Mainos

Formula 1 – kausi 2016

  • 214 486
  • 1 426

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Jaa-a..mikäköhän järki tässä Ferrarin touhussa oikein on taustalla, kun vaikka kuinka yrittää ottaa värilaseja pois päästä, niin eihän noita Kimin taktiikoita nyt vaan voi vetää enempää vihkoon. Yrittäätkö ne nyt väkisin pitää Vettelin markkina-arvoa korkealla vai mikä tuossa on oikein taustalla, kun eihän tuo nyt enää voi olla vahinkokaan. Hienosti ilmeisesti Ferrarin tiedotteeseen ilmestynyt kommentti, että Kimikin oli tyytyväinen toiseen pysähdykseen ja oli ok kokeilla sitä, mutta videossa selvästi sanoo ettei sitä olisi halunnut.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Noissa tilanteissa joissa oikaisuista hyödytään, antaa tuomaristo yleensä mahdollisuuden 3n seuraavan kierroksen aikana antaa oikaisulla saatu/puolustettu sijoitus takaisin, joten varsinkin kun Hamilton menetti tuon ajallisenkin hyödyn turva-auton vuoksi ja kukaan ei suoranaisesti ollut häntä ohittamassa, niin en ymmärrä taas tätä itkua.
Jos olisi vetänyt tuon sääntöjen mukaan, eli ei olisi lähtenyt oikaisemaan, olisi todennäköisesti ollut Rosbergin ja Verstappenin perässä mutkan jälkeen.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Eniten kyllä ihmetyttää taas tuo FIAn linja tai linjattomuus tai ymmärryksen puute kokonaiskuvasta. Nyttenhän tuossa Vettel, Verstappen, Ricardo taistossa Verstappen oli kaiken alulle panija, oikaisi mutkan ja tämän jälkeen tarkoituksella syötti Vettelin Ricardolle. Tuo on mielestäni kaikiasta ala-arvoisinta. Sitten kun FIA arpoo tilanteesta rangaistukset niin RB saadaan voittajaksi ja sijoille 3 ja 4 kun taas Ferrari häviäjaksi. Mielestäni tuota olisi pitänyt katsoa kokonaisuutena ja antaa vähän sen mukaiset rangaistukset että sijoitukset saadaan "oikean". Eli 5 sec Vettelille ja 10 Verstappenille. Täten tulokset olisivat olleet Ricardo, Vettel, Verstappen. Ymmärrän täysin tuon Vettelin liikkumisen jarrutuksen aikana, mutta mielestäni kyseinen tapaus ei ollut kyllä mitenkään super vaarallisimmasta päästä. Kovin valitettavaa että näitä on koko kausi katsottu läpi sormien ja vasta nyt saatiin joku linja aikaiseksi (to no linja tämä on vasta sitten ku se pitää).

Mitä Räikköseen tulee niin olipaha taas umpisurkea taktiikka Ferrarilta. En edes tiedä miten ne voi olla noin pihalla. Vettelille sanoivat tiimi radiossa että kaikki muut kärjestä on 2 stopilla paitsi Ricardo joka oli sekin ihan hepreaa koska Ricardo kävi ihan alussa varikolla. Mutta jos tuo on Ferrarin taktiikkaosaston taito lukea kisaa niin ei ihme että vähän menee vihkoon.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Eniten kyllä ihmetyttää taas tuo FIAn linja tai linjattomuus tai ymmärryksen puute kokonaiskuvasta. Nyttenhän tuossa Vettel, Verstappen, Ricardo taistossa Verstappen oli kaiken alulle panija, oikaisi mutkan ja tämän jälkeen tarkoituksella syötti Vettelin Ricardolle.
Nämä porsaanreiät saisi kyllä tukkia. Oikaisu pitäisi olla pakko antaa takaisin välittömästi ainakin tuossa, kun välittömästi takana oli vain Vettel ja oman tallin auto. Kunnon sanktio noihin, vaikkapa 30 sekunnin sakko. Nythän Verstappen olisi ollut suorastaan hölmö, jos olisi päästänyt ohi.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Nämä porsaanreiät saisi kyllä tukkia. Oikaisu pitäisi olla pakko antaa takaisin välittömästi ainakin tuossa, kun välittömästi takana oli vain Vettel ja oman tallin auto. Kunnon sanktio noihin, vaikkapa 30 sekunnin sakko. Nythän Verstappen olisi ollut suorastaan hölmö, jos olisi päästänyt ohi.

Aivan samaa mieltä. Lisäksi nuo aikasakot voisi muuttaa sijoitus rangaistuksiksi. Liian monesti on käynyt että kuskille on tulossa 5 sec rangaistus ja hän pystyy ajamaan kisan lopussa 7 sec karkuun takana tulevaa ja mitään ei tapahdu. Toisaalta sitten jos kisan lopussa tulee turva-auto niin 5 tai 10 sec rangaistus voi olla todella monta sijaa. Jotenkin muutenkin tylsä että kun tuli nämä 5 ja 10 sec rangaistukset niin vanhoja varikonläpiajo rangaistuksia ei käytetä enään ollenkaan kun aina annetaan näitä pienempiä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Eli lopulta Red Bull oli sitten voittaja tuossa miten se toimi Vettelin kanssa, uskomatonta mitä sontaa nuo FIA:n tuomiot on. No Vettelin kommentti oli täysin linjassa siihen mitä sieltä sitten lopulta tuli. Uskomatonta. Ja jännä ettei Hamiltonin auton sijoittelu lähtöön saatikka ekan mutkan suoraksi vetäminen ollut edes sellaisia asioita joita olisi FIAn pitänyt tutkia. Ihan ovat puolueettomia juu.
 

jjoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kuten maikkarin studiossakin puhuttiin, niin ei tarvitsisi noita oikaisuja edes tutkia kun siinä mutkien välissä olisi hiekkaa tai jotain töyssyjä jotka hidastaisivat menoa merkittävästi. Nythän siinä oli ihan tasaista nurmikkoa, josta Hamilton lasketteli kovalla vauhdilla läpi ja ero Rosbergiin ensimmäisten mutkien jälkeen oli jo useita sekunteja. Lisäksi Hamiltonin renkaat olisivat kärsineet aikalailla, kun olisi oikeasti joutunut yrittämään jarrutusta noista vauhdeista ja tuolla linjalla. Eihän se nyt voi niin mennä, että oman ajovirheen/virhearvion voi paikata oikaisemalla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On kyllä erikoinen linja, jos se nyt sellainen on että kärjessä ekaan mutkaan tuleva saa oikaista ja ottaa sillä tavalla parin sekunnin turvavälin itselleen ekalle kierrokselle. Tai kai siellä muutkin saa sitten ekan mutkan oikaista. Ehkä olisi selkeintä jos kaikki oikaisisivat niin pysyisi paikallisilla mikasaloilla kilpailu hyppysissä. Mutta kilpailun lopussa ei sitten saa oikaista.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
On kyllä erikoinen linja, jos se nyt sellainen on että kärjessä ekaan mutkaan tuleva saa oikaista ja ottaa sillä tavalla parin sekunnin turvavälin itselleen ekalle kierrokselle. Tai kai siellä muutkin saa sitten ekan mutkan oikaista. Ehkä olisi selkeintä jos kaikki oikaisisivat niin pysyisi paikallisilla mikasaloilla kilpailu hyppysissä. Mutta kilpailun lopussa ei sitten saa oikaista.

Olisikohan mahdollista että Hamiltonia ei rangaistu, koska turva-auto tuli niin nopeasti radalle ja hyöty oikaisemisesta suli siihen? Toki mahdollista on sekin, että ei vain uskallettu puuttua mestaruustaisteluun jne. Mutta tuo kävisi jollain tasolla järkeen.

Kimin kisa oli taas sitä itseään. Mies ei saanut mediumeista mitään irti, ja ratkaisuna Ferrari teettää ylimääräisen stopin ja alle taas mediumit.

Verstappen on kyllä melkoinen epeli. Kauhealla syöksyllä yrittää mennä Rosbergista ohi, sen jälkeen vähän oikoo ja lopulta hidastelee jotta Ricciardo pääsee Vettelin kimppuun. Vetteliltä meni kuppi totaalisesti nurin, "Fuck off Charlie" kommentit olivat selostajien mielestä kauheinta missään koskaan. Minusta vain hyvä, eihän tuo mitään kauhean hyvää käytöstä ole, mutta onpahan ainakin tunnetta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
FIA:n olisi hyvä avata näitä päätöksiää hiukan. Samalla tyylillä kuin läkässäkin kurinpito, silloin olisi rangaistukset läpinäkyviä, oli siitä sitten samaa mieltä tai ei niin fanit on mielestäni perustelut ansainneet.
Myös nämä Hamiltonin kaltaiset tilanteet tulisi saada haastaa muiden toimesta(ja eiköhän se ole mahdollistakin) ja kuulla julkisuuteen asti peruste miksi ei rankaista. Tämä on ainoa tapa saada uskottavuutta tuomaritoimintaan.
Voi olla että se oli se turva-auto ja sitten painettiin villaisella, perseestä tuollainen, mutta edelleenkin se tulisi julkisuuteen asti sanoa mikä oli peruste olla rankaisematta.

_
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kimin kisa oli taas sitä itseään. Mies ei saanut mediumeista mitään irti, ja ratkaisuna Ferrari teettää ylimääräisen stopin ja alle taas mediumit.
En ole jaksanut selvittää mitä renkaita siellä oli jäljellä, mutta outohan tuo ratkaisu oli jos siellä olisi ollut vaihtoehtoja. Eikös kuitenkin monesti lyödä alle aikaisemmin viikonloppuna korkattu rengaskerta josta joku tuntuma jo parilta kierrokselta miten toimii, siten tuntuu oudolta nämä että tulee yllätyksenä pito-ongelmat kisassa. Ehkä siellä oli sitten tuulta vähän eri suunnasta ja pari astetta eri lämpötila kun ei taas Kimillä mikään toiminut.

Verstappen on kyllä melkoinen epeli.
On tuonut kyllä kummasti väriä tähän kauteen, mukana hyvässä ja pahassa. Taitaa Red Bull olla tyytyväinen kultakimpaleeseensa ihan kaikilta osin, sen verran vähän Hornerkin mitään negatiivista on Maxista kommentoinut. Enempää en kisan tilanteita lähde avaamaan, aina sattuu ja tapahtuu kun Max on radalla.

_
 
Viimeksi muokattu:

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
En ole jaksanut selvittää mitä renkaita siellä oli jäljellä, mutta outohan tuo ratkaisu oli jos siellä olisi ollut vaihtoehtoja. Eikös kuitenkin monesti lyödä alle aikaisemmin viikonloppuna korkattu rengaskerta josta joku tuntuma jo parilta kierrokselta miten toimii, siten tuntuu oudolta nämä että tulee yllätyksenä pito-ongelmat kisassa. Ehkä siellä oli sitten tuulta vähän eri suunnasta ja pari astetta eri lämpötila kun ei taas Kimillä mikään toiminut.

Lähinnä mietin sitä, että mikä logiikka oli ylipäätänsä pysäyttää Kimi. Palmer (?) taisi ajaa 61 kierrosta mediumeilla, Kimillä oli alla 25 kierrosta ja eikun varikolle. Vettel meni softeilla sen parikymmentä kierrosta jne.

On tuonut kyllä kummasti väriä tähän kauteen, mukana hyvässä ja pahassa. Taitaa Red Bull olla tyytyväinen kultakimpaleeseensa ihan kaikilta osin, sen verran vähän Hornerkin mitään negatiivista on Maxista kommentoinut. Enempää en kisan tilanteita lähde avaamaan, aina sattuu ja tapahtuu kun Max on radalla.

_

Tästä olen samaa mieltä. Kuka muu olisi vetänyt tuollaisen syöksyn millä Max yritti Nicosta ohi? Nico johtaa mestaruustaistelua, muutama kisa jäljellä ja Max tulee renkaat lukossa syöksyen. Tuosta kun olisi kolahtanut niin huhheijjaa. Vaan ei paljoa kumartele.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Onhan Maxissa särmää, hyvässä ja pahassa. Sinänsä heitti ihan hyvin tuohon oikaisuun, että teki perässä kun Hamilton ja Rosbergkin olivat oikaisseet ilman rangaistusta. Vettelillä alkaa paineet jo purkautua tuohon radiohuuteluun. Olisi varmaan syytä olla hiljaa välillä ja keskittyä ajamiseen. Ricciardohan tuosta lopulta fiksuimmin käyttäytyi ja sai siitä palkinnon. Hieno ohitus Vettelistä ja ilman suurempaa kontaktia. Tuohon 1-2 mutkien väliin voisi laittaa hiekkaesteen, niin tulisi kuskeille motivaatiota ajaa radalla. Ihan liian helppo oikaista tossa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jotenkin olisi hienoa nähdä kun Hamilton ja Verstappen töpeksivät molemmat pois radalta, miten rangaistus sitten tulisi kun ovat kuitenkin molemmat lähes koskemattomia.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Lähinnä mietin sitä, että mikä logiikka oli ylipäätänsä pysäyttää Kimi. Palmer (?) taisi ajaa 61 kierrosta mediumeilla, Kimillä oli alla 25 kierrosta ja eikun varikolle. Vettel meni softeilla sen parikymmentä kierrosta jne.
Liittyyköhän nämä päätökset myös näihin kuskin kommenteihin "ei pitoa" jne. Haetaan ratkaisua toisesta rengassarjasta. Varikkokäyntiin menee se 20sek ja jos toinen rengassarja natsaa paremmin 0.5 - 1sek nopeampia kierroksia niin vajaassa 30 kierroksessa ajaa menetetyn ajan kiinni.

En tiedä, hepreaa nämä Ferrarin taktiikat. Tuntuu että siellä on paniikkinappi pohjassa koko ajan, yritetään surkailla taktisilla valinnoilla haastaa nopeampia autoja, alkukaudesta oli vain mersu jota haastettiin nyt siellä on Red Bullkin ja taktiikat melkeinpä huononee(se paniikki) koko ajan kun huomataan että muut kehittävät pakettiaan paremmin.

_
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Niin, kyllä se nyt vaan edelleen formuloissa on aika merkittävä etu, että pystyy - turva-auton radalletulosta huolimatta - oikaisulla pitämään kilpakumppanit takanaan... Joten siltä osin Hamiltonin puolustelu on hiukan jeesustelua.

Laittaisivat sellaiset rypylät esteeksi noihin oikaisukohtiin, että se käytännössä tarkoittaisi renkaiden huomattavaa vaurioitumista. Vähenisi kaikilla kuskeilla halut oikaista, kun seurauksena olisi että varikko kutsuu paljon aikaisemmin tai jopa rengasrikko olisi potentiaalinen huolenaihe. Ihan (valitettavasti formuloille niin tyypillistä) perseilyä taas koko touhu, ettei edes tällaista asiaa saada kuntoon.

Ja miksikö asia vituttaa... siksi, että kyseessä voisi olla yksi planeetan viihdyttävimmistä tv-lajeista, Jos hommat tehtäisiin kunnolla ja kilpailujen lopputuloksia tai vielä pahempaa mestaruuksia ei ratkottaisi kabinetin puolella, niin katsojia olisi hemmetin paljon enemmän. Suurin osa minun tuntemistani ihmisistä ovat menettäneet kiinnostuksen (joko osittain tai kokonaan) lajiin samasta syystä kuin allekirjoittanutkin. Uskallan väittää, että meitä on paljon!
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Turvallisuuden vuoksi eivät halua hiekkaa laittaa (auto jää jumiin, tarvitaan traktori ja VSC jne.), mutta se olisi silti hyvä. Tai sitten sellainen sääntö, että jos menee radalta ulos, radalle saa palata vasta kun pysähtyy radan ulkopuolella ensin, eli tavallaan stop and go henkinen penaltti tulisi heti samalla hetkellä ja se pitäisi kärsiä siinä, eikä mitään kisan jälkeen annettavia lisäsekunteja, koska rangaistuksen pitää vaikuttaa myös track positioniin, koska se rankaisee samalla enemmän. Muissa auto- ja mp-luokissa on käytetty joissain kisoissa (lähinnä Monza tulee mieleen), jos on vedetty shikaani suoraksi. Pitää pysähtyä siellä ulosajoalueella ennen kuin liittyy takaisin radalle. Menee heti muutama sekunti siihen ja jos oli kilvanajoa niin varmasti tippuu toisen taakse.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Tai sitten sellainen sääntö, että jos menee radalta ulos, radalle saa palata vasta kun pysähtyy radan ulkopuolella ensin, eli tavallaan stop and go henkinen penaltti tulisi heti samalla hetkellä ja se pitäisi kärsiä siinä, eikä mitään kisan jälkeen annettavia lisäsekunteja, koska rangaistuksen pitää vaikuttaa myös track positioniin, koska se rankaisee samalla enemmän. .
Voisi kyllä tuo vaatimus pysäyttämisestä aiheuttaa vaaratilanteita tai johtaa käytännössä siihen, ettei enää pääse radalle. Toisaalta tuo voisi olla perussääntö ja sitten ainoa vaihtoehto varikon läpiajorangaistus stop and go.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole jaksanut selvittää mitä renkaita siellä oli jäljellä, mutta outohan tuo ratkaisu oli jos siellä olisi ollut vaihtoehtoja. Eikös kuitenkin monesti lyödä alle aikaisemmin viikonloppuna korkattu rengaskerta josta joku tuntuma jo parilta kierrokselta miten toimii, siten tuntuu oudolta nämä että tulee yllätyksenä pito-ongelmat kisassa. Ehkä siellä oli sitten tuulta vähän eri suunnasta ja pari astetta eri lämpötila kun ei taas Kimillä mikään toiminut.

Kimillä oli kolme käytettyä settiä supersofteja ja perjantain avaustreenissä installaatiokierrokset ajetut mediumit (jotka nyt laittoivat). En tiedä miten käytettyjä nuo supersoftit olivat, mutta ihan päätön taktiikka oli tuo nykyinen joka tapauksessa. Kisan aikana nähtiin aika monta kertaa, että ohi ei pääse helposti, oli sitten kuinka paljon nopeampi auto hyvänsä. Siihen päälle se, että Force India on hyvä suoravauhdissa niin täysin turha riski oli Kimin pysähdys. Onneksi Kimi onnistui sen ohituksen tekemään, koska muuten olisi menetetty ainakin yksi sija täysin turhaan.

Sitten voidaan myös miettiä sitä tilannetta, että Kimi saavutti Ricciardoa medium-setillä. Ero oli muutamassa kierroksessa pudonnut 6-7 sekunnista alle neljään, niin vedetään varikolle. Joko Ricciardo olisi pysähtynyt tai sitten Ferrarit olisivat saaneet kiinni ja voineet yrittää ohitusta. Jos Ricciardo olisi varikolle tullut, niin Kimi olisi vähintäänkin toiminut hyvänä tulppana kierroksen-pari, jolloin Ricciardo ei olisi edes päässyt Vettelin ja Verstappenin kantaan.

Ihan älyvapaa veto Ferrarin taktiikkaosastolta joka tapauksessa. Haluaisin todellakin kattavat perustelut tuolle touhulle ja kuulla, mitä sillä haettiin takaa. Kimin kuviteltiin paahtavan yli sekunnin nopeampia kierrosaikoja, jolloin olisi ollut juuri ja juuri saanut sen varikkostopilla kärsityn aikaeron umpeen?

Lähinnä mietin sitä, että mikä logiikka oli ylipäätänsä pysäyttää Kimi. Palmer (?) taisi ajaa 61 kierrosta mediumeilla, Kimillä oli alla 25 kierrosta ja eikun varikolle. Vettel meni softeilla sen parikymmentä kierrosta jne.

Marcus Ericsson veti vielä tuotakin paremmin, kun pysähtyi turva-auton takana ensimmäisellä kierroksella ja ajeli siitä maaliin. Ja Vettelin soft-stinttikin oli muistaakseni rapiat 30 kierrosta.

Edelleen, täysin älyvapaa taktiikka.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voisi kyllä tuo vaatimus pysäyttämisestä aiheuttaa vaaratilanteita tai johtaa käytännössä siihen, ettei enää pääse radalle. Toisaalta tuo voisi olla perussääntö ja sitten ainoa vaihtoehto varikon läpiajorangaistus stop and go.

Itse ehdottaisin näihinkin muutamilla radalla nähtyjä tolppia. Eli jonnekin kohtaan tolppa pystyyn, joka pitää kiertää ennen radalle paluuta. Voi olla, että oikomishalut vähän hilliintyvät.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katteliko kukaan Kimin kierrosaikoja ennen tuota toista pysähdystä? Ainakin maikkarilla totesivat yhteen kohtaan, että ihan kilpailukykyisiä aikoja ja Kimi ei häviä pätkääkään kenellekään, jos oikein kuulin. Kimi tosin itse valitteli että ei tunnu hyvältä.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Katteliko kukaan Kimin kierrosaikoja ennen tuota toista pysähdystä? Ainakin maikkarilla totesivat yhteen kohtaan, että ihan kilpailukykyisiä aikoja ja Kimi ei häviä pätkääkään kenellekään, jos oikein kuulin. Kimi tosin itse valitteli että ei tunnu hyvältä.
Tuolta F1-fanaticsista katsottuna ajat ennen pysähdystä olivat todella hyviä vaikkapa Ricciardoon nähden. Pysähdyksen jälkeen sitten selvästi hitaampia. Aika käsittämätön renkaidenvaihto.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos oltaisiin menty kirjan mukaan olisi Hamilton ja Verstappen saaneet varikon läpiajot ekalta kierrokselta. Toinen oikaisusta ja Max Nicon töyntämisestä ulos. Muita tapauksia ei sitten kärjen osalta olisi tullutkaan kun Nico olisi rauhassa ottanut voiton, Ricciardo kakkossijan ja Vettel kolmosen. Ehkä Hamiltonille olisi pitänyt laittaa myös joku stop and go tosta lähtöruudukosta.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Katteliko kukaan Kimin kierrosaikoja ennen tuota toista pysähdystä? Ainakin maikkarilla totesivat yhteen kohtaan, että ihan kilpailukykyisiä aikoja ja Kimi ei häviä pätkääkään kenellekään, jos oikein kuulin. Kimi tosin itse valitteli että ei tunnu hyvältä.

Itsellä oli kierrosaikavertailu koko kisan ajan auki ja Kimin kierrosajat olivat todella kilpailukykyisiä. Ne kuitenkin näkee alla olevasta linkistä kohdasta Race -> Lap Analysis.

Event & Timing Information | Federation Internationale de l'Automobile

Eli Kimi ajeli ennen pysähdystään keskimäärin jotain 1:23:2. Vettel 1:23:0, Rosberg 1:23:4, Ricciardo 1:23:5, Verstappen 1:23:4 ja Hamilton 1:23:3. (Nämä nopeasti pyöristettyjä, mutta antavat suuntaa.)

Ei ilmeisesti Ferraria tuo vauhti tyydyttänyt.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Katteliko kukaan Kimin kierrosaikoja ennen tuota toista pysähdystä? Ainakin maikkarilla totesivat yhteen kohtaan, että ihan kilpailukykyisiä aikoja ja Kimi ei häviä pätkääkään kenellekään, jos oikein kuulin. Kimi tosin itse valitteli että ei tunnu hyvältä.
Jotenkin aistin Kimin kommenteista että tässä oli myös hänellä osuutta siihen että vaihdetaan vielä toinen rengaskerta mediumeita alle. Eetteriin ei pääse kaikkea tiimiradiota mutta jos keskustelu lähtee pito-ongelmista siihen suuntaan että meillä on täällä toinen setti, haluatko ne? Häviät max yhden sijan niin Kimin tyylin tietäen kun vain voitto kiinnostaa niin saattaa hyvin ottaa ne jos niillä on helpompi ajaa kisa loppuun. Vaikka kierrosajat olivat hyviä niin pienikin pidon puute voi tehdä ajamisesta hankalampaa vaikka ajotaidoilla ne kierrosajat hoitaisitkin siihen hyvälle tasolle.
Pelkkää spekulaatiota mutta veikkaan että Kimikin hyväksyy riskien otot taktiikan suhteen helpommin tuolla sijoilla 6. ja 7.

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös