Frans Tuohimaa HIFK:ssa

  • 118 342
  • 611

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Torjuntaprosentti 89,8 kertoo riittävästi. Hyvää matkaa Fränälle, toivottavasti saat vielä käärittyä isot hillot.
Tämä.

Onnea matkaan jos lapun saa ja eläkerahat taskuun. Hyvä maalivahti mutta epätasaisuudesta en ikinä pitänyt.
 

FosaMasa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
PiTa, HIFK, Liverpool
En ole erityisesti seurannut Tuohimaata, mutta kausien 2019-2021 perusteella mielikuva on muodostunut. Tuohimaa ei ole ollut sateentekijä näiden kahden kauden aikana, ja hyvät ja heikommat jaksot ovat vaihdelleet kausien aikana.

Hän oli mielestäni sopimusaikanaan parhaimmillaan näissä kauden 2020-2021 play off -peleissä. Jos päästää hävityissä välierien peleissä enintään 3 maalia, ei voi kovin paljon moittia. Niissäkin kahdessa pelissä oli vain kaksi päästettyä varsinaisella peliajalla. IFK ei kaatunut tällä kaudella maalivahtipeliin.

Kolmekymppisellä kiekkoilijalla on nyt paras aika tienata eläkesäästöjä sieltä mistä niitä parhaiten saa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh, en minäkään Tuohimaata minään veret seisauttavana veskarina pidä. Enkä mä tuijota torjuntaprosentteja, koska joutui seisoskelemaan pitkiä pätkiä työttömänä, mikä ei koskaan ole ideaalitilanne veskarille. Oikeasti huonojakin pätkiä mahtui hänen HIFK-aikoihinsa, mutta itse en vaadi jokaisena iltana täydellisyyttä. Mutta riittävän hyvä maalivahti hän kuitenkin meillä oli ja taso oli korkea silloin, kun sitä vaadittiin. Olisi mielenkiintoista tietää, millaiset Fränänkin statsit olisivat olleet, jos HIFK olisi pelannut niin, että veskarillekin olisi tullut enemmän vetoja? Mutta sitähän emme saa koskaan tietää, joten turhaa jossittelua.

Sinänsä en jää kaipaamaan Tuohimaata, mutta hänen korvaajansa pitää lähtökohtaisesti pystyä vähintään samaan ja mieluiten ylittämään Tuohimaan taso. Peltosen joukkuetta ei voi tietenkään suoraan verrata Pikkaraisen jengiin ja pelityyliin muutenkaan. Mutta ei mulle paskaa makua Fränästä todellakaan jäänyt. Toisin kuin vaikka Vokounista. Ääriesimerkki siitä, ettei loistava runkosarja lämmitä yhtään, jos pleijarit menee aivan päin persettä. Kakka maistuu suussa vieläkin. Maistuu varmaan ikuisesti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Torjuntaprosentti 89,8 kertoo riittävästi. Hyvää matkaa Fränälle, toivottavasti saat vielä käärittyä isot hillot.

Toisaalta päästettyjen maalien keskiarvo 2,12, kuusi nollapeliä ja voittoprosentti 60,94 ovat oikein hyviä lukuja. Ei Tuohimaa ollut paras koskaan ikinä missään, mutta ei IFK Tuohimaahan kaatunut, vaan - jälleen kerran - huonoon viimeistelyyn. Tokasta välierästä jäi mieleen, kuinka Riksman Yle Puheen studiossa kommentoi Lajusen tasoitusmaalia todeten, että "liekeissä oleva Fränä olisi poiminut vedon", mutta sata mailia tunnissa lähtevä skode on kyllä aika haastava poimittava, ja joka tapauksessa vastineeksi saatiin paljon game saver -osaston pelastuksia.

Kiitos kahdesta kaudesta Nordiksella ja tsemppiä jatkoon!
 

Smeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Päälimmäisenä Fränästä jäi aika peruskuva sellaisesta kuka oli hyvä Lappeenrannassa ja olisi todennäköisesti hyvä myös esim. Kouvolassa tai Vaasassa, mutta tilanne on aina eri kun täällä pitäisi olla se huippuveska..
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hegu

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Eli IFKn fanit olisivat antaneet väärän ja samalla liian negatiivisen arvion pelaajasta? Ennenkuulumatonta.

Ei kai fanit keväällä enää isommin negailleet Fränästä, kun homma rupes oikeasti hänellä toimimaan? Syksyn esitysten perusteella sai mielestäni ansaitusti kuraa varsinkin kun jotkut mainosti miestä Liigan top3-mokkena, jonka mukaista esitykset ei silloin vielä olleet (toki jotkut eivät silloinkaan nähneet mitään moitittavaa).

Kevään esitykset painavat kauden kokonaisarviossa eniten ja olin itse lopulta oikein tyytyväinen Tuohimaahan. Konkareille pitää antaa aikaa päästä tunnetulle tasolleen, oli pelipaikka mikä vaan.
 

Sportsguy

Jäsen
Päälimmäisenä Fränästä jäi aika peruskuva sellaisesta kuka oli hyvä Lappeenrannassa ja olisi todennäköisesti hyvä myös esim. Kouvolassa tai Vaasassa, mutta tilanne on aina eri kun täällä pitäisi olla se huippuveska..

Miksi se noin päin menee? Eikö just maakunnissa pidä olla huippuveska ja Stadissa pitäisi olla timanttinen pakisto jeesaamassa? Fränän olis ehkä kannattanut lähteä suoraan Leprasta ulkomaille ja jättää kotiseutu korkkaamatta. Ei ainakaan kehitystä tullut.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi se noin päin menee? Eikö just maakunnissa pidä olla huippuveska ja Stadissa pitäisi olla timanttinen pakisto jeesaamassa? Fränän olis ehkä kannattanut lähteä suoraan Leprasta ulkomaille ja jättää kotiseutu korkkaamatta. Ei ainakaan kehitystä tullut.

Itse veikkaan, että Fränän on lopulta mukavampi lähteä ulkomaille maaotteluja pelanneena ja ensimmäisen maaottelumaalinkin tehneenä sekä paineensietokykynsä todistaneena maalivahtina pronssimitali kaulassa kuin jostain nönnöö-sijoilta taskut tyhjinä ja "on vain pikkuseuran veskari"-heittojen saattelemana.

Mut en nyt oo ihan varma.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Mua jäi kyllä harmittamaan Fränän epäonnistuminen IFK:ssa. Tasaisuus jäi uupumaan, vaikka ajoittain nähtiinkin sitä parasta Fränää. Hyvä, että pääsi vielä rahastamaan ulkomaille. Toivottavasti onnistuu!

Kun Fränä meille tuli, olin äärimmäisen iloinen siitä, että saatiin isokoinen ja rauhallinen maalivahti joka osaa pelata mailalla. Osittain tätä saatiinkin, mutta etenkin Fränän mailapeli oli suuri pettymys: pääosin junnumaisia rännikiekkoja ja outoja ajotuksia kiekon kanssa. Tuntui, ettei osannut tai älynnyt pelata yhteen pakkien kanssa. Harmi, sillä kiekkoa käsittelee kuitenkin hyvin (siitä osoituksena lienee majumaali).

Rauhallisuus kostautui, kun tuntui ettei osaa pitää itseään lämpinänä – toki asia korostui, kun IFK saattoi painaa koko erän vastustajan päädyssä kunnes omiin tulee ylivoimahyökkäys. Pahoja veskalle. Kun sai tasaisesti vetoja, niin pelasi lähtökohtaisesti hyvin. Veikkaan, että jotain isompaa vaivaa oli suurimman osan ajasta.

Näin aikani asiaa mutusteltunani, annan Fänälle 7 1/2 koko ajastaan IFK:ssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös