaan verta naamastaan. Eli puhtaat, kovat taklaukset ovat osa jääkiekkoa ja niitä pitäisi näkyä enemmän kuin nyt. Sellainen Seek and Destroy -asenne ei ole hyvä. Viime vuonna sitä huomasi muutamalla Ässä-pelaajalla. Eli tästä tullaan tahallisiin vahingontekoihin.

Vaikka pelissä käy tunteet kuumina sekä katsomossa että pelaajilla, pitäisi sitä maan kuulua malttia löytyä, eikä ehdoin tahdoin vahingoittaa toista ihmistä. Tällä tarkoitan lähinnä yksipuolista vahingoittamista eli mailaniskuja jalkoihin, käsiin ja muihin ruumiinosiin sekä rumia selästä taklauksia. Näitä sattuu kuitenkin aina peleissä tunteiden kuumetessa.

Tappelut ovat asia erikseen. Jos kaksi henkilöä molemmat ovat sillä tuulella, niin antaa mennä vain. Ikävä kyllä näitä on karsittu liikaa liigasta eli raitapaidat on sekunnissa välissä ja koko homma menee naurettavaksi painimiseksi. Tappelussa on mielestäni erilaista se, että se on kaksipuolista eli molemmat osapuolet ovat riittävän lämpiä mittaamaan miestä. Ehkä rangaistukseksi on sopiva laittaa miehet suihkuun, koska tunteet käyvät ylikierroksilla, mutta pidemmät rangaistukset ovat mielestäni liikaa.

Lisäksi kaukalossa tuntuu pyörivän masokistisia ihmisiä, jotka välillä tuntuvat aivan haluavan loukkaantua. Eli he kyyristyvät ennen taklausta, että taklaus varmasti osuisi päähän ja vastustaja saisi rangaistuksia. Tämä on tyhmää, naurettavaa ja neitimäistä.

Naisten pesäpallon yhteydessä nousi aika isoon rooliin meidän Porin naisten kielenkäyttö. En nyt kutsuisi tätä suorastaan henkiseksi väkivallaksi, vaikka sitä otteluiden ulkopuolella sellaiseksi voitaisiinkin kutsua. Olisi loistavaa saada esim. Korpin kypärään mikki, jotta saisi kuulla kaiken sen varmasti loistavan mussutuksen, mitä Korppi suustaan ulos päästää.

Yhteenvetona voisin siis sanoa, että tappelut ja puhtaat taklaukset on jees. MikkiHiiret ja raivohullut pysyköön poissa kaukalosta.

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mauri
Väkivaltaisuus pitäisi yksinkertaisesti kaikkinensa kitkeä kiekkoilusta pois. Peli voi olla fyysistä ja nautittavaa ilman väkivaltaisuuksia. Päähän ja selkään taklaukset pois, kuka niitä haluaa nähdä tai paremminkin kokea. Puhtaat taklaukset on ok.
Parhaimpaan tulokseen luultavasti pääsee jos mailaa käyttää pelaamiseen, ei huitomiseen tai ronkkimiseen.
Idioottimaisinta kiekkoilussa on vihellyksen jälkeen pelaaminen, sitä huvia en ole ikinä tajunnut. En myöskään "Willmannismiä" jossa hypätään vaihtoaitiosta laidan yli kentälle tappelemaan toisten jälkitilanteeseen.
Nyt täytyy muistaa sellainen pikku tosiasia, että minä en ole itse pelannut jääkiekkoa seurassa, joten en välttämättä osaa ihan oikein kokea näitä asioita. Silloin joskus vuonna viis kun naapurin pokien kanssa pelattiin oli vähän löysemmät säännöt. Ja minä jouduin aina maalivahdiksi...jostain syystä.

terveisin koo

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Kiakon väkivaltaisuudesta ja vaarallisuudesta

Viestin lähetti Annuli
Olisi loistavaa saada esim. Korpin kypärään mikki, jotta saisi kuulla kaiken sen varmasti loistavan mussutuksen, mitä Korppi suustaan ulos päästää.

Aivan kertakaikkiaan loistava idea. Olen joskus epätoivoisesti yrittänyt lukea huulilta Korpisaloa, huonolla menestyksellä.
Osallistun operaatioon jos tuollaisen mainoskikan Ässille järjestät.

Terveisin koo

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy