Formula 1 – kausi 2014

  • 330 207
  • 1 769

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Aikamoista jonossa ajelua oli ainakin alkuosa kisasta. Yleensä Monzassakin kuitenkin on nähty hyviäkin kisoja, mutta nykyisillä autoilla ohittaminen on niin pirun vaikeaa ellei ole mersun kone vs. Renaultin tai Ferrarin kone.

Joo ainoat ohitukset olivat näitä keinotekoisia DRS-ohituksia. Sitten vielä, kun porukka yritti kilpailla niin heti lätkäistiin rangaisuksia, vaikka linjaa oli kuulema löysätty. Ilmeisesti löysennettyä linjaa käytetään vain tiettyjen kuskien kohdella.

Bottaksen ja tämän tulokkaan taistelussa nyt ei mitään älytöntä sikailua nähty. Tiukassa tilanteessa ja ahtaassa mutkassa auto nyt vaan valui hieman liikaa. Kun takana tuleva auto tulee takaa helvetin paljon lujempaa niin on jarrutus jätettävä aivan viime tinkaan, jos haluaa edes haaveilla sijoituksensa pitämisestä. Eri asia olisi toki ollut, jos Bottaksen auto olisi jotenkin kärsinyt, mutta mies joutui vain vetämään mutkan leveäksi.

Muutenkin ärsytti se Saaren älytön määkiminen Bottaksen muka surkeasta pysähdyksestä. Aikaa kului loputtomat 3,0s ja esimerkiksi Massan pysähdys oli 2,8s. Ajoituskin kuulema kusi. No eihän kussut, koska jos Bottas olisi tullut aiemmin sisää olisi kyseinen porukka mennyt vielä pahemmin ohi.
 

Sambody

Jäsen
Eri asia olisi toki ollut, jos Bottaksen auto olisi jotenkin kärsinyt, mutta mies joutui vain vetämään mutkan leveäksi.

Tämä on mielestäni aika paska argumentti, koska sillä että Bottas oli hereillä ja nimenomaan vetämällä shikaanin suoraksi vältti kontaktin, kun Magnussen pakotti tämän radalta pois. Mielestäni kilpailutilanne, mutta ymmärän kyllä myös sen suuntaiset argumentit ettei takana tuleva voi työntää autoaan sisäkurviin niin holtittomasti ettei saa jätettyä taisteluparille auton vertaa tilaa radalle.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo ainoat ohitukset olivat näitä keinotekoisia DRS-ohituksia. Sitten vielä, kun porukka yritti kilpailla niin heti lätkäistiin rangaisuksia, vaikka linjaa oli kuulema löysätty. Ilmeisesti löysennettyä linjaa käytetään vain tiettyjen kuskien kohdella.

Bottaksen ja tämän tulokkaan taistelussa nyt ei mitään älytöntä sikailua nähty. Tiukassa tilanteessa ja ahtaassa mutkassa auto nyt vaan valui hieman liikaa. Kun takana tuleva auto tulee takaa helvetin paljon lujempaa niin on jarrutus jätettävä aivan viime tinkaan, jos haluaa edes haaveilla sijoituksensa pitämisestä. Eri asia olisi toki ollut, jos Bottaksen auto olisi jotenkin kärsinyt, mutta mies joutui vain vetämään mutkan leveäksi.

Eikö se ihan selvästi säännöissä seiso, että jos vaihdat linjaa ennen mutkaa peittääksesi ohitusta, niin jätät mahdollisesti rinnalle tulevalle autolle tilan ajaa radalla mutkan läpi?

Täysin selvä rike ja sääntöjen mukaan oikein annettu rangaistus.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Bottaksen ja tämän tulokkaan taistelussa nyt ei mitään älytöntä sikailua nähty. Tiukassa tilanteessa ja ahtaassa mutkassa auto nyt vaan valui hieman liikaa. Kun takana tuleva auto tulee takaa helvetin paljon lujempaa niin on jarrutus jätettävä aivan viime tinkaan, jos haluaa edes haaveilla sijoituksensa pitämisestä. Eri asia olisi toki ollut, jos Bottaksen auto olisi jotenkin kärsinyt, mutta mies joutui vain vetämään mutkan leveäksi.

Muutenkin ärsytti se Saaren älytön määkiminen Bottaksen muka surkeasta pysähdyksestä. Aikaa kului loputtomat 3,0s ja esimerkiksi Massan pysähdys oli 2,8s. Ajoituskin kuulema kusi. No eihän kussut, koska jos Bottas olisi tullut aiemmin sisää olisi kyseinen porukka mennyt vielä pahemmin ohi.

Kyllä tuo oli erittäin törkeää ajamista Magnussenilta, katsoppa huviksesi Räikkösen ja Ricciardon tyylinäyte kuinka 1.mutkasta kaksi autoa mahtuu, myös monet muut menivät kaksi rinnan mutkan läpi vaan Magnussen puski Bottaksen ulos vaikka viimeksi mainittu oli edellä.

Ajoitus ei voinut tietenkään mennä Bottaksen kohdalla pieleen koska Massa oli edellä ja näin ollen pysähtyy ensin. Ja 3,0s on pitkä aika kun kaikki muut pysähtyivät 2,7-2,8s, tuolla olisi pari sijaa voittanut ja säästänyt renkaita sekä aikaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se on ihan hienoa että ei anneta helpolla periksi ja pyritään tekemään ohitukset vaikeaksi, mutta tämäkin pitää tehdä sääntöjen puitteeksi eikä heittäytyä ihan kusipääksi kuten Magnussen koko ajan tekee. Poika ei näköjään muuten opi niin rangaistukset on ainoa keino saada hänet ajamaan sääntöjen mukaan. Toisen pakottaminen ulos radalta ei enää kuulu hyväksyttyihin tapoihin puolustaa sijoitustaan, ja Magnussen on kyllä tehnyt tätä toistuvasti - ei pelkästään Bottakselle.

Kärjen osalta Monzan kisa meni kyllä ihan jonossa-ajeluksi ilman mitään jännitystä, varsinkin kun Rosberg teki vielä tuon jarruvirheen jolloin Hamilton pääsi helposti ohi ja karkuun. Mutta onneksi tuolla sijoilla 5-10 tapahtui koko ajan ja erityisesti Perez tarjosi hienoa viihdettä ajamalla kilpaa kerrankin puhtaasti mutta kovaa. Myös Bottaksen ja Ricciardon nousut olivat hienoa katsottavaa. Perez on muutenkin kyllä parantanut otteitaan koko ajan ja on oikeastaan alkanut jättää ylistetyn Hülkenbergin varjoonsa.

Hamiltonin piikittelevät kommentit kisan jälkeen Rosbergin virheistä ja paineensietokyvystä alleviivasivat taas niitä syitä minkä takia minä en vaan voi pitää tuosta Hamiltonista. Tuollaiset kusipäiset kommentit toisista eivät vaan kuulu minusta todellisten suurten mestarien ominaisuuksiin, varsinkaan kun Hamiltonin omakaan paineensietokyky ei tunnetusti ihan huippuluokkaa ole aina. Mutta kukin tavallaan, Rosberg on valinnut onneksi fiksumman tavan käsitellä tätä taistelua julkisuudessa eikä ole lähtenyt mustamaalaamaan Hamiltonia mitenkään. Toivottavasti Rosberg pitää vaan päänsä kasassa ja jatkaa samaan tahtiin kuin tähänkin asti, nopeus ja suoritusvarmuus nimittäin riittää kyllä Hamiltoniakin vastaan ja piste-etu on edelleen hänen puolellaan. Rosbergin ei edes tarvitse välttämättä voittaa Hamiltonia joka kisassa.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muutenkin ärsytti se Saaren älytön määkiminen Bottaksen muka surkeasta pysähdyksestä. Aikaa kului loputtomat 3,0s ja esimerkiksi Massan pysähdys oli 2,8s. Ajoituskin kuulema kusi. No eihän kussut, koska jos Bottas olisi tullut aiemmin sisää olisi kyseinen porukka mennyt vielä pahemmin ohi.

Massan stoppi oli 2,3sek ja pysähdyksen kokonais kesto oli yhteensä noin 0,7sek(Mas 24,323/Bot 24,991) nopeampi kuin Bottaksella joten ihan perustellusti voi sanoa että tuolla stopilla Vale antoi tasoitusta. Koska jos Bottaksen pysähdys olisi sujunut kuten Massalla hän olisi pääsyt tuon letkan edelle eikä jäänyt siihen jumiin. Mutta vaikka olisi pääsytkin niin sillä ei ollut merkitystä koska tulos olisi siinäkin tapauksessa ollut neljäs.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta vaikka olisi pääsytkin niin sillä ei ollut merkitystä koska tulos olisi siinäkin tapauksessa ollut neljäs.

Bottaksen kisa meni pieleen jo siinä vaiheessa kun tuo startti epäonnistui. Tuo varikkostoppi vaikutti sen verran että joutui tekemään nelossijan eteen vähän enemmän töitä kun joutui ohittamaan juuri ohittamansa autot toistamiseen, mutta Williams oli kyllä niin selkeästi kisan toiseksi nopein auto että eipä tuostakaan Bottakselle mitään ongelmaa tullut. Mutta vaikka olisi päässytkin Vettelin & kumppaneiden eteen varikkokäynnin jälkeen niin Massaa ei olisi kyllä saanut kiinni ajettua enää, sen verran sitä eroa oli jo Massan hyväksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Itse asiassa tuo alkoi kuulostamaan uskottavammalta siinä vaiheessa kun luin joltain sivulta taustoja tuolle huhulle. Siinä sanottiin että Räikköselle olisi jouduttu kehittelemään joku erityisviritys kun tuota etupäätä ei olla muuten saatu Räikköselle mieleiseksi, ja tämä viritys olisi tuonut autoon lisäpainoa. En sitten tiedä että saatiinko tuohon kehitettyä nyt syksyllä fiksumpi ratkaisu kun tuo FRIC jouduttiin poistamaan kaikista autoista, ja tuo painoero olisi nyt sen myötä tasoittunut.

Siihen en kyllä edelleenkään usko että Ferrari olisi lähtenyt tahallisesti hidastamaan Räikköstä ylipainoisella autolla vain Alonsoa suosiakseen. En oikein löydä mitään järkevää syytä minkä takia Ferrari ensin palkkaa Räikkösen 19 miljoonan dollarin summalla kun halvempiakin vaihtoehtoja olisi ollut kakkoskuskin rooliin tyrkyllä vaikka kuinka paljon, ja sitten alkaa tarkoituksella hidastaa tätä että jopa pistesijoille on välillä ollut vaikeuksia päästä. Voihan tuossa tietysti jotain italialaista outoa logiikkaa olla mutta en oikein jaksa uskoa siihen.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vaikka Rellun konetta on dissattu niin Spassa ja Monzassa Red Bull oli nopea suorilla. Ricciardo paineli ohi Mersu-koneisista aika helposti ja kellotti tutkaan 362kmh, joka sillä hetkellä oli kisan kovin lukema (olkoonkin DRS-lukema toisen auton imussa). RB tietysti ajoi aika minimi takasiivellä nämä pari kisaa ja itse odottelin, että Monzassa olisi ollut heillä hankalaa mutta jostain ne sai vaan suoravauhtia kaivettua.

Ricciardo on kyllä ollut hyvä. Jälleen käänsi kisan edukseen Vetteliin nähden hieman erilaisella taktiikalla ja huonommista lähtökohdista. Renkaat pysyy kunnossa ja osaa ohittaa todella hienosti auton vahvuuksilla. Nytkin piti jarruissa muita ihan pilkkanaan. Pari seuraavaa rataa sopii heille, joten pienetkin sählingit Mercedes-kaksikolla ja RIC kuittaa piste-eroa kiinni.

Harmi kun Bottaksen kisa meni lähdössä. Aina kun sai ajaa puhtaassa ilmassa niin vauhti oli Rosbergin tasoa. Nappilähdöllä olisi ollut vähintään kolmas, ehkä toinen. Hienot ohitukset ja oli oikeastaan koko kisan ajan tv-kuvissa, joten näkyvyys vaan kasvaa.

Ferrarilla ei kyllä etukäteen ollut mitää odotuksia tähän kisaan, varmaan paperille heille kauden huonoin rata. Ohittiko kumpikaan kuski koko kisan aikana? Kimi taisi tehdä alkukierroksilla yhden tai kaksi ohitusta, mutta voidaan laittaa sekavien alkukierrosten piikkiin. Kertoo vaan, että autolla on ihan uskomattoman hankala ajaa kisassa ratasijoituksesta. Puhtaalla radalla menee ihan hyvin kun voi ajaa rauhassa tyyliin Alonso Unkarissa tai Kimi Spassa. Heti toisen perässä aero kärsii ja tuntuisi vaan korostavan auton epäjohdonmukaista käytöstä. Luistaa ja puskee ihan holtittomasti muiden perässä. Lisäksi Ferrarista pääsee ohi aika helpolla jo pelkällä moottoriteholla.

Alonson ongelmat varmaan alkoi varikkostopilla, oli siinä letkan perässä kierroksen tai kaksi ja sitten alkoi jäämään. Tipahti parissa kierroksessa muutaman sekunnin päähän ja pari kiekkaa myöhemmin keskeytti.

Lopputuloksia kun katseli niin näkee aika hyvin autojen voimasuhteet tämän tyyppisellä radalla. Lisäksi kun rata on aika simppeli niin ei kuskienkaan erot korostu, tai kukaan ei aja raatoautoa kärkeen täällä.

Tuosta Ferrarien painoerosta, että hankala kuvitella sen johtuvan mistään yksittäisestä osasta mikä voisi liittyä kuskin haluamiin säätöihin tai muuhun. Ohjauslaitteet ei tuota paina, eikä penkki. Kimihän on hieman isokokoinen kuski, olisiko auto tehty alunperin liian pieneksi, ja sitten jouduttu sitä jotenkin muokkaamaan ja vahvistamaan sen takia? Tai olisiko Kimin penkki erikokoinen, joka on vaikuttanut vaikka polttoainetankin sijoitteluun ja kokoon, joka taas vaikuttaa akkujen paikkaan... hankala sanoa kun F1-autossa kaikki on niin pienissä toleransseissa, että pienikin muutos voi tuoda johdannaisvaikutuksia.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Vaikka Rellun konetta on dissattu niin Spassa ja Monzassa Red Bull oli nopea suorilla. Ricciardo paineli ohi Mersu-koneisista aika helposti ja kellotti tutkaan 362kmh, joka sillä hetkellä oli kisan kovin lukema (olkoonkin DRS-lukema toisen auton imussa). RB tietysti ajoi aika minimi takasiivellä nämä pari kisaa ja itse odottelin, että Monzassa olisi ollut heillä hankalaa mutta jostain ne sai vaan suoravauhtia kaivettua.

Tainnut vain saada super imut. Perjantain harkoissa:

Koodi:
1 	27 	Nico Hulkenberg 	Force India 	Mercedes 	348.8 	
2 	22 	Jenson Button 		McLaren 	Mercedes 	348.6 
3 	6 	Nico Rosberg 		Mercedes 	Mercedes 	346.9 
4 	77 	Valtteri Bottas 	Williams 	Mercedes 	346.7
5 	11 	Sergio Perez 		Force India 	Mercedes 	346.5
6 	20 	Kevin Magnussen 	McLaren 	Mercedes 	346.2
7 	44 	Lewis Hamilton 		Mercedes 	Mercedes 	346
8 	14 	Fernando Alonso 	Ferrari 	Ferrari 	345.9
9 	19 	Felipe Massa 		Williams 	Mercedes 	345
10 	7 	Kimi Raikkonen 		Ferrari 	Ferrari 	344

14 	3 	Daniel Ricciardo 	Red Bull 	Renault 	339.8
16 	1 	Sebastian Vettel 	Red Bull 	Renault 	339.4
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Nico laitettiin ajamaan pari mutkaa Monzassa siten, että sai maksettua takaisin kilkkauksensa Hamiltoniin edellisessä kisassa. Talli on niin ylivoimainen, että tuollaiseen ennalta sovittuun wwf-pelleilyyn oli tällä kertaa varaa. Boring, F1, ajaisitte aina voitosta tosissaan. En syytä ketään mistään ja en voi todistaa mitään, mutta sitä se on usein miltä se näyttää.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mullekin jäi kyllä vahvasti se maku, että Rosberg suoritti nyt takaisinmaksun Hamiltonille. Asiasta on vain aihetodisteita, mutta henkilökunnan edustajan leveä hymy heti sijoitusten vaihduttua oli yksi niistä.

Hamilton sössi lähdön, sai voittonsa hyvityksenä tai vähintäänkin toisen virheestä ja menee sanomaan: "Ei näköjään kestä painetta." Just joo. Ei ole kyllä mullakaan Hamiltonin pisteet nousuun lähdössä.

Enemmän kuin mitään muuta, toivon, että nyt on Mersulla puntit tasan ja tästä eteenpäin ajetaan oikeasti kilpaa. Mielellään ilman kolareita. Puhe "tallikavereista" on usein harhaanjohtavaa, kun "talliviholliset" olisi monesti oikea termi.

Ainakin loppuseremonioissa Rosberg haki koko ajan kontaktia muihin kuskeihin ja omaan talliinsa, puhui italiaa ja niin edelleen. Hamilton seisoi pyyhe päässä, ettei näkisi ja kuulisi mitään. Kahden viikon päästä uusi jakso näissä reality-salkkareissa...
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Aika kaukaa haettua kuvitella, että Rosberg muka tahallaan antaisi pisteitä Hamiltonille. Ei noista kyllä kumpikaan tottele missään tapauksessa sellaista määräystä, jossa estettäisiin kilpaileminen tallikaveria vastaan.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No vähän haiskahti munkin silmään toi Rosbergin touhuilu. Ei tainut koko viikonloppuna ajaa tuossa kohtaa pitkäksi ja nyt sitten kisassa tulikin kahdesti tuo vahinko. Oli vielä kaiken lisäksi yhtä hymyä palkintopallilla. Luulisi että tuollaisen oman mokaan jälkeen vituttaisi kuin pientä oravaa ja naama olisi aivan norsunvitulla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mullekin jäi kyllä vahvasti se maku, että Rosberg suoritti nyt takaisinmaksun Hamiltonille. Asiasta on vain aihetodisteita, mutta henkilökunnan edustajan leveä hymy heti sijoitusten vaihduttua oli yksi niistä.

Tästä Toto Wolff totesi että hänen hymyilynsä oli leikattu tuohon väliin jostakin muusta kohdalta, ja tuli siis nauhalta eikä livenä.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hymyn lisäksi toinen haiskahtava seikka on juuri ratkaisevan ulosajon siisteys. Kvjat näytti myöhemmin, miten siihen kohtaan tullaan hallitsemattomasti. Rosberg oli jo kerran ajanut ulos siinä, niin olisi luullut, että muistaa sen paikan, kun kärjessä ajaa.

Toki virheet aina mahdollisia ovat, mutta kyllä tässä noin kokonaisuutena oli niin sopivasti kuusi ja lisänumero oikein, että miettimään pisti. Esimerkiksi vaikka nyt Häkkisen virhe Monzassa kesken mestaruustaiston oli aika tunteikas paikka (tosin se johtikin keskeytykseen).
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hymyn lisäksi toinen haiskahtava seikka on juuri ratkaisevan ulosajon siisteys. Kvjat näytti myöhemmin, miten siihen kohtaan tullaan hallitsemattomasti.

Pitää nyt kuitenkin muistaa että Kvyatilla petti takajarrut joten tuli siihen sen takia niin hallitsemattomasti. On ihan eri asia jarruttaa mutkaan vähän myöhässä kuin tulla kokonaan ilman jarruja. Tuosta toisesta Rosbergin lipsautuksesta en nähnyt incaria mutta siinä toisessa näki selvästi että laski vasemman etupyörän ihan hitusen siihen maalatun reunuksen päälle jarrutuksessa, ja sen takia pyörä meni hetkeksi lukkoon ja jarrutus pitkäksi. Tuollaisessa tilanteessa on melkeinpä järkevämpi ajaa suosiolla tuo shikaani suoraksi kuin alkaa yrittää väkisin kääntää mutkaan ja riskeerata että pyörähtää tai hyppää ilmaan niistä korokkeista.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Luca di Montezemolo lähti Ferrarilta. Lähteenä kaikki F1-sivut ja twitterin kaikki F1-jamekset.

Iso luuta on lakaissut Ferrarilla. Hienoa, että reagoidaan, mutta en oikein tiedä onko korvaavat jampat yhtään sen pätevämpiä. Pari vedetty aika puskista, kuten Mattiacci. Suap nähä miten asiat tästä lutviutuu.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Luca di Montezemolo lähti Ferrarilta. Lähteenä kaikki F1-sivut ja twitterin kaikki F1-jamekset.

Iso luuta on lakaissut Ferrarilla. Hienoa, että reagoidaan, mutta en oikein tiedä onko korvaavat jampat yhtään sen pätevämpiä. Pari vedetty aika puskista, kuten Mattiacci. Suap nähä miten asiat tästä lutviutuu.
Iso Luuta on myös istuttanut Kimin ferrari-simulaattoriin jonka grafiikka näyttää olevan jostain Segan ajoilta.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/...en-nakyma-on-ferrarin-simulaattorissa/4318730

_
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Singaporen GP viikonloppuna.

Kimi sanoi eilen maikkarille, että hänen autonsa on ylipainoinen ja painavampi kuin Alonson. En usko, että Ferrari on tehnyt autoaan Alonson painon mukaan, koska oli tiedossa mitä Kimi painaa. Uskonkin, että Ferrari ei vaan saanut autostaan niin kevyttä, että joutuisivat esimerkiksi lisäämään painoa päästääkseen minimipainoon (auto+kuski) 690kg. Puhettahan on ollut, että Ferrarin Power Unit olisi paivampi kuin muilla. Ehkä Alonson kohdalla päästään lähelle minimipainoa, Alonso painaa eri lähteiden mukaan 68kg, joten Ferrarin F1-auto painaisi minimissään n. 622kg, eikä siitä saada enää mitään pois. Sitten kun Kimi on hieman isompi kuin Alonso niin hänen kohdallaan auto+kuski -kombo on ylipainoinen. 1 lisäkilo vaikuttaa kierrosaikaan n. 0.035sek, eli 10 lisäkilolla ero olisi n. 3,5 kymmenystä per kierros. Joissain jutuissa oli spekuloitu, että painoero Ferrarilla olisi jopa 15 kiloa, mutta Kimi sanoi eilen, ettei niin paljoa ole. Onhan tuo aika karu ero, kun jokaisella kisa- ja aika-ajokierroksella antaa muutaman kymmenyksen tasoitusta. Kisamatkalla tuo on helposti 20-25 sekuntia, eli about yksi varikkostoppi.
 
Viimeksi muokattu:

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siellä on taas soudettu ja huovattu radioliikenne-säännön tiimoilta. Minun korvaani aiemmin tehty kielto kuulosti loistavalta, paluu lähemmäs aikaan, jolloin kuljetttaja ajoi autoa. Nyt siellä saa taas neuvoa lähes kaikessa. Tuo turvallisuuden ylikorostaminen ottaa päähän huolella, ennen kilpa-autoilussa oli vaaran elementti mukana, nyt mm. Massa itkee, että auto saattaa hajota, kun ei pääse tiimin kanssa radiossa siitä puhumaan. Olisi jopa suotavaa, että autoja leviäisi enemmän radalle. Myöskin tieto, ketä vastaan ajetaan, saadaan kertoa radiossa. Minä kun olen tähän saakka luullut, että siellä ajetaan kaikkia vastaan. Olisi paljon parempi, kun kuljettajat eivät antaisi ilmaisi ohituksia ollen tietämättöminä kaverin taktiikasta.
 
Suosikkijoukkue
KK
Naurettava väite Red Bullilta, ettei heillä ollut tarkoituskaan käyttää samaa moottoria kisassa mikä oli kiinni päivän ensimmäisessä harjoituksessa. Itse en usko tuohon. Moottorin vaihto on varikko-olosuhteissa aina huono ratkaisu. Moottori pitää vaihtaa nopeasti ja en usko, että kaikki asetuksetkaan menee ihan sellaisenaan. No jännä nähdä, miten tuo näkyy kierrosajoissa ja itse kisassa.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Moottorin vaihto ei mielestäni ole mitenkään poikkeuksellista viikonlopun aikana, nimenomaan niin että se vaihdetaan perjantain ja lauantain välillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös