2001 on varmasti jäänyt monelle suomalaiselle mieleen omalla tavallaan legendaarisena.Onko Barcelonassa ikinä ajettu kilpailua, joka olisi jäänyt mieleen jotenkin legendaarisena?
2001 on varmasti jäänyt monelle suomalaiselle mieleen omalla tavallaan legendaarisena.Onko Barcelonassa ikinä ajettu kilpailua, joka olisi jäänyt mieleen jotenkin legendaarisena?
Eikös Grossu käynyt kaiken maailman psykiatreilla tai vastaavalla lotus aikojen jälkeen, ja rauhottui. Joten kahdesta ensimmäisestä Haas kaudesta, ei oikeestaan jäänyt hänestä mitään erikoista mieleen. Uskoisin kuin myös, että nyt paineet jatkosta ja näyttämisen halu, ovat kostautuneet ihan järkyttävinä virheinä ja saldona 0 pistettä. Voi olla, että turhautui jarruihin taas, eikä viitsinyt korjata kytkimellä, ja kaasun vapautuksella, vaan päätti laittaa läman tiskiin, siinä samalla lanaten pari kilpailu kumppania vaarallisesti ulos kisasta.Sehän tässä hauskaa on, että Grosjean on viime vuosina rauhoittunut aika tavalla. Nyt sitten Haasilla valittaa koko ajan jarruista ja tekee ihan aloittelijan mokia. Olisiko näyttöhalu kasvanut liian suureksi vai missä vika?
Eikös Grossu käynyt kaiken maailman psykiatreilla tai vastaavalla lotus aikojen jälkeen, ja rauhottui. Joten kahdesta ensimmäisestä Haas kaudesta, ei oikeestaan jäänyt hänestä mitään erikoista mieleen. Uskoisin kuin myös, että nyt paineet jatkosta ja näyttämisen halu, ovat kostautuneet ihan järkyttävinä virheinä ja saldona 0 pistettä. Voi olla, että turhautui jarruihin taas, eikä viitsinyt korjata kytkimellä, ja kaasun vapautuksella, vaan päätti laittaa läman tiskiin, siinä samalla lanaten pari kilpailu kumppania vaarallisesti ulos kisasta.
Jep tätä minäkin ihmettelen miten tuon suorituksen jälkeen saa vielä häärätä tuolla. Jos yksin olisi ollut, ymmärtäisi että äkkiä auto oikein päin pienellä sudittelulla, mutta että alkujoukossa kaasu pohjaan ja savupilven keskelle odottamaan tuuria, eikä vähäistäkään yritystä olla riskeeraamatta toisten kisaa. Tuli mieleen, että äijä ajatteli, että vi¤ut mitään väliä.Espanjan kolari oli Grosjeanilta sen tason suorittamista, että harvoin näkee mitään noin tyhmää formuloissa. Ei vaan voi vetää kaasu pohjassa keskelle letkaa ja toivoa, ettei osu mihinkää.
Olisi muuten kiva tietää jotain lukuja näistä. Onkohan näitä jostain löydettävissä?Veikkaan että Kimi tulee olemaan hyvä budjettiratkaisu. Ei pyydä enää maltaita ja edelleen ferrari- mestari tuottaa niin radalla kuin pr-puolellakin.
_
Räikkönen on varmasti monelle se ensimmäinen kunnolla seurattu suomalaiskuljettaja, siksi hänen maineensa on Suomessa edelleen korkea. Samahan se oli silloin, kun Häkkinen lopetti ja Kimi tuli tilalle; joillekin Kimi ei edustanut Häkän rinnalla mitään.En kyllä tajua näitä Räikkösen ajamiseen mielenkiintonsa sitovia tyyppejä. Formuloissahan on ihan huikaiseva määrä kiinnostavampia kuskeja tälläkin hetkellä, ei tulisi mieleenkään jättää katsomatta. Hamilton, Vettel, Verstappen, Ricciardo, Ocon... Kovia kundeja kaikki ja huomattavasti suomalaisia kiinnostavampia persoonia.
Itselleni Räikkönen oli aikanaan valtava sankari (nyt on jo vähän alkanut tajuta että urheilu ei ihan se tärkein asia ole), jonka suorituksiin liittyy paljon hyviä muistoja. Siksi en koskaan pysty Kimin kannattamista lopettamaan. Räikkönen kiinnostaa, vaikka ajaisi polkuautoja Haaparannan esikoulussa.
Pirelliltä oli joku sanonut, että Hypersoftit kestävät Monacossa 77 kierrosta. Mikäli tämä pitää paikkansa niin kyllä ihmetyttää, kun eikös tuon pitänyt olla pehmein rengas mitä Pirelli on koskaan valmistanut? Ei renkaat esimerkiksi 2016 kaudella niin hirveästi loppujen lopuksi kestäneet ja jos tuo on sitäkin pehmeämpi niin vaikea ymmärtää. Toivottavasti ei pidä paikkaansa vaan kuluisi nopeammin.
Sen verran kuitenkin voi puolustella, että myös Canadassa on käytössä Super-Ultra-Hyper yhdistelmä, joissa kuulemma nähdään vasta "oikeasti" mistä nämä renkaat on tehty
Osaako joku kertoa F1:n satunnaiskatsojalle, miksi laji (radat ja/tai autot) ovat kehittyneet näin, ovatko autot isompia ja liiankin nopeita, joten kilvanajolle ja ohituksille ei ole yksinkertaisesti tilaa ja aikaa. Onhan se jotenkin säälittävää, että ohitukset tapahtuvat useimmiten varikkotaktiikoilla, pyörien vaihdon epäonnistuttua, keskeytyksien tai kolareiden takia. Luulisi, että jopa kuljettajille tylsää touhua. Ja edelleen, miksi ratoja, pl. katuradat, ei "päivitetä" sellaisiksi, että kilvanajo ohituksineen on mahdollista.
Verstappenilla alkaa olemaan erittäin kireä vanne pään ympärillä, jo on kumma jos kisan pääsee maaliin saakka.
Veikkaan että Verstappen kolaroi itsensä kisasta ulos jo aikaisessa vaiheessa.Joo saapa nähdä, pisteille taitaisi pieni sauma olla sopivilla turva-autoilla ja oikealla taktiikalla kun auto kuitenkin nopein tällä radalla, mutta kestääkö maltti yrittää rauhassa rakentaa ehjää kisaa vai jääkö alkumetreille jo.
Veikkaan että Verstappen kolaroi itsensä kisasta ulos jo aikaisessa vaiheessa.
Kolari viimeisten vapaiden harjoitusten lopussa on kyllä oppikirjaesimerkki kuinka tuhota koko viikonloppunsa Monacossa. Samaan aikaan vielä tallikaveri ajaa paalulle. Verstappen on tehnyt jokaisena kisaviikonloppuna alokasmaisia virheitä. Nopeutta kyllä löytyy, mutta henkinen puoli sakkaa nyt ja pahasti.
Tietenkin tämä on myös se rata jossa harjoituksissa pitää ottaa kaikki irti autosta jos meinaa hyvästä ruudusta lähteä, mutta täysin omahan moka tuo oli. Nyt ehkä katsotaan niitä henkisiä kykyjä että pystyisikö kisassa kuitenkin pitämään autonsa radalla oli lopulta sijoitus mikä tahansa ja ottamaan sen mitä kisa tarjoaa. Ohi Monacossa ei oikein pääse joten malttinsa pitämällä varmasti kuitenkin nopeimmalla autolla on pieni mahdollisuus varikoilla ja mahdollisien turva-auton aikana napsia yksitellen muutamia sijoituksia ylöspäin. Hamilton lähti viimekaudella 14 ruudusta ja oli 7 joten viimeisestä ruudusta on ehkä pieni sauma ainakin siihen 10 sijaan.