Käydään pikaisesti kisa läpi lähdöstä alkaen.
Oconin ja Räikkösen tilanne on aika lailla kilpailutilanne. Oconin ei olisi tarvinnut kääntää Räikköstä päin, mutta Räikkönenkin olisi voinut jättäytyä taaemmaksi, kun huomasi, ettei ohi ehdi. Olen kuitenkin tyytyväinen suomalaiskatsojana siitä, että Räikkönen ei perääntynyt.
Red Bullien tilanne. Max vaihtelee linjaa, mutta Ricciardo ajaa perään ja tulee tilanteeseen kovalla vauhdilla. Max tosin vaihteli linjaa niin paljon, että laitan hänen piikkiin 60-40.
Kun Grosjean ajoi seinään olisi kisa mielestäni pitänyt vetää poikki, kun lava-auto otettiin esiin. Vaikka turva-auton takana ajettiin niin näen suuren lava-auton niin isona riskinä, että punaisella lipulla olisi ollut paikkansa.
Vettelin yritys Bottaksesta oli oikea. Jos Vettel ei olisi yrittänyt olisi häntä kutsuttu velliperseeksi kuten suomalaiskuskeja aiemmin. Vettel olisi ollut kisassa toinen (siinä tilanteessa, kun Bottaksen rengasrikkoa ei kukaan voinut ennustaa) mikäli olisi tyytynyt peessamaan, nyt pudotusta tuli sijalle viisi (mikäli Bottas olisi ajanut maaliin). Mielestäni iso, mutta hallittu riski, kun kisan voitto oli vaakalaudalla.
Leclerciltä tosi kovaa tekemistä ja oikeastaan ensimmäistä kertaa veti Ericssonia päihin mennen tullen ja palatessa. Pereziltä myös hyvä kisan päätös.
Sirotkin ei vakuuta, mutta onhan hänelle annettu tuomio kolmen lähtöruudun rangaistuksesta on ihan eri sääntökirjalla vihelletty tuomio. Samat säännot sitten myös kaikille FIA. En myöskään ole vieläkään vakuuttunut Hartleyn tekemisestä, vaikka mies avasikin pistetilin Bakussa.