Mainos

Formula 1 – kausi 2015

  • 151 818
  • 880

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Red Bullilta raju sanallinen hyökkäys - Uutiset - F1 - Sport - MTV.fi

Mielenkiintoinen tilanne, ymmärrettävästihän Mersu ja Ferrari eivät tietenkään mielellään koneista vaarallista kilpailijaa, mutta näen tässä myös pienen koston poikasen Red Bullia kohtaan kun RB piikitteli hyvin avoimesti kilpakumppaneitaan oman dominanssikautensa aikana julkisuudessa. Nyt sitten Horner, Marko ja Matescheisse maksavat korkoa tuolloisesta ylimielisyydestään. Ja oli mielestäni muutenkin aika tyhmä temppu ruveta polttelemaan siltoja Relluun päin jos ja kun ei ollut tiedossa varmaa korvaavaa vaihtoehtoa.

Ehkä tietysti tämä on osa Red Bullin exitstrategyä Formula 1:stä kun on havaittu että panostukset F1:n avulla tehtävään markkinointiin eivät enää kannatakaan niin hyvin kuin ennen. Poltetaan siltoja vähän kaikkialle ja sitten häivytään pois marttyyriä esittäen, syyttäen muita omasta poistumisesta.
 

BaronFIN

Jäsen
Ai että kun olisi V10 ja mukana BMW, Mercedes-Ilmor, Honda, Ford-Cosworth, Peugeot, Ferrari, Renault, Toyota, Yamaha...

Hyviä aikoja, hyviä aikoja... Kunnes keksivät, että sääntöjä muutetaan joka toinen vuosi ja moottoreista pitää tehdä monimutkaisia, kestäviä ja helvetin kalliita.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Juupajuu. Vuoden tylsimmässä kisassa on aika-ajot ajettuna. Rosberg 1, Hamilton 2, Bottas sijalle 3, Vettel sijalla 4 ja Räikkönen 5:s.

Harjoituksissa nähtiin vaarallinen tilanne kun Carlos Sainz Jr. lipsautti aika kovalla vauhdilla rengasvalliin. Videoklippi tapahtuneesta. Ilmeisesti jarrut petti 300kmh vauhdista ja lopputulos oli tuommoinen. Kuski ilmeisesti kunnossa mutta kisaan osallistuminen ei oo varmaa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mikä siinä on, että Hondalla on isoista resursseista huolimatta ollut aivan älyttömän vaikeaa F1:ssä viime aikoina? Oma talli oli ensimmäistä kauttaan lukuunottamatta suoranainen katastrofi ja tällä kaudella Honda-moottorit ovat olleet valtava pettymys.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mikä siinä on, että Hondalla on isoista resursseista huolimatta ollut aivan älyttömän vaikeaa F1:ssä viime aikoina? Oma talli oli ensimmäistä kauttaan lukuunottamatta suoranainen katastrofi ja tällä kaudella Honda-moottorit ovat olleet valtava pettymys.
Kehitystyö luultavasti kesken/jokin mennyt vikasuuntaan. Ja eipä siinä paljoa auta sekään että Oviedon mulk.. ohjus Alonso haukkuu Hondan moottoria GP2-moottoriksi.
 

BaronFIN

Jäsen
Voi voi kun Honda olisi aikoinaan vetänyt kauden loppuun eikä myynnyt punnalla koko roskaa Brownille. Voisi Hondalla olla hiukan toisenlainen tarina kerrottavana.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Mikä siinä on, että Hondalla on isoista resursseista huolimatta ollut aivan älyttömän vaikeaa F1:ssä viime aikoina? Oma talli oli ensimmäistä kauttaan lukuunottamatta suoranainen katastrofi ja tällä kaudella Honda-moottorit ovat olleet valtava pettymys.

Lisäksi koneita ei saa kesken kauden muutella älyttömästi vaan noilla "poleteilla" pitää kehittää rajoitetusti konetta. Ja Hondan koko peruskonstruktio todennäköisesti on väärä, joten nuo "poletit" tuskin olisivat riittäneet, saa nähdä mitä sitten saavat ensi vuodelle aikaan. Tuo moottorikehitystyön rajoittaminen kyllä taitaa ennemminkin estää uusien moottorivalmistajien tulon kun tosiaan olemassaolevilla valmistajilla on usemman kauden kokemus jo nyt allaan ja pahimmat lastentaudit(joita moottoripenkissä ei voi selvittää) on päästy käsittelemään. En usko että Hondallakaan homma on resursseista kiinni, eivät vain saa sääntöjen takia korjata sitä mikä on pielessä.

Ihmettelen lisäksi miksi McLaren on niin painokkaasti sitä vastaan että Honda toimittaisi myös jollekin pienelle tallille koneita, eikö useamman auton voimin saataisi kuitenkin kerättyä dataa jonka avulla kehittää konetta tulevaisuudessa, varsinkin kun noita luotettavuusongelmia on?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ihmettelen lisäksi miksi McLaren on niin painokkaasti sitä vastaan että Honda toimittaisi myös jollekin pienelle tallille koneita, eikö useamman auton voimin saataisi kuitenkin kerättyä dataa jonka avulla kehittää konetta tulevaisuudessa, varsinkin kun noita luotettavuusongelmia on?
Luultavasti haluavat sataprosenttisen panostuksen Hondalta. Voisi tosiaan olla kehittävää, että joku pikkutalli saisi asiakasmoottorit Hondalta. Toki itse Hondakin käsittääkseni vastustaa uuden asiakkaan ottamista ensi kaudeksi, mutta 2017 olisi eri tilanne.

Toro Rosso olisi muuten saamassa Ferrarin asiakasmoottorit ensi kaudeksi.
 

Byvajet

Jäsen
Nyt kun näen tuon tilanteen toisesta kulmasta, niin harmittaa Bottaksen puolesta entistä enemmän. Räikkönen ulkoili jo aikaisemmin useampaankin kertaan ja sitten vielä tämä.

Vauhtia on ajoittain, mutta tasaisuus puuttuu nykyään tyystin. Nyt näkyy otteissa jo selvästi liika yrittäminen ja epätoivo.

Streamable - simple video sharing
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kimille 30 sekunnin aikarangaistus, jonka johdosta putoaa kahdeksanneksi.

Myös Alonso sai 5 sekunnin rangaistuksen jostain ja putosi pois viimeiseltä pistesijalta.

Kyllä voi fiilikset vaihdella kilpailun sisällä. Siinä kun oli se noin kymmenen kierrosta jäljellä ja suomalaiset sijoilla viisi ja kuusi, eikä Valtteri meinannut päästä Ricciardon ohi, niin mietti että näinkö tässä jäi luu käteen, vaikka finskien piti podiumista taistella keskenään. Sitten lopulta molemmat ohi ja Perezin kimppuun. Ensin Valtteri ohi ja Kimi samalla ovenavauksella ja tässä kohtaa taputtelin käsiä yhteen. Kolmas ja neljäs olisi hyvät sijoitukset, mutta eihän siinä sitten niin käynyt...
Toki hiukan enemmän toivoin Kimin nousevan kolmanneksi, mutta aivan väärässä paikassa lähti sitä hakemaan. Toki eipä siinä enää olisi loppukierroksella paljon paikkoja enää tullut.
Taisi muuten olla ensimmäinen kunnon kolari suomalaisten kesken formuloissa. Jotain siipien rikkomisia tainnut olla ja olikohan Monacossa 1990-luvulla jossain, kun Häkkinen ajoi Salon perään, mutta sekin johtui lähinnä siitä että siellä taisi olla Irvine poikittain tiellä ja Salolla ei mitään paikkaa väistää, kun tuli niin pimeästä kulmasta koko tilanne ja Häkkiselle heti perään sitten sama juttu kahden auton verran.
 

Outsider

Jäsen
Siinä vaiheessa kun järjestys oli vielä Perez-Bottas-Räikkönen, niin olisi voinut veikata, että mahdollisen kolarin aiheuttaa joku muu kuin Suomalainen, mutta näköjään formuloissakin voi joskus tulla yllätyksiä. Ei siinä kyllä ollut tilaa ohitukseen ja vauhtia oli aivan liikaa. Positiivista että Kimi on löytänyt agressiivisuutta, mutta vastapainona sitten on paljon epätasaisuuttakin mistä pitäisi päästä eroon. Tänään molempien turva-autojen jälkeen aivan yössä ja lopun kolari tietysti kirsikkana kakun päälle.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täytyy kyllä myös kehua Räikkösen hienoa ohitusta Perezistä samalla ovenavauksella Bottasin kanssa. Siinä oli minusta "vanhaa" Kimiä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Taisi olla aika voittamaton olo Kimillä kun lähti hakemaan ohitusta. En kuitenkaan pidä sitä yritystä niin hulluna miltä se näytti. Jos olet liki sekunnin kahdella edellisellä kierroksella nopeampi, mutta ottaen huomioon mersu-moottorin suoravauhdin niin sehän on selvää että Kimi tulee yrittämään muualla kuin suoralla. Mielestäni tuossa kohdassa on ennenkin oltu rinnakkain ja ohitettukin, varsinkin kun siinä puoliympyrässä Kimi otti selvästi Valtteria kiinni. Vikoilla kierroksella yritykset varsinkin kun palkintona olisi podium otetaan aina suuremmalla riskillä, hero or zero. Luulisi Williamsin ja Valtterin tietävän että selvästi nopeampi auto tulee yrittämään vikalla kierroksella ohi ihan eri paikoissa kuin suoralla(varsinkin ferrari). Ainoa kysymysmerkki on se että Kimi lähti kohtalaisen kaukaa, mutta hidastuksesta päätellen kyllä Valtterin olisi pitänyt nähdä se ja vaikka törkeä liike olisikin Valtterin mielestä niin ottaa vähän ulompi linja olisi siihen mutkan apexiin, olisi voinut mutkasta lähtiessä päästä taas edelle.
Kallistun Kimin linjalle että tälläistä sattuu kun yritetään ja yhtä iso yllätys kuin osuma on myös se ettei Valtteri näe Kimiä. Hidastuksessa näkee että ei Kimi syöksy siiven alta silmänräpäyksessä rinnalle vaan kahden auton mitan takaa ja aivan varmasti sen näkee peileistä. Valtteri halusi pitää linjansa, ok racing päätös mutta tulos oli silloin tämä.

_
 
Viimeksi muokattu:

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Minusta Kimi haki vähän riskillä ja liian kaukaa tuota ohitusta, ja ehkä luotti että Bottas antaa periksi ja väistää. Muutenhan siinä oli kisan aikana Kimiltä agressiivista mutta tarkkaa ajoa lukuunottamatta tuota kolaria. Lähdön ohitukset, Vettelin kanssa rintarinnan pariin kertaan, samoin Bottaksen ja Perezin.

Alonson käytös on normifanille ehkä hauskaa mutta vituttaa inssien puolesta tallissa. Jamppa avautuu heille koko ajan julkisesti samalla kun inssit niska limassa yrittää ratkoa ongelmia kädet sidottuna kiitos testirajoitusten. Musta Pekka jaettiin kauden alussa, sitä ei voi vaihtaa ja siitä ei pääse eroon ennen kuin ensi kaudella.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen lisäksi miksi McLaren on niin painokkaasti sitä vastaan että Honda toimittaisi myös jollekin pienelle tallille koneita, eikö useamman auton voimin saataisi kuitenkin kerättyä dataa jonka avulla kehittää konetta tulevaisuudessa, varsinkin kun noita luotettavuusongelmia on?

Esitän kysymyksen, että mikähän talli noista Hondan koneista tämän kauden nähtyään haluaisi maksaa? Honda joutuisi antamaan koneensa ilmaiseksi tai maksamaan jollekkin siitä riemusta, että ajaa heidän umpisurkealla moottorilla, josta pitemmän suoran päässä katoaa puolet tehoista.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mielenkiintoista oli katsoa Austinin pressi, aina niin positiivinen Ricciardo meni vakavaksi kun kysyttiin Rellun koneesta ja olin aistivinani että kaikki kommentit auton kehittymiseen liittyen kiitteli vain RB:n aikaan saannoksia ja vähätteli Rellun kehitystyötä. Samassa kyssärissä tuli ilmi että Rellulta on tullut uusi kehitysversio Austiniin mutta koska sen käyttäminen johtaisi hänniltä lähtemiseen niin sitä tuskin käytetään, Ricciardon mielestä ei kannata. Ei ole halpaa touhua Rellullekaan tämä kun pusertavat kehitysaskelia ja sitten koko konetta ei edes käytetä koska penaltit.

Pressissä myös Kimi oli kohtalisen puheliaalla päällä ja ai että mä sympatiseeraan tätä jätkää varsinkin tässä tilanteessa, näkee ilmeestä että ajattelee vain "älä kysy multa, älä kysy multa". Eikä nyt sitä pr-korttia tähän, olen vastaan kaikkea yliluonnollista pr-hymyä mikä ei todellakaan synny siellä kovan karting- harjoittelun keskellä. Se että olet luonnollinen palkitaan, olet suosituin, piste.
Kimiltä hyvät kommentit rengasasiaan, melkein omalla asteikollaan hermostui ja puhui pariminuuttia testirajoituksista ja mahdottomuudesta kehittää pirellin kanssa oikeanlaisia renkaita.

Tässä pressi: F1 2015 United States GP Austin Drivers Press Conference - YouTube

Vielä nyanssi Kimin russian taisteluepisodeista mitä puidaan myös tuossa pressissäkin toimittajien toimesta tietenkin. Race editissä kummallisesti kimi-sebastian taistossa editoitu mukaan tiimiradio niin että kimi kysyy ohituksen jälkeen "pitääkö mun päästä hänet ohi" "ok, päästän hänet ohi", tuosta saa käsityksen että olisi tallimääräys vaikka kyseessä kysymys siitä kun kimi ajoi pitkäksi ja sen takia ei voi pitää sijaansa, eikö.
F1 2015 Russia Race Edit - YouTube

_
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Mielenkiintoista oli katsoa Austinin pressi, aina niin positiivinen Ricciardo meni vakavaksi kun kysyttiin Rellun koneesta ja olin aistivinani että kaikki kommentit auton kehittymiseen liittyen kiitteli vain RB:n aikaan saannoksia ja vähätteli Rellun kehitystyötä. Samassa kyssärissä tuli ilmi että Rellulta on tullut uusi kehitysversio Austiniin mutta koska sen käyttäminen johtaisi hänniltä lähtemiseen niin sitä tuskin käytetään, Ricciardon mielestä ei kannata. Ei ole halpaa touhua Rellullekaan tämä kun pusertavat kehitysaskelia ja sitten koko konetta ei edes käytetä koska penaltit.

Voiko Renaultin kehitystyötä edes vähätellä? Tässä on nyt puolitoistavuotta ajeltu kilpaa näillä myllyillä, eikä Rellu ole mennyt eteenpäin lainkaan. En ole millään tavalla RB:n puolella, aika mautonta kitinää se on heiltä ollut, mutta kyllähän Renault on pettänyt pahemman kerran. Nämä on isojen poikien leikkejä eikä näytä ranskalaisilla rahkeet riittävän.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Voiko Renaultin kehitystyötä edes vähätellä?
Ei mullakaan ole mitään syytä puolustella Rellua mutta täytyy muistaa että se voi näyttää siltä ettei kehitystä ole tullut Mersuun ja Ferrariin nähden mutta aivan satavarmasti siellä on kehitystä tullut viime kauden alkuun nähden, tämä vaan kuuluu motor sporttiin ettei kaikki kehity samalla tahdilla ja ferrarilla lienee se suurin harppaus nyt turbojen uudella aikakaudella. Voitaisiin siis kysyä mikä kehitys on riittävä, tämä ei tietenkään heidän mielestä ole koska ferrari on ottanut isoimman harppauksen ja mersu kehittynyt vielä entisestään viime kaudesta mikä tekee heistä lyömättömän. Kenties RB jopa painostuksella on aiheuttanut Rellun ottamaan riskejä kehityskessä jossa on menty perseelleen versus maltillisempi kehitys. Rellu on paskin kone siitä ei epäilystäkään mutta itse näen tämän enemmän redbullin kärsimättömyytenä, ei hyväksytä sitä että kilpailijat koneineen kehittyi enemmän. Nyt haetaan vaihtoehtoja ja ei ole kuin huonoja, ihan oikein Ferrarilta ja Mersulta etteivät antaneet kultapossutallille koneitaan ja pisteet Sebille että tajusi lähteä.

_
 
Viimeksi muokattu:

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onhan ne kaikki kehittyneet, mutta kun pelin henki alusta asti oli se, että vastaus lukitaan pitkälti kauden 2014 alussa ja sitten uuden mahdollisuudeen saa 2014-2015 kausien välillä ja kauden aikainen kehitys on hidasta sääntöjen vuoksi. Ferrari älysi ja osasi hyödyntää viime talven oikein ja analysoivat mikä uusissa koneissa on tärkeää ja mikä ei. Jotenkin näin maallikkona tuntuu, että perinteisen turbomoottorin prinsiipit ei päde koska apuna on käytössä niin paljon lämpö- ja liike-energiaa sähkön muodossa. Tämä vain omana spekulaationa ja mielikuvana, että Rellulla oli filosofiana tehdä normaali turbokone, jota tehostetaan sähköllä tietyissä paikoissa rataa. Kuten KERS-vuosina oli, eli sähkö on vain lisäbuusti tiettyihin paikkoihin.

Sen sijaan Mersu hoksasi jo alusta asti, että F1:n turbotekniikan pitää olla sellainen, joka ei toimisi kunnolla ilman hybriditekniikkaa. Eli liian iso turboahdin (paljon tehoa, huono ajettavuus) ja moottorin huonoa ajettavuutta paikataan sähkömoottorilla. Näin saadaan sähkömoottorin tuoma "tyhjäkäynniltä maksimivääntö" efekti ja ison turbon huipputeho. Ferrari älysi tämän kauden 2014 aikana ja muutti radikaalisti 2015 pakettia ja alkoi pärjäämään. Rellu taas painiin samojen juttujen kanssa ja miettii että heidän palamisreaktio ei ole kunnossa (julkinen lause minkä aina kuulee). Varmasti heillä tiedetään ongelmat, mutta ei osata ratkaista sitä tehokkaasti sähkömoottorin avulla. Ja pelkästään liian isoa turboa he ei voi laittaa koska sitten ajettavuus kärsii, takarenkaat ei kestä äkillistä tehopiikkiä ja sutimista jne.

Ferrari myös ehkä valitsi tuollaisen rellumaisen linjan 2014-moottorissa eli pieni turboahdin, jonka luultiin olevan hyvä ajaa ja pitää kulutuksen aisoissa koska bensamäärä on rajattu. Ajettavuus oli ehkä siksi prioriteetti, että sutiminen ja äkilliset tehopiikit on tuhlausta ja bensaa oli muutenkin rajallisesti käytössä (minkä luulin olevan pahempi ongelma). Mutta Mercedeksen esimerkki pakotti miettimään miten isompi turboahdin saadaan toimimaan annetuissa rajoitteissa. Ja heti kun 2015 koneen kuvia oli netissä niin tekniset varikkotoimittajat tykitti twitterin täyteen kuinka paljon isompi Ferrarin turboahdin on verrattuna viime kauteen. Uskon, että Rellun ongelma on siis pienessä turboahtimessa, näkyy esim suoranopeuksissa vaikka usein auto kiihtyy ihan verrattavissa muihin mutta sitten viimeinen 10-20kmh uupuu, eli se joka tehdään huippukierroksilla ison ahtimen turvin. Toki suoranopeudetkin on vain osa yhtälöä koska siihen vaikuttaa välitykset ja etenkin aerodynamiikka.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pressissä myös Kimi oli kohtalisen puheliaalla päällä ja ai että mä sympatiseeraan tätä jätkää varsinkin tässä tilanteessa, näkee ilmeestä että ajattelee vain "älä kysy multa, älä kysy multa". Eikä nyt sitä pr-korttia tähän, olen vastaan kaikkea yliluonnollista pr-hymyä mikä ei todellakaan synny siellä kovan karting- harjoittelun keskellä. Se että olet luonnollinen palkitaan, olet suosituin, piste.

Itsehän en anna Räikkösen asenteelle oikein mitään arvoa. Jäbä tekee julkista duunia ja saa siitä kymmeniä miljoonia kaudessa. Se ratin vääntely on vaan yksi osa ammattia, eikä ole kovin ihme, että "jäämiehen" tähti on ollut pahassa laskussa jo pitkään.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itsehän en anna Räikkösen asenteelle oikein mitään arvoa.
Pointtihan pitkälti on ettei tarviikaan antaa. Itselle se sopii, sulle ei. Mutta asian ydin on mun mielestä että maailman parhaat ratakuskit on tuolla muista kuin pr-syistä loppupeleissä, kohtuutonta vaatia teko ilonpilkahduksia jos ei ole luonteelle ominaista. Ymmärrän hyvin syyt että on ollut jo pitkään gridin suosituin kuski fanien joukossa, on oma itsensä, eikä mene pr-ihanne muottiin.
Jos katsoit pressin niin kaikki kommentit oli Kimiltä asiallisia jopa yllättävänkin pitkiä, enempää en keneltäkään haluaisikaan kuulla tai samoja asioita ryyditettynä tekonauruilla ja tämä ei ole piikki Ricciardoa kohtaan, hän on mielestäni aidosti tuollainen, jos Kimi yrittääisi sitä niin hän ei olisi. Sun kommentissa annat ymmärtää että julkisessa duunissa kun kyse urheilusta johon on tultu urheilutalenteilla pitäisi käyttäytyä luonteensa vastaisesti, harvinaisen vastenmielinen pointti mun mielestä ja tekisi koko maailmasta/urheilumaailmasta/viihdemaailmasta yhtä suurta hubbabubbaa.

_
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Aika huima USA:n GP, näytti hetken jo siltä että turva-autot siirtävät Mestaruuden ratkeamisen tulevaisuuteen, mutta vika turva-auto ja Nison hermot ratkaisivat pelin.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Eihän tässä rehellisyyden nimissä ole enää hetkeen ollut epäselvyyttä etteikö Lewis tulisi mestaruutta viemään, joten kauden paras kilpailu oli ehdottomasti paras paikka tittelin ratkeamiselle. Hän ajoi mahtavan kauden, eikä kukaan uhannut häntä kunnolla oikein missään vaiheessa. Nicon kohdalla näytti vähän ettei toipunut viime kauden tappiosta ja nyt jopa Vettel on hänen edellään, vaikka Ferrarin auto on ihanneoloissa melko selvästi Mersua hitaampi.

Ei muuten kuulosta ne radan kastelujärjestelmät enää kovin tyhmältä idealta, jos niiden avulla saataisiin aina näin hyviä kisoja. Tänään en melkein uskaltanut tulla kirjoittamaan liveseurantaan, kun pelkäsin, että jotain jäisi heti näkemättä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Siinä missä edeltäneet kisat olivat todella tylsiä, Yhdysvallat ja Austin räjäytti pankin. Koko ajan oli jännittävää taistelua ympäri rataa, mihin toki oleellisesti vaikutti radan kosteus, mutta ei anneta sen häiritä.

Hamilton otti sen käytännössä varman mestaruutensa ja täysin ansaitusti. Ja mitä tulee Rosbergiin, niin hän on henkisesti todella pahassa motissa. Viime kaudella se MM-titteli olisi hänen pitänyt ottaa, seuraavat kaudet taitavat tulla liian myöhään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös