Formula 1 – kausi 2014

  • 330 192
  • 1 769

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Hamilton on kieltämättä ollut monta kisaa niskan päällä ja asema sen kuin vahvistui Suzukan myötä. Ajamalla tuskin enää tulee montaa muuta voittajaa tähän kauteen kuin Hamilton.
Hamilton on parempi, mutta kun tuo Mersu ei ole ollut mikään luotettavin auto, niin vielä saa jännittää. Ja tietenkin ne helvetin tuplapisteet, joita tulee mietittyä kokoajan enemmän.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Tässä vähän heikkolaatuista onboard-kuvaa tämän viikonlopun uudesta kisaradasta eli Sotsista.
Linkki vie YouTubeen.

Kuten arvata saattaa, on taas niin tyypillinen Tilkering, että ihan pahaa tekee. Varmasti Sotsin olympiakylän rakennuksillakin on ollut jonkinlainen vaikutus radan profiiliin, mutta eikö tuo rata voisi muistuttaa jotain muuta kuin Valenciaa/Singaporea/Abu Dhabia? Ja viime vuosina näillä Tilke-radoilla on ollut vielä joidenkin suorien päässä levennetty asfaltti, jotta ohittaminen olisi helpompaa. Ihan naurettavaa. Koskahan saadaan kalenteriin uusi rata, joka EI ole Tilke Engineeringin suunnittelema?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Olipa saakelin tylsä rata, ei pääse vauhti paljon kiihtymään kun jo tullaan seuraavaan 90 asteen mutkaan.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Marussia ajaa Sotshissa yhdellä autolla. Tulokaskuljettaja Alexander Rossi ei siis ainakaan seuraavassa kisassa vielä tuuraa Bianchia.

Urheilusanomat listasi kymmenen uusinta F1-rataa ja niistä peräti neljä rataa on jo pudonnut pois kalenterista (Valencia, Istanbul, E-Korea ja Intia). Kyllähän kehitys on ollut sellaista, että noita Tilke-ratoja tulee ja menee.

Kaikkiaan kisa ajetaan kyllä vahvasti Bianchin onnettomuuden varjossa ja varmasti ylimääräistä varovaisuutta on ainakin järjestäjillä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Urheilusanomat listasi kymmenen uusinta F1-rataa ja niistä peräti neljä rataa on jo pudonnut pois kalenterista (Valencia, Istanbul, E-Korea ja Intia). Kyllähän kehitys on ollut sellaista, että noita Tilke-ratoja tulee ja menee.

Istanbul oli näistä edellämainituista kyllä ihan hyvä rata, varsinkin tuo loppuosuus jossa Vettel ja Webber kuuluisalla tavalla munivat kaksoisvoittonsa Hamiltonille aikanaan.

T Ihan naurettavaa. Koskahan saadaan kalenteriin uusi rata, joka EI ole Tilke Engineeringin suunnittelema?

Täytyy vähän puolustaa Tilkeä sillä FIA:lta ja Bernieltähän mies saa ohjeet millaisia ratoja tekee ja ennenkaikkea minne. Melbournea ja Montrealia(sekä mennyttä Long Beachia) lukuunottamattahan kaikki katuradat ovat aika yksitoikkoista paskaa, mutta rahan vuoksi edellämainitut tahot haluavat tunkea niitä näihin paikkoihin mihin kunnon kilparataa on mahdotonta tehdä.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Täytyy vähän puolustaa Tilkeä sillä FIA:lta ja Bernieltähän mies saa ohjeet millaisia ratoja tekee ja ennenkaikkea minne. Melbournea ja Montrealia(sekä mennyttä Long Beachia) lukuunottamattahan kaikki katuradat ovat aika yksitoikkoista paskaa, mutta rahan vuoksi edellämainitut tahot haluavat tunkea niitä näihin paikkoihin mihin kunnon kilparataa on mahdotonta tehdä.
Tietysti. Tuskin tuonne Sotsiinkaan olisi kovin järkevää rataa saanut värkättyä. Nythän on tulossa vielä 2016 kaudelle Azerbaidzanin pääkaupunkiin Bakuun katurata, joka kulkee Euroopan GP:n nimellä. Ihan innolla odotan tätäkin jo.

Se tosin ihmetyttää, että jos Austiniin, Intiaan ja vaikkapa Koreaan oli suht vapaat kädet tehdä rata, niin muistuttaa noistakin jokainen aika lailla toisiaan. Kyllä noissa radoissa joku yhteinen linjaus haiskahtaa tänne asti. Istanbulin rata oli tosin miellyttävä poikkeus ja siellä nähtiinkin ihan hyviä kisoja. Kauan sitäkään iloa ei sitten kestänyt.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tässä vähän heikkolaatuista onboard-kuvaa tämän viikonlopun uudesta kisaradasta eli Sotsista.
Linkki vie YouTubeen.

Kuten arvata saattaa, on taas niin tyypillinen Tilkering, että ihan pahaa tekee. Varmasti Sotsin olympiakylän rakennuksillakin on ollut jonkinlainen vaikutus radan profiiliin, mutta eikö tuo rata voisi muistuttaa jotain muuta kuin Valenciaa/Singaporea/Abu Dhabia? Ja viime vuosina näillä Tilke-radoilla on ollut vielä joidenkin suorien päässä levennetty asfaltti, jotta ohittaminen olisi helpompaa. Ihan naurettavaa. Koskahan saadaan kalenteriin uusi rata, joka EI ole Tilke Engineeringin suunnittelema?

Aivan järkyttävä rata,joka tuo mieleen surullisen Valencian niin kuin tällä on todettukin. Eikö Bernien norsuluutornissa muisteta, millainen Valencian kohtalo oli. Sehän näet loppui muistaakseni viiden kilpailun jälkeen,eikä tuskin kukaan Espanjan ulkopuolella jäänyt kaipaamaan ehkä tylsintä rataa heti Monacon jälkeen,minkä ainoa hyvä kilpailu johtui lukuisista teknisten vikojen aiheuttamista keskeyttämisistä.

Tilke osaa tehdä hyviäkin ratoja,joista hyvinä esimerkkeinä Malesian Sepang sekä Bahrain. Eikä tänä vuonna nähty Itävallan Red Bull-ring(A1-ring) huono ollut. Kuitenkin vastapainoksi tulee näitä teennäisiä katuratoja höystettynä klassikkoratojen reinkarnaatioilla,joilla ohittaminen on paljon vaikeampaa kuin aikaisemmilla versioilla johtuen niiden monimuotoisuudesta,joka aiheuttaa tilanteen,jossa kuski voi päästä aivan takasiipeen kiinni esim.ykkössektorilla,mutta jää liikaa seuraavalla, mihin edes DRS,KERS sekä ERS eivät auta.

Eniten minua pännii valtaisat asfalttiturva-alueet,vaikka se näin Bianchin traagisen rysäyksen jälkeen ikävältä tuntuu sanoa. Joka kisassa joudutaan arpomaan radan reunojen ylittämisiä, johon tuomarilinja on häilyvämpi kuin SM-liigassa. Välillä voi riittää pienikin lipeäminen vahingossa kierroksen hylkyyn, mutta ylikovaa ja selvästi tahallaan tultaessa ei välttämättä kuski saa mitään rangaistusta. Joko oikominen tietyissä paikoissa sallituksi tai kokonaan kiellettäväksi.
 
Viimeksi muokattu:

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tietysti. Tuskin tuonne Sotsiinkaan olisi kovin järkevää rataa saanut värkättyä. Nythän on tulossa vielä 2016 kaudelle Azerbaidzanin pääkaupunkiin Bakuun katurata, joka kulkee Euroopan GP:n nimellä. Ihan innolla odotan tätäkin jo.

Se tosin ihmetyttää, että jos Austiniin, Intiaan ja vaikkapa Koreaan oli suht vapaat kädet tehdä rata, niin muistuttaa noistakin jokainen aika lailla toisiaan. Kyllä noissa radoissa joku yhteinen linjaus haiskahtaa tänne asti. Istanbulin rata oli tosin miellyttävä poikkeus ja siellä nähtiinkin ihan hyviä kisoja. Kauan sitäkään iloa ei sitten kestänyt.


Kyllä jotkut Tilken radoista ovat olleet mielenkiintoisia ja myös kuskien suosiossa. Esimerkiksi Istanbulista pitivät käsittääkseni kuljettajat, mutta kun organisaatiolla ei ollut rahaa niin eipä ole formuloita Turkissa näkynyt... Malesia on jees-rata (jos kisa ajetaan järkevään aikaan eikä silloin kun vettä tulee kuin aisaa). Samoin Austin on vaikuttanut ihan ok-radalta, vaikka onkin TIlken suunnittelema. Singapore ei taitaisi olla mitään ilman iltakisaa, Abu Dhabi on taas muuten niin isolla rahalla rakennettu että kiinnostaa sen vuoksi. Lisäksi siellä on edes jotain mahdollisuuksia ohituksiin.

Intia, Korea ja Bahrain on käsittämättömiä kisoja ja surkeita ratoja. Radat keskellä ei mitään ja/tai paikassa, jonne on hankala saada yleisöä. Shanghain rata on myös vähän erikoinen, mutta siellä sentään käy jonkin verran yleisöä ja muutenkin paikka on kohtuudella saavutettavissa. Valencian rata taas oli alkuvuosina karmea, mutta jostain syystä pari viimeistä kisaa oli yllättävän mielenkiintoisia ohituksineen ja muine tapahtumineen. Kyllä silti täytyy sanoa, että jos F1-sarjaa ajettaisiin edes puoliksi fanien ehdoilla, olisi kisoista 75-80% Euroopassa "oikeilla" moottoriradoilla ja loput 4-5 kisaa sitten näitä perinteisiä kaukokisoja, kuten Australia ja Sao Paulo. On todella sääli, että ratojen osallistumismaksut ovat niin huimia nykyisin että suurin osa Euroopan kisoista sinnittelee juuri ja juuri rajalla, jossa kisasta ei tule karmeasti persnettoa. Olihan Nurburgingin kisa peruuntua kokonaan pari vuotta sitten rahavaikeuksien vuoksi ja myös Hockenheim on ollut osin katkolla liian kalliiden osallistumismaksujen vuoksi. Nykyinen Hockenheim ei ole enää mitään verrattuna vanhaan metsärataan, mutta stadionmainen pääsuora on mahtava paikka seurata kisaa etenkin jos yleisöä riittää.

Itse kaipaan takaisin etenkin Imolaa ja Meksikoa, näistä jälkimmäinen onkin tulossa takaisin kisakalenteriin. Suuri syy juuri näiden ratojen kiinnostukseen löytyy kyllä legendaarisesta Formula One Grand Prix -pelistä... :)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen hetken mitä vapaita harjoituksia katselin, niin on kyllä tylsän oloinen rata. Jää sellainen hengetön vaikutelma muutenkin tuosta yleisilmeestä eivätkä nuo olympialaisten rakennukset luo mitään erikoisia fiiliksiä. Paska rata keskellä "ei mitään".
Turva-alueet on tottakai isot, mutta tuo asfaltin määrä on naurettava. Aivan kuin ajettaisiin lentokentällä, jossa on piirretty vain valkoiset viivat joiden sisällä pitäisi ajaa. Ohittamisen kannalta ei näytä kovin lupaavalta myöskään. Suora Valencian kopio tämä rata ja jo nyt voisi melkein sanoa, ettei tätä kisaa ajeta enää viiden vuoden päästä, mutta kun kyseessä on Venäjän GP, niin asia voikin olla eri.

Kaipaan Istanbulin GP:tä. Rata oli erittäin hyvä, mutta ilmeisesti huonojen yleisömäärien johdosta kilpailua ei enää siellä ajeta. Taisi jossakin kilpailussa olla vain parikymmentä tuhatta katsojaa. Toki Bahrainin GP:ssäkin on todella pienet yleisömäärät, mutta siellähän onkin sitä öljyrahaa millä mällätä.
 

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kaipaan Istanbulin GP:tä. Rata oli erittäin hyvä, mutta ilmeisesti huonojen yleisömäärien johdosta kilpailua ei enää siellä ajeta. Taisi jossakin kilpailussa olla vain parikymmentä tuhatta katsojaa. Toki Bahrainin GP:ssäkin on todella pienet yleisömäärät, mutta siellähän onkin sitä öljyrahaa millä mällätä.

Niin, taisi Istanbulissa olla myös yleisömäärän kanssa ongelmia, mitä hieman ihmettelen. Istanbuliin on kuitenkin kohtuuhelppoa matkustaa Euroopasta, josta suurin osa formulafaneista taitaa kisoihin tulla. Etenkin jos Istanbulia verrataan Bahrainiin tai Korean rataan joka sijaitsee todella syrjäseudulla Etelä-Koreaa (ainakin eurooppalaisesta näkökulmasta), on Istanbul vielä lähellä. Toki rata on Aasian puolella, mutta Turkissa takseja riittää... Bahrainin kisalle taitaa olla sama vaikkei paikalla olisi lainkaan yleisöä. Pääasia että paikallinen päämies saa omat sirkushuvinsa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaipaan Istanbulin GP:tä. Rata oli erittäin hyvä, mutta ilmeisesti huonojen yleisömäärien johdosta kilpailua ei enää siellä ajeta. Taisi jossakin kilpailussa olla vain parikymmentä tuhatta katsojaa. Toki Bahrainin GP:ssäkin on todella pienet yleisömäärät, mutta siellähän onkin sitä öljyrahaa millä mällätä.

Harmi kun joskus annetaan rahan puhua liikaa. Loppupeleissä vaikka rahaa tulisi kisalisenseistä ja muusta vähemmän niin mielenkiintoisempien kisojen avulla kyllä katsojalukuja saadaan ylöspäin. Jos kokoajan lisätään vain uusia ratoja ja lisätään kisojen määrää, mutta suurin osa tylsiä katuratoja niin ei sillä katsojia saada.

Tuo Istanbulin rata kyllä oli mielenkiintoinen ja hyvin ohituksiakin taisi tulla ilman näitä kersejä ja muita apuvälineitä. Joillakin radoilla ne on hyvä ja on tuonut lisää ohituksia, mutta osalla radalla taas tuntuu ohittaminen olevan erittäin keinotekoista.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Bottaksella menee erittäin hyvin, Hamilton ottaisi kyllä isomman kaulan jos pystyisi. Voi olla että Valtteri säästää renkaita ja polttoainetta ja tulee stintin lopussa edelle. Williams on kuitenkin ensimmäisessä ja toisessa sektorissa nopeampi kuin Mercedes joten Bottas voi hyvinkin tulla DRS-alueella ohi.

E: Kierroksella 13 Hamilton kasvatti eron lähes 4 sekuntiin, siihen asti Bottas pysyi 2,5s päässä
 
Suosikkijoukkue
KK
Kuinka vitun tylsä kisa F1:ssä voi olla? Kuinka vitun tylsä rata F1:siin voidaan tehdä? Kuinka tämä sallitaan? Itse tulen boikotoimaan kisaa tästä lähtien niin paljon kuin voi. Kaameeta paskaa koko F1 ollut koko kauden.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuinka vitun tylsä kisa F1:ssä voi olla? Kuinka vitun tylsä rata F1:siin voidaan tehdä? Kuinka tämä sallitaan? Itse tulen boikotoimaan kisaa tästä lähtien niin paljon kuin voi. Kaameeta paskaa koko F1 ollut koko kauden.

Suurin ongelma tuossa Sotshin radalla on nuo järkyttävät turva-alueet. Kuten ensimmäisellä kierroksella nähtiin, joka mutkassa joku painaa turva-alueiden kautta, koska tässä ei ole mitään riskiä ajan menettämiseen tai ulosajoon. Ei saatana millään käsitä, miksi hiekoitetut alueet pitää muokata asfaltoiduiksi (kuten jonkun radan kohdalla taidettiin jo tehdä?) tai kuten Sotshin tapauksessa, jo alusta alkaen rakentaa koko alue asfaltille.

Esimerkiksi tuo radan 3.mutkahan on hemmetin hieno kisoissa. Muutamaan otteeseen kaksi autoa painaa rinta rinnan ja esimerkiksi SkySportsilla hehkuttivat tuon mutkan menevän nykyisen F1-kalenterin TOP10-mutkiin.

Noita ratoja voisi kyllä nykyään joku muukin kuin Hermann Tilke suunnitella. Suurimmalta osalta tämä Sotshin rata muistuttaa kuitenkin Valencian floppirataa.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Esimerkiksi tuo radan 3.mutkahan on hemmetin hieno kisoissa. Muutamaan otteeseen kaksi autoa painaa rinta rinnan ja esimerkiksi SkySportsilla hehkuttivat tuon mutkan menevän nykyisen F1-kalenterin TOP10-mutkiin.
Tästähän lähtee lumipalloefekti liikkeelle, kun kehutaan joidenkin ratojen mutkia, niin Tilke tunkee näistä omia "variaatioita" sitten uusiin ratoihin keskelle jotain Mongolian perämetsää.

MTV haastatteli Tilkeä ennen tämän päivän kisaa ja kun Pulkkinen kysäisi, että mihin kategoriaan Tilke laittaisi tämän radan, niin sanoi että rakennusten sun muiden takia se on uniikki. Ei siis puhunut itse rataprofiilista mitään, vaan ympäristöstä joka oli kieltämättä ihan siisti. Ainoa vaan, että rata ja kisa itsessään ei tarjonnut minkäänlaisia elämyksiä. Tähän vielä päälle Pirellin yltiöpassiivinen linja rengasvalintojen suhteen, niin pannukakku oli valmis.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ongelma tässä, kuten monessa muussakin asiassa, on korruptio ja sen suoma monopoli Tilken firmalle. Suhteet Ecclestoneen takaavat sen, että Tilke tekee jokaisen radan eikä muita yrittäjiä päästä edes kokeilemaan.

Sinänsä siis sopii toi Formulameininki ihan hyvin Venäjälle, jossa kaikki toimii ihan yhtä leväperseisesti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En tiedä häiritsikö ketään muuta kuin asiasta ei ole edes mainintaa, mutta Putinin "jatkuva" näyttäminen kisan aikana ja sen jälkeen toi mieleen Pohjois-Korean. Mun silmin aivan kammottavaa palvontaa jota vielä korosti talleille etukäteen lähetetty e-mail, jossa ohjeistettiin talleja olemaan hiljaa Venjän kansallishymnin aikana sekä haukuttiin tallien käytöstä aiemmissa kisoissa...

Itse kisa oli tylsä ja täytyy vaan toivoa, että jatkossa kokonaisuus on jotain muuta kuin samalla rengassetilla ajaminen lähes startista maaliin. Hamilton on iskussa, vaikka lasken edelleen Nicolle pienet mahdollisuudet. Henkisesti Hamiltonin lyöminen juuri nyt taitaa vaan olla Rosbergille liian kova paikka.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Kisan jälkeen palkintopalliseremoniaa odotellessa Hamilton näytti ignoroivan Putinin ja hännystelijät. Nico ja Bottas tekivät huoneessa kättelykierroksen, mutta Hamilton paineli vain peränurkkaan asettelemaan hiuksiaan. No, lopulta kävi sitten heittämässä nopeasti kättä Putinin kanssa, ja voihan se olla, ettei vain heti huomannut, keitä kaikkia huoneessa on. Itselleni jäi sellainen kuva, että Hamilton otti vähän etäisyyttä Putiniin. Berniellä etunoja sen sijaan kasvoi joka kerta, kun Putin jotain sanoi.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kylläpä oli järkyttävän tylsä kisa,mistä kertoo se,että tämä Sotshin "neitsytmatka" Formulakalenterissa haastaa tylsyydessä jopa Singaporen ja Monacon katukisat. Suurin osa kilpailusta menikin lähinnä Jatkista lukiessa Saaren selostuksen pauhatessa taustalla. Nyt alettiin lähestyä niitä 2000-luvun puolivälin ikirenkaita,jotka tuli vaihtaa kerran kilpailun aikana. Varikkoruletin puuttuminen teki kisasta huomattavasti tylsemmän kokonaisuuden kuin se olisi voinut olla hivenen heikommilla seoksilla.

Mersumiehet taas hurjassa iskussa,joka kulminoitui Rosbergin nousuun toiseksi viimeiseltä sijalta aina toiseksi asti. Toi mieleen parin kauden takaiset Vettelin nousut Red Bullilla. Bottakselta ehjä suoritus ja varmasti otettu kolmostila,joka oikeastaan oli maksimisuoritus tästä kisasta ottaen huomioon Mercedeksen ylivoiman.

MM-taistelun kannalta Hamilton ajoi loistokisan,kun Rosberg taas itse mokasi ja otti pisteissä sen seitsemän pistettä turpaansa. Hamiltonille ehdottomasti tärkeintä olisi itsestäänselvyys eli mahdollisimman suuren piste-eron kerääminen ennen Abu Dhabin tuplapistekisaa,joka voi johtaa äkkiä Rosbergin kultajuhliin. Nicolle ei tässä tilanteessa kelpaa kuin voitto tai ainakin sijoittuminen Lewiksen edelle,jotta urakka sheikkien valtakunnassa ei olisi niin vaikea.

Kimillä taas vaikeaa niin kuin oikeastaan koko Ferrarilla. Alonso teki maksiminsa,muttei sekään kauas kantanut. Jotenkin Scuderia Ferrarin tallista huokuu tietynlainen eteenpäin katsominen ja luovutusmentaliteetti,mikä onkin ymmärrettävää tallille,jonka tämä kausi on mennyttä,mutta uusi on vasta tulossa ja seuraavalle kaudellehan moottorin sai tehdä aika paljon muutoksia,ellei Mersu torppaa tätä.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Se kammottavin vaihtoehto tuplapisteiden vaikutuksesta on ihan hyvin mahdollinen. Hamilton voittaa kaksi seuraavaa kisaa, joista Rosberg on toisessa kakkonen ja keskeyttää toisen. Sitten Rosbergille Abu Dhabissa voitto ja Hamiltonille keskeytys = Rosberg mestari pisteen erolla.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Nicolla piti pokeri hyvin ja sai minimoitua vahingon. En mä vielä laskisi Rosberia ulos mestaruustaistelusta vaikka Hamiltonilla pieni edge onki. Kypsä ajo jonon perältä toiseksi.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ihan järkyttävää paskaa koko kisa ja valtio. Toivottavasti häviää nopeasti kalenterista.

Harmittavasti Rosberg pääsi nousemaan takaisin toiseksi, joten vielä saa jännittää lopuissa kisoissa. Toivottavasti kuitenkin ratkeaa ennen tuplapistekisaa. Kruunaisi kyllä tämän paskan kauden, jos mestaruus ratkeaisi noiden tuplien takia.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Harmittavasti Rosberg pääsi nousemaan takaisin toiseksi, joten vielä saa jännittää lopuissa kisoissa. Toivottavasti kuitenkin ratkeaa ennen tuplapistekisaa. Kruunaisi kyllä tämän paskan kauden, jos mestaruus ratkeaisi noiden tuplien takia.

Mikä tässä kaudessa on nyt ollut niin paskaa? Ainakin itse olen tykännyt tämän kauden kisoista, vaikka Mercedeksen ylivoima onkin pieni lamauttaja. Pääasiassa joka kisassa on ollut kamppailu Mersujen välillä ja muut kamppailevat sitten "best of the rest"-tittelistä.

Tuosta tuplapistehommasta olen kyllä samaa mieltä. Se on järkyttävää paskaa ja todellakin toivon, ettei mestaruus ratkea niiden avulla.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Oli kyllä erittäin unettava kisa, ainut kiinnostava juttu oli tuo Rosbergin renkaitten kestävyys. TV-lähetyksen loppuosalla olikin tulla kyllä oksennusta suuhun kun Putleria tungettiin väen väkisin ruutuun. Itse mietiskelin tuossa takahuonekohtauksessa että Putleria itseäänkään ei välttämättä kiinnostanut tulla kuvatuksi liian paljon Isoa-Britanniaa edustavan, korvakoruja käyttävän mustaihoisen miehen kanssa, Hamiltonin osalta uskoisin että häntä ei nyt kiinnostanut koko asia, mutta luultavasti tajusi että Bernien läsnäolon vuoksi Vladimiria on parempi moikata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös