Mainos

Freesi Leidikisa 2002!!

• 10 394
  • 132

Maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Slavia Praha
minä myös!

Heipä hei, hyvää iltaa!

Ehdokas numero Maila ilmoittautuu mittelöön mukaan.
Edelleen, olen kiireinen nainen näin uuden NHL 2002 kauden aloitettuani. Yritän siis pitää esittelyni lyhyenä ja poimia mahdollisimman paljon kysymyksiänne tänne. Alkuun lisään vanhasta ketjusta "en ehdi vielä ilmoittautua" –ilmoituksen ja pienen luonnekuvauksen.

On myös meitä, joilla on muutakin elämää kuin Jatkoaika (menetinkö tuon lauseen myötä mahdollisuuteni?). Pitää esim. tehdä töitä/juopotella/harjoitella kaljapullon avaamista erinäisin esinein/pelata NHL 2002 pleijareita/katsella vanhoja Simpsoneita/kuunnella musiikkia/laittaa ruokaa tms.

Itse asiassa tuohan vaikuttaa jo riittävältä. Ehkä tässä nyt ehtii...
Joten tarkennettakoon, että
- töitä teen terveysalalla (hoivavietti -vih vih)
- juopottelua harrastan oluella (Karhu), mallasviskillä ja viinillä
- Karhuni avaan saksilla/veitsellä/avaimilla/toisella karhulla/mitä käteeni milloinkin osuu
- NHL joukkueeni on paranneltu versio Philadelphiasta
- Simpsonit pyörivät vapaa-, ruokailu- ja krapula-ajan
- Pohjannaula, Zen Cafe, CMX...
- Ruokaa laitan mielelläni, monipuolisesti ja runsaasti.

Olen vaatimaton ja kiltti luonne ja laitan aina miehen etusijalle.
Jätän hänen housunsa silittämättä, etten vaan silitä prässejä vääriin kohtiin. Annan hänen imuroida, etten kolhisi vahingossa hänen Aku Ankka kokoelmaansa. Jätän vuokran maksamatta, jotta hän voi tuntea itsensä Mieheksi, joka huolehtii perheestään. Laitan ruokaa, jotta hän ehtii levätä ennen tiskaamista. Juon hänen viskinsä, jotteivat ne vanhene. Pelaan runsaasti NHL 2002 pelejä, jotta hänellä olisi hyvä vastustaja. Kaiken kaikkiaan olen siis erittäin huomaavainen persoona!

Koska kysymyksiä oli ilmestynyt meille leideille jo melko runsaasti, ajattelin aikaa säästääkseni valita miellyttävimmät. Ns. tietoa vaativat hyppäsin suosiolla yli, mistä kukaan tietää olenko rehellinen, vai hainko tiedot netistä tms. Myöskään ulkonäkökysymyksiin en kovin tarkasti ajatellut puuttua, pidän oman yksityisyyteni.

Mitä paikkaa pelaisit jääkiekkojoukkueessa (myös kenttänro)?
Koheltaisin hyökkääjänä. Pelasin joskus pakkina, enkä malttanut olla nousematta hyökkäyksiin. 3.ketju

Mikä olisi todennäköisin roolisi?
Ärsyttää, soittaa suuta, seistä vastustajan maalin edustalla

Mikä olisi tyypillisin syy, miksi istuisit penaltya?
Ei ainakaan korkea Maila… Tykkään olla kainalossa, siis Maila kainaloon ja koukkaamisesta jäähylle

Mikä mahtaisi olla seurasi maalizipale?
Jos minä tekisin maalin, rävähtäisi soimaan Zen Cafen Talo-biisistä "En mä tiedä mitä tapahtui…"

Tykkäätkö bissestä vai viininlitkusta?
Vastaan bissestä, koska… Homerkin juo sitä

Kumpi on parempi auto, Toyota Marc kakkonen vai slobo-Lada?
Vastaan Toyota, koska… ajan sillä rallia

Kerro lyhyesti, mitä teet, jos:
-huomaat miehesi pyyhkivän oma-aloitteisesti pölyjä. Puhdasta tulee, mutta mielestäsi hän pyyhkii pölyjä ihan väärin.

Herään päiväuniltani

-miehesi istuu sohvalla ja katsoo televisiota samalla jutellen kanssasi. Yhtäkkiä hän ikäänkuin havahtuu ja tunnustaa, ettei ole kuunnellut sinua viimeiseen viiteen minuuttiin yhtään.
Normaalitilanne. Tilannetta tulee kylmäpäisesti käyttää hyväkseen, ennen kuin mies havahtuu (havahtuuko hän, ennen kuin nainen suuttumukseltaan pääsee falsettiin? Itse toki en toki moiseeen pysty) "Kulta, se Prahan matka, varaanko?"

-miehesi laittaa kaupassa ostokset kassiin eri järjestyksessä kuin sinä haluaisit.
Samapa tuo. Itsehän tuo kassin kotiin kantaa. Miehen homma

-miehesi sanoo juuri imuroineensa asuntonne, vaikka sinä selvästi näet pölyä lipaston alla.
Juu. Myös hänen äitinsä seuraavan kerran pölyjä ihmetellessään kuulee suustani, kuinka Hänen poikansa on ollut ahkera.

-olet aikeissa ehdottaa, että menisitte yhdessä katsomaan uutta ranskalaista kulttuurielokuvaa, mutta miehesi ehtii kertoa, että hänen kaverinsa soitti ja pyysi tulemaan pelaamaan jalkapalloa viereiselle nurmikentälle vartin päästä.
Näin ei käy. En katso ranskalaisia kulttuurielokuvia. Vaatisin fudistreenien jälkeen yhteistä roskaruokahetkeä. Joudunhan eläytymään treeneihin haistelemalla hikisiä varusteita.

Vastaan muihin kun/jos ehdin!

Kiireinen ehdokas numero Maila

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

-Kuka sanoi ja missä, "Arpa on heitetty"?

Gaius Julius Caesar. ("Alea iacta est") Liittyiköhän Rooman valtaukseen tai jtn...?

-Kuka oli Gavrilo Princip?
Joku mukava ihminen varmasti... Ei tietoa, joku jotenkin "traagisesti" vuonna yksi ja kaksi kuollut?

-Kuka kiekkoilija tunnetaan kutsumanimellä "Proffa"?
Detroitin pelaaja. Hän, kuka teki jatkoaikamaalin Stanley cup-finaaleissa? En muista nimeä...

-Mistä kaupungista käytetään kutsumanimeä HockeyTown?
Detroit

-Mikä kvagga oli?
........

Loppuun ehdottomasti tärkein kysymys.

-Mikä elokuva lyhennetään LOTR?
Taru sormusten herrasta. Lord Of The Rings.

--------------------
Mikä on mailman suurin tällä hetkellä elävä kissaeläin (tarkkamääritelmä)?
-Siperian tiikeri. Olisikohan nenästä hännän päähän pituus ollut vielä jotain hieman reilut kolme metriä. Tämä on tieto muutes!

Mikä taasen koskaan suurin elänyt kissaeläin?
- Joku sapelihammas...

Kumpi on suurempi kissa eläin, Misu vai Ilves?
-Meidän Misu on ainakin persoonaltaan suurempi!

Sitten monivalinta kysymyksiin.

Valitse yksi seuraavista 3 :sta vaihtoehdoista ja perustele, lyhyesti.

1
a) Marco Tuokko
b) Pasi Nileikäinen
c) Pertti Lehtonen

c) Pasi Nielikäinen. Hänen kanssaan olisi hauska keskustella kiekosta, uskallan väittää, että saisin takuu varmasti nauraa.

2)
a)Pantera
b)Pandora
c)Mikko Alatalo

Ei mikään näistä, vaan vaihtoehto d, eli Ville Valo.

3
a)Sikari
b)konjakki
c)maito

c) Maito. Koska en polttele yhtikäs mitään, enkä myöskään kovin paljoa juo konjakkeja. Maito mieluiten vaaleansinisestä purkista.

4
a)Suomi
b)Savo
c)Turku

a) Oi Suomi synnyinmaaa... Ai miksi? Siksi, ettei Lappeenranta ollut vaihtoehtona!

5 Maraton aikani?
a) 2:30
b) 5:00
c) DNF

c) En edes viitsisi rääkätä itseäni moisella, vaan rikkoisin kaikkia mahdollisia sääntöjä niin paljon, että minut diskattaisiin 15 km kohdalla. Säännöthän on tehty rikottavaksi.. Vai oliko se rajat?

----------------------

1. Silmien väri?
- Suklaa

2. Hiusten väri, pituus ja mielikampauksesi?
- Luonnostaan punertavat, puoliselkään. Auki, enemmän tai vähemmän pörrössä mielialasta riippuen. Tai sitten ylhäällä kiinni, muttei todellakaan millään mummonutturalla!

3. Pituutesi?
- 172cm

4. Onko tatuointeja ja/tai lävistyksiä - jos on niin missä?
- Ei ole. Hennatatska on joskus ollut, kuvasti onnellisuutta.

5. Mihin kiinnität miehessä ensiksi huomiosi?
- Hartioihin ja pituuteen. Hiuksiin.

6. Kuvaile ihanne miehesi?
- Tumma, tulinen, rehellinen ja uskollinen.

7. Suosikki pelaajasi jääkiekon parissa, miksi?
- Jussi Markkanen. Pelaaja, johon miellyin ollessani elämäni ensimmäisessä lätkämatsissa. Vladimir Machulda on sitten toinen, Vallu pelasi itsensä suoraan sydämeeni tekemällä HIFK:ta vastaan neljä maalia. Keltainen vaara!

8. Suosikki elokuva?
- Salaisuus pinnan alla. Myöskin "Viimeinen tanssi" ja "Unelmien sielunmessu" ovat hyviä leffoja.

9. Suurin saavutuksesi?
- Hmph.. Sellaista ei vielä ole. No ok, se että olen pysynyt näinkin "ehjänä".

10. Bikinit vai koko uimapuku?
- Tänä kesänä koko uimapuku. Ensi kesänä bikinit.

11. Mitä ottaisit mukaan autiolle saarelle?
- Parhaan ystäväni.

-huomaat miehesi pyyhkivän oma-aloitteisesti pölyjä. Puhdasta tulee, mutta mielestäsi hän pyyhkii pölyjä ihan väärin.

Annan miehen pyyhkiä pölyt loppuun. Ja hän saa kiitokseksi vähintäänkin yhden suukon ja halin.

-miehesi istuu sohvalla ja katsoo televisiota samalla jutellen kanssasi. Yhtäkkiä hän ikäänkuin havahtuu ja tunnustaa, ettei ole kuunnellut sinua viimeiseen viiteen minuuttiin yhtään.

Huokaan, ja alan nauramaan. Mutta jos kyse on ollut vakavasta asiasta, voi nauru jäädä vähemmälle, ja suusta voi tulla kiukkuistakin tekstiä.

-miehesi laittaa kaupassa ostokset kassiin eri järjestyksessä kuin sinä haluaisit.

No siinähän laittaa, kunhan mitään ei tuhoudu.

-miehesi sanoo juuri imuroineensa asuntonne, vaikka sinä selvästi näet pölyä lipaston alla.

Heitän kommenttia Venäläisestä siivouksesta, en pahalla. Jos mieheni olisi valehdellut koko siivousasian, olisi keskustelun paikka.

-olet aikeissa ehdottaa, että menisitte yhdessä katsomaan uutta ranskalaista kulttuurielokuvaa, mutta miehesi ehtii kertoa, että hänen kaverinsa soitti ja pyysi tulemaan pelaamaan jalkapalloa viereiselle nurmikentälle vartin päästä.

Ihan vapaasti saa mennä. Leffaan sitten vaikka seuraavana päivänä. Jos ikinä. Itseänikään kun ei kovin paljon nuo ranskalaiset kulttuurielokuvat kiinnosta.

Vastailen huomenna loppuihin. :) Lisääkin saa esittää kysymyksiä!

JHag: Kiitos. En ole Alice Cooper-fani (Vaikka nikistä voisi ehkä niin päätellä), vaan SaiPa-fani!

Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aion äänestää nyt, oli se sitten hätiköityä tai ei, sillä kukaan tuskin pystyy päätöksiäni horjuttamaan.

Onneksi ilmoittauduit suoraselkäisesti tähänkin ketjuun mukaan WIR, joten voin paremmin pitää kiinni aiemmasta päätöksestäni. No, et kyllä vetäytynyt leidikisasta, joten olisin joka tapauksessa äänestänyt sinua.

Ehdokkaita on vähän, mutta he ovat sitäkin parempia, joten valinta on kiperä. On oikeaa suosikkijoukkuetta, on huumorintajua, on hyviä luonteenpiirteitä ja reippaan railakkaita harrastuksia.

Jos kuitenkin valitsen osallistujista yhden kiekkoleidin, hän olkoon legendaarinen Woman In Red. Siinä on nainen, jossa on tyyliä eli oikea annos sekä älyä että tunnetta. WIR osaa kirjoittaa aivan viiltävän hienoa tekstiä, jossa on aina myös asiaa. Kaiken kruunaa luonnollisesti se, että mimmillä on lisäksi mainiosti hallussaan rakas jääkiekkomme. Sitäpaitsi jo pelkkä nimimerkki on varsin sykähdyttävä.

Valitsen prinsessakseni taannoin jälkijunassa ilmoittautuneen koon, jonka huumorintajuiset tosiasioilla ja verbaalisilla hauskuuksilla kuorrutetut jutut saavat minut kerta toisensa jälkeen nauramaan.

Isomäen ihannetytöksi valitsen Annulin, jonka hyväntuulisuus ja optimismi saavat hyvälle mielelle ja joka opettaa positiivista asennetta negatiivisemmallekin ihmiselle.

Viimeksi muokattu:

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
1. Kumpi oli ensin: Muna vai kana?
- Kukko oli ensin! Koska jos ajatellaan, että Jumala loi naisen miehen kylkiluusta tjsp, niin silloinhan kanakin on voitu luoda kukon siivestä. Ja munahan on sitten tullut molemmista, sekä kukosta että kanasta! (En tiedä uskonko Jumalaan, vai en, ja tiedän, että tuo edm. ei varmaankaan olisi raamatun mukaan mahdollista. Teoriaa vain. Peace...)

2. 1+1=?
- Se on kaksi. Mutta jos haluat, saan kyllä tuosta vastaukseksi vaikka 17, kun riittävästi yritän.

3. Mikä näistä esineistä päähän mieluiten? Lippis, kukkahattu vai huivi?
- Lippis. Mieluiten punainen tai musta.

4. Mikä näistä eläimistä kuvastaa sinua parhaiten? Orava, rastas vai sammakko
- Orava. Koska olen joskus samanlainen touhupesä ja oravan kesäturkki on punertava, kuten myös hiuksenikin. En tosin syö käpyjä.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Käärme kiemurtelee paratiisiin...

..ja kysyy kaksihaarainen kieli villisti lepattaen:
- Ei kai minulta Vanhalta Roisilta ole kuitenkaan äänestysoikeutta tähän kisaan evätty? Jos ei ole evätty, niin tässä Predatorin äänet:

1. LEIDI 2002 tulee länsirannikolta, Porista. Hän on asiantunteva (porilainen ja muunkinlainen jääkiekko), hän on huumorintajuinen ja ennenkaikkea hän harrastaa kirjallisuutta, siis ihan paperille painettujen kirjojen lukemista, ei netistä printattuja tarinoitten torsoja... ja hän on siis PATAROUVA... ja kun Rouva tämän kisan ehkä voitettuaan lähtee maailmalle edustamaan Suomea vastaavissa kisoissa, niin hänen kansainvälinen nimensä olkoon:
Mrs. Ace Of Spades.

2. koo. Meidän JA:n porukan ihailema, uskomattoman verbaaliakrobatiikan omaava OranssiPöksy KOO!
Sai minulta paljon pisteitä jo pelkästään sen takia, että oli AINOA naispuolinen, talvemmalla käydyn rajun Mazzara-Oivarit pelin idean ymmärtänyt nainen... ai joo, se nainen jo sanottiinkin.
Lisäksi KOO on useampaankin otteeseen ilmoittanut halukkuutensa lähteä saunomaan ÄTPPOMK:n johtokunnan kanssa.

3. Woman in Red... hieno nainen. Suorastaan unelmaminiä vaimolleni (jos WIR olisi 18-vuotias, kuten vanhin poikani).
Olen kai sitten jengin petturi... äänestin ifkiläisen vasta kolmanneksi... minkä helvetin takia sinun piti mennä mainitsemaan ne kansantanssit? Nimittäin silloin minulla viisari aina värähtää alaspäin... (vai oliko kyse samoalaisten kansantansseista? You know... kaislahameet, ei rintsikoita)???

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Kaipa minäkin voisin sitten äänestää, sillä tuskin mieleni kauheasti enää muuttuu, vaikka nainen olenkin.

Voittaja on "fanfaaria".

Patarouva
Käsittämättömän hyvä kirjoittaja. Olen suorastaan kateellinen. Ja on totta, että turha sitä on itsestään turhia paljastaa, antaa kirjoitusten puhua puolestaan. (Itselleni en voi mitään, kun olen hölö.)

Toinen perintöprinsessa on

Koo
Huumoria ja hienoa kirjoittamista jälleen. Vasen pakki oli hyvä veto.

Kolmas perintöprinsessa on

Woman in Red
Värillä on väliä ja jälleen huumori kukkii.

Valinta oli vaikea, sillä kaikki naiset on hienoja ja huumorintajuisia.

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Maltetaanhan nyt vielä niitten äänestämisien kanssa. Osallistumis- ja tenttausaikaa on viä yli kk. ;)

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Mielenkiinnosta?

Ensiksi ulkoisia avuja,
1. Silmien väri?
Siniharmaa
2. Hiusten väri, pituus ja mielikampauksesi? Vaaleat, lapaluiden päälle. Hiukset on normaalisti auki tai sitten ponihännällä (siis silleen ylhäällä you know)
3. Pituutesi? Huimat 163 tai 162 cm
4. Onko tatuointeja ja/tai lävistyksiä - jos on niin missä? Ei mitään ylimääräisiä reikiä tai piirustuksia.

Sitten vähän muuta,
5. Mihin kiinnität miehessä ensiksi huomiosi?
Kokonaisuuteen, pukeutumiseen, liikkumiseen...
6. Kuvaile ihanne miehesi?
Samat arvot kun mulla ja että se sietää mua ja mä sitä, en vaada paljon :D (kaivelkaapa joku se kyseisestä aiheesta oleva ketju...)
7. Suosikki pelaajasi jääkiekon parissa, miksi?
Saku Koivu. ALuks se oli niiiinihana, nyt se on muutenkin hyvä. Asenne yms.
8. Suosikki elokuva? Ei ole mitään erityistä suosikkia. 10 things I hate about you on sopivan söpö aina kun olen lällytuulella.

9. Suurin saavutuksesi? Koulujen välisten 100m:n voitto kuudennella. No ei vais, varmaan mun syntymä... Ei sitä vielä ole.

10. Bikinit vai koko uimapuku?
Bikinit
11. Mitä ottaisit mukaan autiolle saarelle?
Kaverin, puukon ja tulitikut.

1. Kumpi oli ensin: Muna vai kana? (oma kekseliäisyyteni suorastaan pelottaa itseäni) Suora vastaus sitten kiitos... Kolmas vaihtoehtokin hyväksytään tässä jos tarve, mutta hyvin perusteluin. =)

No, ne oli sillä tavalla, että kana oli ensin, mutta muni sitten sen munan heti perään. Elikkä tavallaan molemmat.

2. 1+1=? (en aliarvioi tässä kohdalla ketään, mutta vastaus on tärkeä) Ella Lahtisen sanoin: "Sillä 1+1 ei olekaan 2, vaan mitä se on? Se on Jumalan matematiikkaa!" Mulle se on tähän saakka ollut ihan 2.

3. Mikä näistä esineistä päähän mieluiten? Lippis, kukkahattu vai huivi?
Huivi. Lippiskin käy jos on kyse esim. maalaamisesta tms.

4. Mikä näistä eläimistä kuvastaa sinua parhaiten? Orava, rastas vai sammakko?

Orava. Se on söpö, mutta ulkokuori pettää, petoeläinhän se on!

Jos puhdasta tulee, tyylillä ei ole niin isosti väliä.

En ainakaan ala selittämään kertomiani asioita uudestaan. Saapahan sitten selvittää ne asiat muuta kautta. (Sitten kun mä kohta olen leppynyt, niin mä kerron ne jutut... ehkä.)

Mä alan tietenkin neuvoa, että ei hyvä päivä, et sä voi kananmunia laittaa maitopurkkien alle ja pakasteita hedelmien kanssa...

Kiitän kovasti,että mulle ei jäänyt imuroitavaks kuin pahimmat paikat ja alan mönkiä lattialla. Seuraavalla kerralla tilanne on sitten toisin päin!

Sanon, että eipä se leffa olis muakaan kiinnostanut ja kysyn, saisiko tulla mukaan futista pelaamaan...

Helppo vastata noihin "miehesi"-kysymyksiin kun olen sinkku, ja voin ajatella itsekkäästi :rolleyes:

Woman In Red

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Fiksut Leidit ja kansantanssi

On niiin lämmittävää huomata taas, että jäähalleissa pitkin Suomea lappaa terveesti kajahtaneita naisihmisiä, jotka ovat ymmärtäneet, ettei ole ollenkaan samantekevää, miten, kuka ja montako kertaa saa polvihousut jalassa mustan kumiesineen maaliin. Tähän suhteellisuudentajuiseen!, ennakkoluulottomaan! (no, tästä joutuu lajisyistä joskus tinkimään) ja usein toimivasti! asustettuun (ei niihin polvihousuihin kuitenkaan) viiteryhmään kelpaa kuulua.

Porilaisilla alan harrastajilla on vielä bonuksena erityisen hyvä maku, kättä lippaan ja niiaus etenkin Patarouvan suuntaan, kiitos lämmittää eniten silloin kun sen saa arvostamaltaan taholta. (Viiltävien virkkeiden ystävänä olet muuten varmaan jo bongannut Kari Hotakaisen, joka ivaa toimeliaasti mukasanomista ja arvostaa laajaa ja konkreettista subjekti predikaatti adjektiivi objekti -sanavarastoa ja ilmaisua.)

Äläkä Vanha Roisi huoli äänestyskäyttäytymisestäsi, WIR on ifk:n fani, eikä ole täällä mitään säälipisteitä ja kiintiöääniä kerjäämässä; leidimakukin meillä näyttää olevan aika samansorttinen. Jos rohkenen ihmetellä perhettäsi, Rouvasi maku kyllä vähän oudoksuttaa, kun viinaan menevä ja siivoamista vieroksuva penkkipunnertaja olisi unelmaminiä. Vaan kyllähän ifk-paita niin naisen kuin miehenkin silmissä peittää isommatkin virheet - ettei jopa siinä määrin, että Esikoisennekin saattaisi hämääntyä ainakin hyvässä hämärässä ja hyvässä juovukkeessa. JOS Esikoisenne käyttäisi päihteitä ja JOS WIR ei olisi niin perin juurin kunniallinen ja vastuullinen aikuinen, ja ellei se olisi joltinenkin takaisku HIR:ille. Asioiden näin ollen lobbaathan kuitenkin ainakin Rouvaasi ja mahdollisuuksien mukaan jälkikasvuasi antamaan äänensä unelmatädille.

Harmi, että idis kaislatanhukoltusta tuli näin kovin myöhään. Silloin kun asia oli akuutti, rintsikat olisi kyllä ollut vähintään yhtä hurja juttu kuin kaislahame. Olisi saatu vähän säpinää Karjalan liiton kesäjuhlille, siinä olisi mummoilta tekarit loksahtaneet.

Hyvää ideaa ei kannata hukata, mutta en tietenkään voi varastaa sitä, ja löydät varmaan näppäränä netinkäyttäjänä itsekin sopivien kansantanssikerhojen yhteystiedot. Sitten vain odottamaan E-M Mirobylovin raporttia, joka tulee iltauutisissa heinäkuun huonona uutispäivänä, kestää loputtoman kauan, eikä Urheiluruutu polttavine pesisuutisineen pääse alkamaan ikinä.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dear Woman in Red

Kiitos! ööö.. siis, kiitän lähinnä siitä että ymmärrät kansantansseja vieroksuvaa henkilöä.

Pai te vei... esikoiseni ei tuossa iässä ole todellakaan koskaan juonut viinaa. Näin hän aina minulle vakuuttaa, kun tulee hakemaan ilmaista aamiaista, vanhalta viinalta haisten sunnuntaiaamuna... omituisia nuo nykynuorten deodorantit... silloin kun minä oli 18-vuotias, niin piti ihan oikeesti juoda viinaa, että haisisisisi aamulla vanhalta sellaiselta. Näköjään nykyään on toisin. Kaikkea ne japsit keksivät!

PS: Oletko kenties perjantaina 30.8. Hartwallilla Jokerit-HIFK pelissä? ÄTPPOMK:n johtokunta kokoontuu taas tuon matsin yhteydessä... jos olet paikalla, niin tule moikkaamaan meitä hulluja.

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
V.R.Ä

Vai niin Predator, mitenkäs selität tuon edellisen? Kysyn vaan?
Onko teillä saunallinen aitio? Muistatko sattumalta, että annoit kaikkien ymmärtää, että minä, Prinsessa, jonottaisin tein bathin ovella, kuola valuen ja vähintäinkin kirkuen?
Selvennän nyt sen verran, että jos" Hämeen valkotukkainen tuo sinisilmä neitonen" käy vihtamettällä, se ei vielä tarkoita sitä, että se katselisi tuollaisia Sinun liehittelyjäsi suopein silmin. Varo vaan, sidon Sinun vihtaasi nokkosia, kelpaa sitä sitten tulipunaista takamustansa näytellä pitkin Nordensköldinkadun käytäviä.

Terveisin todellinen prinsessa

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: V.R.Ä

Viestin lähetti koo
Selvennän nyt sen verran, että jos" Hämeen valkotukkainen tuo sinisilmä neitonen" käy vihtamettällä, se ei vielä tarkoita sitä, että se katselisi tuollaisia Sinun liehittelyjäsi suopein silmin. Varo vaan, sidon Sinun vihtaasi nokkosia, kelpaa sitä sitten tulipunaista takamustansa näytellä pitkin Nordensköldinkadun käytäviä.

Ööö...tekeekö sauna muut ehdokkaat näin agressiiviseksi??!?

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ööö...tekeekö sauna muut ehdokkaat näin agressiiviseksi??!?

Mulle ei ainakaan vielä ole tullut saunomisesta tommosia oireita. Voi tietenkin olla, mun luonteeni tuntien, että joku on laittanut löylyveteen jotain rauhoittavaa... Todennäköisesti niin, koska 400 Buranakin tekee minut duracellpupuksi, vaikka sen pitäisi lähes tainnuttaa tällainen pikkuihminen.

Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: V.R.Ä

Viestin lähetti koo
Vai niin Predator, mitenkäs selität tuon edellisen? Kysyn vaan?
Onko teillä saunallinen aitio?

Terveisin todellinen prinsessa

Ehdokas KOO:lle tiedoksi:
Selitän minkä edellisen? En minä selitä vaimollenikaan mitään. Viimeksi olen selittänyt, kun olin Suomen Selittäjien (Finska Förklarare) vuosikokouksessa vuonna 1975 Porissa (Ruisrockin yhteydessä) ja siitäkään tapahtumasta en muista muuta kuin sen, että yövyin siellä keltaisessa kupoliteltassa... aamulla kun heräsin, niin ympäriläni ei kuitenkaan ollut minkäänväristä kupolia (vaikka omaa kupolia särki niin perkeleesti).

Ja totta tietenkin meillä on saunallinen aitio Jalliksen Jaffakuplassa. Se on myös ainut aitio koko kompleksissa, jossa oma lentokenttä ja ylimääräiset Nokian umts-kumisaappaat.

Joten, KOO, älä ole moksiskaan... kyllä Sinä olet edelleen kuitenkin Se todellinen prinsessa. Ei muuta kun saunavihtavasta vastavarten mukaan...

PSST: Hyvä manipulointiyritys, mutta Porin rouva saa kuitenkin minulta sen Number 1. äänen...

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: V.R.Ä

Viestin lähetti Predator

Ehdokas KOO:lle tiedoksi:
Selitän minkä edellisen? En minä selitä vaimollenikaan mitään. Viimeksi olen selittänyt, kun olin Suomen Selittäjien (Finska Förklarare) vuosikokouksessa vuonna 1975 Porissa (Ruisrockin yhteydessä) ja siitäkään tapahtumasta en muista muuta kuin sen, että yövyin siellä keltaisessa kupoliteltassa... aamulla kun heräsin, niin ympäriläni ei kuitenkaan ollut minkäänväristä kupolia (vaikka omaa kupolia särki niin perkeleesti).

PSST: Hyvä manipulointiyritys, mutta Porin rouva saa kuitenkin minulta sen Number 1. äänen...

Tosi hyvä selitys Predator, varsinkin kun se on osiltaan yhteneväinen minun samanvuotiseen selitykseen.
Minulta "lähti" keltainen kupoli ympäriltäni samoihin aikoihin Imatran ajoissa. En toki vaimolleni asiaa joutunut tuolloin selittämään vaan poliisille. Hän vaan ei ollut yhtä hyväuskoinen kuin tässätapauksessa minä olen. Yksinkertaisesti hän ei ollut halukas kuuntelemaan minua lainkaan, totesi vain tylysti, että katso seuraavan kerran paremmin minne kupolisi "parkkeeraat".
Pikkumainen tyyppi!

Ja Sinun PSST juttusi meni kyllä metsään, vihtametsän perukoille asti. Katsos kun tämä Lady-kilpailu on ohi, niin laitan tänne satariviä ylistystekstiä Porin rouvasta, on nimittäin mistä laittaa.
Niin, että Maurille tiedoksi, Ladyksi äänestän Patarouvaa, mutta perusteluni laitan vasta kilpailun ratkettua.

Tässä yhteydessä kiitän tietenkin kauniisti niiaten niitä jotka ovat minua muistaneet. Se oli kiltisti tehty ja olen siitä oikein iloinen.
Rakastan kruunuja ja jalokiviä joita olen jo luontevasti oppinut päässäni kantamaan. Minusta on loppujen lopuksi aivan sama "loistaako" sisältä- vai ulkoapäin.
Patarouvaa haluan jatkossakin naurattaa koomaisilla (tarkoitatko todella, että minun esittelyni oli koomanen, sellainen, että heikkohermoisemmat voisivat vaipua koomaan) tositarinoillani.

Niin, että älkääpäs tulkitko, en minä ole aggressiivinen ennen enkä jälkeen saunan, halusin vaan tämän ketkun YLÖS.

Terveisin koo

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: V.R.Ä

Viestin lähetti koo

Tosi hyvä selitys Predator, varsinkin kun se on osiltaan yhteneväinen minun samanvuotiseen selitykseen....

Niin, että älkääpäs tulkitko, en minä ole aggressiivinen ennen enkä jälkeen saunan, halusin vaan tämän ketkun YLÖS.

Terveisin koo

Ei voi olla totta! Sinäkö sen teltan veit?

Ja vielä KOO:lle (huomaatsä, sä olet jo noussut isoille kirjaimille minun tangenteissani?)

Ja kyllä minä sen jotekin tiesin, että kaltaisesi kultivoitunut Lady käyttäyttyy aina hienosti. Paitsi Tupperware-kutsuilla? Jos tämä taas jokun mielestä oli flirttiä, niin sou not? Minä en ole enää tässä kisasa tuomarina, olen vain äänestäjä.

MokkaSiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
Kuinka ollakaan , noin suurinpiirtein samoihin aikoihin löysin varastostani parikin kappaletta sellaisia kupolitelttoja , ei nyt ihan keltaisia vaan hiukan oranssiin ja mutaan viittaavia väritykseltään .
Kiellän kuitenkin ehdottomasti olleeni kummassakaan paikassa , kaverit olivat silloinkin kiertävää sorttia ja omasivat hupaisan huumorintajun , eli voiko tosiaankin tämä olla vain suurta yhteensattumaa ?
Jos kysytte niin ei ole enään tallessa .

Olen tässä joutunut viettämään useitakin unettomia öitä miettiessäni omaa suosikkiani ja ajattelin vielä muutaman viettää mutta jotenkin koon viehko agressiivisuus on päässyt lievään etulyöntiasemaan varsinkin kun koo on ehkä selkeästi paras piilovinoilun taitaja näistä leideistä , muut ovatkin enemmän suoran pöllyttelyn linjoilla mikä ei ikinä ole oikein iskenyt kunnolla .

En todellakaan katso näitä asioita oranssien lasien läpi ( lasit ovat tällä hetkellä ajoneuvossani jota ei autoksi voi kutsua ) vaan
olen ehdottoman puolueeton paitsi että hiukan pelkään nokkosvihtoja ja niitten mukanaan tuomia ylläreitä .

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Äänestys alkaa kuukauden kuluttua, joten malttakaa. Käyttäkäämme aika hyödyksi tenttailemalla hakijat läpeensä.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Onpas täällä upeita kuvauksia! Vielä on kuitenkin piiitkä aika ennenkuin äänestys alkaa, joten jään odottelemaan.

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jääkiekkoa pidetään tunnetusti miesvaltaisena lajina, mutta katsomossa istuu kyllä melkein yhtä lailla naisiakin; nyt tarvitaankin, kilpailun nimissä, hakijoiden selvitystä siitä, mikä kiekossa kiehtoo!

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tähän voisin vastata, sillä etenkin näin kauden lähestyessä tätä asiaa tulee pohdittua. Mikä sinne hallille aina vaan vetää? On yllättävän vaikea pukea sanoiksi, mikä kiekossa kiehtoo.

Joukkuepeleissä on vain sitä jotakin. Koko joukkueella on yhteinen päämäärä, jonka eteen tehdään töitä. Pelaaja on yksilö omine hyvine ja huonoine puolineen, pelipaikkoineen ja rooleineen, mutta samalla hän on osa joukkuetta. Joukkue ei ole pelkästään osiensa summa vaan jotain enemmän.

Jääkiekossa kiehtovat lajin voima ja nopeus. Peli on samalla äärettömän yksinkertaista ja äärettömän monimutkaista. Joka kerta peli on tavallaan sama mutta kuitenkin niin erilainen. Täysin samanlaista peliä ei ole niin kuin elämässä ei ole täysin samanlaista päivää. Joukkueen ja yksittäisen pelaajan epäonnistumiset ja onnistumiset vuorottelevat ottelun sisällä ja ottelusta toiseen. Syötöt, laukaukset, heittäytymiset, torjunnat, maalit, tuuletukset, jäähyt, kahinat ja taklaukset ilahduttavat ja kiukuttavat yhä uudelleen kausi kauden jälkeen.

Minulle olennainen osa jääkiekkoa on tietysti seurarakkaus. On upeaa elää oman suosikkiseuran mukana myötämäissä ja vastoinkäymisissä. Välillä saa tuntea suurta tuskaa ja välillä taas suunnatonta riemua, mutta kuitenkin pohjalla on aina rakkaus ja kiintymys. Tunne siitä, että suosikkiseura on kiinteä osa omaa elämää. Sitten ovat vielä vastustajat. Nuo tärkeät, välttämättömät ja arvostettavat, mutta pelin aikana, ja usein ennen ja jälkeenkin, ikävät paskiaiset, jotka yrittävät lyödä kapulaa oman suosikin rattaisiin. Tietynlainen hyvä ja paha - asetelma siis.

Pelaajat, valmentajat ja tuomarit järjestävät meille katsojille pelin, mutta myös me olemme osa peliä. Yleisön kannustus, iva ja kaikki sen äännähdykset kuuluvat olennaisena osana peliin. Katsojana saa tuntea yhteenkuuluvuutta muihin samanhenkisiin, olla heidän kanssaan joko samaa tai eri mieltä asioista, mutta pohjimmiltaan tuntea samoin, että jääkiekko on tärkeä juttu. Se on uskomattoman hieno peli, järjen ja tunteiden kummallinen sekamelska.

Viimeksi muokattu:

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti mauri
Jääkiekkoa pidetään tunnetusti miesvaltaisena lajina, mutta katsomossa istuu kyllä melkein yhtä lailla naisiakin; nyt tarvitaankin, kilpailun nimissä, hakijoiden selvitystä siitä, mikä kiekossa kiehtoo!
Joudun vastaamaan kysymykseesi näin:

Kävelen A-katsomon käytävän laitaa
takin alta näkyy vähän Kauhasen paitaa.
Morjenstan ystävät ja tutut,
"aukolla" vaihdan järkkärin kanssa, ne pakolliset jutut.

Järvelä ja Saarinen kertoo Anne,
ja vatsavaivoja potee Ojasen Janne.

Istahdan tuolille tutulle,
ja hymyilen omille jutuille.
Järvelä-taas, ja Saarisen Simo,
jännitys kasvaa, ja mieleeni hiipii oluen himo.

Cheerliederit, alkuseremoniat, eikö peli vois jo alkaa.
Samaa miettii kai Tapparan huoltajat
kun aitiossa vaihtavat jalkaa.

Vihdoin Markkanen maalille
ja ykköskenttä jäälle.
Laitan rukouksen yläkerran Vaarille
jotta "katsois vähän" Tapparan päälle.

Mieleni hiljalleen rauhoittuu...nautinto valtaa alaa.
VOI TAIVAS...mikä syöttö Sachalle
...ei mene...vai meneekö
Oo Oo PUNALAMPPU PALAA!

Maaliriemun keskellä ajatus kantaa
niihin elämyksiin, mitä Tappara antaa:
Kaikki Hakametsän hetket ja mestaruudet mietin,
vieraspelimatkat jossa aikaani vietin.
Ja se surullinen talvi kuuskyt kuus,
silloin Suomisarjassa pelasi joukkue uus.

Taas kerran muistoistani palaan,
mielessäni koko porukan halaan.
Kolmas erä ja neljä nolla...
...tunnen kuinka hyvä on tapparalaisen olla.

Tämä kiekossa kiehtoo.
Jos joku nyt muistaa tämän runon vuosien takaa niin pyydän muistelemaan ihan itsekseen vaan, jos sopii.

Terveisin koo

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Heittipä Mauri vaikean kysymyksen. On vaikea pukea sanoiksi, mitä jääkiekko oikeastaan itselleen merkitsee ja mikä siinä nyt kiehtoo. Hajanaisia ajatuksia tässä, ei tosin niin hienossa muodossa esitettynä.

Jääkiekossa kiehtoo tietenkin ensin joukkue, jonka taaperrusta ja menestystä on hieno myötäelää. Itselleen tulee sellainen tunne, että minulla on jotain, mitä jokainen ei tiedä. Vaikka jääkiekko-ottelu on yhteisöllinen tapahtuma, on se myös henkilökohtainen asia. On hienoa kokea asioita yhdessä muiden kanssa ja kuitenkin henkilökohtaisesti. Olen ehkä tunneihminen, joten tunne on hyvin tärkeää. Hieno olo voiton jälkeen ja lievä masennus tappion jälkeen, mikä kuitenkin muuttuu toivoksi. On jännää huomata, kuinka vahvasti ihminen pystyy tuntemaan. Elämä ei ole tasaista arkea, vaan siihen sisältyy paljon muutakin.

Toiseksi jääkiekko auttaa minua purkamaan paineita ja muita patoutumia. On vapauttavaa huutaa herjauksia tuomareille ja vastustajille. Saa sanoa, mitä ajattelee. Tätä ei oikein töissä voi tehdä.

Lisäksi jääkiekossa kiehtoo suunnaton kunnioitus kiekkoilijoita kohtaan, jotka jaksavat illasta toiseen taistella. On myös hienoa katsella onnistumisen iloa ja epäonnistumisen tuskaa.

Tätä jääkiekko on minulle. Asioita on lukemattomia, joista tässä nyt ensin mieleen tulevat.

Woman In Red

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Fever Pitch

Vai pitäisikö olla topicin mukaan Fever Bitch.

Jos olisin roomalainen, kantaisin rahani Stadio Olimpicolle ja AS Roman fanituotekauppaan. Reissaisin pitkin saapasmaata punakeltainen paita päälläni. Huutaisin kotikatsomossa sukunimeä yhdessä kymmenien tuhansien muiden kanssa ja vieraskatsomossa vähän harvempien, turvallisesti mellakkavarusteisen henkilökunnan ympäröimänä. Lukisin pinkkiä Gazzetta D'Ello Sportia ja katsoisin Berlusconin kanavia - väärän poppoon äijiä, mutta minkäs teet. Vähän laimeammalla innolla seuraisin EM- ja MM-kisoja parin vuoden välein. Lempikahvilani pitäjä kiroaisi Tommasin loukkaantunutta polvea ja työkaverini nälvisi, jos Lazio olisi voittanut paikallispelin - muuten kaveri toki olisi ihan ok....Piazzalla istuskellessa kuuntelisin vanhempien tovereiden muisteloita siitä, miten sejase oli 70-luvulla vähän toista kuin nyt tämä sejase.

Kun olen helsinkiläinen, kausikortti jäähalliin kuuluu budjettiin niin kuin kodin vuokra - rahat menevät milloin omiin, milloin muissa joukkueissa pelaaviin sälleihin. Uusi fanipaita on paikallaan aina silloin tällöin - välillä on kiva näyttäytyä sellaisessakin, jonka selässä koreileva tyyppi ainakin vielä tällä viikolla kantaa seuran värejä.

Huristan bussilla sekalaisen seurakunnan kera pitkin Suomen jäähalleja. Huudan kotihallissa, jos takana istuvien kuittailu äityy sietämättömäksi, vieraspelin jälkeisenä aamuna kähisen kuin Marianne Faithfull. Mellakkavarusteita ei näy, joskus Jyväskylässä poliisisedät norkoilevat muka muina miehinä bussin kulmilla.

Luen Hesarin C-osaa, Veikkaajaa, Jääkiekkolehteä. Selaan tekstitv:tä, katson urheilu- ja tulosruudut, toivon, että Sportmagasinet olisi poikennut jäähallilla. Lauantaiaamuisin kello soi ennen Pietarinkadun Oilers GoGo:n alkutahteja. Jos jotain tapahtuu, viidakkorumpu alkaa piipata puhelimessani. MM-kisoja ja olympialaisia seuraan vähän laimeammin. En jaksa vastailla kisaheränneiden jaarituksiin. Lempipubissani sen sijaan on aina joku, jolla luistaa juttu oikeasta aiheesta. Ykkösketjun sekoittaminen hämmentää meitä molempia. Suopeasti asioita voidaan kommentoida vastustajankin kanssa. (Joskus) hävityn paikallispelin jälkeen vaihdan puheenaihetta työpaikan kahvipöydässä - muuten duunikaverit on ihan ok...

Merkitsen matsit kalentereihin ohjelman ilmestyttyä eli katson, milloin on vapaa-aikaa talvilomille ja milloin kyläilyyn. Keväällä huokaisen helpotuksesta - milloin on vielä lumi maassa, milloin kiurut jo värjöttelevät maisemissa. Viimeistään elokuussa alan olla sitä mieltä, ettei sen toisen vuodenajan tuloa (lue kauden alkua) tarvitsisi enää pitkittää. Lueskelen vanhojen kausikirjojen lomassa asuntoilmoituksia vähän sillä silmällä - jäähallin nurkilla on ihan mukiinmeneviä mestoja.

Voi mamma mia, miksiköhän EN seuraisi lätkää?

Miksi ihmeessä en pitäisi elämässäni huolta siitä, että pääsen aina hyppäämään sporaan, joka on täynnä samaan matsiin menijöitä, annan jäähallin vaksin rei'ittää lippuni odotusta kihisevässä pikku tungoksessa, nappaan otteluohjelman, moikkaan kaverit matkan varrella, päivittelen illan tuomarit, ehtiessäni nappaan tuopin vakiopaikalla vakioseurassa tehden samalla avausmaaliveikkauksen. Tutun biisin kajahtaessa riennän paikalleni, totean illan kokoonpanon ja säätelen aplodeerauksen voimaa pelaajan mukaan.

Kaikki valot syttyvät, tuomari luovuttaa kiekon pelaajille. Aloitusvoitto tai -tappio, maalia odotetaan nyt 15 sekuntia tai 65 minuuttia. Toivon, iloitsen, jännitän, pelkään, helpotun, riemastun, hermostun, kyllästyn, kärsin. Peli kannattelee katsojia tai katsojat yrittävät kannatella peliä. Yleisön metelistä valutaan hetkeen, jona huudot ja luistimien viillot kuuluvat katsomoon. Pelaajat onnistuvat ja epäonnistuvat, ponnistelevat ja herpaantuvat. Valmentaja yrittää ohjata tapahtumia käsikirjoituksen suuntaan, vaikka vastapeluri muuttikin juonta spontaanisti. Erätauolla lunastetaan maaliveikkaukset ja muistellaan sarjaohjelmaa eteenpäin. Taklaus todetaan yksimielisesti puhtaaksi/naurettavaksi/hölmöksi.

Pelin jälkeen katsomo valuu iloisessa virrassa tai äkäisin askelin kohti pysäkkejä ja baareja. Mieli on joko hilpeä tai merkillisen raskas. Eikä etukäteen voi tietää, viskaako seuraava ottelu tiskirätin jo valmiiksi happamalle naamalle vai jatkaako elämän huoletonta kepeyttä. Hengitän sitä, mitä hengitettiin tällä kadulla vuosi ja vuosikymmen sitten ja mitä eletään ensi vuonna ja ensi vuosikymmennellä.

On joukko - mitä merkillisin - joka tietää selittämättä, miltä minusta tuntuu, ja tietää, miltä tuntuu joutua selittämään. Uskonnoksi parodioiminen on liioittelua, mutta niin kuin uskontokin, kulttuuria se on ja siirtyy ihmiseltä toiselle tehden nämä osaksi jatkumoa. Jos minut heitetään yhtäkkiä suomalaisena vieraaseen maahan, menetän osan otteestani elämiseeni. Jos minut heitetään yhtäkkiä suomalaiseen yhteiskuntaan, josta jääkiekko on pyyhitty pois, kestää tovin rakentaa siteet johonkin, jolla ravitsen itseäni.

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti gammonthis
.
Olen tässä joutunut viettämään useitakin unettomia öitä miettiessäni omaa suosikkiani ja ajattelin vielä muutaman viettää mutta jotenkin koon viehko agressiivisuus on päässyt lievään etulyöntiasemaan varsinkin kun koo on ehkä selkeästi paras piilovinoilun taitaja näistä leideistä , muut ovatkin enemmän suoran pöllyttelyn linjoilla mikä ei ikinä ole oikein iskenyt kunnolla .

En todellakaan katso näitä asioita oranssien lasien läpi ( lasit ovat tällä hetkellä ajoneuvossani jota ei autoksi voi kutsua ) vaan
olen ehdottoman puolueeton paitsi että hiukan pelkään nokkosvihtoja ja niitten mukanaan tuomia ylläreitä .
Nyt siis alkaa yövalvomiskiintiösi olla täynnä. Ja mihinkäs tulokseen olet tullut? Yritän nyt vetää pisteet kotiin ja ilmituoda seuraavanlaista special tietoa itsestäni.
Minäkin pelaan Bäcäriä, ja olen kohtuullisen taitavakin tosin olen pelannut sitä vain kammarissani joten vastustajajoukko on ollut rajoitettu. Aggressiivinen en ole lainkaan vaan hyvinkin kiltti ja säyseä ihminen.
Ja sitten tärkein, minulla on porkkanamaa, josta korjaan herkullista satoa näinä päivinä. Tänään porkkanoita nostaessani keksin sinulle pienen lahjuksen. Koska tunnut pelkäävän nokkosvihtoja solmin sinulle aivan uniikkituotteen Porkkanannaattivihdan. Mitäs sanot, kannattaisiko tarjota Tapparan markkinointiin fanituotteeksi? Kotipeleissäkin olisi eksoottista Tapolan sijaan, lahjoittaa Porkkanannaattivihtoja.

Kupoliteltoista ja varastettuun tavaraan ryhtymisestä taitaa olla sen verran aikaa, että en voi nostaa syytettä, joten keksin jonkin muun sanktion...tosin minulla on jo uusi telttakin, että eiköhän unohdeta koko juttu.

Terveisin koo

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy