Nyt nähtiin pitkästä aikaa taas kunnon moottoriurheilun juhlaa. Ja vieläpä oikein joidenkin niin kutsumassa kuninkuusluokassa. Hienoa! Ohituksia oli paljon ja niin myös tiukkoja tilanteita. Yksi kunnon kolarikin ja sen takia sc. Ei tietoakaan mistään jonossa kruisailusta. Ohitukset nyt tuli tietenkin lähes pelkästään kierroksella ohitettavista, mutta niitä olikin paljon. Päästiin suhteellisen lähelle jopa radan kierrosenmätystä. Jännittävää sekin.
Joku mainitsi allekirjoittaneen Monacon skaban jälkeen kirjoittamasta postauksesta jokseenkin muistaakseni näin, että kumma, kun näitä viestejä tulee aina Monacon jälkeen. Nyt tuli myös Kanadan. Edistystä tämäkin! Ei voi mollata aina vaan Monacoa, ymmärrän. Nyt tuli korjattua tämäkin.
Onkohan F1:ssä nykyään jotain sellaista, mitä ei tarvitse kisan aikana säästää? Renkaita pitää säästää. Vielä enemmän bensaa. Tarvitseeko muuten harjoituksissa ja aika-ajossa säästellä näitä? Renkaita kyllä joo. Kisaviikonlopppuun saat valita ison läjän renkaita, mutta etenkin kisassa niitä pitää säästellä.
Rallissa oli just skaba, jossa taisteltiin voitosta alle sekunnin aikaerolla parilla vikalla pätkällä. Koskakohan F1:ssä on viimeksi voitettu alke sekunnin erolla? Oliko viime kaudella sellaista skabaa? Rallissakin joutuu kyllä säästelemään renkaita, kun joka EK:n jälkeen ei ole huoltoa.
Formullalla jos ajat liian lähellä toista, niin ainakin pito häviää likaisessa ilmassa ja takana tulevan autosta ylikuumenee kaikki mahdollinen. Hyvin varmistettu, ettei vahingossakaan pysty ohittamaan. Onhan se turvallista. Jokainen ohitus on riski. Formuloissa turvallisuus on tätkeintä. Rengasvalleihin kuluu kyllä renkaita. Ja suoja-alueet ovat sellaisia, että niille voi rakentaa täyspitkäm golfradan. Ai niin. Niittenhän pitää ajaa niitten maalattujen viivojen välissä, tai setä antaa penalttia.
Ilmaisella striimillä ja suojakänneillä noita vielä jaksaa katsoa. Kauankohan maksa kestää?!