Toisaalta vapautuuko kärkitalleista välttämättä ensikauden jälkeenkään semmoista paikkaa mihin tarttua? tosin äkkiä tilanteet muuttuu ja esimerkiksi Mclaren tai Renault saattaa nousta kärkikamppailuun ja joku muu hyytyä kuten juurikin Williams, että ehkä vuoden sopimus olisi järkevämpi ollut. Toisaalta taas saa ainakin 2 seuraavaksi kaudeksi sopimuksen joka ei ilman rahanippua niin itsestään selvyys nykyään ole.
Ensikauden jälkeen sopimuksista loppuu nyt Kimin ja Alonson pahvit ainakin.
Ricciardolla sopimus 2018 loppuun? Verstappenista tuskin on Red Bull luopumassa ja muutenkin vaikeaa sinne on akatemian ulkopuolelta tulla.
Rosberg ja Hamilton jatkavat kauden 2018 Mercedeksellä.
Ei Bottakselle jää oikein vaihtoehtoja kuin tehdä se parinvuoden pahvi Williamsille tai sitten Renault.
Mikäli MCLaren palaa kärkikahinoihin niin Alonso tuskin lopettaa kauteen 2017 ja enkä pitäisi mahdottomana Kiminkään
jatkoa 2018 etenkin kun miettii että ketä sinne tilalle tulisi? Grosjean? Hulkenberg? Tuskin kahta saksalaista kuitenkaan. Perez ison rahasalkun
kanssa lienee yksi mahdollisuus. Todennäköisintä on kuitenkin että Kimi jatkaa vielä kauden 2018.
Bottaksella oli se huippukausi 2014, mutta se ei vaan realisoitunut paikaksi huipputalliin. Nyt tarvisi taikoa kaksi samanlaista 2017 ja 2018 ja ehkä sitten ovi aukeaisi Ferrarille tai MClarenille.
Paljon taas riippuu siitä pystyykö Williams rakentamaan huippuauton uusilla säännöillä. Mercedes ja RedBull lienee takuuvarmat kärkiautot. MCLaren ja Ferrari kärkkyy myös.
Vaikeaa tulee olemaan, mutta jos Renaultin ovet on kiinni niin minkäs teet.