Ihan hyvä kilpailu Ranskassa saatiin aikaiseksi, mutta ensi kaudelle on tehtävä jotain sille, että radalla ei käytännössä ole rataviivoja. Tai on rataviivat, mutta niitä ei tarvitse kunnioittaa. Lähdössä Verstappen ja Magnussen vetivät ainakin ihan surutta mutkat suoraksi ja hyötyivät siitä valtavasti. Grosjean teki samoin, mutta hidasti vauhtiaan radalle päästyään, joten ranskalainen saa puhtaat paperit. Kuka tietää olisiko Verstappenin ja Kimin sijoitus ollut toinen, mikäli hollantilainen olisi Räikkösen tavoin ajanut ensimmäisen mutkan, kuten olisi kuulunut. Neljännen mutkan vetivät suoraan Hulkenberg, Vandoorne, Grosjean ja molemmat Williamsit, joskin taas annan Grosjeanille puhtaammat paperit kuin muille, koska Vettel kävi työntämässä Grosjeanin ulos. Tuolle on tehtävä jotain, kun Ranskassa kuitenkin jatkossa ajetaan. Ei voi mennä noin, että kuski huomaa, että ei ehdi kääntämään mutkaan, niin ei se haittaa, voi mennä nostamatta ratarajojen ulkopuolelta.
Vettel on ottanut kolarin piikkiinsä ja mielestäni ihan vaan kilvanajoa oli, eli itse en olisi antanut rangaistusta lainkaan. Vettelille kävi sama kuin Red Bulleille ja Ricciardolle Bakussa. Tulee takana paljon kovempaa kuin Valtteri ensimmäiseen mutkaan ja auto ei hidastu jarrun kanssa samalla tavalla kuin puhtaassa ilmassa. Täysin Vettelin vikahan se oli, siitä ei kysymystä.
Kimi ajoi kelvollisen kilpailun ja otti kolmannen sijan loppujen lopuksi selvällä marginaalilla. Ensimmäisellä stintillä olisi kyllä Räikkösen pitänyt pystyä pysymään lähempänä Red Bulleja, jotta toinen sija olisi ollut otettavissa. Nyt tuli alussa liikaa eroa, vaikka stinttiä pidennettiinkin. Mielestäni Ferrarin taktiikka oli oikea ja varmistettiin se, että Kimi sai ajaa kisan läpi kahdella pehmeämmällä seoksella ja kisan lopussa se toikin massiivisen edun Räikköselle, eli paljon parjatulle Ferrarin taktiikkatiimille yksi sulka hattuun. Nyt siellä hatussa on jo yksi sulka.
Valtteri Bottas sen sijaan olisi ollut sijoituksen ylempänä lopputuloksissa, jos Mersun varikkotiimi ei olisi ryssinyt varikkostoppia.
Brendan Hartleyn hiekka tiimalasissa alkaa sen sijaan loppumaan. Jälleen maaliin köröteltiin muiden jatkona. McLarenilla Alonso kitisi kuinka ei jaksaisi ajaa, varmaan kiva fiilisi siellä tallin työntekijöillä, kun yksi spanski koko ajan kitisee ja laittaa välillä koko tiimin naurunalaiseksi oman sädekehän kiillottamiseksi. Sirotkinin ja Strollin taivallus sen sijaan jatkuu, kuten se Williamsilla on koko kauden jatkunut. Sauberilta sen sijaan tiiminäkin hyvä kilpailu, molemmat kuskit ajoivat hyvän kilpailun. Toki Leclercin otteet olivat todella hienot läpi viikonlopun.
Homma jatkuu sitten Itävallassa ja mikäli siellä haluaa ensimmäisen mutkan oikaista, niin tulee vähän erilaista jälkeä kuin Ranskassa.