Mietin tuota rengasasiaa vielä, ja voihan siinä osaltaan olla tavallaan kissa-hiiri -leikki tallien ja Pirellin välillä. Eli tallit koko ajan optimoi renkaiden käyttöä ja säätää autot, taktiikat ja kuskin mahdollisimman helläksi renkaille. Jos noilla vetäisi täysillä, tulisi kuoriutuminen ja vauhdin dramaattinen lasku heti vastaan ja tulisi liikaa stoppeja kisassa, varikolla menee aikaa ja ruuhkaan jäisi aina stopin jälkeen. Joten on aina parempaa maksimoida "track position" ja ajaa 1-2 stopilla. Sitten vaan joutuu tuolleen kruisaamaan koko kisan säästellen, ja kun bensaakin pitää säästää niin samalla menee kaikki säästö kerralla. Mutta kun se on kaikille sama niin mikään ei muutu, ajetaan sitten täysillä schumimaisesti 4 stopilla tai näin säästellen yhdellä. Koska kaikki lopulta valitsee saman taktiikan. Ja se tuntuu olevan mahdollisimman vähän pysähdyksiä. Tämä nähtiin Barcelonassa jossa useammin pysähtyvät (VET ja RIC) hävisi voittokamppailusta, ja nyt taas Kanadassa. Välitankkaus toisi myös etua useammin pysähtyville, koska nyt etu pitää repiä renkaista ja se ei aina riitä. Mutta jos autossa olisi 30kg vs 100kg bensaa niin se auttaisi jo huomattavasti.
Ehkä renkaiden pitäisi vain tasaisesti kulua ja kierrosajan heikentyä tasaisesti, tyyliin:
1-4 kierrosta kierrosajoilla 1:20
5-8 kierrosta kierrosajoilla 1:22
9-12 ja ajat 1.24 jne jne.
Nythän ekat 3-5 kiekkaa on aika samat siinä aika-ajotasolla, sitten putoaa reilusti alaspäin mutta sen jälkeen taso säilyy käytännössä loppuun saakka, kunnes vauhti romahtaa täysin.