Formula 1 – kausi 2016

  • 212 287
  • 1 426

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Verstappenista alkaa jo tulla mieleen Takuma Sato, Pastor Maldonado tai Juan Pablo Montoya.
Ei nyt sentään.

Maxin tulevaisuuskuvan rakentamista on varmasti mietitty tarkkaan. Kun nuorukainen on nyt näyttänyt vauhtiaankin ihan mukavasti voittamalla kisan, niin suunta on kohti parrasvaloja. Kyseessä on kuitenkin poikkeuksen lahjakas kuljettaja, joita ei tule ihan joka vuosi esille. Noh, virheitäkin tulee, kuten kaikille tulee, kun ajetaan vain voitosta.

Sanoisin että nyt nähty on Verstappenilta täysin tietoista toimintaa, mutta saako sillä sarjan parhaan auton alleen muutamassa vuodessa, jää nähtäväksi. Siihen nuorukainen kuitenkin tähtää, koska haluaa olla maailmanmestari.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mersun Paddy Lowe oli muuten sanonut tuosta Span startista seuraavaa:
"We've got a chart of what line not to take into Turn 1, and that was exactly the one that Max took!"

Eli vaikka tuossa sinänsä suurin syyllinen olikin Vettel joka käänsi ihan liian tiukalla linjalla mutkaan vaikka tallikaveri oli sisäpuolella, niin kyllä minä sanoisin että tuo Maxinkin linja (ja vauhti mutkaan tultaessa) oli sellainen ettei olisi todennäköisesti selvinnyt tuosta mutkasta ehjin nahoin vaikka Vettel olisikin jättänyt paremmin tilaa. Uskoisin että olisi silti osunut Räikköseen. Että tuo teinimäinen angstaaminen ja kostopuheet siitä miten Ferrarit pilasivat hänen kisansa on kyllä aika turhaa, kun Max ei itsekään ihan täysin syytön tuohon kolariin ollut (ensin huono startti ja sitten yritti paikata sitä syöksymällä huonolla linjalla liian ahtaaseen väliin).
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Uskoisin että olisi silti osunut Räikköseen.
Hyvin kaksipiippuinen juttu ja kun olen pyöritellyt tallenteita olen tästä eri mieltä. Röyhkeä kisakuski painaa tuonne väliin ja se on vielä ok, näen että Kimi voi väistää hiukan vasemmalle ja silti voittaa tilanteen, Max kanttareen päältä ei saa pitoa joten Kimi häviäisi horisontiin. Vettelin liike esti Kimin toiminnan ja periaatteessa Maxin röyhkeän liikkeen onnistumisenkin koska siihen kuuluu se että vieressä oleva joutuu väistämään tai ainakin kääntämään myöhemmin.
Puheet Maxilla on härskejä ja mielestäni se puskeminen ulos radalta kemmelin suoran jälkeen on törkeä. Mutta tuosta alusta en saa Maxista kovin suurta syyllistä, jos rohkeita ratkaisuja halutaan ykkösiin niin tuo on sellainen ei ne kemmelin suoran jutut ja se Vettelin alun liike on tyhmä ei rohkea, koska tilaa olisi ollut ajaa pari metriä leveämpää ja varmistaa ferrarin sijat 2. ja 3. ekalla kierroksella.
Ehkä makuasioita miten nämä näkee mutta niin ne on kuskeillakin. :)

_
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvin kaksipiippuinen juttu ja kun olen pyöritellyt tallenteita olen tästä eri mieltä. Röyhkeä kisakuski painaa tuonne väliin ja se on vielä ok, näen että Kimi voi väistää hiukan vasemmalle ja silti voittaa tilanteen, Max kanttareen päältä ei saa pitoa joten Kimi häviäisi horisontiin. Vettelin liike esti Kimin toiminnan ja periaatteessa Maxin röyhkeän liikkeen onnistumisenkin koska siihen kuuluu se että vieressä oleva joutuu väistämään tai ainakin kääntämään myöhemmin.

