Mainos

Formula 1 – kausi 2016

  • 214 551
  • 1 426

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niinhän tuo Massa taitaa ja seuraava osoite olisi ilmeisesti Renault, mikä itse asiassa kuulostaisi melko hyvältä siirrolta kummallekin osapuolelle. Felipe pääsisi takaisin tehtaan leipiin ja saisi vielä jatkaa uraansa, Rellu taaseen saisi arvokasta tietotaitoa Massan muodossa.

Mun mielestä Valtterin pitäisi kaikin keinoin pyrkiä Rellulle. Williamsille jääminenkään ei aivan katastrofi vaihtoehto olisi , mutta voittokamppailuihin ei Williamisilla tule olemaan asiaa. Renaultilla on kuitenkin tehtaan tuki ja iso budjetti takanaan. Rellun moottori on kehittynyt ja, kyllä tuo Enstonen porukka on ennenkin voittaja-autoja kasaillut. Joten kylä itse Valtterina hyppäisin Rellun leipiin, jos sinne vain on mahdollista päästä.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Mun mielestä Valtterin pitäisi kaikin keinoin pyrkiä Rellulle. Williamsille jääminenkään ei aivan katastrofi vaihtoehto olisi , mutta voittokamppailuihin ei Williamisilla tule olemaan asiaa. Renaultilla on kuitenkin tehtaan tuki ja iso budjetti takanaan. Rellun moottori on kehittynyt ja, kyllä tuo Enstonen porukka on ennenkin voittaja-autoja kasaillut. Joten kylä itse Valtterina hyppäisin Rellun leipiin, jos sinne vain on mahdollista päästä.

Olettaen että Renault Valtterin haluaa. Mä en suoraan sanoen näe mitään erikoista Valtterissa, enkä mitään sellaista miksi pitäisi esim. Magnussen korvata Bottaksella.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olettaen että Renault Valtterin haluaa. Mä en suoraan sanoen näe mitään erikoista Valtterissa, enkä mitään sellaista miksi pitäisi esim. Magnussen korvata Bottaksella.

No onhan Bottas näyttänyt ihan erilaisia otteita kun mahdollisuuksia on ollut. Bottas on nopea, rohkea ja agressiivinen radalla, toisin kuin palmermagnussenit ja muut keskinkertaisuudet.
 

Captain J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Jackets
Olettaen että Renault Valtterin haluaa. Mä en suoraan sanoen näe mitään erikoista Valtterissa, enkä mitään sellaista miksi pitäisi esim. Magnussen korvata Bottaksella.

No onhan Bottas näyttänyt ihan erilaisia otteita kun mahdollisuuksia on ollut. Bottas on nopea, rohkea ja agressiivinen radalla, toisin kuin palmermagnussenit ja muut keskinkertaisuudet.

Bottas on hieman hmv-kamaa verrattuna esimerkiksi Vetteliin tai Hamiltonin, niin olemuksensa kuin ajamisensa puolesta. Toisaalta hän on saanut otettua aika lailla maksimin irti Williamsin autosta muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (kuten esim viime kisassa spinnauksen myötä karkasivat ne pienetkin tsäänssit pisteille), ja melkein mestari Massa on kuluneen kauden osalta ollut ottavana osapuolena.

Bottaksen hmv-leimaa lisää omissa silmissä se, että kaveri ei kovin monesti pääse/pysty/kykene tekemään aggressiivista takaa-ajoa ja yrittämään ohitusta. Jos Vale on tiukassa kaksinkamppailussa, niin yleensä hän on se jota ohitetaan. Valtterille on toisaalta pakko antaa pisteitä siitä, että kaveri ei todellakaan ole niitä helpoimmin poimittavia veijareita lähtöruudukossa.

Kuskina hänestä on aina tullut mieleen Nico Rosberg, mutta luonne on vaan hieman jäyhempi ja etäisempi. Hyvänä päivänä oikeinkin nopea, mutta paha taipumus kuitenkin vähän kadota isommasta kuvasta. Rosbergiin on tietysti hieman epäreilua vertailla kun toisen talli dominoi sarjaa ja toisen tuntuu jäävän vaan viikko viikolta enemmän kärjen (ja muiden) vauhdista.

Summa summarum: Kyllä Bottas on mielestäni aika korkealla Renaultin "most wanted"-listalla, kun puhutaan lähtöruudukossa jo olevista kuskeista. Ainoat mieleen tulevat nimet, jotka voisivat rellulle ennen Valea siirtyä ovat Alonso ja Button, mutta Alonso tuskin haluaa siirtyä McLarenia heikompaan tiimiin ja Button on huhujen perusteella vahvasti menossa Williamsille. Nopeampien autojen kuljettajat ovat puolestaan jo kiinnitetty myös ensi kaudeksi, joten heihin Renaultlla tuskin on mitään saumaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mielestäni Valtterin kannattaa jäädä vielä vuodeksi Williamsille. Renault ei missään tapauksessa tule olemaan gridin top10:ssä ensi kaudella, toisin kuin Williams. Jos Buttonin siirto Williamsille toteutuu, olisi Bottaksella siinä todella kova benchmarkki. Maailmanmestari, joka pistää erittäin kovaa kampoihin Alonsolle - jolle mm. Räikkönen hävisi n. satanolla oman mittelönsä.

Buttonin signaaminen olisi Williamsilta myös erittäin kova signaali siitä, että talli haluaa taas voittaa.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielestäni Valtterin kannattaa jäädä vielä vuodeksi Williamsille. Renault ei missään tapauksessa tule olemaan gridin top10:ssä ensi kaudella, toisin kuin Williams.

Mistäs näin varma oletus? Säännöt muuttuvat ensi kaudeksi radikaalisti, joten nousua on huomattavasti helpompi tehdä, eikä tämän kauden suorituskyvyllä ole niin radikaalia merkitystä. Renaultilla on isompi budjetti, sekä keskittyminen taisi olla jo kauden alussa tulevaisuudessa.

Jos Bottas saisi sovittua esimerkiksi Ferrarin kanssa jo nyt sopimuksen tulevaisuuteen, niin sitten kannattaisi jäädä Williamsille. Muussa tapauksessa Bottaksesta on aihioita tulla uusi nicohulkenberg, joka kovasta potentiaalista huolimatta jämähtää keskitason tiimeihin, eikä koskaan pääse edes haaveilemaan mestaruustaistosta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä minäkin näkisin että jos tehdaspaikka on tarjolla niin melkein kannattaa siihen tarttua, jos nyt ei kulisseissa sitten ole sovittu jotakin esisopimuksia esim. Mersun kanssa. Williams on kuitenkin mennyt käytännössä viime kaudet ihan resurssiensa ylärajoilla, ja suunta on ollut koko ajan vähän alaspäin. Renault on nyt pohjalla mutta siellä on takana perinteikäs moottoriurheilutiimi ja iso tehdas joka ei ole lähtenyt ykkösiin leikkimään, joten en näkisi mitenkään ihmeenä että Rellu tulisi jo ensi kaudella Williamsin ohi että heilahtaa. Varsinkin kun säännöt taas muuttuvat isommin ja siinä vaiheessa voimasuhteissa saattaa tulla nopeasti isojakin heilahduksia.

Mitä tulee tuohon Bottaksen haluttavuuteen kuskimarkkinoilla, niin kyllä minä näkisin että vaikka Bottaksesta tulee helposti tasapaksu ja väritön kuva niin ihmisenä kuin kuljettajanakin, niin hänen suoritusvarmuutensa on sellainen asia jota varsinkin nousua rakentavat tiimit osaavat arvostaa. Bottaksella alkaa olla nyt jo ihan mukavasti kokemusta, on osoittanut että nopeuttakin löytyy vaikka sellaisia todella säväyttäviä suorituksia ei nyt ihan vähään aikaan ole tullutkaan, Bottas suorittaa koko ajan varmasti ja tekee aika vähän virheitä (vaikka nyt viime kisaan niitä tulikin), ja hänellä käsittääkseni on aika kova työmoraali ja antaa lisäksi tallille hyvää palautetta autosta, joten kyllä minä uskoisin että edelleen löytyy monen tallin listoilta kun miettivät kuljettajia.

Edelleenkin sanon että Massa on mainettaan nopeampi kuljettaja ja Massan päänahkaa samassa tallissa voi pitää ihan hyvänä näyttönä nopeudesta. Bottas on nyt kuitenkin jo kolmatta kautta peräkkäin lyömässä Massaa niin aika-ajosijoituksissa kuin pisteissäkin.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt pitäisi vaan Valtterin kohdalla äkkiä varmistaa se, että kundista ei tule uutta Nico Hulkenbergiä. Menee meinaan ihan samoja polkuja tällä hetkellä. Hulkenbergistäkin kohistiin aikoinaan se pari vuotta kuinka hyvä hän on ja sillä on Wili Weberit manageroimassa jne, tulee voittamaan useita mestaruuksia. Kaveri oli kuitenkin vähän sellanen tasapaksu ja nyt se on kohta varmaan 10 vuotta ajellut keskikastin talleissa.

Pakko kyllä kehua tuota Max Verstappenia. Alkuun oli kauhea hulabaloo kuinka RB teki väärin antaessaan Kvyatille monoa, mutta eipähän juuri kukaan nosta enää asiaa esille. Verstappen on ajanut viidessä kilpailussa 77 pistettä Red Bullille joka on heti Lewis Hamiltonin jälkeen toiseksi eniten. Lisäksi kundi on ollut viidessä kisassa neljä kertaa neljän joukossa ja kolme kertaa palkintopallilla. Olen jotenkin alkanut pitämään poitsusta erittäin paljon. Ei pelkää mitään ja tekee yleensä vielä kauniita, uhkarohkeita ja häikäilemättömiä ohituksia. On jo nyt parempi kuin isäpappa Jos Verstappen oli koskaan.
 

BaronFIN

Jäsen
Gerthard Berger, Ricardo Patrese, Martin Brundle, Heinz-Harald Frentzen, David Coulthard, Adrian Sutil, Felipe Massa, Nico Hülkenberg, Felipe Massa, Heikki Kovalainen, Nick Heidfeld... Sinne samaan jatkumoon vaan. Näitä nopeita kavereita on riittänyt historian saatossa. Osasta tulee parhaimmillaan GP-voittajia hyvissä talleissa, toisista ei koskaan edes sellaista. Mestaruuksia ei ole näistä kenelläkään.

Joten hyvin sinne sekaan yksi Valtterikin mahtuu. Valitettavasti.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Gerthard Berger, Ricardo Patrese, Martin Brundle, Heinz-Harald Frentzen, David Coulthard, Adrian Sutil, Felipe Massa, Nico Hülkenberg, Felipe Massa, Heikki Kovalainen, Nick Heidfeld... Sinne samaan jatkumoon vaan. Näitä nopeita kavereita on riittänyt historian saatossa. Osasta tulee parhaimmillaan GP-voittajia hyvissä talleissa, toisista ei koskaan edes sellaista. Mestaruuksia ei ole näistä kenelläkään.

Joten hyvin sinne sekaan yksi Valtterikin mahtuu. Valitettavasti.

Listaa lukiessa tuli mieleen, että Nico Rosberg olisi tällä listalla kuin kotonaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tuo on se pahin skenaario, mikä Bottaksella saattaa olla edessään - kuten monella muullakin suht nuorella, mutta silti jo kokeneella kuskilla. Tosin Kovalainen ja Sutil eivät tuolle listalle kuulu, kumpikin selvästi muita huonompi.

Itse uskon edelleen, että Bottaksessa on ainesta huomattavasti nähtyä parempaan. Niin kauan kuin huipputalleissa ei ole paikkoja, ei vaan voi tietää mitä siitä vielä tulee. Ensi kauden jälkeen jos/kun Räikkönen ja/tai Button siirtyy muihin hommiin, on se paikka johon pitää iskeä.
 

BaronFIN

Jäsen
Kovalainen kuuluu listalle vaikka oli kuitenkin siinä mielessä onnekkaassa asemassa, että pääsi urallaan ajamaan todellisissa huipputalleissa huippukuskien tallikaverina ja pääsi mittauttamaan oman tasonsa selviten aina paalupaikka ja GP-voittajaksi asti. Onhan näitä muitakin Trullia, Fisichellaa ja Alesia, jotka ovat melkein siellä, mutta eivät kuitenkaan. Fisichella ei päässyt Ferrarilla edes pisteille viidessä kisassa kaudella joka johti Räikkösen politikointiin ulos Ferrarilta.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Silverstonessa saatiin eka testipäivä ajettua ja ilmeisesti tämä Arrivabenen haastatteluissa mainitsema "epäonni" on jatkunut ja Ferrari sai kasaan 19 kierrosta, siinä missä Mersu ajoi 123, McLaren 105, Williams 54, Toro Rosso 91 ja RB 52.

Sitten menee taas sinne "mitä v****" osastolle, niin Mersu sai ajattaa myös paria kautta vanhaa autoa rengastestimielessä. Tästä olikin jo mediassa paljon juttua kun Williams vai Lotus valitti että taaskin vain RB, Ferrari ja Mersu pääsevät testaamaan ensi kauden renkaita. Esim Lotus pääsi kerran näihin ennakkotesteihin ja heti heillä oli tarjota ensi kaudella Kimille auto jolla ajettiin kisavoitoista. Onhan toi vähän outoa että siellä 3 tallia testaa renkaita ja kaikki yrittävät parhaansa lobata Pirelliä niistä tekemään itselleen sopivat. Kuka tässä onnistuu parhaiten saa hirveän etulyönnin seuraavaan kauteen.

Edit: Mielenkiintoisesti tänään Ferrarilla ajovuorossa Räikkönen, olisin veikannut Vetteliä kun hän on aina ollut vapaaehtoisena kaikkeen testailuun ja Kimille nää on ollu monesti vähän pakkopullaa.
 

BaronFIN

Jäsen
Miten minulla on sellainen mielikuva, että aikoinaan kun Goodyear tai Bridgestone olivat ainoana rengastoimittajana Formuloissa, niin renkaista ei puhuttu juurikaan mitään. Ne olivat mitä olivat. Jos auto ei sopinut niille, niin ei sitä isoon ääneen itketty (vrt. Mercedeksen uhkailut sarjasta lähtemisestä ellei renkaita muuteta ja sitten muutettiin ja sen jälkeen Mercedes on voittanut 65 kisaa 70:sta)

Miten tästä on tällainen sirkus tullut?
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Miten minulla on sellainen mielikuva, että aikoinaan kun Goodyear tai Bridgestone olivat ainoana rengastoimittajana Formuloissa, niin renkaista ei puhuttu juurikaan mitään. Ne olivat mitä olivat. Jos auto ei sopinut niille, niin ei sitä isoon ääneen itketty (vrt. Mercedeksen uhkailut sarjasta lähtemisestä ellei renkaita muuteta ja sitten muutettiin ja sen jälkeen Mercedes on voittanut 65 kisaa 70:sta)

Miten tästä on tällainen sirkus tullut?

Mun mielipide on että ennen ei ollut ihan niin paljon rahaa kiinni ja maailma ei ollut ihan näin talousvetoinen. Silloin osattiin ja uskallettiin sanoa että jos tuote ei miellytä niin menkää muualle. Nyt taas pitää yrittää miellyttää kaikkia voiton maksimoinniksi ja silloinkin puhutaan miten menee huonosti. Formuloista pitäisi saada jälleen urheilua eikä pelkkää businessta.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Gerthard Berger, Ricardo Patrese, Martin Brundle, Heinz-Harald Frentzen, David Coulthard, Adrian Sutil, Felipe Massa, Nico Hülkenberg, Felipe Massa, Heikki Kovalainen, Nick Heidfeld... Sinne samaan jatkumoon vaan. Näitä nopeita kavereita on riittänyt historian saatossa. Osasta tulee parhaimmillaan GP-voittajia hyvissä talleissa, toisista ei koskaan edes sellaista. Mestaruuksia ei ole näistä kenelläkään.

Joten hyvin sinne sekaan yksi Valtterikin mahtuu. Valitettavasti.

Niin No, No Niin jos nyt viilataan sitä kuuluisaa..,...., niin Olihan Felipe Massa about 10 sek maailmanmestari, mutta yhden Toyota kuskin "virhe" viimeisessä mutkassa vei sen mestaruuden....

Maailman nopeimmalla Heikillä oli kai ns momenttuminsa Mäkillä, mutta yksi voitto ja sekin ihan "tuurilla" ? ja siinä ne näytöt sitten olikin ?
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Niin No, No Niin jos nyt viilataan sitä kuuluisaa..,...., niin Olihan Felipe Massa about 10 sek maailmanmestari, mutta yhden Toyota kuskin "virhe" viimeisessä mutkassa vei sen mestaruuden....

Meinaat sitä Toyota-kuskia joka ajoi sateessa slickseillä?
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Maailman nopeimmalla Heikillä oli kai ns momenttuminsa Mäkillä, mutta yksi voitto ja sekin ihan "tuurilla" ? ja siinä ne näytöt sitten olikin ?

En tiiä mikä sillä Heikillä loppujen lopuksi siellä Mäkillä mätti. Mutta onhan kahden kauden aikana vain kolme podiumia luvattoman heikko suoritus, kun -08 alla oli auto, jolla ajettiin mestaruuteen ja -09 etenkin loppukaudesta autolla pystyi jopa voittamaankin. Kyllä tulosten olisi pitänyt olla parempia. Toki Hamiltonia taktiikoiden muodossa suosittiin, mutta silti. Ei tainnut vaan nopeus Heikillä riittää.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
En tiiä mikä sillä Heikillä loppujen lopuksi siellä Mäkillä mätti. Mutta onhan kahden kauden aikana vain kolme podiumia luvattoman heikko suoritus, kun -08 alla oli auto, jolla ajettiin mestaruuteen ja -09 etenkin loppukaudesta autolla pystyi jopa voittamaankin. Kyllä tulosten olisi pitänyt olla parempia. Toki Hamiltonia taktiikoiden muodossa suosittiin, mutta silti. Ei tainnut vaan nopeus Heikillä riittää.

Niin, kyllähän Hamilton Ron Dennisin kasvattina oli McLarenille ehdoton ykkösmies, varsinkin kun näytöt ensimmäiseltä kaudelta Alonsoa vastaan olivat kovemmat kuin kukaan tuollaiselta rookielta uskalsivat odottaa. Kovalaisesta ehkä kaavailtiin jotain Gerhard Bergerin kaltaista aseenkantajaa, mutta eipä tuo onnistunut. Ehkä Heikki otti liikaa paineita siitä että hänen on lyötävä Hamilton, mikä kuitenkin oli liian suuri haaste, onhan kyseessä ehkä yksi F1:n historian TOP10-kuskeista. Kuitenkin McLaren 2008 hävisi tallimestaruuden, mikä oli varmasti pettymys(tosin Heikin olisi pitänyt piestä hallitseva maailmanmestari Räikkönen jotta titteli olisi tullut). Ei Kovis tosin niin paska kuski ollut kuin maine täälläkin antaa ymmärtää, mutta kyllähän tuo siirto Lotus/Caterhamille ja siihen hirttäytyminen(kun vaihtoehtona olisi ollut Sauber jolla kisattiin podium-sijoista) tuhosi miehen täysin ja oli älyvapaa siirto kuten olen jo monesti todennut. Noilla natsi-maxin järjestämillä täytetalleilla ei ollut käytännössä mitään mahdollisuuksia kun saivat ruhtinaalliset 6 kuukautta aikaa valmistautua kauteen ja kärsivät alkuelämänsä susipaskoista moottoreista, Manorilla onnekseen oli tarpeeksi rahakkaat namusedät takana että selvisivät tänne asti ja saivat Mersun koneet joilla nyt on tullut jo hyviä suorituksiakin.
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mun mielestä Valtterin pitäisi kaikin keinoin pyrkiä Rellulle. Williamsille jääminenkään ei aivan katastrofi vaihtoehto olisi , mutta voittokamppailuihin ei Williamisilla tule olemaan asiaa. Renaultilla on kuitenkin tehtaan tuki ja iso budjetti takanaan. Rellun moottori on kehittynyt ja, kyllä tuo Enstonen porukka on ennenkin voittaja-autoja kasaillut. Joten kylä itse Valtterina hyppäisin Rellun leipiin, jos sinne vain on mahdollista päästä.
Olen samaa mieltä. Williams on toki tuttu ja ammattimainen talli, mutta ne resurssit eivät kerta kaikkiaan riitä tehdastallien (Red Bull tietty poikkeus sääntöön, mutta sillä onkin takanaan megalomaanisen kokoinen putiikki) puristuksessa. Rellu taaseen on tehdastiimi ja sitä tietotaitoa löytyy myös sieltä, kuten jo sanoitkin.

Eikä minusta yksikään vapaana olevista kuljettajista ole Bottasta parempi kuskia Renault'lle, jos Williamsille menossa olevaa Buttonia ei lasketa.

Onhan näitä muitakin Trullia, Fisichellaa ja Alesia, jotka ovat melkein siellä, mutta eivät kuitenkaan. Fisichella ei päässyt Ferrarilla edes pisteille viidessä kisassa kaudella joka johti Räikkösen politikointiin ulos Ferrarilta.
Mitähän olisikaan käynyt, jos Alesi olisi valinnut kaudelle 1991 Williamsin Ferrarin sijaan? Alesin Ferrari-kausina Williams oli sarjan paras talli, mutta Ferrarilla oli ajoittain hyvinkin vaikeaa.

Benettonillekin mies meni juuri väärään aikaan, kun Schumi vei mukanaan rorybyrnet ja rossbrawnit, minkä takia Benettonin iskukyky alkoi heikentyä. Ja viimeisen silauksen heikentymiselle Alesi teki itse riitelemällä henkilökunnan ja erityisesti Briatoren kanssa. Tähän riitelyyn liittyy myös sinivalkoista väriä (kuulostinpa Maikkarin työntekijältä), sillä Mika Häkkinen oli vuonna 1996 tympääntynyt McLarenin tasapaksuun suorittamiseen ja halusi siirtyä seuraavaksi kaudeksi Benettonille, mutta lopulta Keke tuli väliin ja kehotti Mikaa jäämään McLarenille...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jean Alesi on kyllä mielenkiintoinen tapaus, että hänellä oli kaikki eväät mestariksi ja vaikkapa moninkertaiseksi sellaiseksi, mutta jostakin mystisestä syystä homma ei vaan koskaan natsannut ja jopa voitot jäivät ainoastaan tuohon yhteen. Jotenkin kaveri vaan onnistui tekemään typeriä valintoja ja olemaan väärässä paikassa väärään aikaan. Loppujen lopuksi ykkösissä menestyminen on ihan helvetin pienestä kiinni. Loppujen lopuksi erot kuljettajien välillä on todella pienet ja uran kulkua ajatellen ratkaisee paljon se että onnistuu tekemään oikeita valintoja tai sattuu käymään tuuri tallipaikan suhteen, tai onnistuu keräämään ympärilleen hyvän ydinporukan auttamaan menestymisessä (kuten esim. Schumi).
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jean Alesi on kyllä mielenkiintoinen tapaus, että hänellä oli kaikki eväät mestariksi ja vaikkapa moninkertaiseksi sellaiseksi, mutta jostakin mystisestä syystä homma ei vaan koskaan natsannut ja jopa voitot jäivät ainoastaan tuohon yhteen. Jotenkin kaveri vaan onnistui tekemään typeriä valintoja ja olemaan väärässä paikassa väärään aikaan. Loppujen lopuksi ykkösissä menestyminen on ihan helvetin pienestä kiinni. Loppujen lopuksi erot kuljettajien välillä on todella pienet ja uran kulkua ajatellen ratkaisee paljon se että onnistuu tekemään oikeita valintoja tai sattuu käymään tuuri tallipaikan suhteen, tai onnistuu keräämään ympärilleen hyvän ydinporukan auttamaan menestymisessä (kuten esim. Schumi).

Niinpä. Kaipa tuokin on sitten jonkinmoinen taito, sillä kaikista siihen ei ole. Olen itse sitä mieltä, että vaikka Räikkönen mestaruuden Ferrarilla saikin, oli mieheltä katastrofaalinen virhe lähteä Mclarenilta. Kaveri oli tallin herra ja hidalgo ja auto olisi sopinut niin hyvin kuin vain saattoi tyypille, mutta jokin siinä punaisessa värissä vain viehättää... Toisaalta, jos Räikkönen olisi jäänyt, ei Hamilton olisi saanut tuolloin vielä sopparia kisakuskiksi emmekä välttämättä todistaisi tällä hetkellä noin loistokasta uraa.

Hamilton muuten teki rohkean ja jälkikäteen erittäin fiksun vedon lähtiessään Mclarenilta. Kelatkaa mikä ajoitus... Ok, eka vuosi Mersulla meni vielä rakentaessa, mutta sen jälkeen menestys on ollut Schumimaista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hamilton muuten teki rohkean ja jälkikäteen erittäin fiksun vedon lähtiessään Mclarenilta. Kelatkaa mikä ajoitus... Ok, eka vuosi Mersulla meni vielä rakentaessa, mutta sen jälkeen menestys on ollut Schumimaista.
Juurikin näin. Niin pienestä on kaikki kiinni ja vaatii täydellistä ajoitusta ja myös tuuria kovan työnteon lisäksi. Aina voi pohtia, että mitä jos Hamilton olisi jäänyt McLarenille? Olisiko meillä nyt kaksinkertainen, kohta kolminkertainen maailmanmestari Nico Rosberg, josta puhuttaisiin yhtenä legendoista ja siinä rinnalla vaikka vähän taistelemassa joku Nico Hülkenberg, usean osakilpailun voittaja, joka oikeasti ei ole tällä hetkellä ollut edes kertaakaan podiumilla. Alonsollekin oli Red Bull lyönyt 2008 ison tarjouksen tiskiin, mutta kieltäytyi. 2009 lähtien Red Bull oli aivan kärjessä ja kruunasi Sebastian Vettelin neljä kertaa putkeen mestariksi. Mitä jos Alonso olisikin kuusinkertainen maailmanmestari ja hänestä puhuttaisiin Schumin rinnalla kaikkien aikojen kuskina.
Näitä on tosi hauska pohtia pään sisällä, kun kaikki vaikuttaa kaikkeen ja yhden kuskin paikallaan pysyminen/siirtyminen avaa yhden paikan toiselle ja miettiä sitten jälkikäteen miten kävikään.

Se mikä itseltä aina unohtuu on se, että Nico Rosberg on ajanut Mersulla kaudesta 2010 lähtien. Kolme kautta tallissa jo ennen Hamilton sinne tulemista. Eipä se ihme ole, jos syö miestä heti kun autokin alkaa kulkemaan, niin tallin messiaaksi tuleekin kuski muualta.
 

BaronFIN

Jäsen
Ja jos Schumi olisi jatkannut tavoitteenaan uudet moottorisäännöt ja olisikin jatkanut Mersulla osana saksalaista Dream Teamia ja vetäisi schumimaisesti Hamiltonin tilalla, niin kahden käden sormet loppuisivat kohta kesken mestaruuksien määrässä eikä mies makaisi vihanneksena kotonaan.

Karua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös