Onhan toi jo aika surkuhupaisaa, että Räikkönen on kisa toisensa jälkeen italialaislehdistön floppi listalla sijalla 1, ihan sama miten ajoi.
Saksalais lehdistö vähän järkevämpää ja Kimi sai arvosanakseen 8 ja Vettel 5. Kyseessä siis AMS.
Onhan toi jo aika surkuhupaisaa, että Räikkönen on kisa toisensa jälkeen italialaislehdistön floppi listalla sijalla 1, ihan sama miten ajoi.
Niinhän tuo Massa taitaa ja seuraava osoite olisi ilmeisesti Renault, mikä itse asiassa kuulostaisi melko hyvältä siirrolta kummallekin osapuolelle. Felipe pääsisi takaisin tehtaan leipiin ja saisi vielä jatkaa uraansa, Rellu taaseen saisi arvokasta tietotaitoa Massan muodossa.
Mun mielestä Valtterin pitäisi kaikin keinoin pyrkiä Rellulle. Williamsille jääminenkään ei aivan katastrofi vaihtoehto olisi , mutta voittokamppailuihin ei Williamisilla tule olemaan asiaa. Renaultilla on kuitenkin tehtaan tuki ja iso budjetti takanaan. Rellun moottori on kehittynyt ja, kyllä tuo Enstonen porukka on ennenkin voittaja-autoja kasaillut. Joten kylä itse Valtterina hyppäisin Rellun leipiin, jos sinne vain on mahdollista päästä.
Olettaen että Renault Valtterin haluaa. Mä en suoraan sanoen näe mitään erikoista Valtterissa, enkä mitään sellaista miksi pitäisi esim. Magnussen korvata Bottaksella.
Olettaen että Renault Valtterin haluaa. Mä en suoraan sanoen näe mitään erikoista Valtterissa, enkä mitään sellaista miksi pitäisi esim. Magnussen korvata Bottaksella.
No onhan Bottas näyttänyt ihan erilaisia otteita kun mahdollisuuksia on ollut. Bottas on nopea, rohkea ja agressiivinen radalla, toisin kuin palmermagnussenit ja muut keskinkertaisuudet.
Mielestäni Valtterin kannattaa jäädä vielä vuodeksi Williamsille. Renault ei missään tapauksessa tule olemaan gridin top10:ssä ensi kaudella, toisin kuin Williams.
Gerthard Berger, Ricardo Patrese, Martin Brundle, Heinz-Harald Frentzen, David Coulthard, Adrian Sutil, Felipe Massa, Nico Hülkenberg, Felipe Massa, Heikki Kovalainen, Nick Heidfeld... Sinne samaan jatkumoon vaan. Näitä nopeita kavereita on riittänyt historian saatossa. Osasta tulee parhaimmillaan GP-voittajia hyvissä talleissa, toisista ei koskaan edes sellaista. Mestaruuksia ei ole näistä kenelläkään.
Joten hyvin sinne sekaan yksi Valtterikin mahtuu. Valitettavasti.
Miten minulla on sellainen mielikuva, että aikoinaan kun Goodyear tai Bridgestone olivat ainoana rengastoimittajana Formuloissa, niin renkaista ei puhuttu juurikaan mitään. Ne olivat mitä olivat. Jos auto ei sopinut niille, niin ei sitä isoon ääneen itketty (vrt. Mercedeksen uhkailut sarjasta lähtemisestä ellei renkaita muuteta ja sitten muutettiin ja sen jälkeen Mercedes on voittanut 65 kisaa 70:sta)
Miten tästä on tällainen sirkus tullut?
Gerthard Berger, Ricardo Patrese, Martin Brundle, Heinz-Harald Frentzen, David Coulthard, Adrian Sutil, Felipe Massa, Nico Hülkenberg, Felipe Massa, Heikki Kovalainen, Nick Heidfeld... Sinne samaan jatkumoon vaan. Näitä nopeita kavereita on riittänyt historian saatossa. Osasta tulee parhaimmillaan GP-voittajia hyvissä talleissa, toisista ei koskaan edes sellaista. Mestaruuksia ei ole näistä kenelläkään.
Joten hyvin sinne sekaan yksi Valtterikin mahtuu. Valitettavasti.
Niin No, No Niin jos nyt viilataan sitä kuuluisaa..,...., niin Olihan Felipe Massa about 10 sek maailmanmestari, mutta yhden Toyota kuskin "virhe" viimeisessä mutkassa vei sen mestaruuden....
Maailman nopeimmalla Heikillä oli kai ns momenttuminsa Mäkillä, mutta yksi voitto ja sekin ihan "tuurilla" ? ja siinä ne näytöt sitten olikin ?
En tiiä mikä sillä Heikillä loppujen lopuksi siellä Mäkillä mätti. Mutta onhan kahden kauden aikana vain kolme podiumia luvattoman heikko suoritus, kun -08 alla oli auto, jolla ajettiin mestaruuteen ja -09 etenkin loppukaudesta autolla pystyi jopa voittamaankin. Kyllä tulosten olisi pitänyt olla parempia. Toki Hamiltonia taktiikoiden muodossa suosittiin, mutta silti. Ei tainnut vaan nopeus Heikillä riittää.
Olen samaa mieltä. Williams on toki tuttu ja ammattimainen talli, mutta ne resurssit eivät kerta kaikkiaan riitä tehdastallien (Red Bull tietty poikkeus sääntöön, mutta sillä onkin takanaan megalomaanisen kokoinen putiikki) puristuksessa. Rellu taaseen on tehdastiimi ja sitä tietotaitoa löytyy myös sieltä, kuten jo sanoitkin.Mun mielestä Valtterin pitäisi kaikin keinoin pyrkiä Rellulle. Williamsille jääminenkään ei aivan katastrofi vaihtoehto olisi , mutta voittokamppailuihin ei Williamisilla tule olemaan asiaa. Renaultilla on kuitenkin tehtaan tuki ja iso budjetti takanaan. Rellun moottori on kehittynyt ja, kyllä tuo Enstonen porukka on ennenkin voittaja-autoja kasaillut. Joten kylä itse Valtterina hyppäisin Rellun leipiin, jos sinne vain on mahdollista päästä.
Mitähän olisikaan käynyt, jos Alesi olisi valinnut kaudelle 1991 Williamsin Ferrarin sijaan? Alesin Ferrari-kausina Williams oli sarjan paras talli, mutta Ferrarilla oli ajoittain hyvinkin vaikeaa.Onhan näitä muitakin Trullia, Fisichellaa ja Alesia, jotka ovat melkein siellä, mutta eivät kuitenkaan. Fisichella ei päässyt Ferrarilla edes pisteille viidessä kisassa kaudella joka johti Räikkösen politikointiin ulos Ferrarilta.
Jean Alesi on kyllä mielenkiintoinen tapaus, että hänellä oli kaikki eväät mestariksi ja vaikkapa moninkertaiseksi sellaiseksi, mutta jostakin mystisestä syystä homma ei vaan koskaan natsannut ja jopa voitot jäivät ainoastaan tuohon yhteen. Jotenkin kaveri vaan onnistui tekemään typeriä valintoja ja olemaan väärässä paikassa väärään aikaan. Loppujen lopuksi ykkösissä menestyminen on ihan helvetin pienestä kiinni. Loppujen lopuksi erot kuljettajien välillä on todella pienet ja uran kulkua ajatellen ratkaisee paljon se että onnistuu tekemään oikeita valintoja tai sattuu käymään tuuri tallipaikan suhteen, tai onnistuu keräämään ympärilleen hyvän ydinporukan auttamaan menestymisessä (kuten esim. Schumi).
Juurikin näin. Niin pienestä on kaikki kiinni ja vaatii täydellistä ajoitusta ja myös tuuria kovan työnteon lisäksi. Aina voi pohtia, että mitä jos Hamilton olisi jäänyt McLarenille? Olisiko meillä nyt kaksinkertainen, kohta kolminkertainen maailmanmestari Nico Rosberg, josta puhuttaisiin yhtenä legendoista ja siinä rinnalla vaikka vähän taistelemassa joku Nico Hülkenberg, usean osakilpailun voittaja, joka oikeasti ei ole tällä hetkellä ollut edes kertaakaan podiumilla. Alonsollekin oli Red Bull lyönyt 2008 ison tarjouksen tiskiin, mutta kieltäytyi. 2009 lähtien Red Bull oli aivan kärjessä ja kruunasi Sebastian Vettelin neljä kertaa putkeen mestariksi. Mitä jos Alonso olisikin kuusinkertainen maailmanmestari ja hänestä puhuttaisiin Schumin rinnalla kaikkien aikojen kuskina.Hamilton muuten teki rohkean ja jälkikäteen erittäin fiksun vedon lähtiessään Mclarenilta. Kelatkaa mikä ajoitus... Ok, eka vuosi Mersulla meni vielä rakentaessa, mutta sen jälkeen menestys on ollut Schumimaista.