No shit Sherlock?
Lemieaux, oletko se sinä? Vai että "oksettavan hävytöntä kannattajuutta"? Haha! Jos seuraisit mitä kirjoitin aiemmin (olin ekasta pelistä asti huolissani kaverin tekemisestä) ja viitsisit lainata koko viestini, niin vältyttäisiin siltä, että kukaan muu ei lisäksesi ymmärrä (tahallaan) väärin.
Kiitti, en oliskaan tätä keksinyt itse. Tampereella ja Oulussa ei kuitenkaan peluuteta täysin keskenkuntoisia maalivahteja.
Kyllä ja tätä menoa hän antaa Suomen jääkiekkoilulle enemmän naurun kuin ilon aihetta. Hänen pitäisi saada kuntouttaa itseään rauhassa ja hakea pelituntumaa vaikka Jokipojista. Tällä tasolla ei voi mielestäni maalivahti "pelata itseään kuntoon".
Vielä kertauksena, kun viestini aiemmin katkoit: JOS Engren hajosi, niin tässä käy äkkiä Fränälle Ruusut: joutuu tolppien väliin kun ei ole vielä valmis ja suoraan isoon pelirupeamaan. Sitä kautta pääsee tässä osiossa äkkiä rekan alle — ellei sitten käy niin, että rekkakin menee längeistä.
Noh, mun näkemys on se, että Tuohimaalla oli sekä epäonnea (tämä on osa maalivahtipeliä ihan kuin onnikin) ja että puolustus sekoili käsittämättömästi. Itse näin pelin samoin kuin Tuohimaa tilitti tuntojaan. Tämä meni siis järjestyksessä; katsoin pelin ja tein oman analyysin jonka lyhyesti kirjoitin tänne, ja sitten seuraavana eli lauantaiaamuna luin Tuohimaan haastattelun joka vahvisti näkemykseni (hauskaa on, että Tuohimaa käytti samaa juttua mitä itse käytin, että ei se taito mihinkään katoa puolessa vuodessa). Ihan täysikuntoinen Tuohimaa ei tietenkään ole, mutta ei myöskään täysin keskenkuntoinen.
Ruusulla oli niin paljon enemmän ongelmia kaiken mv-peliin liittyvän fysiikan kanssa, että Tuohimaan ja Ruusun laittaminen samalle viivalle missään maalivahtipeliin liittyvässä asiassa ei ole järkevää.
Ja ihan btw, jos olet maalivahtien kanssa työskennellyt, niin sun pitäisi tietää, että ei voi millään yhden tai kahden pelin perusteella vetää johtopäätöksiä ja tuomita, varsinkaan kun se yli 90% taso on alle puolen vuoden päässä. Se, että Tuohimaa ei hae Mestiksestä tuntumaa on ihan perusteltua, koska kuitenkin Tuohimaan pitää ajaa sisään HIFK:n puolustustapaan ja sen nyansseihin nyt hyvin nopeasti.
Oma ajatukseni on se, että suurin uhka HIFK:n mestaruudelle löytyy ihan muualta kuin kentällä suorittavien tasolta.
Ja tosiaan tämän topikin keskustelun taso on ihan kamalaa. Tuntuu 80% kirjoitusten perusteella kuin HIFK olisi jonkun oman henkilökohtaisen fantasiamaailmatodellisuuden jatko jossa oma mielipide on ainoa oikea totuus ja laki, ja pelaajat olisivat vain sen marionetteja. Onneksi tämä on kuitenkin vain virtuaalitodellisuutta, ja pelaajat ja joukkue siellä jäällä on totta.
Enkä ole siis HIFK-fani.