_
Periaatteessa joo hyvä liike. Jos ympärillä ei ole kuin yksi tai kaksi autoa. Tuon liikkeen onnistuminen perustuu siihen että sillä ulkopuolella olevalla autolla, tässä tapauksessa Kimillä, on tilaa väistää sitä sisälle syöksyvää autoa. Lähdössä tuo on aina erittäin riskialtista koska autoja on ympärillä se kaksikymmentä eikä tilaa ylimääräisiin manöövereihin ole. Ja juuri sitä kai tuo Mersun mieskin tarkoitti, todennäköisyys kolarille on niin iso että sisämutkaa kannattaa välttää. Kokeneet kuskit sen tietää. Nyt ei ollut yhtään tilaa joten en pidä Maxia täysin syyttömänä syntyneeseen kolariin. Maxin kokemattomuus näkyy juuri tuossa. Ajaa kuin radalla ei olisi ketään muita kuin hän itse...
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eihän Max olisi tuolla ekan mutkan linjalla saanut edes kunnon ulostuloa vaan sieltä olisi tullut muutama auto lisää ohi. Ja todennäköisesti molemmat Ferrarit olisi joutunut ajattamaan ulos josta järjen mukaan tulisi rangaistus, mutta koska kultapoju niin ei.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
^ Hyviä pointteja mutta perimmäinen syy silti Sebin on mun tuomio. Vaikkakin Max tekee hullunrohkean liikkeen niin Vettel on se jolla pitäisi olla kokemusta ja näkee Kimin rinnallaan kun lähtee leikkaamaan. Kun katsoo alla olevaa videota 0:24 kohdassa, tuolla linjalla Vettel osuu Kimiin ilman Maxiakin, järjetön leikkaus ulkoa suoraan Kimin ajolinjalle ja ei ole riittävästi edellä voidakseen ottaa tuota linjaa vaan kokemuksella pitäisi tajuta ettei tuosta ehdi vaan ottaa hieman ulompaa, huomioiden vielä että punainen auto vieressä niin ei voida hyväksyä ferrarilla tälläisiä riskiliikkeitä.
BELGIAN GP START VETTEL RAIKKONEN VERSTAPPEN CRASH 2016 - YouTube

_
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä enemmän miettii niin Vettelin pääsyylliseksi nimeäminen on vähän niin ja näin. Koitan vähän perustella. Vettel maailmanmestarina on niin kokenut että ei oikeasti uskonut kenenkään koittavan tuollaista suuren riskin liikettä minkä Max teki. Ja nimenomaan tuossa lähdössä. Hän otti sellaisen linjan että yritti pakottaa Kimin kääntämään jyrkemmin mutkaan jotta hän saisi paremman ulostulon suoralle ja siten pääsisi Kimistä ohi. Eli hän ei odottanut että kukaan tunkee Kimin ja kaiteen väliin ja että Kimillä on tilaa kääntää tiukemmin mutkaan. Ja kun tietää miten huonosti noista vehkeistä näkee sivulle ja taakse niin en usko että Vettel edes näki Maxia missään vaiheessa. Vettelinkin liike olisi onnistunut jos Kimillä olisi ollut tilaa kääntää sisään. Ihan kuin Maxin liike olisi onnistunut jos Kimillä olisi ollut tilaa kääntää ulos. Jos Max ei olisi tehnyt sitä syöksyä niin koko tilannetta ei olisi syntynyt. Eli onko syy se että Max koitti isolla riskillä hienoa ohitusta vai se että Vettel koitti puolustaa omaa linjaansa Kimiä vastaan...

Kaikkiaan esimerkiksi Hämiksen kokemus lähdössä näkyi. Katsoi rauhassa tilanteen ja odotti muiden virheet. Sitten poimi marjat. Max kokemattomana ryssi niin oman kun muutaman muunkin kisan kun yritti ohittaa yhden auton... Kuka tahansa muu olisi tuosta tempusta saanut aikamoisen paskakuorman niskaansa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eihän Max olisi tuolla ekan mutkan linjalla saanut edes kunnon ulostuloa vaan sieltä olisi tullut muutama auto lisää ohi.

Minun näkemykseni mukaan tässä myös syy siihen miksi Räikkönen ylipäänsä alkoi siirtymään ulommas ja jätti sinne sisälle tilaa, koska tuo La Source -mutka on niin pirun tiukka niin tuo sisälinja ei vaan ole järkevä eikä kovin nopea vaihtoehto, ja aika usein sinne joutuva/menevä joko menettää etusiipensä tai sitten jää niin pahasti pussiin että useampi auto tulee ulkokautta ohi. Että kyllä tuossa Max saa ottaa myös vähän omaan piikkiinsä.

EDIT: Mutta edelleenkin väitän että suurimman syyn tuosta osumasta kantaa kyllä Vettel, joka ajaa tuon ihan älyttömällä linjalla. Nopein linjahan tuo ehdottomasti on mutta kyllä Vettelin tuolla kokemuksella pitäisi jo tietää että jos noin ulkoa leikkaa noin tiukasti tuon mutkan niin ihan varmasti joku tulee sisältä ja osuu. Minä näkisin että Vettel olisi pystynyt vetämään tuon mutkan reilusti ulompaa ja tullut silti mutkasta ulos kakkosena.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Ei kai sitä kenenkään muun kuin Vettelin syyksi saa. Jos syyllisiä tarvitsee edes hakea. Kun ensimmäinen mutka on neulansilmä niin joskus vaan tulee ahdasta.

Noin muuten, niin tässä olisi pikkuhiljaa muiden kuskien jo aika tajuta miten Verstappen ajaa kilpaa. Jos siellä on auton mentävä rako, niin kyllä se sinne tunkee. Kimi jätti nyt oven auki.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
koska tuo La Source -mutka on niin pirun tiukka niin tuo sisälinja ei vaan ole järkevä eikä kovin nopea vaihtoehto, ja aika usein sinne joutuva/menevä joko menettää etusiipensä tai sitten jää niin pahasti pussiin että useampi auto tulee ulkokautta ohi.
Tuliko tähän muutosta joku vuosi, muistelen keskustelua siitä että saiko tuonne mutkan ulkopuolelle ajaa kaasu pohjassa ja tulla radalle takaisin? Siinä voisi olla jokin syy ettei Vettel mene ulkokautta kokonaan vaikka olen edelleenkin samaa mieltä siinä että itse radallakin oli riittävä leveämpi ajolinja jonka olisi voinut valita siinä vaiheessa kun oli Kimin rinnalla. Toki voi tän nähdä saksalaisittain niinkin että Kimi olisi ajanut linjansa Nicon perässä ulkokanttareeseen saakka joten Sebin vaihtoehdot oli yrittää tätä tai sitä kokonaan ulkoreittiä jos ei jarruta Kimin perään.

_
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muuten, miten Italian lehdistö antoi arvosanaksi Ferrari kuskeille?

En tarkalleen lehtiä muista ja arvosanatkin saattaa heittää, mutta suurinpiirtein niin, että yhdessä lehdessä Kimi 6,5 ja Seb 6 (vai 5?) ja toisessa Kimi 8 ja Seb 5.

E. Lisäillään vielä samaan AMuSin arvosanat:
Kimi 9
Seb 8
Max 4
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
En tarkalleen lehtiä muista ja arvosanatkin saattaa heittää, mutta suurinpiirtein niin, että yhdessä lehdessä Kimi 6,5 ja Seb 6 (vai 5?) ja toisessa Kimi 8 ja Seb 5.

E. Lisäillään vielä samaan AMuSin arvosanat:
Kimi 9
Seb 8
Max 4
Kiitoksia näistä. Ehkä hieman yllättäen Italian lehdistön kultapoju Vettel on saanut oikeutetusti huonommat arvosanat kuin Kimi, ei tosin kovin paljoa huonommat.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuliko tähän muutosta joku vuosi, muistelen keskustelua siitä että saiko tuonne mutkan ulkopuolelle ajaa kaasu pohjassa ja tulla radalle takaisin? Siinä voisi olla jokin syy ettei Vettel mene ulkokautta kokonaan vaikka olen edelleenkin samaa mieltä siinä että itse radallakin oli riittävä leveämpi ajolinja jonka olisi voinut valita siinä vaiheessa kun oli Kimin rinnalla.

Kyllähän Räikkönen ainakin joku vuosi otti jonkun ihan käsittämättömän startin jossa ohitti monta ukkoa kiertämällä tuolta radan ulkopuolelta. En ole ihan varma onko tuo tulkinta nyt tiukempi, todennäköisesti on, mutta tosiaan Vettelillä olisi kyllä minun mielestäni ollut tuossa mahdollisuus ajaa ulompaa linjaa ilman että vetää tuonne radan ulkopuolelle, ja silti olisi pitänyt tuon kakkospaikan. Että ihan turhan tiukasti leikkasi tuonne sisälle ja pilasi samalla molempien kisan.

Ainoa virhe mitä Räikkönen tuossa tilanteessa teki, oli se että hänen olisi pitänyt melkein jo arvata että Verstappen tulee tunkemaan väkisin tuonne sisäreunaan ja olisi todennäköisesti painanut Kimin joka tapauksessa pussiin radan ulkoreunaan vaikka eivät olisi osuneetkaan. Että ehkä olisi ollut melkein silti fiksuin valinta pitää sisälinja kiinni silläkin uhalla että se ei ole todellakaan se nopein linja läpi tuon mutkan. Silloin olisi menettänyt takuuvarmasti kakkospaikan Vettelille mutta ainakaan Verstappen ei olisi päässyt ohi, eikä ajamaan päälle, ja todennäköisesti Kimi olisi selvinnyt kolmosena kohti Eau Rougea.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ilta-Sanomat höpisee, että Bottas ois tehnyt 2 v jatkosopparin kuten täällä on spekuloitu. Buttoni tulisi kanssa talliin, joten Massalle monoa ?

En tiedä sitten, onko Williams hyvä vaihtoehto Bottasille, mutta taitaa se silti olla paras saatavilla olevista paikoista ? Valtteri tuntee tallin ja talli Valtterin. Jotain on tehty oikein kun kerta saa ajaa 2 seuraavaakin vuotta tallissa. Mutta sitten alkaakin ns. ikää olemaan jo sen verran, että sitä menestystä pitää alkaa tulemaan jottei jää ihan "nice guy" asteelle....
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei tuo ainakaan huonoin vaihtoehto ole, sanoisin että varmin. Renaultilla varmaan on potentiaalia nousta lähemmäksi kärkeä, mutta eri asia nouseeko. Lisäksi näkisin että Button tallikaverina on aika sopiva tallikaveri, ei välttämättä lian nopea(toki tuskin hidaskaan) ja pystyy varmaan auttamaan auton kehityksen kannalta, kun taas jonkun nuoremman kanssa auto saattaisi mennä väärään suuntaan ja kilpailu tallikaverusten kanssa kovempaa ja ehkä hieman massaankin sekoittua enemmän jos jonkun rookien kanssa vetää suurinpirtein samoja sijoituksia.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ei tuo ainakaan huonoin vaihtoehto ole, sanoisin että varmin. Renaultilla varmaan on potentiaalia nousta lähemmäksi kärkeä, mutta eri asia nouseeko. Lisäksi näkisin että Button tallikaverina on aika sopiva tallikaveri, ei välttämättä lian nopea(toki tuskin hidaskaan) ja pystyy varmaan auttamaan auton kehityksen kannalta, kun taas jonkun nuoremman kanssa auto saattaisi mennä väärään suuntaan ja kilpailu tallikaverusten kanssa kovempaa ja ehkä hieman massaankin sekoittua enemmän jos jonkun rookien kanssa vetää suurinpirtein samoja sijoituksia.

No ehkäpä juuri kutakuinkin noin, kuten totesit.

Renault voi olla ns. jokeri -kortti. Oikotie "onneen" tai totaaliseen tuhoon ? Rahalliset resursit voivat olla, ja varmaan ovatkin huomattavasti Williamsia paremmat, mutta juuri tuosta Valtteri tuntee tallin ja talli Valtterin väittäisin silti olevan enemmän hyötyä. Toimintavat ovat kummankin tiedossa ja henkilökunta on tuttua. Rellulla kaikki pitäisi ns opetella alusta asti ?

Buttonistakin olisi varmasti huomattavasti apua uran jatkon kannalta. Jensonilla kun on kuitenkin noita kisoja jokunen takana niin sieltä voisi tulla vielä parit hyvät vinkit. Lisäksi Button osaa varmasti kehittää autoa paremmin ?

Ja kuten täällä on taidettu todeta, Buttonin tulo Brittitalliin voisi jopa avata Brittiyritysten rahahanoja paremmin kun Legendaarisen tallin puikoissa olisi taas Brittikuski ??

AIka näyttää, aika näyttää
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Button saattaisi olla myös aavistuksen kovempi mittari kun Massa, jotenkin edelleen tuntuu että tuo onnettumuus vaikuttaa ajoon vaikka hieman piristystä Williamsilla on tullutkin, mutta jotenkin nyt kun auto ei ole enää aivan parhaimpia niin tahti tallikaveriin on hyytynyt kokonaan ja se viimeinen palo ottaa autosta kaikki irti puuttuu. Tosin onkohan ura vielä silti kokonaan ohi, ottaako askeleen vielä taaksepäin ja ehkä pienempään talliin, löytyykö mieheltä rahoitusta takaa tarvittaessa? luulisi että jollain saattaisi vielä kiinostusta olla, ei ainakaan huonoimpia vaihtoehtoja vaikka tuskin enää nopeudella häikäisee, mutta ehkä voisi tuoda jotain apua talliin kokemuksella.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Buttonistakin olisi varmasti huomattavasti apua uran jatkon kannalta. Jensonilla kun on kuitenkin noita kisoja jokunen takana niin sieltä voisi tulla vielä parit hyvät vinkit. Lisäksi Button osaa varmasti kehittää autoa paremmin ?

Sikälikin tuosta voisi olla Valtterin uran kannalta hyötyä, että jos pystyy lyömään Buttonin niin se olisi selkeä osoitus siitä että vauhtia löytyy vaikka kärkitaisteluun. Massankin lyöminen näin selkeästi on hyvä näyttö mutta kun Massan maine on vähän mitä on niin sitä ei oteta ihan tosissaan. Mutta sekä Hamiltonin että Alonson kanssa aika tasaisesti pärjännyt Button olisi astetta kovemman luokan mittari. Toki Buttonkin on minusta vähän aliarvostettu ja häntä aletaan pitää jo jäähdyttelijänä, mutta kyllä se Buttonin lyöminen silti näyttäisi aika hyvältä Valtterin resumessa kun lähtee seuraavaa sopimusta neuvottelemaan.

Harmi vaan jos tuo sopimus on kaksivuotinen, koska jos Williamsin alamäki jatkuu ja alkavat tippua kokonaan kärjen kyydistä, niin Valtterin pitäisi päästä kyllä nopeasti vaihtamaan maisemaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Harmi vaan jos tuo sopimus on kaksivuotinen, koska jos Williamsin alamäki jatkuu ja alkavat tippua kokonaan kärjen kyydistä, niin Valtterin pitäisi päästä kyllä nopeasti vaihtamaan maisemaa.

Toisaalta vapautuuko kärkitalleista välttämättä ensikauden jälkeenkään semmoista paikkaa mihin tarttua? tosin äkkiä tilanteet muuttuu ja esimerkiksi Mclaren tai Renault saattaa nousta kärkikamppailuun ja joku muu hyytyä kuten juurikin Williams, että ehkä vuoden sopimus olisi järkevämpi ollut. Toisaalta taas saa ainakin 2 seuraavaksi kaudeksi sopimuksen joka ei ilman rahanippua niin itsestään selvyys nykyään ole.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toisaalta vapautuuko kärkitalleista välttämättä ensikauden jälkeenkään semmoista paikkaa mihin tarttua? tosin äkkiä tilanteet muuttuu ja esimerkiksi Mclaren tai Renault saattaa nousta kärkikamppailuun ja joku muu hyytyä kuten juurikin Williams, että ehkä vuoden sopimus olisi järkevämpi ollut. Toisaalta taas saa ainakin 2 seuraavaksi kaudeksi sopimuksen joka ei ilman rahanippua niin itsestään selvyys nykyään ole.

Totta tämäkin. Toivottavasti vaan Bottaksella on saanut neuvoteltua soppariin järkevät purkupykälät jos mahdollisuus parempaan vaihtoehtoon aukeaa kesken sopimuksen. Frank Williams ei ole näissä asioissa tunnettu mitenkään kovin joustavana kaverina...
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Toisaalta vapautuuko kärkitalleista välttämättä ensikauden jälkeenkään semmoista paikkaa mihin tarttua? tosin äkkiä tilanteet muuttuu ja esimerkiksi Mclaren tai Renault saattaa nousta kärkikamppailuun ja joku muu hyytyä kuten juurikin Williams, että ehkä vuoden sopimus olisi järkevämpi ollut. Toisaalta taas saa ainakin 2 seuraavaksi kaudeksi sopimuksen joka ei ilman rahanippua niin itsestään selvyys nykyään ole.
Ensikauden jälkeen sopimuksista loppuu nyt Kimin ja Alonson pahvit ainakin.
Ricciardolla sopimus 2018 loppuun? Verstappenista tuskin on Red Bull luopumassa ja muutenkin vaikeaa sinne on akatemian ulkopuolelta tulla.
Rosberg ja Hamilton jatkavat kauden 2018 Mercedeksellä.

Ei Bottakselle jää oikein vaihtoehtoja kuin tehdä se parinvuoden pahvi Williamsille tai sitten Renault.
Mikäli MCLaren palaa kärkikahinoihin niin Alonso tuskin lopettaa kauteen 2017 ja enkä pitäisi mahdottomana Kiminkään
jatkoa 2018 etenkin kun miettii että ketä sinne tilalle tulisi? Grosjean? Hulkenberg? Tuskin kahta saksalaista kuitenkaan. Perez ison rahasalkun
kanssa lienee yksi mahdollisuus. Todennäköisintä on kuitenkin että Kimi jatkaa vielä kauden 2018.

Bottaksella oli se huippukausi 2014, mutta se ei vaan realisoitunut paikaksi huipputalliin. Nyt tarvisi taikoa kaksi samanlaista 2017 ja 2018 ja ehkä sitten ovi aukeaisi Ferrarille tai MClarenille.
Paljon taas riippuu siitä pystyykö Williams rakentamaan huippuauton uusilla säännöillä. Mercedes ja RedBull lienee takuuvarmat kärkiautot. MCLaren ja Ferrari kärkkyy myös.
Vaikeaa tulee olemaan, mutta jos Renaultin ovet on kiinni niin minkäs teet.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mielenkiintoisia huhuja. Bottaksen Williams jatko on hyvin kaksipiippuinen asia. Tuossa täytyy olla kova luotto ensi kauden autoon ja mersun voimalähteen ylivoimaan. En millään nimittäin usko etteikö Renault tule nousemaan vähintään tuolle tasolle taistelemaan pisteistä ja jopa podiumeista lähivuosina. Pidän renaultin tiimin kehityspotentiaaliakin paljon suurempana, yksi tekijä resurssit ja toinen ne tekijät, sellainen kutina että siellä on vielä paljon näitä mestaritallin osaajia mukana, huipputason johto, panostus on samaa luokkaa kuin edellisten mestaruuksien aikaan, eikä talli ole missään nimessä sulanut mihinkään yksityistallikokoluokkaan ja taistele rahavaroistaan.

Toinen pointti tässä huhussa on se että Williams ilmeisesti hylkäisi tällä päätöksellä ison nipun riihikuivaa, iso hatun nosto Williamsin perheelle tästä, luottavat Bottaksen kehityspotentiaaliin ja Buttonin tähtistatukseen mikä on kiistaton, brittiläinen maailmanmestari, loistava persoona, pr-rahoja kilisee kirstuun isolla kädellä. Todella viisas päätös ja erinomaiselta kuulostava kokoonpano. Button tulee olemaan omaksuttuaan tallin tavat selvästi Massaa tasaisempi ja nopeampi kuski ja siten tulee haastamaan täysin tasavertaisesti Bottaksen kun auto ja tiimi on tuttu. Tämän päänahan jos ja kun Valtteri nappaa niin aukeaa parin vuoden päästä tie mestaruuteen kykenevään autoon. Myös Bottas tulee näkemään läheltä miten Button tuo isolla prosentilla autoa maaliin isoille pisteille.

Enää odotetaan sitä minkälainen on ensi vuoden Williams.

_
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Onko minulta mennyt ohi McLarenin kirjoitusasun muuttaminen jossain vaiheessa muotoon MCLaren?

Ei ole mennyt mitään ohi.

Jos Renaultille pääsee niin sinne sitten. Williams ei ole sellainen paikka missä kannattaisi ehdoin tahdoin jumittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös