Formula 1 – kausi 2016

  • 214 302
  • 1 426

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän olisi tuossa lopussa jopa toivonut että Hamilton olisi vieläkin härskimmin yrittänyt pakkaa saada kasaan, mutta nyt hoiti homman toki ammattimaisesti. Hieno voitto jokatapauksessa nicolle ja hyvin näytti hermot kestävän, olisi voinut käydä Verstapennin kanssa kylmät tai tuossa lopussa olisi voinut mokata jotenkin.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Driver of the year: Max Verstappen.

Häikäilemätön junnu sai heti suomalaisten vihat niskaansa, kun peitteli Räikkösen ja muidenkin ohitusyrityksiä vähintäänkin härskisti. Noiden episodien jälkeen ajotyyli kuitenkin muuttui vähän rauhallisemmaksi ja Brasiliassa nähtiin tämän sepän tähtihetki, kun kyykytti sateella muita ja taisi poimia 13(?) sijaa jossain 15 kierroksen aikana lopussa. Ihan käsittämätön kuski. Kyllä siinä on tuleva mestari ihan 2-3 vuoden sisällä jo, Ricciardolla tekee nyt jo tiukkaa pysyä tämän lentävän hollantilaisen perässä.

Tämän päivän kisasta sen verran, että vituttaa kun Ferrari osti RB:n bluffin ja kävi vaihdattamassa Kimille softit. Näki jo Kimin ensimmäisestä soft-stintistä ettei vauhti tule riittämään ja niinhän siinä sitten kävi. Minkälainen loppu olisikin ollut, jos molemmat Ferkut olisivat ajaneet supersofteilla... tietysti Ferrari sitten huomasi mokanneensa Kimin kanssa ja kun Hamilton piti heikkoa vauhtia kärjessä, niin kaikki tämä oli Vettelin pussiin.

Hamilton ajoi niin kuin tuossa tilanteessa piti ajaakin, vaikkakin olisi voinut vielä enemmänkin hidastaa lopussa, koska mitään hävittävää ei ollut. Tällä kertaa lotto ei kuitenkaan onnistunut, kun Vettelillä loppui paras terä supersofteista tai sitten halusi tehdä maanmiehelleen palveluksen. Joka tapauksessa oli miten oli, oikea mestari tälle kaudelle. Onnea Nico!

Sitten katseet kohti ensi vuotta ja nopeampia autoja.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ohi on. Onnittelut Nicolle maailmanmestaruudesta! Tiedämme kyllä, että luet tätä ketjua heti kisojen jälkeen Google Translaten avulla.

Nicon mestaruus tai menestys ei ole itsessäni aiheuttanut käytännössä minkäänlaisia isänmaallisia tai "hyvä me"-reaktioita ikinä, vaikka toki faktahan on se, että on suomalaisen maailmanmestarin poika, jolta löytyy myös Suomen passi. On ollut yksi muista kuskeista, mutta toki onhan tuo ihan hieno juttu silti ja jonkinlaista yhteyttä kuitenkin löytyy.

Ensi kautta odotellaan innolla. Toivottavasti sieltä ei mikään Mercedes tai Red Bull lyö ylivoimaista autoa niskaan seuraavaksi pariksi vuodeksi, vaan oltaisiin oikeasti siinä tilanteessa että autot olisivat parin kymmenyksen sisällä ja voimasuhteet vaihtelisivat eri kisojen ja rataprofiilien mukaan. Nyt ollaan menty kolme kautta niin, että Mercedes on ollut paras auto jokaisella radalla ja joku talli on sitten saattanut olla vähän lähempänä yksittäisessä kisassa tai olosuhteissa.

Ferrariin ei kovin suurta luottoa löydy, mutta toivottavasti saataisiin kolme kovinta sinne lähelle toisiaan. Minimissään nyt ainakin pari tallia. Uudet renkaat ja jopa viisi sekuntia nopeammat autot tuovat mukavaa jännitettä näin talvikauden ajaksi. Kuka onnistuu parhaiten, kuka floppaa? Johtaako nopeammat autot ja parempi downforce vain siihen, että nopeudet kasvaa niin koviksi jo mutkissa, että toisen ohittaminen vaikeutuu jopa DRS:n avulla, kun et kerkeä suoralla kuromaan eroa kiinni.
Kaikkiin näihin saamme toki vastauksen noin puolen vuoden kuluttua.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensi kautta odotellaan innolla. Toivottavasti sieltä ei mikään Mercedes tai Red Bull lyö ylivoimaista autoa niskaan seuraavaksi pariksi vuodeksi, vaan oltaisiin oikeasti siinä tilanteessa että autot olisivat parin kymmenyksen sisällä ja voimasuhteet vaihtelisivat eri kisojen ja rataprofiilien mukaan.

Ferrariin ei kovin suurta luottoa löydy, mutta toivottavasti saataisiin kolme kovinta sinne lähelle toisiaan. Minimissään nyt ainakin pari tallia. Uudet renkaat ja jopa viisi sekuntia nopeammat autot tuovat mukavaa jännitettä näin talvikauden ajaksi.

Nämä kaksi juttua ovat valitettavasti vähän toisistaan epätodennäköisemmän tekeviä. Aina kun säännöt uudistuu radikaalimmin, onnistuu joku muita paremmin löytämään porsaanreiät ja hallitsemaan ainakin alkukautta. On toki mahdollista, että ensi kaudeksi tultaessa tilanne on tasainen, mutta jos itse veikkaisin, niin sanoisin jonkun tallin olevan muita edellä. Ei toivottavasti kuitenkaan Mersun 2014-ylivoimaa. Jos ääni pitäisi jollekin tallille antaa, niin se on Red Bull. Adrian Newey yhdistettynä downforcen lisääminen kuulostaa valitettavan hyvältä paketilta.

Mentiinpäs ohi aiheesta, mutta tiivistellään nyt parilla jutulla kausi omasta näkökulmasta.

-Oikea mestari. Hamiltonilla oli ongelmia, mutta myös itse tunaroi varsinkin alkukaudesta paljon startteja ym. Ihan sama vaikka keskeyttäisi viisi kisaa johtopaikasta. Voita loput 16, niin olet hyvin lähellä mestaruutta (vaikka täysin varmaa se ei tuossakaan tilanteessa olisi).
-Verstappen loi hyvin näkyvyyttä lajille. Itseänikin raivostutti varsinkin Belgian jälkeen koko kaveri, mutta on vain kova ratti..mies? poika? No, kuitenkin. Brasilian suoritus kruunasi koko kauden ja MM-sarjan vitossija todella hieno saavutus, kun ensimmäiset neljä kisaa meni Toro Rossolla.
-FIAn ryhdistäydyttävä tulevaisuudessa (aasinsilta edellisestä). Liikaa epäjohdonmukaisia päätöksiä ja kukaan ei oikein ikinä tiennyt, mikä on tuomio mistäkin.
-Kimiltä hyvä kausi. Valitettavan usein Ferrari tuhosi taktiikan osalta pelin ja tulokseksi jäi 6.sija. Vettelin kanssa kuitenkin todella tasaväkistä vääntöä, mikä antaa ensi kaudelle hienot lähtökohdat.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Vähän olisi tuossa lopussa jopa toivonut että Hamilton olisi vieläkin härskimmin yrittänyt pakkaa saada kasaan, mutta nyt hoiti homman toki ammattimaisesti. Hieno voitto jokatapauksessa nicolle ja hyvin näytti hermot kestävän, olisi voinut käydä Verstapennin kanssa kylmät tai tuossa lopussa olisi voinut mokata jotenkin.

@pasi; häikäilemättömän omanvoiton tavoittelijan tallimääräysten vastainen toiminta palkitaan toivottavasti jonkinlaisella Mercedes-potkulla takamukselle. Ellei kyseinen herramies kykene itse saavuttamaan riittävästi pisteitä, on turha leikkiä kaikkivaltiasta ja tarjoilla podiumpaikkoja muille.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Muutama sananen hetki sitten päättyneestä kaudesta:

- mestaruuden voittajaehdokkaita ei ollut kuin kaksi kauteen lähdettäessä. Ehkä vaihtelun kannalta oli mukavampi, että Nico voitti.

- kuskeista Verstappen oli ilman muuta kauden positiivisin yllättäjä, kun sai viimein voittaja-auton alleen. Huikea kuljettaja, joka on potentiaalinen mestari sinä päivänä, kun kilpailijatallissa ei ole ylivoimaista autoa tarjolla kahdelle muulle kuskille.

- Kimin ajo yllätti positiivisesti. Muutama turha munaus tuli mutta muuten hyvä suoritus.

- Ferrarille pitkä miinus. Talvitestien kakkonen jäi kauas Red Bull-teamin taakse eikä punaisella voitettu kertaakaan. Sietäisi Arrivabenen erota heti huomenna, jos ymmärtää yhtään vetää johtopäätöksiä omasta tekemisestään. Kausi oli käytännössä pelkkää taantumaa.

- Williams oli myös pettymys, koska heillä oli kuitenkin hyvä moottori käytössään. Bottas jäi liian usein pois aika-ajojen Q3:sta eikä niitä pisteitäkään ihan liikaa kertynyt.

- muista talleista ei jäänyt oikein mitään mieleen. Kaikki enemmän ja vähemmän tasaista harmaata porukkaa. Force India ehkä kovin muista tiimeistä. Ja Alonson avautumiset omia kohtaan jäivät toki mieleen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@pasi; häikäilemättömän omanvoiton tavoittelijan tallimääräysten vastainen toiminta palkitaan toivottavasti jonkinlaisella Mercedes-potkulla takamukselle. Ellei kyseinen herramies kykene itse saavuttamaan riittävästi pisteitä, on turha leikkiä kaikkivaltiasta ja tarjoilla podiumpaikkoja muille.

Mitäpä sekään olisi hyödyttänyt tässäkohti että olisi ajanut selvään voittoon nicon tullessa toiseksi isolla marginaalilla taakse. Uskoisin että jos tässä ollisi vaikka Verstappen ollut samassa tilanteessa niin olisi jossain kohti radalla melkein pysäyttänyt välillä vauhdin kokonaan. Suhteellisen siististi teki tuon touhun vaikka tavallaan voikin olla härskiä. Uskoisin että tallikin olisi vain täsäs jopa hyötynyt jos tästä olisi lopulta tullut kaikkien aikojen kovin mestaruustaistelu viimeisillä kieroksilla, nyt se olisi voinut olla vieläkin kovempi kamppailu jos hiljentäminen olisi selkeämpää ollut.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
- mestaruuden voittajaehdokkaita ei ollut kuin kaksi kauteen lähdettäessä. Ehkä vaihtelun kannalta oli mukavampi, että Nico voitti.
Joo, onhan tässä kuitenkin nähty ihan hyviä taisteluita Nicon ja Lewiksen välillä nyt tässä viime kausien aikana. Vaikka Mersu onkin dominoinut, niin kaukana ollaan silti niistä ajoista kun Ferrarin ylivoiman aikana tiesi jo etukäteen että Schumi tulee voittamaan mestaruuden, ja Barrichellon ei edes annettu yrittää voittaa.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
@pasi; häikäilemättömän omanvoiton tavoittelijan tallimääräysten vastainen toiminta palkitaan toivottavasti jonkinlaisella Mercedes-potkulla takamukselle. Ellei kyseinen herramies kykene itse saavuttamaan riittävästi pisteitä, on turha leikkiä kaikkivaltiasta ja tarjoilla podiumpaikkoja muille.

Tämä nyt on aika kovaa tekstiä, kun ottaa huomioon Hamiltonilla olleen mahdollisuuden mestaruuteen. Jos Nico olisi ollut nopeampi, niin miksei edes yritä ohi? Jotenkin juuri se kuvastaa tämän kauden "mestaria".
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Jos Nico olisi ollut nopeampi, niin miksei edes yritä ohi? Jotenkin juuri se kuvastaa tämän kauden "mestaria".
Koska ei ollut tarve mennä ohi. Eihän Alain Prostkaan aina ajanut voittoon, vaan otti ne pisteet mitkä oli tarvittavia. Ihan hyvin pärjäsi sillä taktiikalla uransa aikana.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
@pasi; häikäilemättömän omanvoiton tavoittelijan tallimääräysten vastainen toiminta palkitaan toivottavasti jonkinlaisella Mercedes-potkulla takamukselle. Ellei kyseinen herramies kykene itse saavuttamaan riittävästi pisteitä, on turha leikkiä kaikkivaltiasta ja tarjoilla podiumpaikkoja muille.
Miksi? Hamiltonilla oli vielä mahdollisuus mestaruuteen, joten miksi hän ei olisi yrittänyt tavalla, jolla se olisi voinut tulla. Mercedes oli saamassa joka tapauksessa tallimestaruuden ja kuljettajien sijat 1 ja 2. Nicon voitto ei ollut kirkossa kuulutettu ennen kilpailua, joten en ymmärrä Mersun tallimääräyksiä ollenkaan.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Miksi? Hamiltonilla oli vielä mahdollisuus mestaruuteen, joten miksi hän ei olisi yrittänyt tavalla, jolla se olisi voinut tulla. Mercedes oli saamassa joka tapauksessa tallimestaruuden ja kuljettajien sijat 1 ja 2. Nicon voitto ei ollut kirkossa kuulutettu ennen kilpailua, joten en ymmärrä Mersun tallimääräyksiä ollenkaan.

Tallin rooli oli nyt edes muodollisesti yrittää olla tasapuolinen ja yrittää osoittaa että he haluavat ensisijaisesti varmistaa kaksoisvoiton, vaikka luultavasti oli kaikille selvää että kukaan mestaruudesta viimeisessä kisassa taisteleva kuski ei 100% varmasti tule ikinä noudattamaan tallimääräystä joka johtaa oman mestaruusmahdollisuuden menettämiseen. Ja tuskin Mersunkaan intresseissä on tämän vuoksi potkia yhtä lajin legendoista pihalle ja antaa Hamiltonia Ferrarin tai McLarenin riveihin tulevaisuudessa ainakaan vapaaehtoisesti, eiköhän asiasta selvitä pienellä kehityskeskustelulla.

Nicolle onnea mestaruudesta, nyt oli varmastikin se paras hetki ottaa tuo kun pahin uhkaaja kärsi massiivisesta epäonnesta, eikä sääntömuutosten vuoksi voi enää olla varma että Mersun dominanssi jatkuu enää 2017. Toisaalta olisi ollut ehkä mielenkiintoista nähdä mikä tilanne Mersun tallin sisällä olisi ollut josa Hamiltonin taktiikka olisi toiminut ja hän olisi hidastelulla saanut Nicon tiputettua ulos podiumilta ja MM-hopealle. Tuolloin ehkä todennäköisemmin oltaisiin jouduttu miettimään voivatko nämä miehet ajaa tallikavereina.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta olisi ollut ehkä mielenkiintoista nähdä mikä tilanne Mersun tallin sisällä olisi ollut josa Hamiltonin taktiikka olisi toiminut ja hän olisi hidastelulla saanut Nicon tiputettua ulos podiumilta ja MM-hopealle. Tuolloin ehkä todennäköisemmin oltaisiin jouduttu miettimään voivatko nämä miehet ajaa tallikavereina.

Tää olisi kyllä jännä tilanne ollut, tosin jos Hamilton olisi mestaruuden viennyt taas niin eiköhän mestari aika vahvoilla noissa väänöissä olisi jos aletaan tallipaikkoja miettiä, joko siinä pitäisi Nicon nöyrtyä tai lähteä menemään.

Ylipäätänsä koko tilanteen näkisin niin että Hamilton jopa vähän liikaa ajatteli tallia eikä tarpeeksi hidastellut vauhtia niin että Vettel tai Red Bullit olisi päässyt kantaan kiini jo paljon aikaisemmin. Ehkä ei ollut tarpeeksi nöyryyttä yrittää likaisemmin mestaruutta vaan tallin sanat kaikui korvissa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Ylipäätänsä koko tilanteen näkisin niin että Hamilton jopa vähän liikaa ajatteli tallia eikä tarpeeksi hidastellut vauhtia niin että Vettel tai Red Bullit olisi päässyt kantaan kiini jo paljon aikaisemmin. Ehkä ei ollut tarpeeksi nöyryyttä yrittää likaisemmin mestaruutta vaan tallin sanat kaikui korvissa.
Toisaalta olisiko se kantanut loppuun asti kuitenkaan? Mersu oli kuitenkin vauhdiltaan tässäkin kisassa nopeampi kuin muut silloin kun sitä tarvittiin, esim. Nicokin pääsi lopulta suht helposti Verstappenista ohi silloin kun tallilta tuli ohje. Voihan se olla että vaikka sieltä olisi jotain tullut aiemmin ohi, niin sieltä olisi silti nostettu sijoja takaisin. Hamiltonin paras mahdollisuus siis varmaan oli siinä että ne ohitukset olisi tulleet mahdollisimman lopussa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hamiltonin paras mahdollisuus siis varmaan oli siinä että ne ohitukset olisi tulleet mahdollisimman lopussa.
Jep. Jos Hamilton olisi hidastanut liikaa, olisi Nico saanut mahikset tehdä schumit, tai sitten vain yksinkertaisesti paahtaa ohi.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Mersu julkaisi twitterissä kuvia isän ja pojan kohtaamisesta. Pojalla kädessä kännykkä, isällä kuubalainen. Ajan kuva ja Keke on ykkönen.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Tämä nyt on aika kovaa tekstiä, kun ottaa huomioon Hamiltonilla olleen mahdollisuuden mestaruuteen. Jos Nico olisi ollut nopeampi, niin miksei edes yritä ohi? Jotenkin juuri se kuvastaa tämän kauden "mestaria".
Kuvaa tätä lajia pikemminkin kuin Nicoa, joka on mestari ja ihan ilman lainausmerkkejä, vaikka se Hamilton-leirissä ottaakin pepusta. Eli tänään riitti mestaruuden varmistamiseen se kuuluisa oma suoritus. Pään kestävyyshän on täällä seksikkäin aihe vuodesta toiseen, eikö Nico tänään sitä osoittanut - mestareiden hermojenhallintaa siis?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta olisiko se kantanut loppuun asti kuitenkaan? Mersu oli kuitenkin vauhdiltaan tässäkin kisassa nopeampi kuin muut silloin kun sitä tarvittiin, esim. Nicokin pääsi lopulta suht helposti Verstappenista ohi silloin kun tallilta tuli ohje. Voihan se olla että vaikka sieltä olisi jotain tullut aiemmin ohi, niin sieltä olisi silti nostettu sijoja takaisin. Hamiltonin paras mahdollisuus siis varmaan oli siinä että ne ohitukset olisi tulleet mahdollisimman lopussa.

Oli toki, toisaalta isoin mahdollisuus oli varmaan siinä että joku kolaroisi nicon kanssa, en tiedä sitten mitä säänöt olisi sanonnut jos hamilton olisi selkeästi alkanut hidastamaan nykyistä enemmän parin viimeisen kieroksen aikana ilman että mitään selkeää ongelmaa tai muuta, olisiko jonkinlaista rangaistusta jollain säännöllä voinut antaa? Toki varsinkin sitten jos olisi joutunut alkamaan peitellä niin helposti olisi voinut omaan nilkkaankin osua. Sinällään jokatapauksessa järkevää ajoa hamiltonilta tuo että ajoi Nicon edes ahtaalle ja antoi vettelille ja verstappenille mahdollisuuden kilkata Nico pihalle.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ymmärrä tätä "Hamilton hidasteli liian vähän"-jargonia. Jos Hamilton olisi vielä hidastanut, olisi hän ajanut välillä samaa tahtia Saubereiden kanssa. Tuntuu unohtuvan, että siellä voi ohittaakin. Jos Nico olisi päässyt DRS-alueella johonkin 0,3sek päähän, olisi hän päässyt täysin riskittä myös ohi. Se olisi taas tarkoittanut suoraan vähintään 1-2 kierroksen ajaksi 1-1,5 sekuntia nopeampia kierroksia, mitkä olisivat tuhonneet aiemmin estelyn, vaikka Hamilton olisi päässytkin nopeassa aikataulussa uudestaan ohi.

Jos Hamilton olisi hidastanut nykyistä enempää, ohitus olisi ollut todennäköisempänä lopputuloksena. Nyt Hamilton hidasti minun mielestäni täydellisesti; Niin että Nico ei missään vaiheessa tullut 0,5 sekuntia lähemmäksi, mutta niin, että riittävä määrä kuskeja sai kaksikon kiinni ennen kisan loppua. Loppu jäi Nicon ja takana tulleiden harteille. Ei Hamilton tuota enempää voinut tehdä.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tallin rooli oli nyt edes muodollisesti yrittää olla tasapuolinen ja yrittää osoittaa että he haluavat ensisijaisesti varmistaa kaksoisvoiton, vaikka luultavasti oli kaikille selvää että kukaan mestaruudesta viimeisessä kisassa taisteleva kuski ei 100% varmasti tule ikinä noudattamaan tallimääräystä joka johtaa oman mestaruusmahdollisuuden menettämiseen. Ja tuskin Mersunkaan intresseissä on tämän vuoksi potkia yhtä lajin legendoista pihalle ja antaa Hamiltonia Ferrarin tai McLarenin riveihin tulevaisuudessa ainakaan vapaaehtoisesti, eiköhän asiasta selvitä pienellä kehityskeskustelulla.

Nicolle onnea mestaruudesta, nyt oli varmastikin se paras hetki ottaa tuo kun pahin uhkaaja kärsi massiivisesta epäonnesta, eikä sääntömuutosten vuoksi voi enää olla varma että Mersun dominanssi jatkuu enää 2017. Toisaalta olisi ollut ehkä mielenkiintoista nähdä mikä tilanne Mersun tallin sisällä olisi ollut josa Hamiltonin taktiikka olisi toiminut ja hän olisi hidastelulla saanut Nicon tiputettua ulos podiumilta ja MM-hopealle. Tuolloin ehkä todennäköisemmin oltaisiin jouduttu miettimään voivatko nämä miehet ajaa tallikavereina.

Hämilton on ainoastaan legendaarinen klovni ja kova heittään legendaa, mutta legendaa tästä jannusta ei saa tekemälläkään.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Hämilton on ainoastaan legendaarinen klovni ja kova heittään legendaa, mutta legendaa tästä jannusta ei saa tekemälläkään.
Miten niin ei saa? Hamilton on kolminkertainen maailmanmestari, jota enemmän mestaruuksia ovat voittaneet vain Schumacher, Fangio, Prost ja Vettel. Samoissa ovat Senna, Piquet, Brabham, Stewart ja Lauda. Ja minusta kaikki nämä nimet ovat ehdottomasti legendoja, kuten myös Hamilton. Itse asiassa mielestäni kaikki maailmanmestaruuden voittaneet ansaitsevat tittelin legenda, koska sen MM-tittelin voittaminen vaatii aina todella paljon, ihan sama oliko auto kuinka hyvä tahansa. Parhaat tuppaavat yleensä päästä parhaille paikoille, eikö totta?

Kaikkien aikojen GP-voittotilastossa Lewis on toisena ja paalupaikoissa kolmantena (ohittanee vielä listan ykkösen Schumin, jolla on 68 paalua Hamiltonin 61 vastaan), eikä hän ole hävinnyt loppupisteissä tallikaverilleen kuin kaksi kertaa kymmenen kauden aikana, mikä on kova saavutus ottaen huomioon tallikavereiden tason.

E: Ja onnittelut tottakai Nico Rosbergille, olet nyt legendojen joukossa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ymmärrä tätä "Hamilton hidasteli liian vähän"-jargonia. Jos Hamilton olisi vielä hidastanut, olisi hän ajanut välillä samaa tahtia Saubereiden kanssa. Tuntuu unohtuvan, että siellä voi ohittaakin. Jos Nico olisi päässyt DRS-alueella johonkin 0,3sek päähän, olisi hän päässyt täysin riskittä myös ohi. Se olisi taas tarkoittanut suoraan vähintään 1-2 kierroksen ajaksi 1-1,5 sekuntia nopeampia kierroksia, mitkä olisivat tuhonneet aiemmin estelyn, vaikka Hamilton olisi päässytkin nopeassa aikataulussa uudestaan ohi.

Toki näinkin, toisaalta jos viimeistä kierosta varsinkin miettii niin mitään ei olisi enää ollut myöskään menetettävää, varsinkin jos viimeisiä mutkia miettii, toki paskan maineen olisi voinut saada jos homma ei olisi onnistunut, mutta toisaalta mestaruudestahan täälä ajetaan eikä sitä että kuuneltaisiin tallipääliköitä tai järjenääntä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Aika rajua puhua anarkiasta Hamiltonin toimia tutkittaessa. Kaikki lajia seuranneet tiesivät, mitä #44 pitää tehdä, jotta hän voi voittaa mestaruuden. Se on inhimillistä, että ihminen toimii niin kuin Hamilton nyt toimi.

Onhan se tallin kannalta valitettavaa, että kaksikko ei pystynyt näyttämään muille, kuinka ylivoimaisia he tässäkin kisassa olivat. Normaalioloissa #44 olisi voittanut ainakin puolella minuutilla kolmanneksi tulleen ja Nico oli ajanut turvallisesti toiseksi voittaen silloinkin mestaruuden. Sillä taktiikalla kisa olisi vaan ollut nyt nähtyä paljon värittömämpi.

Jos alainen uhmaa esimiestään, ei se aina ole anarkiaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös