Formula 1 – kausi 2016

  • 214 302
  • 1 426

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Aika rajua puhua anarkiasta Hamiltonin toimia tutkittaessa. Kaikki lajia seuranneet tiesivät, mitä #44 pitää tehdä, jotta hän voi voittaa mestaruuden. Se on inhimillistä, että ihminen toimii niin kuin Hamilton nyt toimi.
Kaikki sympatia Hamiltonin toiminnalle. Rosberg sai tosiaan näyttää loppuun asti, että on mestaruuden veroinen. Aivan kaikki pulinat pitäisi tallin jättää sikseen silloin kun viimeisessä kisassa on kyse tallin jäsentenvälisestä mestaruuskamppailusta.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ylipäätänsä koko tilanteen näkisin niin että Hamilton jopa vähän liikaa ajatteli tallia eikä tarpeeksi hidastellut vauhtia niin että Vettel tai Red Bullit olisi päässyt kantaan kiini jo paljon aikaisemmin. Ehkä ei ollut tarpeeksi nöyryyttä yrittää likaisemmin mestaruutta vaan tallin sanat kaikui korvissa.

Ainut vaan että Rosberg olisi voinut ohittaa Hamiltonin jos olisi vetänyt vielä hiljempaa ja Hamiltonin kanssa Nico olisi voinut toimia myös härskisti, eli jos osutaan niin osutaan sitten niin rajusti että molempien matka päättyy, Verstappenia ja Vetteliä vastaan Nico ei olisi näin voinut menetellä. Ymmärrän Hamiltonin toiminnan mutta olen tyytyväinen ettei se toiminut vaan Rosberg piti hermonsa tiukasti kurissa ja ajoi taitavasti juuri niin kuin tilanne vaati, erittäin varmaa tekemistä jonka ansiosta Nico on tämän kauden maailmanmestari ja on sitä ansaitusti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En ole mikään Hämis-fani todellakaan, mutta olihan se hidastelu ainoa oikea tapa toimia. En oikein ymmärrä tätä keskustelua jo jopa jossain nähtyä mieltenpahoittamista aiheesta. Vielä lisää olisi pitänyt hidastaa, sellaisessa paikassa jossa ohi ei oikein pääse, jotta VES ja VET olisi saatu suoran päähän iskuetäisyydelle ja Nico olisi voinut esim peitellä rangaistuksen arvoisesti. Siinähän olisi saatu värikäs loppu kun Nicolle olisi ilmoitettu tulevan vaikka 5 sekunnin aikarangaistus.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vielä lisää olisi pitänyt hidastaa, sellaisessa paikassa jossa ohi ei oikein pääse, jotta VES ja VET olisi saatu suoran päähän iskuetäisyydelle ja Nico olisi voinut esim peitellä rangaistuksen arvoisesti. Siinähän olisi saatu värikäs loppu kun Nicolle olisi ilmoitettu tulevan vaikka 5 sekunnin aikarangaistus.
Lisä hidastelun ongelma olisi ollut se että silloin myös Nico olisi päässyt isku etäisyydelle Lewiksestä... Nyt Lewis teki kaiken oikein kuten Nicokin totesi. Eka sektorin ajoi niin lujaa ettei ohitukseen ollut mitään saumaa. Loppu kierros taas niin hiljaa että nippu pysyi kasassa. Ei mua tuo hidastelu haitannut. Mutta ne itkut radioon ja ennen kisaa ja Nicon vähättely sekä oman hännän nostaminen on sit toinen juttu. Huonon häviämisen oppikirja esimerkki...
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Mersu julkaisi twitterissä kuvia isän ja pojan kohtaamisesta. Pojalla kädessä kännykkä, isällä kuubalainen. Ajan kuva ja Keke on ykkönen.

Näin on. Hienoa että Nico voitti. Aika lailla isänsä taktiikalla, kun varmisteli riittävät pisteet kotiin.

Keijon aikana turbot hajoili joka kisassa ja nyt tämän kauden ratkaisi ironisesti lopulta se Hamiltonin moottoririkko. Se mahdollisti tämän seivailun lopussa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Keijon aikana turbot hajoili joka kisassa ja nyt tämän kauden ratkaisi ironisesti lopulta se Hamiltonin moottoririkko. Se mahdollisti tämän seivailun lopussa.
Seivailun mahdollisti yhtälailla se, että Rosberg voitti tuota moottoririkkoa seuraanneen kisan eli Japanin, paalulta. Hamilton suli lähdössä ja oli kolmas.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mersu julkaisi twitterissä kuvia isän ja pojan kohtaamisesta. Pojalla kädessä kännykkä, isällä kuubalainen. Ajan kuva ja Keke on ykkönen.

Hieno oli myös se Nicon kiitosvideo isälle ja äidilleen. Keke aviatorit nokalla, viikset ja kunnon rusketus. Talli täynnä mikroautoja, uima-allasta jne. Ei ihme, että sakki hikoili Suomessa kun Keke trollasi ulkomailla katajaiselle kansalla, joka vittuili keskeytyksistä. Ehdoton peukku Kekelle ja hyvä, että Nico vei mestaruuden.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hieno oli myös se Nicon kiitosvideo isälle ja äidilleen. Keke aviatorit nokalla, viikset ja kunnon rusketus. Talli täynnä mikroautoja, uima-allasta jne. Ei ihme, että sakki hikoili Suomessa kun Keke trollasi ulkomailla katajaiselle kansalla, joka vittuili keskeytyksistä. Ehdoton peukku Kekelle ja hyvä, että Nico vei mestaruuden.
Heh, katsoin myös tuon kiitosvideon. Hyvin kiteytetty videon olemus. On siinä Nico-pojalla ollut hyvät olosuhteet. Hieno oli yksityinen mikro-rata Keken huvilalla..
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
En ole mikään Hämis-fani todellakaan, mutta olihan se hidastelu ainoa oikea tapa toimia. En oikein ymmärrä tätä keskustelua jo jopa jossain nähtyä mieltenpahoittamista aiheesta. Vielä lisää olisi pitänyt hidastaa, sellaisessa paikassa jossa ohi ei oikein pääse, jotta VES ja VET olisi saatu suoran päähän iskuetäisyydelle ja Nico olisi voinut esim peitellä rangaistuksen arvoisesti. Siinähän olisi saatu värikäs loppu kun Nicolle olisi ilmoitettu tulevan vaikka 5 sekunnin aikarangaistus.

Melkoinen puusilmä täytyy olla että väittää tuon olevan ainoa oikea tapa. Mercedeksellä 1499 ihmistä antanut työmaalla kaikkensa sen eteen että talli saa kisasta sijat 1 ja 2, ja sinun mielestä on oikein että yksi tuosta tallista alkaa tavoitella omaa etua eikä kunnioita muiden työpanosta? Ei se varmasti ole helppoa tuossa tilanteessa toimia oikein, varmasti vielä vaikeampaa Hamiltonin egolla. Mutta loppupeleissä kuskien panos on aika vähäinen formulasirkuksessa, muulle henkilokunnalle tulee paljon enemmän työtunteja.

Toto Wolff: - Meillä on 1 500 ihmistä tässä tallissa ja noin 300 000 koko Daimler-konsernissa. He kaikki kunnioittavat arvojamme. Ja kun yksi työntekijä toimii niitä vastaan, hän asettaa itsensä koko joukkueen edelle. Se on hyvin yksinkertaista. Anarkia ei toimi missään joukkueessa tai yrityksessä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Melkoinen puusilmä täytyy olla että väittää tuon olevan ainoa oikea tapa.
Wolffin kommentit on ihan jeesustelua. Niille tuhansille ihmisille oli jo tulossa merkki- ja kuljettajamestaruus, tekipä Hamilton mitä tahansa. Myöskään kolarointi ei millään tavalla olisi palvellut Hamiltonia, eikä myöskään kärkipaikan menettäminen. Jos todella yhden kakkossijan muuttuminen nelossijaksi pahoittaa kaikkien mielet niin onhan se ihan kamalaa.
Minusta se että tiimi yritti tallimääräyksillä pelata mestaruutta Rosbergille oli typerämpää kuin se että kuljettajien olisi annettu ratkoa se radalla.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Wolffin kommentit on ihan jeesustelua. Niille tuhansille ihmisille oli jo tulossa merkki- ja kuljettajamestaruus, tekipä Hamilton mitä tahansa. Myöskään kolarointi ei millään tavalla olisi palvellut Hamiltonia, eikä myöskään kärkipaikan menettäminen. Jos todella yhden kakkossijan muuttuminen nelossijaksi pahoittaa kaikkien mielet niin onhan se ihan kamalaa.
Minusta se että tiimi yritti tallimääräyksillä pelata mestaruutta Rosbergille oli typerämpää kuin se että kuljettajien olisi annettu ratkoa se radalla.

Pokaalit menee kuitenkin tehtaalle eli siellähän olisi sitten yksi vähemmän jos Rosberg olisi ollut neljäs. Lisäksi kolaroinnin mahdollisuus Rosbergilla kasvoi Hamiltonin leikin takia. Eiköhän tuolla autollakin ole jotain arvoa tallille kun säilyi ehjänä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Hieno oli myös se Nicon kiitosvideo isälle ja äidilleen. Keke aviatorit nokalla, viikset ja kunnon rusketus. Talli täynnä mikroautoja, uima-allasta jne. Ei ihme, että sakki hikoili Suomessa kun Keke trollasi ulkomailla katajaiselle kansalla, joka vittuili keskeytyksistä. Ehdoton peukku Kekelle ja hyvä, että Nico vei mestaruuden.

Kyllä. Muistan miten hankalaa ihmisillä oli vuonna 1982.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten niin ei saa? Hamilton on kolminkertainen maailmanmestari, jota enemmän mestaruuksia ovat voittaneet vain Schumacher, Fangio, Prost ja Vettel. Samoissa ovat Senna, Piquet, Brabham, Stewart ja Lauda. Ja minusta kaikki nämä nimet ovat ehdottomasti legendoja, kuten myös Hamilton. Itse asiassa mielestäni kaikki maailmanmestaruuden voittaneet ansaitsevat tittelin legenda, koska sen MM-tittelin voittaminen vaatii aina todella paljon, ihan sama oliko auto kuinka hyvä tahansa. Parhaat tuppaavat yleensä päästä parhaille paikoille, eikö totta?

Kaikkien aikojen GP-voittotilastossa Lewis on toisena ja paalupaikoissa kolmantena (ohittanee vielä listan ykkösen Schumin, jolla on 68 paalua Hamiltonin 61 vastaan), eikä hän ole hävinnyt loppupisteissä tallikaverilleen kuin kaksi kertaa kymmenen kauden aikana, mikä on kova saavutus ottaen huomioon tallikavereiden tason.

E: Ja onnittelut tottakai Nico Rosbergille, olet nyt legendojen joukossa.

Pieni kimittäjä, joka osaa istua valmiiksi katettuun pöytään. En ole kyllä Nico fani myöskään.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Pieni kimittäjä, joka osaa istua valmiiksi katettuun pöytään. En ole kyllä Nico fani myöskään.

No, esimerkiksi sellaiset nimet kuin Alain Prost ja Michael Schumacher istahtivat aikalailla heti kättelyssä huipputalleihin sisään(no, Schumi ajoi yhden kisan Jordanilla) eikä heidän statustaan ole hirveästi kiistäminen, Prost vieläpä varmisti yhden mestaruuksistaan vielä härskimmin kuin mitä Hamilton yritti eilen, kuten teki Schumikin ensimmäisen mestaruutensa eteen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Pieni kimittäjä, joka osaa istua valmiiksi katettuun pöytään.
Ei istunut. Jos nyt siis Mersua tarkoitat, niin Hamilton tuli sinne kaudeksi 2013 ja tuolloinhan kärkitalli oli selkeästi Red Bull. Sen jälkeen tuli tasainen nippu Ferrari, Mercedes ja Lotus, jotka oli kyseisellä kaudella kokonaisuutena suht tasoissa. Mersu toki oli näitä parempi valmistajien MM-sarjassa jo tulloin, mutta se selittyy enemmän sillä että jo silloin Hamilton ja Roserg keräsi tasaisesti pisteitä yhdessä ja saivat hyviä sijoituksia, Ferrarilla kärjen vauhdissa oli ainoastaan Alonso kun Massa ajeli vähän miten sattuu, ja Lotuksella tunnetusti Räikkönen oli se joka oli kärkikahinoissa, kakkoskuskina oli Romain Grosjean.

Eli siis, vaikka Mersu toki hyvä talli oli jo Hamiltonin sinne tullessa, niin ei silti voida puhua mistään valmiiseen pöytään tulemisesta, vaan kyllä se Hamilton on ollut sitä tallia sinne myös nostamassa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta se että tiimi yritti tallimääräyksillä pelata mestaruutta Rosbergille oli typerämpää kuin se että kuljettajien olisi annettu ratkoa se radalla.

Minä en usko tähän. Mersun ja Toto Wolffin lähestyminen kilpailuun on aina ollut aika jyrkästikin "tiimi ensin" ja sitä he noudattivat tiukasti nytkin. Eli heidän kuljettajansa oli joka tapauksessa mestari, kävi niin tai näin, joten on ihan ymmärrettävää että haluttiin varmistaa myös maksimitulos yksittäisestä kilpailusta eikä antaa sitä ilmaiseksi kilpailijoille kuljettajien keskinäisen kisaamisen takia. Näin katsojan kannalta tällainen tiimi ensin -ajattelutapa on tietysti aina tylsempää, ja se ei välttämättä ole edes kovin urheilullista. Mutta enpä kyllä menisi Lewis Hamiltoninkaan kohdalla aina puhumaan urheilullisuudesta joten ehkä se on hyvä että välillä tasoitetaan jotenkin...

Noin yleensä ottan huolimatta Hamiltonin yrityksistä vähätellä Rosbergia ja korostaa omaa huonoa onneaan Rosberg ansaitsi mestaruutensa. Kukaan ei voita 21 kisan perusteella jaettavaa mestaruutta tuurilla tai vahingossa. Toki tuuriakin tarvitaan mutta kaiken kaikkiaan Rosberg ajoi hyvän kauden ja oli minusta Hamiltonia tasaisempi koko kautta ajatellen. Oli Hamiltonilla enemmän teknisiä murheita mutta teki kyllä itsekin paljon virheitä (useat starttimokat, alkukauden kolaroinnit) joten ei se mestaruus mennyt pelkästään noihin teknisiin murheisiin. Oli Rosbergillakin omat ongelmansa joihin meni pisteitä (mm. Kanadassa Hamilton puski ulos radalta startissa, Malesiassa hänet tuupattiin startissa ympäri, Saksan kyseenalainen rangaistus jne.) vaikka tekniikkamurheista ei samoissa määrin kärsinytkään. Kauden alussa ja kesätauon jälkeen nähtiin minusta parasta Rosbergia koskaan ja näissä kauden viimeisissä kisoissa ajoi kovien paineiden alla fiksusti ja pyrki vaan keräämään tarvittavat pisteet ilman riskiä. Näiden viimeisten kisojen perusteella on minusta turha vertailla heidän nopeuttaan kun Rosberg ei ottanut pienintäkään riskiä, pyrki säästämään kalustoa niin paljon kuin mahdollista ja käytännössä pyrki vaan ottamaan ne minimipisteet mitkä vaadittiin mestaruuteen.

Mutta edelleenkin Hamilton on parhaimmillaan Rosbergia nopeampi, sadekelillä oikeastaan ylivoimainen, ja mies-miestä vastaan taistelussa hänellä on kovemmat kyynärpäät ja hermot kuin Rosbergilla, mutta Rosberg on taas vastapainoksi tasaisempi suorittaja, keskittyy paremmin olennaiseen ja on nopeudeltaan riittävän lähellä Hamiltonia että pystyy voittamaan Hamiltonin silloin kun hänellä ei ole ihan se paras päivä. Minä olen aina ollut sitä mieltä että ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa voittaa F1-mestaruutta olemalla nopein, vaan sen voi myös voittaa olemalla fiksuin, tasaisin tai luotettavin. Ihan yhtä lailla ansaittuja mestaruuksia kaikki.

Jännä nähdä miten tämä pitkään kaivattu mestaruus ja Hamiltonin lyöminen vaikuttaa Rosbergin itseluottamukseen. Tuo Rosbergin epävarmuus ja virheherkkyys kaksintaistelutilanteissa Hamiltonin kanssa on minusta johtunut juuri itseluottamuksen puutteesta ja siitä että Hamiltonilla on ollut häneen henkinen yliote. Minä vähän luulen että tämä mestaruus vapauttaa aika paljon Rosbergin ajamista ja radalla saatetaan nähdä jatkossa astetta kovempi vastus, Hamiltonilla ei ole enää varaa antaa yhtää löysää bilettämällä ja keskittymällä vääriin asioihin. Jos Mersun ylivoima jatkuu samalla tasolla muihin talleihin nähden niin tämä Rosbergin mestaruus oli parasta mitä saattoi tapahtua lajille.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä en usko tähän. Mersun ja Toto Wolffin lähestyminen kilpailuun on aina ollut aika jyrkästikin "tiimi ensin" ja sitä he noudattivat tiukasti nytkin.
Niin siis tarkoitin että ei kyse ollut tallimääräysten kannalta edes mistään uskon asiasta, vaan Paddy Lowen jyrähdyksiä myöten tallin tavoitteena oli taktiikka jolla Rosberg saadaan mestariksi. Toki se oli samalla myös taktiikka jolla tulee kaksoisvoitto kisasta. Hamiltoninkin tavoitteena kuitenkin koko ajan oli kisan voittaminen, niin oli turhaa ja tyhmää häntä siitä torua että koitti samalla voittaa mestaruutta.

Siitä samaa mieltä että Rosberg ansaitsi mestaruutensa ja Hamiltonin tekniset murheet ovat saaneet ylikorostuneen aseman. Niin kuin sanoin, yhtälailla kuin se koneen laukeaminen, mestaruuden ratkaisi myös se että konerikkoa seuranneessa kisassa Rosberg laittoi Hamiltonia ajamalla turpaan sekä aika-ajossa että kisassa, ja siten mahdollisti tämän seivailutaktiikan viimeisiin kisoihin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin siis tarkoitin että ei kyse ollut tallimääräysten kannalta edes mistään uskon asiasta, vaan Paddy Lowen jyrähdyksiä myöten tallin tavoitteena oli taktiikka jolla Rosberg saadaan mestariksi. Toki se oli samalla myös taktiikka jolla tulee kaksoisvoitto kisasta. Hamiltoninkin tavoitteena kuitenkin koko ajan oli kisan voittaminen, niin oli turhaa ja tyhmää häntä siitä torua että koitti samalla voittaa mestaruutta.

Minä taas näen että ensisijainen tarkoitus ei ollut saada nimenomaan Rosbergista mestaria, vaan voittaa kisa (tai ottaa mielellään kaksoisvoitto). Toki tämä olisi tarkoittanut että Rosbergista olisi tullut samalla mestari, mutta minä tarkoitan siis sitä että Mersun ja Wolffin ensisijaisena tarkoituksena ei ollut suosia Nicoa vaan ainoastaan varmistaa kisasta maksimitulos. Tämä on minusta ollut Mersun ja Wolffin lähestymistapa kisaamiseen koko ajan. Sillä ei ole väliä kuka voittaa ja kuka on toinen, kunhan molemmat ovat Mersun kuljettajia.

Hamilton yritti kyllä toki voittaa, mutta tuolla hidastelullaan hän kyllä riskeerasi samalla oman voittonsa koska vaikka häneltä olisi reservistä varmasti löytynyt lisääkin vauhtia niin kyllä hän silti tarjosi myös itsensä Vettelin ja Verstappenin "uhriksi", koska pitää muistaa että noista kavereista kumpikin on yleensä aika aggressiivisia ohitustilanteissa.

Siitä samaa mieltä että Rosberg ansaitsi mestaruutensa ja Hamiltonin tekniset murheet ovat saaneet ylikorostuneen aseman. Niin kuin sanoin, yhtälailla kuin se koneen laukeaminen, mestaruuden ratkaisi myös se että konerikkoa seuranneessa kisassa Rosberg laittoi Hamiltonia ajamalla turpaan sekä aika-ajossa että kisassa, ja siten mahdollisti tämän seivailutaktiikan viimeisiin kisoihin.

Tätä minäkin olen miettinyt, kun koko ajan korostetaan kuinka mestaruus ratkesi nimenomaan Malesiassa. Toki se Hamiltonin keskeytys oli iso juttu ja auttoi Rosbergia suuresti, mutta kyllä minun mielestäni isossa roolissa oli myös Japanin kisa missä Hamilton ensin hävisi aika-ajoissa Rosbergille, ryssi startin ihan totaalisesti ja hävisi näin 10 pistettä. Pitää muistaa sekin että Hamilton ei ollut ainoa jolla oli Malesiassa epäonnea. Rosbergkin joutui nimittäin ilman omaa syytään hännille kun Vettel ajoi startissa päin. Toki nousi sieltä sitten vielä palkintokorokkeelle saakka mutta menetti kyllä samalla paljon pisteitä tuohon pyörähdykseen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä taas näen että ensisijainen tarkoitus ei ollut saada nimenomaan Rosbergista mestaria, vaan voittaa kisa (tai ottaa mielellään kaksoisvoitto). Toki tämä olisi tarkoittanut että Rosbergista olisi tullut samalla mestari, mutta minä tarkoitan siis sitä että Mersun ja Wolffin ensisijaisena tarkoituksena ei ollut suosia Nicoa vaan ainoastaan varmistaa kisasta maksimitulos. Tämä on minusta ollut Mersun ja Wolffin lähestymistapa kisaamiseen koko ajan. Sillä ei ole väliä kuka voittaa ja kuka on toinen, kunhan molemmat ovat Mersun kuljettajia.
Juu juu, en minäkään usko että tallimääräyksillä oli ensisijaisesti tarkoitus tehdä Rosbergista mestaria, mutta käytännössä tallimääräys samalla tähän johti, joten sikäli olisi minusta ollut parempi että mitään määräyksiä (käytännössä Rosbergia suosien) ei olisi annettu, vaan Hamiltonin olisi annettu ajaa oma kisa (jonka hän toki tekikin), eikä myöskään olisi jeesusteltu millään Daimlerin henkilöstömäärällä.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Hamilton teki just niin kuin parhaat kuskit tekee. Kuspäitähän ne on, itsekkäitä. Olisi voinut kikkailla vielä paljon pahemminkin. Nyt tuolleen puolittaisella hidastelulla piti kärkiporukkaa kasassa ja toivoi että joku aiheuttaisi Nicolle vaikeuksia. Ymmärrän kyllä Mersun tallimääräyksen, vaikka se helposti siltä näyttääkin että haluttiin vaan Nicon voittoa. Kaksoisjohdon hukkaaminen oman edun tavoitteluun ei varmaan lämmitäis tallin johtoa kauheasti, ja toisekseen jos tossa nyt olisi tapahtunut jotain dramaattista, niin siitä olisi ollut seurauksena jonkinlainen Prost-Senna -tyyppinen sota tallin sisällä.

Tykkään kyllä että Nico voitti. Vähän vaihtelua.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Minäkin tykkään oikeastaan vaihtelun vuoksi, että Nico voitti. Erityisiä sympatioita häntä kohtaan ei ole. Ja saatiinhan tässä historiallisesti vasta toinen isä-poika-mestaruus, josta varmasti yli 50 % voidaan katsoa tulleen Suomeen, oltiin Nicon suomalaisuudesta sitten mitä mieltä tahansa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän se ehdottomasti paras näin katsojan näkökulmasta olisi kun tallit antaisivat kuljettajien antaa reilusti kilpaa tilanteessa kuin tilanteessa. Mutta tuossa touhussa on nykyisin niin isot panokset tallien puolelta, ja tallien johdossa on lähinnä bisnesmiehiä vanhan liiton tallipomojen sijasta, että aika harvassa on ne tilanteet joissa tallipäällikkö antaa kuljettajien tai katsojien edun mennä tallin etujen ohi.

Ja ymmärrän kyllä hyvin senkin että Hamilton teki niin kuin teki. Eihän hänellä käytännössä ollut muuta saumaa mestaruuteen kuin yrittää ajattaa Nico takana tulevien suuhun. Kuspäistä touhua kyllä, eikä mitenkään urheilullista, mutta kun mestaruutta tavoitellaan niin kaikki keinot on sallittuja mitä ei olla erikseen säännöissä kielletty. Ainoa mikä minua ärsyttää Hamiltonissa on se että puhe ja teot eivät ikinä kohtaa. Ennen kisaahan Hamilton mainosti kuinka ei aio alentua mihinkään hidasteluun vaan haluaa mieluummin ajaa täysillä ja repiä niin suuren eron kuin mahdollista. Sitten kuitenkin teki juuri päinvastoin, kuten on tehnyt niin monta kertaa aiemminkin. Olkoon vaan mulkku radalla mutta niiden tekojen takana pitäisi minusta pystyä seisomaan reilusti eikä yrittää puhua mustaa valkoiseksi. Tämä jatkuva paskan länkyttäminen on juuri se asia mikä minua Hamiltonissa on aina ärsyttänyt eniten. Vetää mediassa ja julkisuudessa ihmeellistä roolia ja mielistelee yleisölle, mutta teot on aina jotain ihan muuta.
 

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kummallista että tuo kaksoisvoiton ainutlaatuinen ja korvaamaton merkitys nousi arvoon arvaamattomaan juuri siinä viimeisessä kisassa kun Mercedes oli jo varmistanut merkkimestaruuden ja kuljettajien sarjan kaksi ensimmäistä sijaa. Ei esim. Itävallassa. Voittojen suhteenhan puhdas kausi meni rikki jo Espanjassa. Mutta, kyllähän Abu Dhabin kakkospalkinnolla varmasti ainutlaatuinen arvo tallille on - varsinkin kun sen toi N. Rosberg kera maailmanmestaruuden.

Jos nyt erehtyisi salaliittoteoretisoimaan (hyi), niin voisi kuvitella että tallin puolelta havaittiin hieno mahdollisuus tehdä Hamiltonista näytelmän bad guy ja tallinvastainen kapinallinen kun hyvin tiesivät että hän ei aio taistelutta ja taktikoimatta mestaruudesta luopua, niin kuin ei luopuisi yksikään vakavasti otettava kilpa-autoilija.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eiköhän Mersukuskeille annettu Itävallassakin (ja myös Barcelonassa) ohjeet että mitään hölmöä ei tehdä ja kaksintaistelussa ei riskeerata mitään, Mersu on käsittääkseni ohjeistanut aika tiukasti kuskejaan varsinkin sen toissavuotisen Span kolarin jälkeen että keskinäisessä taistelussa ei hölmöillä. Itävalta vertautuu huonosti tähän Abu Dhabiin kun siellä ei kuitenkaan ollut suoraa uhkaa takaa. No, pisteitähän Mersu siitä lopulta menetti kun Rosberg tippui pari pykälää kolarin seurauksena mutta veikkaisin että siitäkin on tullut kuljettajille aika tiukasti sapiskaa.

Minä en vaan kyllä jaksa uskoa noihin Hamiltonin ja Hamilton-fanien kehittelemiin salaliittoteorioihin. Minä näkisin että Mersu on aika johdonmukaisesti vetänyt tuota tiimi ensin -linjaa jossa kuljettajien keskinäisillä sijoituksilla ei ole niinkään merkitystä kunhan talli saa maksimipisteet kisasta. Hamilton osaa epäilemättä olla hankala työkaveri mutta en näe mitään syytä miksi Mersulla haluttaisiin savustaa hänet ulos. Niin kauan kun Hamilton saadaan pidettyä edes jotenkin kurissa ja tyytyväisenä niin heillä on erinomainen kuljettajakaksikko joten miksi lähteä sabotoimaan sitä kun se sotii minun mielestäni täydellisesti koko Mersun tähänastista toimintatyyliä vastaan?
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Jos nyt erehtyisi salaliittoteoretisoimaan (hyi), niin voisi kuvitella että tallin puolelta havaittiin hieno mahdollisuus tehdä Hamiltonista näytelmän bad guy ja tallinvastainen kapinallinen kun hyvin tiesivät että hän ei aio taistelutta ja taktikoimatta mestaruudesta luopua, niin kuin ei luopuisi yksikään vakavasti otettava kilpa-autoilija.

Onneksi emme erehdy. Vaatisi rullallisen foliota moinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös