Mainos

Formula 1 -kausi 2021

  • 389 486
  • 3 286

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse en näe mitenkään Mersun kannalta järkevänä Ham-Bot paria enää ensi kaudella.

Saattaa hyvin olla, että molemmat kuskit jättäisi Mersun ensi kauden jälkeen jolloin pitäisi ottaa uutena molemmat kuskit sisään. Eiköhän Mersu satavarmasti ota Russelin jo ensi kaudeksi imemään Hamilttonilta oppia.
Bottashan ei Mersua jätä jos Mersu ei niin halua. Mersun ideanahan voi teoriassa olla, että Ham-Bot jatkaa vielä ensi kauden, Hamilton lopettaa uransa ensi kauden jälkeen ja Bottas jatkaa Russellin tai jonkun toisen uuden kuljettajan kanssa.

Ja tallimestaruuden kannalta Ham-Bot ei ole Mersulle millään tavalla huono vaihtoehto.

En itsekään usko enää Bottaksen jatkoon, mutta ei se mahdottomuus ole. Ei Mersu ihan turhaan ole Bottasta näin pitkään pitänyt.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
If it's not broken, don't fix it !

Mersulla pyöritetään satojen miljoonien bisnestä per vuosi, ja niin kauan kun talli voittaa rahaa jää enemmän käteen kuin sitä menee tallin pyörittämiseen.

Toto omistaa tallista 33%, eikä varmasti tee mitään riskaabeleja siirtoja kuten vaihdetaanpa nyt molemmat kuskit a la Günther '' fuck you'' Steiner. Ja mikäpä sitten on Mersulla voittamisen resepti: Hamilton ykkösautossa ja siihen sitten mukava wingman a la Bottas.

Varmaan oli Helmut Marko tuo Mersun nimettömäksi jäänyt talli-insinööri.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
koska Bottas on kaikesta huolimatta (oikeastaan Bottas on todella aliarvostettu kuljettaja) hyvä wingman eikä keikuta venettä.

Mikäli siipimies ottaa joka toisesta kauden jäljellä olevista kisoista podiumin, hän nousee F1-historiassa jakamaan tilaston "eniten palkintokorokesijoituksia ilman mestaruutta" ykköspaikkaa Barrichellon kanssa. Hyvä ja varma kakkosmies pystyy edelleen olemaan, mikä lie Mersun arvoasteikolla tärkeä ominaisuus. Mikäli Torger päätyy johonkin toiseen valintaan, niin Bottaksen käsi taitaa käydä aika heikoksi, lienee Williams ainoa todennäköinen. Mikäli Vettel saa tarpeekseen, niin se ovi voisi olla raollaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joo vaikka kuinka asian yrittäisi nähdä toisin, on Bottaksen ainoa sauma siinä, että Mersu haluaisi vielä yhden kauden katsella wingmanin otteita sijoilla "also raced". Jos haluavat alkaa panostaa tulevaisuuteensa samalla kun tietävät Hamiltonin uran väistämättä olevan ihan loppuvuosillaan, on Bottaksen meseily siinä. Ja jos tallilotossa käy huono tsägä, voi olla F1:setkin siinä, sillä Bottas ei liene kovin kovassa huudossa varikolla. Kakkosviulun soittajia kyllä sarjasta löytyy nuoremmistakin kuskeista.
 

Kälvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joo vaikka kuinka asian yrittäisi nähdä toisin, on Bottaksen ainoa sauma siinä, että Mersu haluaisi vielä yhden kauden katsella wingmanin otteita sijoilla "also raced". Jos haluavat alkaa panostaa tulevaisuuteensa samalla kun tietävät Hamiltonin uran väistämättä olevan ihan loppuvuosillaan, on Bottaksen meseily siinä. Ja jos tallilotossa käy huono tsägä, voi olla F1:setkin siinä, sillä Bottas ei liene kovin kovassa huudossa varikolla. Kakkosviulun soittajia kyllä sarjasta löytyy nuoremmistakin kuskeista.
Eiköhän Bottas ole ihan houkutteleva kuski muillekin talleille jos niin käy ettei Mercedeksellä saa jatkaa. Hän on kuitenkin viettänyt monta vuotta sarjan parhaassa tallissa, joten vähintäänkin miehellä on tietoa josta muut tallit saattaisivat olla kiinnostuneita.

Ei Bottasta toki mihinkään huipputalleihin otettaisi, mutta varmasti voisi kelvata tallipaikkojen vapautuessa esimerkiksi Williamsille, Alpinelle tai Aston Martinille.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eiköhän Bottas ole ihan houkutteleva kuski muillekin talleille jos niin käy ettei Mercedeksellä saa jatkaa. Hän on kuitenkin viettänyt monta vuotta sarjan parhaassa tallissa, joten vähintäänkin miehellä on tietoa josta muut tallit saattaisivat olla kiinnostuneita.

Ei Bottasta toki mihinkään huipputalleihin otettaisi, mutta varmasti voisi kelvata tallipaikkojen vapautuessa esimerkiksi Williamsille, Alpinelle tai Aston Martinille.

Mahdollista toki jos noilla keskikastin talleilla olisi avautuvia paikkoja, mutta niitä ei taida hirveästi olla. Bottakselta puuttuvat ne mieleenpainuvat suoritukset, jotka saisivat tallit kiinnostumaan. Alpine voisi olla etäisesti mahdollinen jos Ocon ei jostain syystä jatkaisi, Williams siinä ja siinä (uusien omistajien myötä mitään siteitä tuskin enää on) ja Aston Martinilla on kuskipaikat täynnä.

On sitä tietysti F1:ssä hullumpaakin tapahtunut, joten kaikki on mahdollista, mutta vähän tulee sellainen Heikki Kovalaismainen suhtautuminen mieleen, jossa Heikki kuvitteli osakkeidensa olevan jotenkin korkealla Caterham-esityksien ansiosta. Totuus kuitenkin oli, että mitään poikkeuksellista ei oltu missään vaiheessa nähty ja kun kiinnostavampia kuskeja tulee koko ajan tarjolle niin tie voi nousta yllättävän nopeasti pystyyn.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo vaikka kuinka asian yrittäisi nähdä toisin, on Bottaksen ainoa sauma siinä, että Mersu haluaisi vielä yhden kauden katsella wingmanin otteita sijoilla "also raced". Jos haluavat alkaa panostaa tulevaisuuteensa samalla kun tietävät Hamiltonin uran väistämättä olevan ihan loppuvuosillaan, on Bottaksen meseily siinä. Ja jos tallilotossa käy huono tsägä, voi olla F1:setkin siinä, sillä Bottas ei liene kovin kovassa huudossa varikolla. Kakkosviulun soittajia kyllä sarjasta löytyy nuoremmistakin kuskeista.
Bottas on pääasiassa yleensä kolmen joukossa, kun Hamilton voittaa. Ei se ole mikään "also raced" sijoitus, vaan se on juuri sitä mitä Mersu toivoo ja haluaa kakkoskuskiltaan.

Aika rankkaa aliarvostusta Bottasta kohtaan näkyy jatkuvasti. Ei Bottas ole Hamiltonin tasoinen kuljettaja, mutta ei ole kukaan muukaan nykykuskeista. Bottas on kakkoskuskina aivan huippuluokkaa, koska hyvältä kakkoskuskilta odotetaan hyviä sijoituksia ja järkevää ajamista. Mersulla on selvästi ymmärretty Bottaksen arvo kakkoskuskina, kun hänet on näin pitkään tallissa pidetty.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllähän sitäkin on spekuloitu, että Bottaksen kannattaisi olla itse aktiivinen, eli signata jonnekin mahdollisimman ajoissa, onko se sitten Alpine tai Williams ja laittaa itse homma vyörymään eteenpäin. Ensi kaudeksi voimasuhteet voi olla mitä vain, toki todennäköisintä on että Mersu on paras auto. Bottas ei varmasti saisi kuin vuoden sopparin Mersulta ja sen jälkeen ainoa toivo jatkolle on että Hämis lopettaa, koska ennemmin tai myöhemmin se Russel nostetaan ylös, kaiken todennäköisyyden mukaan toki jo ensi kaudelle.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
On sitä tietysti F1:ssä hullumpaakin tapahtunut, joten kaikki on mahdollista, mutta vähän tulee sellainen Heikki Kovalaismainen suhtautuminen mieleen, jossa Heikki kuvitteli osakkeidensa olevan jotenkin korkealla Caterham-esityksien ansiosta. Totuus kuitenkin oli, että mitään poikkeuksellista ei oltu missään vaiheessa nähty ja kun kiinnostavampia kuskeja tulee koko ajan tarjolle niin tie voi nousta yllättävän nopeasti pystyyn.
Kovalaisella noiden ajosuoritteiden lisäksi vaikuttivat välien katkeaminen Flavio Briatoreen (Singaporen sekoilut). Sen jälkeen Heikki hoiteli noita sopimusasioita yksin, ja sehän tuolla formula maailmassa ei ole helppoa kun muilla on manageri ja agentit.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän sitäkin on spekuloitu, että Bottaksen kannattaisi olla itse aktiivinen, eli signata jonnekin mahdollisimman ajoissa, onko se sitten Alpine tai Williams ja laittaa itse homma vyörymään eteenpäin. Ensi kaudeksi voimasuhteet voi olla mitä vain, toki todennäköisintä on että Mersu on paras auto. Bottas ei varmasti saisi kuin vuoden sopparin Mersulta ja sen jälkeen ainoa toivo jatkolle on että Hämis lopettaa, koska ennemmin tai myöhemmin se Russel nostetaan ylös, kaiken todennäköisyyden mukaan toki jo ensi kaudelle.
Tämähän riippuu siitä millaista signaalia Bottas saa Mersun suunnalta. Vaikka ulkopuolella ei tiedetä mitään ja spekuloidaan ties mitä, niin Bottaksella saattaa olla tietoa siitä mitä Mersu ajattelee. Turha katsella kauheasti muualle, jos Mersu on edelleen halukas pitämään Bottaksen mukana.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän sitäkin on spekuloitu, että Bottaksen kannattaisi olla itse aktiivinen, eli signata jonnekin mahdollisimman ajoissa, onko se sitten Alpine tai Williams ja laittaa itse homma vyörymään eteenpäin. Ensi kaudeksi voimasuhteet voi olla mitä vain, toki todennäköisintä on että Mersu on paras auto. Bottas ei varmasti saisi kuin vuoden sopparin Mersulta ja sen jälkeen ainoa toivo jatkolle on että Hämis lopettaa, koska ennemmin tai myöhemmin se Russel nostetaan ylös, kaiken todennäköisyyden mukaan toki jo ensi kaudelle.

Toki mersulla varmaan saisi kuitenkin sen rahakkaiman tarjouksen taloudellisesti ja lähimpänä mestaruuskamppailua vaikka olisi selvä kakkoskuski. Se onkin vähän sitä että kannattaako jopa hieman riskillä jäädä odottelemaan mitä Mersu tarjoaa vai ajeleeko sitten jollain Williamsilla lähes palkatta pari kauta ja lopettaa uransa. Tuo on kyllä sitten vaikeaa jos joutuu tuolileikin ulkopuolelle, sen esimerkiksi Hulkenberg osoittanut, tuurauskeikatkin meni kohtalaisesti mutta ei paikkaa silti löytynyt, mutta bottaksen kohdalla kuitenkin se että Mersupaikka on aina mersu.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ja onhan Bottas ihan hyvät massit ehtinyt tienata, muutama kymppi miltsi ilman veroja kun Monacossa asuu. Lämmittää varmaan kummasti jos jäisi ilman tallipaikkaa.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paikat on kyllä Valtterille vähissä, jos Mersulta ovet sulkeutuu takana. Alpinekin vähän niin ja näin. Ocon on ajanut yllättävänkin pirteästi ja jos mies päätetään korvata, veikkaan ykkösehdokkaan tulevan Alpha Taurilta, eli Pierre Gasly. Ranskalainen osakilpailuvoittaja on loistava markkinointiveto Alpinelle. Sitä en toki tiedä kuinka pitkä soppari Gaslylla on RB:n kanssa, mutta Gasly--->Alpine juttua on jo pidempään ollut liikkeellä. Aston Martinille ainoa mahdollisuus päästä on Vettelin lopettaminen. Muuten sielläkin täyttä. Vaan onpa se sama tilanne Russelilla edessä, jos syystä tai toisesta Mersu ei häntä vielä ensi kaudeksi halua nostaa omaan talliinsa. Minne MErsu miehen siinä tapauksessa laittaa? Williamsilla jatkoa vaan?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joku Williamsin tai Aston Martinin kaltainen talli voi hyvinkin olla kiinnostunut Bottaksen palveluksista, jos heiltä vapaata paikkaa kuskille löytyy. Bottas on vuosien ajan nähnyt ja kokenut miten asiat hoidetaan sarjaa dominoivassa huipputiimissä, ja se on arvokasta tietoa niille talleille, jotka pyrkivät uuden omistuksen voimin nostamaan osakkeitaan isolla kädellä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Haasilla myös saattaisi olla kiinostusta omien sekoilujensa jälkeen hankkia joku joka osaisi ajaa, Kimi JOS lopettaa niin veikkaisin että suunitelmissa saattaisi olla Schumin nostaminen talliin.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos jotain realistista voisi Boltterilta tämän viikonlopun Espanjan GP:stä, olisi se Portimaon paalupaikan uusiminen. Mersun tiimi ja varmasti F1 laajemminkin odottaa Lewisin pääsevän sadan paalun kerhoon ja jo varmasti viime viikonloppuna tallilla oli varattuna saavutusta juhlistavat t-paidat ja kakku leivottuna. Pianhan Hamiltoni tuon rajapyykin tulee saavuttamaan, mutta pieni hauiksennäyttö kelpaisi! Itse kisasta kakkossija riittävä minimisuoritus, nyt kun Mersulla ei ole varaa pistemenetyksiin Hamiltonin mestaruuskamppailun takia.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jos miettii noita ensi kauden paikkoja huhujen ja nykyisten otteiden perusteella:
- Mersu, Ham+Rus on paljon huhuttu. En usko että Russellia voidaan roikottaa enää muualla.
- RB, Verstappenilla ilmeisesti sopimus ensi kaudeksi ja voisin veikata että Perezille tehdään jatko, jos otteet ei kauheasti huonone.
- McLaren, Norris + Ricciardo, kummankin sopimus taitaa jatkua ainakin ensi kauden.
- Ferrari, Leclerc + Sainz, sama kuin yllä.
- Alpine, Alonso ja huhuissa pyörinyt Gasly, jonka sopimus AlphaTaurin kanssa ilmeisesti päättyy tähän kauteen. Alonso rupeaa olemaan jo hyvässä iässä, niin en tiedä mitä Bottaksen palkkaaminen hyödyttäisi. Gasly olisi myös kiinnitys tulevaisuuteen.
- AlphaTauri, ei kauheasti huhuja, Tsunoda luultavasti jatkaa? Albonille uusi mahdollisuus tai toinen junnu mukaan F2:sista?
- Aston Martin, Stroll + Vettel, Vettelillä ainakin sopimus jatkuu ja Stroll sattuneesta syystä jatkaa luultavasti myös. Bottakselle mahdollisuus siinä että Vettel kyllästyisi ja lopettaisi F1-uransa.
- Alfa Romeo, toinen kuski tulee varmaan olemaan Ferrarin junnu (MSC?) ja toisesta ei tiedä, Kimille one-more-year olisi tietysti hieno juttu.
- Williams, Latifi varmaan saa jatkaa rahojensa turvin.
- Haas, Mazepin varmaan saa jatkaa rahojensa turvin.

Tuosta pikaisesti siis Bottas, Ocon, Räikkönen ja Giovinazzi jäisivät ilman paikkaa, Räikkönen ilmeisesti saa jatkaa jos haluaa. Mutta ellei Vettel lopeta kesken, Bottakselle jää todennäköisesti jämäpaikka Haasilta tai Williamsilta. Tai sitten kokonaan ilman paikkaa.
 

Kälvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Haasilla myös saattaisi olla kiinostusta omien sekoilujensa jälkeen hankkia joku joka osaisi ajaa, Kimi JOS lopettaa niin veikkaisin että suunitelmissa saattaisi olla Schumin nostaminen talliin.
Haasin prioriteetti on se, kuinka paljon sponsorirahaa pystyy tallille tuomaan. Ei siellä muuten olisi potkittu sekä Grosjeania että Magnussenia pihalle ja otettu Mazepinia tilalle.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Haasin prioriteetti on se, kuinka paljon sponsorirahaa pystyy tallille tuomaan. Ei siellä muuten olisi potkittu sekä Grosjeania että Magnussenia pihalle ja otettu Mazepinia tilalle.
Toisaalta Mazepin tuo yksinään sellaiset rahat sisään, että se toinen kuski voi lopulta olla melkeinpä kuka tahansa. Etenkin jatkossa, kun tallin omistus siirtynee Venäjälle kokonaan.
 

Jukule

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jos miettii noita ensi kauden paikkoja huhujen ja nykyisten otteiden perusteella:
- Mersu, Ham+Rus on paljon huhuttu. En usko että Russellia voidaan roikottaa enää muualla.
- RB, Verstappenilla ilmeisesti sopimus ensi kaudeksi ja voisin veikata että Perezille tehdään jatko, jos otteet ei kauheasti huonone.
- McLaren, Norris + Ricciardo, kummankin sopimus taitaa jatkua ainakin ensi kauden.
- Ferrari, Leclerc + Sainz, sama kuin yllä.
- Alpine, Alonso ja huhuissa pyörinyt Gasly, jonka sopimus AlphaTaurin kanssa ilmeisesti päättyy tähän kauteen. Alonso rupeaa olemaan jo hyvässä iässä, niin en tiedä mitä Bottaksen palkkaaminen hyödyttäisi. Gasly olisi myös kiinnitys tulevaisuuteen.
- AlphaTauri, ei kauheasti huhuja, Tsunoda luultavasti jatkaa? Albonille uusi mahdollisuus tai toinen junnu mukaan F2:sista?
- Aston Martin, Stroll + Vettel, Vettelillä ainakin sopimus jatkuu ja Stroll sattuneesta syystä jatkaa luultavasti myös. Bottakselle mahdollisuus siinä että Vettel kyllästyisi ja lopettaisi F1-uransa.
- Alfa Romeo, toinen kuski tulee varmaan olemaan Ferrarin junnu (MSC?) ja toisesta ei tiedä, Kimille one-more-year olisi tietysti hieno juttu.
- Williams, Latifi varmaan saa jatkaa rahojensa turvin.
- Haas, Mazepin varmaan saa jatkaa rahojensa turvin.

Tuosta pikaisesti siis Bottas, Ocon, Räikkönen ja Giovinazzi jäisivät ilman paikkaa, Räikkönen ilmeisesti saa jatkaa jos haluaa. Mutta ellei Vettel lopeta kesken, Bottakselle jää todennäköisesti jämäpaikka Haasilta tai Williamsilta. Tai sitten kokonaan ilman paikkaa.
Nämä näyttää hyvin realistisille vaihtareille kaiken kaikkiaan, sillä olettamalla että kenenkään taso ei suuremmin heittele. Mikä olisi eism tilanne jos MCH menisi AlfaRomeolle Kimin lopettaessa? Puntarissa GIO ja BOT. Paperilla olisi kyllä helpohko päästös ottaa toiseen autoon kokenut ja todennetusti kilpailukykyinen kuski MCH:n opetellessa ja täyttäessä Ferrarin kiintiötä. Toinen auto voisi sitten kisat jämä pisteistä toden teolla.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Horner löi aiemmin vettä kiukaalle Mersun kuskinvaihtohuhuihin, ja nythän Valtteri löi pallon aika navakasti takaisin sinne Red Bullin pilttuuseen: "Tiedän, ettei minua korvata kesken kauden; emme ole sellainen tiimi, joka tekisi sellaista. Minulla on täksi kaudeksi sopimus. Luulen, että F1:ssä on vain yksi tiimi, joka tekee sellaista (vaihtaa kuskia kesken kauden), ja me emme ole se tiimi."

Ei muuta kun kyynerpäät esillä viikonloppuna radallakin ja vamos, Valtteri!
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Pianhan Hamiltoni tuon rajapyykin tulee saavuttamaan, mutta pieni hauiksennäyttö kelpaisi! Itse kisasta kakkossija riittävä minimisuoritus, nyt kun Mersulla ei ole varaa pistemenetyksiin Hamiltonin mestaruuskamppailun takia.
Voivat säästää juhlapaalun saavuttamisen kahden viikon päähän Monacoon. Enemmän glamouria tarjolla kuin Portugalissa tai Espanjassa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mazepin alkaa olla hyvin lähellä menettää superlisenssinsä. Yuji Ide taitaa olla viimeisin kuljettaja, joka on menettänyt lisenssinsä kesken kauden. Mazepinin suoritustaso on pitkälti samaa luokkaa kuin Idellä aikanaan. Tai no, ehkä nopeus on keskimäärin parempaa, mutta virheitä tulee aivan liikaa.

Jännä nähdä mitä tapahtuu, jos Mazepin lisenssinsä menettää. Kuka tulee korvaamaan ja miten käy Haasin kytköksille Mazepinin isäukkoon?
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Mazepin alkaa olla hyvin lähellä menettää superlisenssinsä. Yuji Ide taitaa olla viimeisin kuljettaja, joka on menettänyt lisenssinsä kesken kauden. Mazepinin suoritustaso on pitkälti samaa luokkaa kuin Idellä aikanaan. Tai no, ehkä nopeus on keskimäärin parempaa, mutta virheitä tulee aivan liikaa.
Mistä tällainen väite on peräisin että olisi lähellä? Mikään ei viittaa siihen että superlisenssi olisi lähdössä pois, eikä nyt muutenkaan ole aiheuttanut radalla mitään kummoisia vaaratilanteita, kuin itselleen. Spinnaamista tuskin on säännöissä kielletty tai mitään ylärajaa sille asetettu.
Ehkä asia olisi eri jos törmäilisi muihin joka kisassa, mutta nyt törmäillyt lähinnä itsekseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös