Mainos

Formula 1 -kausi 2022 – uusi aikakausi

  • 225 010
  • 1 681

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Jos Perez, jatkaa näitä otteita on RB:llä käsissään Webber/Vettel 2.0.
Se voi olla Ferrarin sauma
 

Rinkside

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals

Stewardit olivat ilmeisesti tulkinneet tämän, että Maxin rengas oli ollut viivalla mutta ei ollut ylittänyt sitä, joten ei rangaistusta. Toivottavasti tämä tulkinta nyt pitää eikä joka kerta aleta pohtimaan mikä on rangaistavaa ja mikä ei.

Ylempään liittymättä, asia joka tänään huvitti. Hamilton edelleen living rent free Alonson pään sisällä. Ei näköjään vieläkään ole päässyt yli vuoden 2007 tappiosta. Hidasteli tarkoituksella ja hävisi Oconin pisteet siinä samalla :D
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olipahan taas Monaco. Vaihteeksi nyt oli jotain draamaakin, mutta menihän tuo loppu taas ihan possujunaksi.

Ei nyt siitä enempää, mutta aika usein olen tuota Latifia dissannut, enkä edelleenkään muuta mielipidettäni. Turva-auton takana seinään. Mitä helvettiä tuo jätkä tekee tuolla? Onko nyt ollut taas joka kisassa viimeinen maaliintulija? Joo isin rahat jne., mutta joltain lupaavalta junnulta tuokin vie paikan ykkösissä. Aina ottanut tallikaverilta turpaan ja maksanut tallille ihan mukavan läjän miljoonia noilla urpoiluillaan, mutta niin vaan saa jatkaa. En ymmärrä.

Täytyy kyllä sanoa että on vaihteeksi ihan mielenkiintoinen kausi menossa. Ferrari on saanut ainakin auton kuntoon, mutta onnistuu silti ryssimään taktiikoiden kautta aika usein. Mersu kyntää ja Russell kyykyttää Hamiltonia. Bottakselta aika hyvää tekemistä, vaikka Ferrarin moottori toki tuo vähän kovuutta tällä kaudella.

En osaa kyllä veikkailla mestaria vielä tässä vaiheessa, mutta hyviä kisoja varmasti luvassa.
 
Veikkasin Monacosta erittäin tapahtumaköyhää jonossa ajelua ja että mestaruustaistelussa jännitettävää on enää siinä, meneekö myös Perez Leclercin edelle. No joskus sitä osuu täysin oikeaan, ja nyt tällä kertaa kävi itse asiassa juuri päinvastoin. Huvittavaa, että loppujen lopuksi mutkan kautta kävi juuri kuten ”ennustinkin”. Muista ennustuksista vakio-odotuksista suurin osa osui kun top 3-seinään ajajista tässä onnistuivat jo lämmittelykierroksilla Latifi ja Stroll, Schumacher sitten vasta myöhemmin mutta isoimmalla pamauksella. Monacosta oli jo vaikeampaa löytää hiekkaa joten Carlos pysyi hienosti radalla alkukierrostenkin ajan.

Kisan käännekohta nähtiin varikkopysähdyksillä, joissa Ferrari laskelmoi nopeasti muuttuvassa tilanteessa huonosti. Uloskierroksella pitkät hetket Williamsien takana, tuplapysähdys satutti Leclercin kisaa lopullisesti, kun taas Redbullilla osuttiin tällä kertaa oikeaan. Redbull oli mokata pahemman kerran rengasvalintansa kanssa varikolta lähtiessä, mutta lopulta medium yhdessä vaikean ohittamisen kanssa riitti maaliin asti.

Kaiken kaikkiaan dramaattinen ja mielenkiintoinen kisapäivä. Pitää varoa mitä toivoo. Rankkasateessa, jota kukaan ei osannut odottaa, kisa liikkeelle ja suurin osa autoista seinään, tämäkö sitten olisi ollut formuloita? Hattua päästä niille ajoille kun formuloissa on hengen kaupalla otettu riskejä näissä sadekeleissä, mutta näen tällä kertaa kisajohdon tehdeen oikeat ratkaisut tarjoten turvallisen tavan ajaa kisaa. Sama oikeastaan uusintalähtöjen osalta. Olisiko se esim. varikkolähdön jälkeen ollut reilua lähteä kisaan paikaltaan, kun radalla oli ainoastaan yksi ajolinja?

Sitä en tiedä, TIESIVÄTKÖ että sää selkenee ja siksi odottivat kisan lähdön kanssa. Miten se olisi edes ollut mahdollista kun kukaan ei osannut odottaa myöskään poikkeuksellisen rankkaa sadetta? Oli miten oli, formulat ovat nyt niin kapean ikkunan kulkupelejä renkaiden ja jarrujen toimintakyvyn kannalta, että auto ei yksinkertaisesti pysy radalla kuin juuri oikeassa lämpötilassa. Olen varmaan todella tylsä tyyppi kun minua ei kiinnosta kovinkaan paljoa nähdä sattuman kauppaa vaan taktista peliä.

Tallien sisäiset asetelmat pysynevät vahvasti ennallaan. Alkukauden osalta kuitenkin tilanne on kutkuttavasti se että kärki on tasainen. Verstappen johtaa Leclerciä vain 9 pisteellä. Sergio Perez on Leclercistä 6 pisteen päässä ja on MM-kärjestä vain 15 pisteen päässä. Tänä viikonloppuna Perez oli Redbullin nopein kuski alusta loppuun asti. Ei tarvita kuin yksi epäonni, ja sijoitukset muuttuvat. Leclercin olisi ollut elintärkeää pitää sijoituksensa kärjessä, koska tällä radalla sen pitäminen olisi ollut todennäköistä. Nähdyn suunnan mukaisesti Leclerc ja Ferrari voi kierroksella olla nopein, kisassa menee Verstappen heittämällä ohi paremman suoranopeuden ansiosta.

Tästä nähdään osa 6 tällä kaudella, kun kahden viikon päästä ajetaan taas Bakun katuradalla Azerbaidzanissa. Monsterisuora DRS:llä, ilman yllätyksiä tämä on Redbullin kisa. Myös Bottas palannee lähemmäs kärkeä. Viime kauden kisassa muistan lopussa pohtineeni Hamiltonin ajaessa uusintalähdössä ulos, että tämä saattoi maksaa kauden lopuksi todella paljon. Hyvä osoitus siitä, miten kausi on samaan aikaan pitkä, mutta toisaalta jokainen piste voi olla merkittävä.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Miten voittaja määräytyy jos pisteet on tasan? Voittojen määrällä?
Kyllä, sitten jos voitot tasan niin katsellaan 2. sijoja ja niin edelleen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten voittaja määräytyy jos pisteet on tasan? Voittojen määrällä?

Viime kaudellahan tämä olisi ollut mahdollista vielä viimeisessä kisassa jos molemmat olisi keskeyttäneet. Max olisi vienyt mestaruuden voittojen määrällä.
Jos se tasan niin kakkossijojen määrällä, sitten kolmossijat, nelossijat jne. Jos nämä kaikki tasan niin sitten menee mielenkiintoiseksi:
d) If this procedure fails to produce a result, the FIA will nominate the winner according to such criteria as it thinks fit.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Viime kaudellahan tämä olisi ollut mahdollista vielä viimeisessä kisassa jos molemmat olisi keskeyttäneet. Max olisi vienyt mestaruuden voittojen määrällä.
Jos se tasan niin kakkossijojen määrällä, sitten kolmossijat, nelossijat jne. Jos nämä kaikki tasan niin sitten menee mielenkiintoiseksi:
Varmaankin tuolloin järjestettäisiin THE FINAL RACE. Se voisikin olla ihan mielenkiintoista, ja jotta kustannukset eivät karkaisi käsistä, niin kaikista talleista vain parempi kuljettaja mukaan. Toki tuossa olisi kyllä riskinä, että GOATifi saisi hirveällä munkilla jostain kaaoskisasta hyvät pisteet ja ohittaisi niillä Albonin ja taas Latifi seinässä aiheuttaen turva-auton...
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Checo Perezin loistava putki jatkuu. Red Bull julkaisi tehneensä 2 vuoden jatkon herran kanssa ja näin ollen hän jatkaa tallissa 2024 kauden loppuun asti.

Eli Gaslyn polku takaisin ykköstiimiin lopullisesti tukossa? Ei oikeen ole muuta mahdollisuutta kuin McLaren, jos Danny Ric lopettaisi.
 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ricciardo kyllä lähtee näillä näytöillä luiskaan kauden jälkeen, ajaa surkealla tasolla ja on vielä kallis. Aikamoinen romahdus tapahtunut kun 2020 oli vielä huikea, ehkä se toinen tallinvaihto pariin vuoteen sitten sekoitti pakan. Joka tapauksessa Gasly on tuohon loogisin korvaaja, ja tämän päivän uutiset nostavat lähes varmaksi sen että Gasly myös on vapailla markkinoilla ensi kauden suhteen. Gasly toki itsekään ei ole tällä kaudella kovin hyvin suoriutunut mutta todisti kyllä viime kaudella olevansa aika-ajoissa sarjan parhaimmistoa ja kisavauhtiakin löytyy. McLaren IndyCar-duon (Herta ja O'Ward) uskon jossain kohtaa ajavan Formula 1, mutta en usko sen vielä ensi kaudella tapahtuvan. Tämä nyt menisi jo Formula 1 -kausi 2023 ketjuun mutta sellaista on ehkä "vähän" aikaista perustaa.

EDIT: Itseasiassa Gaslyllakin näköjään 2023 asti sopimus joten vähän pienentää tämän skenaarion todennäköisyyksiä, mutta on noista ennenkin hankkiuduttu eroon.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei nyt siitä enempää, mutta aika usein olen tuota Latifia dissannut, enkä edelleenkään muuta mielipidettäni. Turva-auton takana seinään. Mitä helvettiä tuo jätkä tekee tuolla? Onko nyt ollut taas joka kisassa viimeinen maaliintulija? Joo isin rahat jne., mutta joltain lupaavalta junnulta tuokin vie paikan ykkösissä. Aina ottanut tallikaverilta turpaan ja maksanut tallille ihan mukavan läjän miljoonia noilla urpoiluillaan, mutta niin vaan saa jatkaa. En ymmärrä.

Joo ja kun ei tuo tallikaverikaan mikän ylikylän ukko ole mutta napannut pisteitä ja kokoajan nopeampi. Stroll sentään edes välillä pystyy väläyttelemään vaikka tuntuu että Vettel myös tuolla ottanut kokoajan enemmän niskalenkkiä vaikka ura kokoajan silläkin laskussa.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Red Bull on tehnyt todella hyvää työtä uuden auton kanssa kun muistetaan, että viime kausi meni aivan päätyyn asti taistellessa mestaruudesta. Tällä hetkellä kisatrimmissä on kyllä paras auto gridillä. Leclerc pystyy vastaamaan tuohon, mutta Sainz oli tänäänkin ennen keskeytystään jo jäänyt kärjestä.

Vähän tulee mieleen, että näinköhän Ferrari joutuu ottamaan vähän riskiä moottorinsa kanssa, että pystyvät vastaamaan Red Bullille? Toki tekniset keskeytykset ovat nyt tasan.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Vähän tulee mieleen, että näinköhän Ferrari joutuu ottamaan vähän riskiä moottorinsa kanssa, että pystyvät vastaamaan Red Bullille? Toki tekniset keskeytykset ovat nyt tasan.
Tätä samaa mietin itsekin. Onhan tuolla ollut puhetta, kuinka esim. jäähdytys on vedetty aivan minimille turbojen takia jne. Tuskin siellä ainakaan "ruuvia löysätään", kun kilpailu on niin tiukkaa.

Red Bull on kyllä kisamitassa lyömätön peli tällä hetkellä. Tätähän se oli jo viime kaudella pitkään, mutta jollain taikatempulla Mercedes rimpuili itsensä vielä mukaan.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Verstappen on pikkaisen muita edellä tällä hetkellä ja mestaruuden myötä on saanuta tarvittavaa malttia ajoonsa ja antaa niin sanotusti kisan tulla hänelle. Todella vakuuttavaa ajamista viikonlopusta toiseen ja alkukauden tekniikkamurheista huolimatta saanut aika selkeän johdon sarjassa.

Tosin pahimmalla haastajalla Leclercillä on myös ollut epäonnea. Leclerc on aika-ajoissa vähän parempi, mutta sunnuntaisin Verstappen on hieman niskanpäällä. Ei paljoa, mutta on vähän huolellisempi ja tarkempi kuin Leclerc.

Mestaruustaistelu ei kuitenkaan ole millääntavoin ohi, sen verran tasaisia Ferrari ja RB ovat.

Alkukauden yllättäjäksi on nostettava Perez, Bottas ja Russell.

Perez ei aivan pysty vastaamaan Verstappenin vauhtiin, mutta ajaa paljon tasaisemmin kuin viimekaudella ja on valmis voittamaan paikan tullen.

Bottas ajaa järkevästi ja on osoittanut että kuuluu gridin parhaimpien kastiin. Tuskin enään pääsee ajamaan mestaruudesta kuitenkaan ellei sitten jotain Button/Brawn kuviota tapahdu. Mutta erittäin hieno alkukausi.

Russell oli paljon valmiimpi kuin oletin ja on suorastaan pyyhkinyt lattiaa Hamiltonilla. Tämä on mercedekselle hyvä asia. Enään ei tarvi niin paljon nöyristellä Hamiltonin suuntaan, kun ilmankin tulee pärjäämään.

Alkukauden pettymykset:
Ricciardo, Hamilton, Sainz. Talleista McLaren sekä Mercedes.

Ricciardon kupla on aika pahasti puhki. Eipä toi muuta ole ollutkaan kun divebomb ja kengästä juova
hassuttelija. Yksi yliarvostetuimmista kuljettajista.

Hamilton keskittynyt lähinnä kiukutteluun ja Russell ottanut liidin tallista. Viimeinen kausi?

Sainzilla on ollut paljon epäonnea, mutta ei missään vaiheessa ole pystynyt vastaamaan Leclercin vauhtiin ja
omien virheiden myötä joutunut tilanteisiin jossa tuolla autolla ei pitäisi olla.

McLaren taantunut kärjen haastajasta keskikastin keskikastiin ja Mercedes menettänyt käytännössä sekunnin kärkeen.

Uudet autot osoittatunut varsin onnistuneiksi viihdearvoltaan. Toivotaan että Verstappen ei pääse karkaamaan ja mestaruustaistelu pysyisi jännänä. Keskikasti on todella mielenkiintoinen ja hyvää kisailua siellä kisasta toiseen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hamilton keskittynyt lähinnä kiukutteluun ja Russell ottanut liidin tallista. Viimeinen kausi?

Tuleekohan ylipäätänsä enää ajamaan noiden selkävaivojen takia tai ainakaan Kanadassa? 5 päivän tauko on vähän vielä kun pitää matkustella ym.. oli sitten ongelman laajuus miten paha tahansa ja kun ongelmat ihan heti ratkeaa autossa.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Olipa mukavaa, että Viaplay oli ottanut Aaro Vainion mukaan studio-tiimiin. Jotenkin sopivan rempseä ja analyyttinen tyyli, osaa kertoa asioita, mitä normikatsoja ei välttämättä tajua. Ja tilanteen tasalla ylipäätään. Vähän ehkä hajuton ja mauton persoona, mutta ei tuota jaksaisi katsoa jos kaikki olisivat Mika Salon tyylisiä kyynikkoja. Toivottavasti ei ollut yksittäinen kesälomien tuuraus.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Vainio on melkein joka viikonloppu F2- ja F3-kisoissa kommentoimassa, nyt sitten myös ykkösissä.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Tosin pahimmalla haastajalla Leclercillä on myös ollut epäonnea. Leclerc on aika-ajoissa vähän parempi, mutta sunnuntaisin Verstappen on hieman niskanpäällä. Ei paljoa, mutta on vähän huolellisempi ja tarkempi kuin Leclerc.
Epäonni mennyt tasan. 2-2 tekniset keskeytykset.
Ferrari taktiikkakämmit ja Charlesin omat virheet eivät ole epäonnea
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hamiltonin selkävalitusten takia tuli mieleen, että onneksi ei Kimi aja enää. Karseeta paukutusta koko ajan.

Niin se vaan sulaa Ferrarin hyvä alkukausi ja Leclercillä ois kysyttävää, Maranellossa ei ole vastauksia. Kimi edelleen viimeisin mestari punaisissa?

Ihme kun antoivat Tsunodan ajaa sillä jeesuteippisiivellä. Se kun lähtisi niissä maalisuoran alun nopeissa mutkissa irti, tai kun menee jarruille. Auts.

Harmi kun Vettel teki sen pienen moka, hienosti kyllä paikkasi sen ja auto liikkuessa ympäri. Olisi voinut haastaa jopa Hamiltonia ilman sitä spinniä. Muutenkin Seb parantanut huimasti viime kisoissa.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
F1-junan 8. pysäkki Bakussa tarjosikin lopulta suorastaan romahduksen Ferrarille. Minähän olen vaatimattomasti tiennyt myös Perezin olevan kauden lopuksi Leclercin edellä mm-pisteissä, mutta en osannut arvella että tämä muutos tapahtuisi näin pian. Suunta toki oli aivan alkukauden kisojen jälkeen selvä. Joka tapauksessa vahvalta näyttää Redbullilla ja vaikka matemaattisesti 22 kisan kokonaisuudessa mestaruus on vielä ”täysin auki”, on tallimestaruuden osalta 80 pisteen johto jo merkittävä ja kertoo kaiken tämänhetkisestä tilanteesta ja mestaruustaistelun suunnasta.

Sergio Perezille on kaikki näyttänyt viimeisen kuukauden ajan täydelliseltä. Jatkosopimus, kahdesti kisan nopeimmalla autolla kisan nopein kuljettaja. Kaikki näytti myös eilen kisan alussa siltä, että Perez voisi ajaa tällä kaudella jopa mestaruuteen, koska oli ollut viikonlopun nopein redbull-kuljettaja jokaisessa osiossa. Mutta mitä ihmettä tapahtui sitten, miksi Verstappen ajoi maisemaan kun Perezillä oli täysin yhtä vanhat renkaat ja sama strategia? Perezillähän on ollut vahvuutena kyky säästää renkaita ja saada pitkillä vedoilla aikaan optimaalinen kisatulos, alun taistelu ja karkuyritys aiheutti mediumeihin varmasti parhaan terän menettäneen rakkuloitumisen, mutta hardeilla tilanteen piti olla täysin vertautuva Verstappeniin. Säästettiinkö Perezillä auton voimayksikköä ja ajettiin auto vain maaliin asti?

Ferrarilla surullinen kisa, kun kuudesta voimalähteen autosta vain kaksi pääsi maaliin. En tiedä varmaksi, mutta uskon että Ferrarilla on voitu alkukauden Redbull-keskeytysten myötä ehkä ajatella, että vastustajan voi painostaa luotettavuusongelmiin ottamalla autosta aivan kaikki irti. Heidän suunnittelemansa auto kun on yhden kierroksen nopeudessa mitaten ollut nopein, mutta ongelma on kisatilanteissa ollut suoranopeuden riittämättömyys ja luotettavuus. Jos pääkilpailija joutuu keskeyttämään ja muita haastajia ei todellisuudessa ole, voisi periaatteessa koko loppukisan ajan säästää voimayksiköitä, kuten Redbull pääsi viime viikonloppuna tekemään. Tilanne on vain kostautunut Ferrarin näkökulmasta, kokonaisia moottoreja on Leclercin kohdalla käytetty jo sallittu määrä, sekä niiden yksittäisiä osia myös. Edessä voi olla ikävimmillään jo Kanadassa kokonaisen voimayksikön vaihto, mikä tarkoittaisi lähtöä kisaan varikolta. Pelkkä turboahtimen vaihto merkitsisi 10 sijan pudotusta lähtöruudukossa.

Ehkä mielenkiintoisen käänteen voisi koko MM-taisteluun tuoda jo tällä kaudella Mercedeksen minun mielestäni jopa aika selkeästi ja härskisti masinoima mediapeli. On kyllä totta että useimmilla talleilla on ollut vaikeuksia auton pomppimisen kanssa suurissa nopeuksissa, ja se varmasti on kuljettajan kannalta ikävää. En vain näe miksi ihmeessä sarjan kuuluisi muuttaa sääntöjä kesken kauden vain siksi, mercedes ei halua nostaa autonsa maavaraa tarpeeksi korkeaksi jotta suunnittelemansa auto ei kärsisi tästä ongelmasta, vaan valittaa valittaa ja valittaa miten yhdellä kisakuskilla on selkä niin kamalan kipeä. Muilla talleilla ei pitäisi olla minkäänlaista halua tukea yhden tallin suorituskykyongelmia. Henkilökohtaista spekulaatiota, mutta olen aika varma että mersulla on aktiivijousitukset jo tehtaalla valmiina. Noin ylipäänsä pitäisin todella huonona ratkaisuna mahdollista sääntömuutosta kesken kauden lähinnä siksi, että tarpeeksi moni twiittaa #notsafe. Mielestäni on tallin oma asia, jos heidän autonsa ei ole turvallinen ajaa. Ja jos tilanne äityy aivan kamalaksi kesken kisan, FIAhan voisi liputtaa oranssimustilla mersun autot keskeyttämään.

Noin ylipäänsä formuloissa on aika vähän puhetta kuljettajien selkävaivoista. Kimi Räikkönen taitaa olla ainoita kuljettajia, jotka ovat näistä kärsineet noin yleisestikin enemmän. Jälkimmäisellä Lotus-kaudellahan tilanne taisi silloin kärjistyi osin maksamattomien palkkojen takia niin, että leikkauksen jälkeen jäi kaksi viimeistä kisaa ajamatta. Muistaakseni Kimin selkävaivat olivat osaltaan vaikuttamassa vähän toisellakin tapaa suomalaiseen f1-historiaan, kun Kimi sai tuolla 2013 kaudella selkävaivoihinsa apua toisen f1-tallin lääkäriltä. Kimi pystyi ajamaan Malesiassa vain tämän lääkärin pistämillä puudutuspiikeillä selkään. Kimi ajoi tuossa kisassa maaliin podiumille eikä sanaakaan itkua tai valitusta selkäkivuista. No joka tapauksessa, tämä kilpaileva talli oli McLaren ja lääkäri suomalainen Aki Hintsa. McLarenilla ei katsottu hyvällä toisen tallin kuljettajan auttamista. Tämä oli osaltaan vaikuttamassa siihen, että Hintsa jätti f1-tallin lääkärin tehtävät tuon kauden päätteeksi.

Vielä hetkeksi eiliseen kisaan. Haluan nostaa esiin Sebastian Vettelin ja George Russelin alkukauden suoritukset. Minä pidin alkukaudesta jopa Vettelen viimeisen kauden spekulointeja mahdollisena. Mutta Vettel on palannut aivan loistavaksi kisakuskiksi tuoden auton maaliin toistuvasti todennäköisesti niin korkealla kuin mahdollista. Yhä sattuu ja tapahtuu kuten eilenkin, mutta Vettel kokosi virheen jälkeen itsensä tyylikkäästi ja ajoi auton maaliin.

Russell puolestaan on mielestäni jo kiistaton Mercedeksen ykköskuski, koska on nopeampi säännönmukaisesti niin aika-ajossa kuin kisassa. Hamiltonin ”selkävaivat” voisi kai kuvaavammin nimittää egovaivoiksi. Joka tapauksessa olisin luullut Hamiltonin olevan kovempi pala purtavaksi.

Erityismaininnan haluan antaa jonkin verran parjaamilleni Latifi, Stroll, Schumacher -osastolle. Tänä viikonloppuna ei kisassa ainoatakaan kolaria tai isompaa virhettä, Strollilta lipsahti ainoastaan Q1 osiossa seinään. Latifilta on aikamoinen saavutus olla 20 kuljettajan mm-sarjassa tällä hetkellä sijalla 21. Hulkenberg ajoi Vettelin paikalla kauden toisessa kisassa sijalle 12, joten on tällä sijoituksella Latifin edellä vaikka pisteitä tästä ei toki jaetakaan. Saa nähdä, nouseeko Latifi sarjan kuljettajissa 20 parhaan joukkoon kauden aikana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös