Mainos

Formula 1 – kausi 2015

  • 151 843
  • 880
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei taas tiedä mikä ihme siellä meni vikaan, mutta toisaalta Spassa Kimi myös putosi koko letkan viimeiseksi lähdössä...

Ei vain voi ikinä tulla viikonloppua, jossa auto tai Kimi kulkisivat ongelmitta. Aina jompi kumpi onnistuu pilaamaan homman. Tänäänkin vauhtia oli aivan helvetisti ja viimeiseltä sijalta viidenneksi on hieno suoritus, mutta ei itselleni maistu ainakaan yhtään. Joka kilpailusta jää niin pajon jossiteltavaa!
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Mersulle ei sitten rankkua. Vaikka rikkomus oli minimaalinen niin jos säännöissä on joku raja mitä ei saa ylittää/alittaa niin asian pitäisi olla niin.
Vai olisiko syytä tehdä omat sääntökirjat isoille ja pienille.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kaikesta huolimatta olipahan Hamiltonin suoritus ylivoimainen, Monzassa hankala tehdä eroa ajamalla kun posotellaan vaan kaasu pohjassa mutta vauhti oli koko ajan aivan omaa luokkaansa ja tuskin edes ajoi täysillä. Tuo rengaspaineasia on mielenkiintoinen, koska ilmeisesti Mersu sai näytettyä rengaspainemittareiden datahistorian kisan ajalta, joka näytti että renkaissa oli suositusten mukaiset paineet kun ne autoon laitettiin, sen jälkeenhän ne voi tyhjentyä. Ja matalampi paine tuo lisäpitoa, joten siinä on mahis pieneen vilunkipeliin kun tekee sellaiset venttiilit, että ne sopivasti laskee painetta.

Harmi kun en lyönyt vetoa Nicon keskeytyksen puolesta. Twitterissä oli aika-ajon jälkeen, että sai autoon koneen jolla ajettu jo viitenä viikonloppuna ja kilsat aikalailla täynnä. Siinä sitten lähteä ajamaan lähtöpaikaltaan "ruuhkassa" kauden kovimpaan kisaan koneen osalta niin kyllähän tuossa moni asia viittasi, että luotettavuus voi olla koetuksella.

Massa ajoi hyvin ja olisi ollut hyvä nähdä vielä pari kiekkaa kisailua Bottaksen kanssa. Silti Williamsin touhu on vielä puuhastelua kun taktiikka ei oikein osu, tai ovat aina sen viimeisen siirron muita perässä ja sitten vielä hitaat stopit. Valtterin kommenteissa paistoi kyllä vitutus varikkotouhua kohtaan kun se on nyt pari vuotta ollut heillä aina ongelmana.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Jaha. Maikkarin tiimin mukaan Räikkönen oli viikonlopun top2. Myös Ericcsson mahtui toppeihin sillä että ajoi hyvin Räikköstä vastaan. Puolestaan hienosti ajaneella Riccardolla ei ollut mitään saumaan näihin listauksiin.

Mua alkaa ihan oikeasti sapettaa Maxin tilaaminen kun tämä maikkarin tuottama materiaali on taas tätä tasoa.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mua alkaa ihan oikeasti sapettaa Maxin tilaaminen kun tämä maikkarin tuottama materiaali on taas tätä tasoa.

Vahva sama. Olen tosin muutenkin kauden aikana useampaan otteeseen miettinyt, onko mahdollista tilata jotain Skyn pakettia Suomeen (lähinnä Katsomon tapainen tietokonevaihtoehto)? Onko jollain kokemuksia?

Viime kausi tuli tuijoteltua nähinnä Skyn streameja ja onhan noissa kisaa edeltävissä ja kisan jälkeisissä jutuissa aivan järkyttävä ero. Samalla kun Skylla analysoidaan kuskien mutkakohtaisia eroja, niin Maikkarilla Timppa haastattelee Paul Hemberyä neljännen kerran saman viikonlopun aikana kysyen, monenneksiko uskoo Kimin tänään sijoittuvan.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Maikkarilla vaan resurssit on niin pienet ja sitten Timpat&co siellä mellestää. Mikähän mahdollisuus oli saada ostettua vaikka ulkomaisen yhtiön tai F1:n yleisen feedin sisältöä ja näyttäisivät ne ennen kisaa? Nythän ne näyttää siitä aina Kimin tai Valtterin englanninkielisen haastiksen jostain kuskiparaatista. Tosin siinäkin livenä ja englanniksi tuleva lähetys lienee kynnyskysymys ja pitäisi tulkata välissä, kuten nytkin pitää haastattelut tulkata kesken haastattelun. EI olla enää 60-luvulla ja voi arvata onko siinä tallipomolla muutakin tekemistä kun pönöttää kameran edessä kun Timppa tulkkaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onhan nämä tämän vuoden lähtösuorat ja muut osiot mennyt urakalla eteenpäin Vilanderin ja Oikarisen myötä, toki varmasti pätevämpiä kavereita löytyy jostain briteistä missä monta kymmnetä kertaa enemmän ammattimaisia moottoriurheilijoita joita uran ohessa tai jälkeen voi ottaa lähetykseen.
Vilanderin italiankieliset haastattelut ovat harvinaista herkkua, ei se Maurizio yhtä innokkaasti englanniksi anna haastatteluja. Oikarisenkin tietotaito insinööripuolelta on maailmanhuippua vaikka persoonana onkin vähän stereotyyppinen ärsyttävä insinööri mistä saa jopa lähetyksissä kuskeilta(Toni ja Mika) palautetta.

Emma Kimiläistä haluaisin enemmän nähdä ruudussa, siitä on hyvä pitää kiinni ja ottaa kokeilemaan kannuksia tv-lähetyksissä enemmänkin. Ei sovi ehkä ainoaksi asiantuntijaksi mutta haluaisin nähdä paremmin yhteen hitsatun tiimin mihin sopii ehdottomasti mukaan.

_
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Pulkkinen on vaan formulafani kenelle on tungettu mikrofoni käteen. Mitään järkevää sanottavaa tämän suusta harvemmin tulee ja nuo hetket, jolloin pitäisi vähän toimittajan taitoja omistaa (lähtöruutushow ja kisan jälkeiset haastattelut), niin Timppa on aivan pulassa.

Tuo ei nyt aivan pidä paikkaansa. Pulkkinen on hyvä toimittaja, sen huomaa näistä viikonloppuisin nauhoitetuista pätkistä joita näytetään ennen kilpailua. Haastattelut ovat naurettavia, mutta se johtuu siitä että Pulkkinen ei osaa puhua englantia, ei siitä että hän olisi huono toimittaja.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin ikävä kyllä vähän huono verrata maikkaria ja vaikka Skyta.
Pari vuotta sitten Sky näytti juuri jotain kulissien takaisia toimintojaan kisaviikonloppuina ja siellä on todella iso koneisto takana. Viisi ex-kuskia asiantuntijoina ja varikkotoimittajiakin samanmoinen määrä. Siihen päälle vielä pari tuotantorekkaa ja henkilöt niihin, niin viikonloppuna Skyn porukkaa on sen 50 helposti jokaisessa kilpailussa. Maikkarilla taitaa se luku olla siinä viiden paikkeilla. Saari, Pulkkinen, Vilander ja pari kameramiestä/assistenttia.
Skyta tilaa miljoonat ihmiset ja englannin kielen yms. takia sen tuotantoa voi helposti jakaa myös ympäri maailmaa. Jossain ne rajat tulee vastaan ja ei maikkari nykyiselläänkään tunnu pärjäävän. Pulkkinen ja kameramies taitaa olla ainoat, jotka ovat kaikissa kisoissa paikan päällä ja Saari & CO vain noin puolessa ihan vain kustannussyistä. Ihan ok-tuotantoa budjettiin nähden maikkari tekee, mutta toki mielellään sitä Skyn tarjonnasta maksaisi saman hinnan verrokkina.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Tuo ei nyt aivan pidä paikkaansa. Pulkkinen on hyvä toimittaja, sen huomaa näistä viikonloppuisin nauhoitetuista pätkistä joita näytetään ennen kilpailua. Haastattelut ovat naurettavia, mutta se johtuu siitä että Pulkkinen ei osaa puhua englantia, ei siitä että hän olisi huono toimittaja.
Timo Pulkkinen ei ole hyvä toimittaja.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis tarkoitatko että selostus tulisi puolista kisoista Pasilasta..? Olen itse saanut käsityksen, että ihan paikanpäältä tulisi selostus aina.

Ei ole kuin muutamassa kisassa ollut selostus paikan päältä. Suurimmassa osassa kisoista paikan päällä on vain Pulkkinen ja kameramies.

Syynä tosin tuohon ei kuulemma ole niinkään kustannustekijät vaan Maikkarin uudet hienot toiminnot (joita hehkuttivat ennen kauden alkua) ja että niistä saadaan kaikki irti. Kisapaikalla niitä ei voi käyttää, toisinkuin Pasilan toimistossa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kuten Tähtipakki sanoikin, niin kaikissa eivät ole enää paikan päällä. Tämä vuosi taitaa olla ensimmäinen tällä tyylillä.

Jep, viime vuosina Maikkari on karsinut aika raa'asti tässä Urheilupuolessaan asioista kun Lätkän MM-oikeudet eivät olleetkaan sellainen kultakaivos kuin oletettiin. Ymmärtääkseni Salon korvaaminen Vilanderillakin oli osa tätä kuviota.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Mielenkiintoinen Singaporen GP odotettavissa. Vettel ajanee voittoon ja Kimin tehtävä on tulla maaliin ennen Hamiltonia ja Rosbergia.
Mitenköhän Hamiltonin kasetti kestää lähteä ruudusta viisi ja onko britti vieläkään tarpeeksi kypsä ajamaan varmat pisteet vai alkaako kohellus
ja radioon itkeminen kun ei ajetakkaan kärjessä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mielenkiintoinen Singaporen GP odotettavissa.
No ei ollut kauhean mielenkiintoinen. Toki siinä mielessä, että koko kauden dominoinut Mercedes oli pitkästä aikaa ulkona palkintopallilta.

Ohituksia aika vähän, turva-auto pariin kertaan kuten katuradalla aina on tapana ja teknisiä keskeytyksiä esim. Hamiltonilta sekä muutamalla muulla.

Vettel hallitsi suvereenisesti tapahtumia ja ajoi paalulta voittoon kenenkään estelemättä kovinkaan tiukasti. RB:n Ricciardo ajoi toki aika lähelle, mutta ei hänellä ollut avaimia voittoon. Kimi piti sijoituksensa, jonka sai aika-ajoissa hankittua. Toinen podiumpaikka siis jäämiehelle.

Vettel tuli vielä mukaan mestaruustaistoon #44:n ja #6:n pienten ongelmien vuoksi. Toki Hamilton on aika kaukana karussa, joten uskon hänen vievän mestaruuden. Sen sijaan kakkospaikka on vielä täysin avoin. Kimi nousi kokonaispisteissä neljänneksi, joka onkin hänen maksimisijoituksensa tällä kaudella.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
No ei ollut kauhean mielenkiintoinen. Toki siinä mielessä, että koko kauden dominoinut Mercedes oli pitkästä aikaa ulkona palkintopallilta.

Ohituksia aika vähän, turva-auto pariin kertaan kuten katuradalla aina on tapana ja teknisiä keskeytyksiä esim. Hamiltonilta sekä muutamalla muulla.

Vettel hallitsi suvereenisesti tapahtumia ja ajoi paalulta voittoon kenenkään estelemättä kovinkaan tiukasti. RB:n Ricciardo ajoi toki aika lähelle, mutta ei hänellä ollut avaimia voittoon. Kimi piti sijoituksensa, jonka sai aika-ajoissa hankittua. Toinen podiumpaikka siis jäämiehelle.

Vettel tuli vielä mukaan mestaruustaistoon #44:n ja #6:n pienten ongelmien vuoksi. Toki Hamilton on aika kaukana karussa, joten uskon hänen vievän mestaruuden. Sen sijaan kakkospaikka on vielä täysin avoin. Kimi nousi kokonaispisteissä neljänneksi, joka onkin hänen maksimisijoituksensa tällä kaudella.

No aika tylsä oli kieltämättä.
Mercedeksen kyykkäys oli aikamoinen ottaen huomioon, että viimekaudella ei ollut mitään vauhdillisia ongelmia Singaporen GP:ssä.
Japanissa nähdään sitten onko Ferrari saavuttanut Mercedestä vai palataanko takaisin normaaliin päiväjärjestykseen.

Buttonin huhutaan ilmoittavan lopettamisestaan Japanissa. Todella sääli jos näin käy, Kimin poissaollessa ehdoton suosikkikuljettaja meikäläiselle.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Buttonin huhutaan ilmoittavan lopettamisestaan Japanissa. Todella sääli jos näin käy, Kimin poissaollessa ehdoton suosikkikuljettaja meikäläiselle.
Vähän samat ajatukset Buttonin osalta. Oikealla tavalla pilkettä silmässä ja huumorintajua...
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Button luultavasti seuraa Webberiä WEC-sarjaan eli kestävyyskisoihin(Le Mans jne.), jos F1-ura nyt päättyy. JB:n managerihan totesi viime kauden lopussa WEC:n olleen vaihtoehto, jos McLaren ei olisi sorvannut jatkosopimusta.

Mielenkiintoinen kuski, jonka ehdin jo Honda-aikoina tuomita menneeksi mieheksi, mutta niin vaan hän sieltä nousi aina maailmanmestariksi asti.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Hamiltonilta suveneeri ja häikäilemätön kilpailu. Jos osat olisivat olleet toisinpäin kakkosmutkan tilanteessa niin itkun määrä olisi ollut sanoinkuvaamaton. (Esim. Unkari). Rosberg on henkisesti täysin lyöty Hamiltonin toimesta. Rosbergin olisi pitänyt pitää vain auto viivojen sisällä kolarinkin uhalla. Pahimmassa tapauksessa olisi kumpikin keskeyttänyt ja Hamiltonille rankkua ensikisaan. Nyt Nico antoi turhaan periksi, ei toista autoa saa työntää pois radalta.
Kauas on omena pudonnut.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Hondalle alkaa käydä selväksi että Alonson naaraaminen isolla rahalla olikin virhe. Asioiden ollessa pidemmän aikaa heikosti Fernandon katse kääntyy syvemmin kohti omaa napaa ja se tallin sisäinen syöpä jonka McLaren sai kokea jo 2007 tulee pinnalle. Veikkaisin että Hondalla kestää noin 2017 ennenkuin saavat moottorinsa kärkikahinoihin jos jaksavat vain tehdä töitä pitkäjänteisesti, mutta Oviedon Ihmiskyrpä ei kyllä odota niin kauaa.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Singapore ja Japani tarjosivat aika vähän iloa katsojalle, kun voitosta ei kummassakaan syntynyt kunnon taistelua ja muutenkin mentiin aika lailla ratakohtaisissa tallien voimasuhdejärjestyksissä. On näitä joskus enemmänkin jännittänyt. Sekin auttaisi, jos joku muukin kuin Vettel tai Hamilton voittaisi kisoja.

MTV:n slogan kauteen oli: "20 mahdollisuutta kuulla Maamme-laulu". Tämä on huvennut viiteen mahdollisuuteen, kun Saksan kilpailu peruttiin ja joka kerran on kuultu Saksan kansallishymni ja joskus joku muu päälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös