Mainos

Formula 1 – kausi 2015

  • 151 850
  • 880

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Marussialle ei valitettavasti annettu lupaa kilpailuun huomenna, koska aika-ajot jäivät väliin. Manor kuitenkin ilmoitti että pyrkivät saamaan autonsa radalle Malesiassa tai viimeistään Kiinassa.
Nyt olisi Bransonilla paikka kyykyttää Fernandezia ja ostaa talli takaisin?
 

Outsider

Jäsen
Selostuksesta pari kommenttia: Vilander näyttää edelleenkin jatkavan keskinkertaisen levysoittimen lailla sen asian toistamista, että Hamilton on aina joka paikassa Nico Rosbergia parempi kuski. Että se on vaan se lahjakkuusero, mikä näkyy kengännauhojen solmimisesta, kehonkielestä, aurinkolasien pitämisestä ja kävelytyylistä. Jos Hamilton vielä menestyy, niin tästä tulee aika pitkä kausi.

Tähän pitääkin keskittyä huomenna tarkemmin, koska päällimmäisenä jäi aika-ajojen jälkeen mieleen miten Vilander kommentoi Mersu-kuskien haastatteluiden jälkeen, että Lewis oli selkeästi huolestunut siitä, että Nico on tehnyt paljon duunia simulaattorin kanssa ja vastaavasti Nicosta näkyi se itseluottamus, että nyt on tehty paljon duunia niiden asioiden suhteen millä Lewis on voitettavissa tms.

Muutenhan se nyt tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus lajista riippumatta, että selostajien on pakko olla jatkuvasti pihalla selkeimmistäkin ruudussa moneen kertaan näytetyistä tilanteista.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei oikein ekaan kilpailuun tunnu olevan älyttömästi jännitettävää näin ennakkoon, toki avauskilpailussa voi tapahtua mitä tahansa. Tuntuu vain etti isoin jännitys on että kestääkö Mclarenin autot monta kierosta ennen keskeytystä.

EDIT: Vähän huonolta näyttää tuo Bottaksen tilanne , ilmeisesti yön ollut sairaalassa. Kyllä se nyt F1 kärkikuskeilla huonosti näyttää menevän.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Bottas ei sitten osallistu avauskisaan. Tuntuu kyllä että tulossa kaikkien aikojen tylsin kisa näin suomalaisittain ennakkoon, mutta katsotaan. Kimi voi olla ainakin palkintopallitaistelussa mukana... Jotenkin vain tuo mersujen ylivoima ja muu niin ei tunnu oikein mitenkään jännittävältä eka kisa.

EDIT: Bottas tosiaan pois joten tuossa avautuu muille kuskeille hyvä sauma kun yksi kärkikuski jo heti pois. Vähän tekniikkamurheita, turva-autoa ja muuta niin tänään voidaan nähdä hyvinkin eriskummallinen tulosluettelo ja ehkä joku talli ottaa kauden ainoat pisteensä.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Oli kyllä järkyttävän turhauttava kisa Räikkösen kannalta.

Hyvin irti viivalta, sitten Vettel semihärskisti työnsi ulos radalta, kaikenmaailman tulokkaat tuossa sitten ohi. Tuon jälkeen maltilla parempaan vauhtiin ja varikolle, maailman väsynein stoppi ja se 6 sekkaa pataan onnistuneisiin stoppeihin verrattuna. No, siitä taas hyviä kierroksia toisensa perään ja nousu jo viidenneksi. Kisassa nelospaikasta (joka oli kyllä ihan maksimi kaiken pelleilyn jälkeen) hyvin mukana. Toinen stoppi ja yksi rengas jäi kiinnittämättä, tuosta sitten keskeytys. Mikä olisi vielä voinut mennä pieleen? Niin joo, eiköhän tuosta tule penaltia jatkoon tuosta varikkoperseilystä.

Vituttaa, kun kaiken ton sotkun keskellä Kimi näytti hyvää vauhtia ja Bottaskin istui pleksit naamalla varikkopilttuussa.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Kimin varikkostopit kyllä turhautti ja molemmilla kerroilla samalla tyypillä ongelmia vasemman takarenkaan kanssa. Ferrarin vauhti oli muuten kyllä hyvää ja Vettel aika ansaitusti "best of the rest" mersujen jälkeen. Kyllä se ruotsinpoikakin näytti osaavan ajaa, kun sai hieman paremman auton alle.

Pitkästä aikaa Saarta kuunnellessa ei voi kuin ihmetellä kuinka pihalla kaveri välillä on. Ei erota Sauberia Toro Rossosta ja Räikkösen yrittäessä Sainzista ohi totesi Räikkösen olevan ongelmissa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika härskisti Vettel kyllä painoi Kimin radan reunaan siinä startissa. Samalla käytännössä pilasi Kimin kisan, koska nuo varikkokäyntien rengasongelmat ovat ilmeisesti nyt johtuneet niistä startin osumista.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Oli kyllä melkoinen antikliimaksi koko kisa, jonka kruununa oli Kimin käsittämättömät ongelmat varikolla ja vielä kahteen kertaan... Huonoin juttuhan tuossa on se, että noista irrallisista renkaista on jaeltu yleensä kuskille vielä jotain lähtösijarangaistuksia kisan jälkeen, joten Kimillä saattaa olla jo Malesian kisakin pilalla tuon takia. Posia oli kuitenkin se, että Ferrarissa tuntui vauhtia olevan siihen Mersun taakse ihan hyvin. Toivottavasti Bottas saa ensi kisaan välilevynsä järjestykseen ja Williamsin penkki pysyisi kiinni...
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei onneksi tullut Kimille penaltia. Kimi voisi, ja varmaan käykin, kysymässä ystävältään Vetelältä, että miksi et jättänyt tilaa avausmutkaan? Jossain kohtaa tulee takaisinmaksun aika, tai muuten vastaavassa tilanteessa Räikkönenkin ajaa kuin miehet. Sitten saattaa olla kaksi Maranellon oria hietikolla. Joku toinen kuljettaja olisi tuossa kohtaa koittanut tulos tai ulos ja tullut avausmutkasta kolmantena tai keskeyttäneenä. Kimin tuntien tuo vitostila tuskin olisi lämmittänyt, joten hieman harmittaa tämä nössöily. Lopun kruunasi Ferrarin varikkopelleily, josta ei varmasti tarvitse enempää avautua.

Muusta osasta kilpailua voi sitten todeta, että kannatti nousta. Ainoa kameroihin osunut vääntö taisi olla Buttonin ja Perezin välienselvittely, muuten erittäin tylsää ajelua joko jonossa tai hyvin pitkin välein. Rookiet sähläili startissa kunnolla, Sainz osui Kimiin ja Nasr taisi saada tuplaosuman, ensin Ferrariin ja sitten tönäisi Maldonadon ulos. Kävikö Grosjeanille jotain samassa rytäkässä, itselle ei käynyt keskeytyksen syy selväksi?

Saari oli kyllä koko ajan aivan totaalisen pihalla tapahtumista radalla ja nyt oli saanut mukaansa koko tiimin. Vilander oli unessa viereisellä penkillä ja jopa Oikarinen haparoi studiossa. Malesiaan on pakko skarpata.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Ei onneksi tullut Kimille penaltia. Kimi voisi, ja varmaan käykin, kysymässä ystävältään Vetelältä, että miksi et jättänyt tilaa avausmutkaan? Jossain kohtaa tulee takaisinmaksun aika, tai muuten vastaavassa tilanteessa Räikkönenkin ajaa kuin miehet. Sitten saattaa olla kaksi Maranellon oria hietikolla. Joku toinen kuljettaja olisi tuossa kohtaa koittanut tulos tai ulos ja tullut avausmutkasta kolmantena tai keskeyttäneenä. Kimin tuntien tuo vitostila tuskin olisi lämmittänyt, joten hieman harmittaa tämä nössöily. Lopun kruunasi Ferrarin varikkopelleily, josta ei varmasti tarvitse enempää avautua.

Muusta osasta kilpailua voi sitten todeta, että kannatti nousta. Ainoa kameroihin osunut vääntö taisi olla Buttonin ja Perezin välienselvittely, muuten erittäin tylsää ajelua joko jonossa tai hyvin pitkin välein. Rookiet sähläili startissa kunnolla, Sainz osui Kimiin ja Nasr taisi saada tuplaosuman, ensin Ferrariin ja sitten tönäisi Maldonadon ulos. Kävikö Grosjeanille jotain samassa rytäkässä, itselle ei käynyt keskeytyksen syy selväksi?

Saari oli kyllä koko ajan aivan totaalisen pihalla tapahtumista radalla ja nyt oli saanut mukaansa koko tiimin. Vilander oli unessa viereisellä penkillä ja jopa Oikarinen haparoi studiossa. Malesiaan on pakko skarpata.

Tuon tekstin perusteella voi sanoa että ei ole Saari ainoa joka oli pihalla kisan tapahtumista.

Vettel ajoi aivan oikein avausmutkassa eikä tehnyt mitään mikä olisi Kimiä haitannut, Räikkösellä meni antistoll päälle autossa eli joutui manuaalisesti resetoimaan kytkimen tai jotain vastaavaa. Eli Kimillä oli jo ennen mutkaa vaihde pois päältä ja sai vedon takaisin vasta kun Vettel oli jo kaukana. Kimihän oli toki edellä mutta eipä se paljon lämmitä jos ei ole vaihde päällä. Tämän Räikkönen kertoi haastattelussa.

Maldonado puolestaan käänsi oman autonsa Nasrin kylkeen, tarkalleen ottaen oman takarenkaansa Nasrin eturenkaaseen. Itse nostan kyllä kovasti hattua kokemattoman brasilialaiselle joka hoiti tilanteen hienosti, ainekset oli paljon pahempaan kun kaveri oli Räikkösen kanssa vanteet vastakkain ja seinähullu kolumbialainen ajaa päälle. Nasr ajoi muutenkin erittäin hienon kilpailun ja eiköhän hän ole varmistanut ajopaikkansa Malesiaan mikäli edes hieman ajatellaan ajotaitoja Sauberin tilanteessa.

Mtv-tiimistä en itse antaisi noin kriittistä arvosanaa kun muut kirjoittajat näkyvät, selostamossa täytyy kuitenkin olla edes yksi joka pystyy reaaliajassa selostamaan, sen Saari osaa, mutta tietysti siinä tulee välillä virheitä kun formuloissa asiat tapahtuu varsin nopeasti. Saari on myös varsin hyvin perillä erilaisista taktisista variaatioista. Kyllä tämä porukka hakkaa Kyllönen-Mustakari-Pulkkinen-trion.

Vilanderin anti on mielestäni ainoastaan se että osaa puhua italiaa ja voi suomentaa Ferrarin henkilökunnan puhetta. Vaikka kilpa-ajaja onkin niin ei mielestäni osaa tuoda oikein minkäänlaista kuljettajan näkökulmaa esiin. Salo puolestaan on siinä hyvä vaikka ei missään nimessä voi hyvästä toimittajasta puhelahjojen perusteella puhua. Oikarinenkin on todellinen lahja suomalaiselle formulaseuraajalle kun osaa selittää nämä antistollit ja vastaavat. Studioisäntä oli aika ärsyttävä, pakkohan siellä tietysti joku toimittajakin on olla, mutta jos ei hyvää löydy niin eikö sen tontin voisi hoitaa joku seksikäs nainen.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Saari on Saari. Jos hän olisi maalivahti, niin sellainen 2-3 helppoa maalia joka pelissä ja torjuntaprosentti 88. Kymmenen vuoden yrittämisenkään jälkeen perusvalmius nopeissa tilanteissa ei ole parantunut. Sitten jos on kaksi vuotta sitten arvannut jonkun Räikkösen voiton ainoana, niin siitä ollaan sitten takki auki niin kauan kuin joku jaksaa kuunnella.

Mielestäni Mika Salo ja Keke Rosberg ovat vakituisista formulaselostajista ja kommentaattoreista olleet merkittävästi edellä muita, mutta ovat sitten turhautuneet tuossa keskinkertaisuuksien porukassa. Salohan on joskus sanonut lähetyksessäkin, ettei jaksa Saarta kuunnella pitkillä automatkoilla.

--

Tästä kaudesta on tulossa ihan lupaava supertriplan kannalta. Sain jo ekassa kisassa osuman, kun kaksi ensimmäistä oli järjestyksen puolesta aika varmat ja kolmoseksikaan en haarukoinut kuin Massan, Vettelin ja Räikkösen. Vahinko vain, että huomattavan moni muukin oli arvannut tämän ja jäin voitolle jopa 50 senttiä, kun pelasin huimilla panoksilla 0,40 x 3. Mutta se oikeassaolemisen huumaava tunne!

Voisi sanoa jo tässä vaiheessa, että jotain merkillistä pitää tapahtua, jos mestari ei ole Hamilton tai Rosberg.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kovasti suomalaisessa mediassa syytellään Ferraria, vaikka Kimi itse mokasi liikauttamalla autoa ensimmäisessä pysähdyksessä. Toisella stopilla kiristys meni sitten väärälle jengalle ensiimmäisen stopin vaurioiden takia. Mersun ylivoima vie kyllä mielenkiinnon koko sarjalta.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika härskisti Vettel kyllä painoi Kimin radan reunaan siinä startissa. Samalla käytännössä pilasi Kimin kisan, koska nuo varikkokäyntien rengasongelmat ovat ilmeisesti nyt johtuneet niistä startin osumista.

Mä en oikein ymmärrä, millä perusteella nuo osumat olisivat vaikuttaneet. Kimiin osui Sainz takaa ja Nasr oikeaan kylkeen ja vika oli vasemmassa takarenkaassa. Tuo Sainz-kolari nyt olisi jollain mahdollisuudella voinut vioittaa, mutta kun Kimi taikka Ferrari ei sitä kertonut syyksi, niin tuskin se silloin se on.

Tästä kaudesta on tulossa ihan lupaava supertriplan kannalta. Sain jo ekassa kisassa osuman, kun kaksi ensimmäistä oli järjestyksen puolesta aika varmat ja kolmoseksikaan en haarukoinut kuin Massan, Vettelin ja Räikkösen. Vahinko vain, että huomattavan moni muukin oli arvannut tämän ja jäin voitolle jopa 50 senttiä, kun pelasin huimilla panoksilla 0,40 x 3. Mutta se oikeassaolemisen huumaava tunne!

Voisi sanoa jo tässä vaiheessa, että jotain merkillistä pitää tapahtua, jos mestari ei ole Hamilton tai Rosberg.

Joo, miljonääriksi tultiin täälläkin. Itse jätin Massan vielä pois, koska aavistelin Ferrarin kisavauhdin olevan Williamsia parempaa. Panostakin oli kolme euroa, joten nyt voi sitten viskoa seteleitä ympäriinsä!

Tuosta mestaruus-jutusta taas sen verran, että melkeimpä hylkäys saa tulla, ettei mestari tule Mercedekseltä. Aika-ajovauhti on ihan käsittämätön ja kisavauhtikin huomattavasti kilpailijoitaan parempaa.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kimi otti tuon ensimmäisen mutkan vähän liian nössösti. Kyllä Vettel olisi tilaa antanut, jos olisi vain pitänyt autonsa edellä.

Mitä tulee selostajiin, niin pidän kyllä JJ:tä edelleen parhaana kommentaattorina mitä näissä maikkarin lähetyksissä on ollut. Oliko Oikarinen vai kuka totesi Kimin keskeyttämisen jälkeen, että Kimiä varmaan harmittaa, kun Perez nousi 10. sijalle. Jep, eiköhän se menetä vähintään yöunensa tuon takia.

Voimasuhteista se verran, että saa nähdä tuleeko McLaren nousemaan hänniltä koko kautena. Aika järkyttävä on tasoero tällä hetkellä seuraavaan talliin. Manorilla vaikeuksia saada autoja radalle ja eiköhän nuo tule sen min. 5 sekuntia jäämään kierroksella, jos joskus pääsevät kisaamaan. Toivottavasti tuomareilla on munaa jättää pois kisasta, jos jäävät 107% ulkopuolelle. Tähän mennessähän tuo sääntö on ollut iso vitsi, kun kaikki ovat päässeet kisaan, vaikka eivät olisi alittaneet 107%:n aikaa koko viikonloppuna.

Suomalaisittain hienoa, että Williams ja Ferrari ovat aika selvästi ne 2-3 tallit ja voi odottaa useampiakin podium sijoituksia tällä kaudella. Mersut tulevat viemään tämän kauden jälleen selvästi ja toivottavasti Lewis pääsee mestaruusputkeen.
 

Selostaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kovasti suomalaisessa mediassa syytellään Ferraria, vaikka Kimi itse mokasi liikauttamalla autoa ensimmäisessä pysähdyksessä. Toisella stopilla kiristys meni sitten väärälle jengalle ensiimmäisen stopin vaurioiden takia. Mersun ylivoima vie kyllä mielenkiinnon koko sarjalta.

Ihme, ettei kukaan muu ole tätä huomannut. Vai onko jossain mediassa tällaista teoriaa esitetty?

Mun silmään näytti, että Vettel leikkasi voimakkaasti kanttikiven päältä ekassa mutkassa ja sen takia meni hieman Kimiä päin.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuon tekstin perusteella voi sanoa että ei ole Saari ainoa joka oli pihalla kisan tapahtumista.

Vettel ajoi aivan oikein avausmutkassa eikä tehnyt mitään mikä olisi Kimiä haitannut, Räikkösellä meni antistoll päälle autossa eli joutui manuaalisesti resetoimaan kytkimen tai jotain vastaavaa. Eli Kimillä oli jo ennen mutkaa vaihde pois päältä ja sai vedon takaisin vasta kun Vettel oli jo kaukana. Kimihän oli toki edellä mutta eipä se paljon lämmitä jos ei ole vaihde päällä. Tämän Räikkönen kertoi haastattelussa.

Maldonado puolestaan käänsi oman autonsa Nasrin kylkeen, tarkalleen ottaen oman takarenkaansa Nasrin eturenkaaseen. Itse nostan kyllä kovasti hattua kokemattoman brasilialaiselle joka hoiti tilanteen hienosti, ainekset oli paljon pahempaan kun kaveri oli Räikkösen kanssa vanteet vastakkain ja seinähullu kolumbialainen ajaa päälle. Nasr ajoi muutenkin erittäin hienon kilpailun ja eiköhän hän ole varmistanut ajopaikkansa Malesiaan mikäli edes hieman ajatellaan ajotaitoja Sauberin tilanteessa.

Joudun lainaamaan ensimmäistä virkettäsi. Räikkösen antistoll meni päälle vasta sen jälkeen, kun Vettel oli jo sulkenut radan Kimin edeltä (Saintzin törmäyksen yhteydessä). Nasr ajoi Maldonadon auton takaosaan, yleensä kolari on peräänajavan virhe. Toki Nasr oli ahtaassa paikassa, mutta siinä olisi pitänyt nostaa, eikä ajaa rakoon, johon ei mahdu. Nyt osui vain kahteen autoon kerrasta.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kimi jarrutti vähän aikaisemmin ja siksi Vettel pääsi sisäpuolelle ja siten parempaan asemaan. Ei iso virhe mutta riittävä ja jos tuollaisen paikan jätät maailman parhaille, he sen kyllä käyttävät. Ihan samoin Kimi olisi ajanut samassa tilanteessa. Sitten Sainz teki myös pienen virheen ja se sitten maksoikin enemmän...

MTV:n selostamo on kyllä aika hyvä. Varmaan paras kokonaisuus mitä tällä hetkellä on realistisesti Suomesta saatavissa. Saari on selostajana ihan riittävän hyvä luomaan fiilistä ja taktisestikin yleensä kohtuullisesti kartalla. Vilanderista itse pidän koska pystyy analysoimaan kilpailua kuskin näkökulmasta eikä tuo mikään turhake ole haastattelijanakaan. Studiossa Salo on sopivan kriittinen ja sanoo mitä ajattelee. Oikarinen taas tuo hirveästi teknisen ja taktiikoiden tuntemuksen avulla. En osaa sanoa kenen tuolla vaihtaisin jos valta olisi. Koska tuntuu kavereiden kemiatkin osuvan tällä hetkellä yhteen aika sopivasti...
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Joudun lainaamaan ensimmäistä virkettäsi. Räikkösen antistoll meni päälle vasta sen jälkeen, kun Vettel oli jo sulkenut radan Kimin edeltä (Saintzin törmäyksen yhteydessä). Nasr ajoi Maldonadon auton takaosaan, yleensä kolari on peräänajavan virhe. Toki Nasr oli ahtaassa paikassa, mutta siinä olisi pitänyt nostaa, eikä ajaa rakoon, johon ei mahdu. Nyt osui vain kahteen autoon kerrasta.

Nasr piti kokoajan saman linjan ja Maldonado käänsi suoraan päin Nasria. Felipe Nasr ei saanut rangaistusta mikä tarkoittaa sitä että tuomariston mielestä Maldonado oli syyllinen.

Tulee varmaan tapahtumarikas kausi kun Maldonado istuu autossa jolla yltää kympin sakkiin aika-ajoissa ja pääsee näin ollen aiheuttamaan kaaosta kärkikuskeille ensimmäisiin mutkiin. Seko Perezkään ei pettänyt vaan suoritti todellisen itsemurhaliikkeen ajamalla Buttonin kylkeen mutkassa. Ei voi käsittää mitä mexikaanilla liikkuu päässä, edessä McLaren joka ajaa monta sekuntia hitaampia kierroksia ja on helppo ohittaa niin Perez päättää yrittää kamikazesukellusta. Onko Perez muuten koskaan ohittanut toista autoa muulla tyylillä kuin jarruttamalla myöhemmin ja ajamalla mutkaa pitkäksi?
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuulinko oikein kun muistelen että Oikarinen olisi sanonut kisan aikana että +20kg tarkoittaa 0,6s kierrosajoissa. Aika kovalta luvulta kuullostaa. Siinä Webber antoi aika paljon aikoinaan tasoitusta jos näin asiat ovat.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kimi jarrutti vähän aikaisemmin ja siksi Vettel pääsi sisäpuolelle ja siten parempaan asemaan. Ei iso virhe mutta riittävä ja jos tuollaisen paikan jätät maailman parhaille, he sen kyllä käyttävät. Ihan samoin Kimi olisi ajanut samassa tilanteessa. Sitten Sainz teki myös pienen virheen ja se sitten maksoikin enemmän...
Spekulointi on jännää, eikös Kimi kuitenkin jarruttanut syystä että Massa jarrutti joka oli Kimin valitsemalla ajolinjalla, toki voidaan sitten spekuloida toisella kuviolla että heti lähdöstä jos Kimi olisi ottanut enemmän Vettelin ajolinjan koska oli selvästi edellä, se olisi ollut likaisempi ja silloin olisi tullut Kimillä ja Massalla vastaava tilanne mikä tuli nyt Kimillä ja Vettelillä koska siitä kohdasta ei voi tulla mutkaan yhtä lujaa kuin ajolinjalta sieltä lähtösuoran ulkolaidalta.

Sainz pyysi Räikköseen törmäämistä anteeksi - Uutiset - F1 - Sport - MTV.fi

Tuossa uutisessa olevassa videossa voi tihruta näitä vaihtoehtoja heti kellon ajassa 6s - 11s. Ehkä se rohkeampi pelimiehen muuvi olisi ollut se että tuossa 7s kohdalla olisi ajanut nicon perässä ja ahdistanut massaa ulos. Sekunti eteenpäin 8-9s kohdalla massa ja nico on niin lähekkäin että siitä on vaikea löytää rakoa, jolloin päätös konservatiivisemmasta liikkeestä tehdään eli auto viedään ajolinjalle massan perään.
Aistin tässä kuitenkin sitä että Kimi valitsee sekunnin murto-osissa riskittömimmän vaihtoehdon koska ferrarilla on kisanopeutta massaa kohden ja ihan kokemuksestakin, ei kuulu kuskeihin jotka ajaa herkästi eturenkaansa sinne edellämenevän renkaiden väliin mutkassa.

Ja nämä kaikki spekulaatiot ja vähän muutakin kuski tekee siellä ohjaamossa sekunnin murto-osissa,heh.

_
 
Viimeksi muokattu:

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kimi on kyllä sellaisessa maineessa ettei tee mitään idioottimaisuuksia lähdöissä. Toki olisi voinut kääntää jo suoralla sisemmälle mutta kun ei ollut ihan niin selväsi edellä joten olisi ottanut siinäkin riskin omasta takarenkaasta ja Vettelin etusiivestä. Ja siksi varmaan jarruttikin vähän etupeltoon että välttää liian ahtaat raot... Se melkein toimikin mutta Sainz pilasi hienon suunnitelman... Mutta joo, pekulointi on kivaa... Vähän toista kun on monta autoa menossa rinnakkain sellaiseen reikään mihin sopii vain kaksi...
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kertoo aika paljon Williamsikin tilanteesta että eivät tiedä mitä tehdä jos Bottas on myös Malesiasta poissa. Suzie Wolffhan on ollut tallin testikuski jo hetken, mutta ei kelpaa tallipäällikön mukaan kisakuskiksi.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kertoo aika paljon Williamsikin tilanteesta että eivät tiedä mitä tehdä jos Bottas on myös Malesiasta poissa. Suzie Wolffhan on ollut tallin testikuski jo hetken, mutta ei kelpaa tallipäällikön mukaan kisakuskiksi.
Ei Williams voi ajattaa kisassa kuljettajaa, joka makaa kilpailevan tallin tallipäällikön kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Kuulinko oikein kun muistelen että Oikarinen olisi sanonut kisan aikana että +20kg tarkoittaa 0,6s kierrosajoissa. Aika kovalta luvulta kuullostaa. Siinä Webber antoi aika paljon aikoinaan tasoitusta jos näin asiat ovat.
Ennen nykyistä turbokautta autot eivät olleet niin lähellä painorajaa, että painavammankaan kuskin kohdalla oltaisiin yli minimin. Toki painonjakauma on kevyemmillä kuskeilla parempi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös