Mainos

Formula 1 – kausi 2014

  • 332 138
  • 1 769

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Varmasti ohitus oli väistämätön, ennemmin tai myöhemmin.

Mitä tulee Span tilanteesen, siellä Hamilton oli edellä, Nico ehti juuri saada etusiivekettään Hamiltonin takarenkaaseen. Mielestäni tilanteita ei voi verrata.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pistetilanne Venäjän GP:n jälkeen systeemillä 10-6-4-3-2-1

Kuskit:
1. Hamilton 110
2. Rosberg 97
3. Ricciardo 58
4. Bottas 32
5. Vettel 32
6. Alonso 30
7. Button 18
8. Massa 11
9. Hulkenberg 10
10. Magnussen 8
11. Perez 5
12. Räikkönen 4
13. Vergne 1

Tallit:
1. Mercedes 207
2. Red Bull 90
3. Williams 43
4. Ferrari 34
5. McLaren 26
6. Force India 15
7. Toro Rosso 1
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Noinhan ne ohitukset rata-autoilussa juuri menee (silloin kun ei puhuta näistä "nappi pohjaan ja heittämällä ohi" DRS-ohituksista), eli pyritään pakottamaan ohitettava sellaiseen tilanteeseen että tämä ei voi valita optimaalista ajolinjaa/ajonopeutta, jolloin itse saadaan joko parempi mutkanopeus tai lähtönopeus mutkasta. Ja näinhän Rosberg tuossa juuri toimi, eli pakotti Bottaksen tilanteeseen missä hän ei olisi pystynyt ajamaan mutkaa läpi optimaalisella nopeudella vaan olisi joutunut hiljentämään nopeuttaan todella paljon että olisi pystynyt kääntämään sisään tuohon shikaaniin. Nyt kun nuo radat on tuollaisia vitun lentokenttiä niin Bottaksella oli tuon hiljentämisen lisäksi toinenkin vaihtoehto, eli antaa vaan mennä tuo shikaani suoraksi koska se tarjosi hänelle mahdollisuuden palata radalle takaisin iskuasemissa ilman merkittävää aikamenetystä. Ihan varmasti Bottas olisi pystynyt kääntämään tuohon mutkaan mikäli olisi ollut pakotettu siihen (esim. hiekoitetut turva-alueet), joten siksi ei minusta voida puhua mistään "radalta ulos pakottamisesta". Minä luulen että Bottaskin olisi protestoinut kisan jälkeen tuota tilannetta jos hänet olisi pakotettu radalta ulos, nythän hän vaan totesi tyynesti että vähän nukahti ja Rosberg pääsi yllättämään. Tuosta radalta ulos pakottamisesta löytyy esimerkkejä kun katselee esim. muutamia Maldonadon ja Hamiltonin ohituksia/ohitusyrityksiä männävuosilta. Sellaisista kuuluu rangaista, mutta jos tuollaisista Rosbergin tyylisistä ohituksista aletaan rangaistuksia jakamaan niin käytännössä tuolla ei enää pysty ohittamaan muuten kuin keskellä suoraa DRS:n avulla.

EDIT: Tilke oli muuten nyt julkaissut jotain renderöintejä tulevasta Bakun F1-katuradasta. Jos noissa kuvissa on mittasuhteet kohdallaan niin aika huiman kapeita paikkoja tuossa tulee olemaan. Rataprofiilikin on... miten sen nyt sanoisi... "erikoinen". Eli jumalattoman pitkä pääsuora, muutama vähän lyhyempi suora, mutkat lähes pelkästään ysikymppisiä vanhan Phoenixin katuradan tyyliin, ja sitten tuo jotain vanhaa kaupunkia kiertävä kapea "sumppuosuus". Tuo on niin erikoisen näköinen rata että voi olla todella mielenkiintoinen tapaus, tai sitten ihan täysi fiasko.

Täällä noita kuvia.
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
EDIT: Tilke oli muuten nyt julkaissut jotain renderöintejä tulevasta Bakun F1-katuradasta. Jos noissa kuvissa on mittasuhteet kohdallaan niin aika huiman kapeita paikkoja tuossa tulee olemaan. Rataprofiilikin on... miten sen nyt sanoisi... "erikoinen". Eli jumalattoman pitkä pääsuora, muutama vähän lyhyempi suora, mutkat lähes pelkästään ysikymppisiä vanhan Phoenixin katuradan tyyliin, ja sitten tuo jotain vanhaa kaupunkia kiertävä kapea "sumppuosuus". Tuo on niin erikoisen näköinen rata että voi olla todella mielenkiintoinen tapaus, tai sitten ihan täysi fiasko.

Täällä noita kuvia.

Hivenen muistuttaa Phoenixia, joka toki on merkittävä rata suomalaisittain, sillä Mika Häkkisen uran ensimmäinen F1-kilpailuhan ajettiin Kojoottien kotikaupungissa, mutta muutenhan Phoenix oli tylsistyttävä ja ainoa mahdollisuus jännittäviin tapahtumiin oli tekninen vika ja nyt, kun niitäkään ei kovinkaan paljoa ole, alkaa hivenen pelottaa tuo Azerbaijanin kilpailu. Minulle tämä Bakun rata tai sen "prototyyppi" tuo mieleen Singaporen tuollaisine tiukkoine ysikymppeineen sekä hivenen puoliympyrää muistuttavine kiristyvien mutkiensa ansiosta, jossa muurit ovat todella lähellä. Tottakai Tilkeringeille ominaiseen tyyliin, tarvitaan uskomattoman pitkä pääsuora ikään kuin tavaramerkkinä. Sen sijaan miehen ikuinen rakkauden kohde eli hervottoman pitkä takasuora on jäänyt pois, eikä Sotshissakaan sitä tainnut olla.

http://www.f1fanatic.co.uk/2014/07/24/video-reveals-planned-changes-mexicos-f1-track/

Löysin materiaalia Meksikon uudesta radasta ja tämä näyttää minun mielestäni huomattavasti paremmalta kuin Azerbaijanin viritelmä. Meksikohan on tulossa F1-kalenteriin ensi kaudelle. Radalta löytyy ainakin videon perusteella S-mutkia, asfalttisia turva-alueita, mutta hyvänä vastapainona on kunnon suoraa ja hivenen Kanadan tapaisia tiukkoja jarrutuksia ja Kanadan kuuluisassa neulansilmässähän on nähty hienoja ohituksia vuosien varrella. Vaikea toki sanoa miltä Autodromo Hermanos Rodriquez näyttää kisakäytössä, mutta promovideo on lupauksia herättävä.

EDIT:Vaihdettu toimiva linkki.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tilke oli muuten nyt julkaissut jotain renderöintejä tulevasta Bakun F1-katuradasta. Jos noissa kuvissa on mittasuhteet kohdallaan niin aika huiman kapeita paikkoja tuossa tulee olemaan. Rataprofiilikin on... miten sen nyt sanoisi... "erikoinen". Eli jumalattoman pitkä pääsuora, muutama vähän lyhyempi suora, mutkat lähes pelkästään ysikymppisiä vanhan Phoenixin katuradan tyyliin, ja sitten tuo jotain vanhaa kaupunkia kiertävä kapea "sumppuosuus". Tuo on niin erikoisen näköinen rata että voi olla todella mielenkiintoinen tapaus, tai sitten ihan täysi fiasko.

Täällä noita kuvia.

Muistuttaa hieman Macaon rataa. Siellä tosin se mutkaosio on enemmän ajettava. Minusta tuo näyttää ihan hyvältä. Kovavauhtinen rata ja varmasti safety carille käyttöä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Tuon Bakun radan lähtö tulee olemaan hyvin erikoinen. Ensimmäinen 90 asteen mutka on melkein heti, kun autot on lähteneet liikkeelle. Hyvä ratkaisu, koska nyt pääsuoran jälkeinen jarrutus on pääkatsomon edessä. Jos rataa kierrettäisiin toiseen suuntaan niin autot kaasuttaisivat todella kauas pääkatsomosta ennen ensimmäisiä tiukempia mutkia.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Siinähän ehtii sitten ohittamaan vielä loppusuoralla, mikäli sattuu olemaan aivan jonkun "kontissa" kiinni viimeisellä kierroksella. Ja oletettavasti tuolla suoralla on myös DRS-alue.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Siinähän ehtii sitten ohittamaan vielä loppusuoralla, mikäli sattuu olemaan aivan jonkun "kontissa" kiinni viimeisellä kierroksella. Ja oletettavasti tuolla suoralla on myös DRS-alue.

Tämä olisikin hienoa pitkästä aikaa, muistaako joku koska olisi viimeksi ohitettu loppusuoralla? Kyllähän näitä vielä tapahtui 10-20 vuotta sitten kun tultiin mutkasta hyvässä imussa ja siitä sitten rinnalle. Sorry offtopic.

_
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Aika monella radalla maalilinja on ennen lähtölinjaa, ja se jo vähentää loppusuoran ohitusmahdollisuuksia. Melbourne, Monaco ja Montreal taitavat olla ainoat radat, joilla maalilinja on varikkorakennuksen jälkeen, kun kaikilla muilla radoilla se on ennen. Jomminkummin päin tuon viivan on kuitenkin oltava.

Montrealin kisasta muistan loppusuoraohituksen vuodelta 2011. Ei toki ihan kärjessä, vaan Massa ohitti Kobayashin kuutossijan taistelussa. Eroa lopulta 45 tuhannesosaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Löysin materiaalia Meksikon uudesta radasta ja tämä näyttää minun mielestäni huomattavasti paremmalta kuin Azerbaijanin viritelmä. Meksikohan on tulossa F1-kalenteriin ensi kaudelle. Radalta löytyy ainakin videon perusteella S-mutkia, asfalttisia turva-alueita, mutta hyvänä vastapainona on kunnon suoraa ja hivenen Kanadan tapaisia tiukkoja jarrutuksia ja Kanadan kuuluisassa neulansilmässähän on nähty hienoja ohituksia vuosien varrella. Vaikea toki sanoa miltä Autodromo Hermanos Rodriquez näyttää kisakäytössä, mutta promovideo on lupauksia herättävä.

Tuohan on itse asiassa vanha rata jolla ajettiin F1-autoilla kilpaa viimeksi joskus 90-luvun alussa. Tuo oli kyllä hyvä rata, muistaakseni aika nopea rata ja helvetin pomppuinen. Sijaitsee vielä korkeassa ilmanalassa joten tuokin tuo vähän lisämaustetta. Pitää vaan toivoa että tuota ei nyt tässä remontissa "tilketetä" aivan pilalle, ainakin se hieno ovaaliosuus ollaan raiskaamassa jollakin perus-tilke-shikaani-neulansilmähässäkällä. Ja eiköhän tuonnekin saada jokaiseen mutkaan valettua ne puolen kilometrin levyiset asfalttiturva-alueet että ei vaan kukaan jäisi koskaan radan varteen tai joutuisi hidastamaan vauhtiaan jos ajautuu radalta ulos. Tätähän se on FIA:n ja F1:n linja ratojen suhteen nykyisin. Jopa sellaiset mutkat joissa ei ole oikeastaan mitään suurta riskiä pahoista ulosajoista asfaltoidaan nykyisin umpeen (Monzan Parabolica, Suzukan Spooncurve, puolet Span mutkista jne.)
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tuohan on itse asiassa vanha rata jolla ajettiin F1-autoilla kilpaa viimeksi joskus 90-luvun alussa. Tuo oli kyllä hyvä rata, muistaakseni aika nopea rata ja helvetin pomppuinen. Sijaitsee vielä korkeassa ilmanalassa joten tuokin tuo vähän lisämaustetta. Pitää vaan toivoa että tuota ei nyt tässä remontissa "tilketetä" aivan pilalle, ainakin se hieno ovaaliosuus ollaan raiskaamassa jollakin perus-tilke-shikaani-neulansilmähässäkällä. Ja eiköhän tuonnekin saada jokaiseen mutkaan valettua ne puolen kilometrin levyiset asfalttiturva-alueet että ei vaan kukaan jäisi koskaan radan varteen tai joutuisi hidastamaan vauhtiaan jos ajautuu radalta ulos. Tätähän se on FIA:n ja F1:n linja ratojen suhteen nykyisin. Jopa sellaiset mutkat joissa ei ole oikeastaan mitään suurta riskiä pahoista ulosajoista asfaltoidaan nykyisin umpeen (Monzan Parabolica, Suzukan Spooncurve, puolet Span mutkista jne.)

Tiedetään se täälläkin, että Meksikon radalla on ajettu kilpaa muistaakseni vuoteen 1992 asti. Mutta itse koen tuon radan uutena, koska sitä on uudistettu niin maan perkeleesti. Hyvän analyysiin kirjoitit radasta ja Tilkestä yleensä. Luultavasti katsoit videon, jonka linkkini takaa pitäisi paljastua. Siinähän nähtiin, että turva-alueille ei kyllä soraa pahemmin jää vaan paikallinen Skanska asfaltoi koko alueen ja kunnolla. Jos näitä mutkien turva-alueita tulee asfalttiseksi tehdä, eikö voitaisi käyttää Paul Ricardin ratkaisua eli turva-alueilla oleva asfaltti on sellaista materiaalia, joka rikkoo renkaat siihen kuntoon, että varikolle on mentävä ja heti.

Parabolican asfaltointi vitutti ja huolella, koska seuraukset tiedetään eli kuskit yrittävät oikoa sen mitä sääntöjen rajoissa pystyvät ja taas arvotaan kierroksen hyväksymistä.

Pelottaa radan ohitusmahdollisuudet. Tilke on tehnyt sellaisia ratoja vähän liikaakin joilla on todella hankala ohittaa, johtuen autojen eroista. Kuski voi ottaa 1.sektorilla edellä ajavaa jopa puolisen sekuntia kiiinni, mutta ottaa turpaan keskisektorilla ja saa taas kiinni kolmossektorilla. Mitähän tämä mutkaosuus tulee tekemään? Promovideossa keskityttiin yllättävänkin paljon hienoihin VIP-tiloihin joka myös saa mietteliäälle kannalle. Lähes kaikkien 2000-luvulla rakennettujen ratojen puitteet ovat hulppeat, mutta itse tapahtuma on jäänyt paitsioon. Mutta mikäs siinä, kyllähän ne Jennifer Anistonit sekä Wayne Rooneyt tuovat näkyvyyttä eikä itse laji... (Tämä siis Bernien näkemys)
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuosta Parabolicasta sen verran että eihän siellä loppujen lopuksi ulkona käyty vauhtia hakemassa vaikka niin pelättiin. Ja syyn taisi Vilander sanoa eli se nopein linja menee siellä radalla eikä sen ulkopuolella. Tänä vuonna yksi ta kaksi kertaa muistan että joku ajautui sille assulle ja pääsi sieltä takas radalle kun taas aiemmin joka vuosi joku on ajautunut kelkkana päin rengasmuuria. Sen mutkan kuitenkin nopeimmat autot ajoivat reilua kahtasataa läpi. Kun se siitä vauhdista lähtee niin ei se tasapohjainen formula aina siihen hiekkaan pysähdy... Joten en ihan aina ymmärrä kaikkia valituksia näistä assu turva-alueista. Niille on paikkansa ja mielestäni tuo Parabolica on toteutettu aika hyvin. Siinä assua on kuitenkin vähän ja sen takana sitten hiekkaa... Toki myös epäonnistumisia siltäkin saralta löytyy ja kaikkea ei tarvitse vetää assulle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sen mutkan kuitenkin nopeimmat autot ajoivat reilua kahtasataa läpi. Kun se siitä vauhdista lähtee niin ei se tasapohjainen formula aina siihen hiekkaan pysähdy... Joten en ihan aina ymmärrä kaikkia valituksia näistä assu turva-alueista. Niille on paikkansa ja mielestäni tuo Parabolica on toteutettu aika hyvin. Siinä assua on kuitenkin vähän ja sen takana sitten hiekkaa... Toki myös epäonnistumisia siltäkin saralta löytyy ja kaikkea ei tarvitse vetää assulle.

Nuokin voisi vaan toteuttaa järkevämminkin, ilman että asfaltoidaan koko saatanan mutkan ympäristö hehtaarin alueelta. Esim. tuossa Parabolicassa homman olisi voinut hoitaa niinkin että heti sen suoran jälkeen mutkan alkuvaiheilla olisi asfaltoitu "ulosajoalue", eli sellainen asfaltoitu jatke joka mahdollistaisi turvallisen jarrutuksen jos tuo jarrutus menee reilusti pitkäksi tai autoon tulee joku vika mikä estää mutkaan kääntämisen. Silloin olisi mahdollista saada auto hidastumaan tai pysähtymään ennen rengasvalliin osumista. Mutta tuon ulosajoalue voisi olla vaan sellainen kapea "uloke", mutta varsinaisen mutkan kohdalla ulkokurvissa olisi vain pelkkää hiekkaa jolloin jos ajat tuon jarrutuksen pitkäksi niin sinulla ei olisi mitään mahdollisuutta jatkaa kaasu pohjassa siellä radan ulkopuolella ja palata samalla vauhdilla takaisin radalle, vaan se pitäisi tehdä hidastamalla vauhtia reilusti (tai jopa pysäyttämällä ja kääntämällä auto siinä ulosajoalueella), tai sitten ajaa sen hiekan yli hidasta vauhtia takaisin radalle. Tämä olisi suurimmassa osassa näistä kokonaan asfaltoiduista mutkista täysin mahdollista toteuttaa. Se olisi yhtä turvallinen vaihtoehto, mutta ei tekisi kisoista tuollaista pleikkarirymistelyä jossa ei ole mitään väliä pysytkö radan reunojen sisäpuolella kun ulkopuolellakin voi vetää lähes samaa vauhtia. Tai kuten esim. Alonson Singaporen startissa tuosta pitkäksi ajamisesta voi jopa hyötyä reilusti kun joudut yleensä luovuttamaan vaan sen yhden sijoituksen takaisin - ja aina ei tarvitse tehdä sitäkään.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mun muistaaksen Parabolican ulos-ajot ovat olleet sellaisia että auto on lähtenyt käsistä siinä vaiheessa kun kiihdytetään jo täyskaasulla keskellä mutkaa. Silloin ei nuo jarrutus alueen asfaltoinnit juuri auta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Koska Parabolicasta käyty keskustelua niin tässä täydellinen pätkä kaikille faneille, nupit kaakkoon.
https://www.youtube.com/watch?v=eGXsqlZTn1c

Tuosta kun katsoo niin turva-alue on elänyt omaa elämäänsä aika pitkälti sen mukaan kun mutkanopeudet on kasvanut eli samalla on varauduttu paremmin ulosajoihin keskellä mutkaa ja ulostultaessa. Ainahan turva-aluetta on tietty ollut reilummin jarrukohdassa siinä mihin Jochen Rindtin elämäkin päättyi.

Tässä hyvä selitys asfalttialueesta, tulee ilmi ajolinja ja hyvä heitto tuo superbike, joten siinä voi olla osa syy. Kuvasta poiketen uutta Parabolicaa reunustaa siis asfalttikaistale koko mutkan mitalta.
http://i.imgur.com/TVWGzCI.png


_
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hieno tuo video yllä... Kiitos siitä. Katsokaas muuten sen lopussa Vettelin viimekauden suoritus. Mutkaan tullessa täys-kaasusta takasin jarrutuksen jälkeen täys-kaasuun jotain parin sekunnin luokkaa...
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Caterham alkaa olemaan suossa: http://www.bbc.com/news/uk-england-oxfordshire-29704117#story_continues_1

Lisäksi tilanteen vakavuudesta kertoo se, että Kobayashin autoon ei riitä enää edes varaosia. Sotshissa mies ajeli korjatuilla takajousituksen osilla: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/29658585

Epätoivoista jos vedetään purkkakorjauksilla tällä tasolla. Tietysti kontrolloivat tuota jatkuvilla tarkastuksilla, mutta ei tuollainen vain toiminta kuuluu F-ykkösiin.
Harmin paikka. Onneksi tallin toiminta jatkuu joka tapauksessa. Caterham/Heikki Kovalainen, on se asia joka allekirjoittanutta nykyformuloissa kiinnostaa eniten.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Caterham alkaa olemaan suossa: http://www.bbc.com/news/uk-england-oxfordshire-29704117#story_continues_1

Lisäksi tilanteen vakavuudesta kertoo se, että Kobayashin autoon ei riitä enää edes varaosia. Sotshissa mies ajeli korjatuilla takajousituksen osilla: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/29658585

Epätoivoista jos vedetään purkkakorjauksilla tällä tasolla. Tietysti kontrolloivat tuota jatkuvilla tarkastuksilla, mutta ei tuollainen vain toiminta kuuluu F-ykkösiin.

Caterhamin kohtaloksi koitui Fernandesin kasvava rakkaus jalkapalloon mistä johtuen tallikin piti myydä, mutta uudet omistajat taisivat vain lisätä CV:nsä merkinnän:Owner of the Catrerham Formula one team. Olisi kuvitellut, että jos otetaan tallihaltuun, niin siihen myös panostettaisiin edes hiukan ettei tarvitse ajaa kuin kaikista hulluimmat hiukan tekniikkaa tuntevat eli korjataan auto mitä oudoimmilla tavoilla. Kohta varmaan Caterham päättää kautensa(ja tod.näköisesti taipaleensa F1:ssä) GP2-tallinsa autolla.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tosin älyttömät panostukset enää tähän kauteen olisivat tuskin mitään pelastaneet Caterhamilla.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Caterhamin kohtaloksi koitui Fernandesin kasvava rakkaus jalkapalloon mistä johtuen tallikin piti myydä, mutta uudet omistajat taisivat vain lisätä CV:nsä merkinnän:Owner of the Catrerham Formula one team.

Itse käsitin asian niin että Fernandes todennäköisesti yritti saada Berniestä ja Flavio Briatoresta hyödyllisiä kamuja ostamalla heiltä QPR:n pois syömästä rahavaroja. Ongelmaksi nyt tulikin sitten se että Fernandesilla onkin nyt käsissään tappiollinen jalkapallojoukkue, tappiollinen lento-yhtiö ja tappiollinen F1-talli. Lienee selvää tässä yhtälössä mistä hankkiudutaan ensin eroon?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Itse käsitin asian niin että Fernandes todennäköisesti yritti saada Berniestä ja Flavio Briatoresta hyödyllisiä kamuja ostamalla heiltä QPR:n pois syömästä rahavaroja. Ongelmaksi nyt tulikin sitten se että Fernandesilla onkin nyt käsissään tappiollinen jalkapallojoukkue, tappiollinen lento-yhtiö ja tappiollinen F1-talli. Lienee selvää tässä yhtälössä mistä hankkiudutaan ensin eroon?

Voi olla täysin totta. Onhan se toki selvää mistä säästetään, jos säästökohteena on F1-sarjan huonoin talli. Mutta se jaksaa hämmentää, että nämä uudet arabiomistajat ostivat tallin ja nyt edes kunnon osia autoon ei saada, autohan olisi ollut sama vanha kammotus kuin nyt, kuitenkin tuleehan nyt kilpa-autossa olla kilpa-auton arvolle sopivat osat.

Onko Flavio-sedästä kuulunut mitään? Kovasti herra on väittänyt, että F1 olisi taakse jäänyttä elämää, mutta jostain syystä uskon miehen paluuseen jonkun keskikastin tallin kuten Force Indian myötä. Mikään kärjen talleista miestä tuskin ihan heti ottaisi.

EDIT:Caterhamin tie on tullut todennäköisesti päätökseensä, koska se jättää seuraavat kaksi kisaa väliin, mutta Bernie Ecclestone uskoo, että Catepillar nähtäisiin Abu Dhabin päätöskisassa.

http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/caterham-jattaa-valiin-kaksi-seuraavaa-f1-kisaa/4435968
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/...usa-sta-lahtoruudukkoon-vain-18-autoa/4436208

Marussia vetäytyy myös USA:n GP:stä. Näin ollen ruudukossa vain 18 autoa.

Jassoo. Nyt vain kaksi autoa voi pudota ykkösosiossa aika-ajoissa. Ihmeen pitkään Marussiakin on sinnitellyt, mutta nyt on sitkeyden loputtava. Tämä uutinen todennäköisesti varmistaa ensi kauden kolmosautot, koska lähtöruudukossa tulisi olla vähintään 20 autoa, mutta kolmoskärryjä ei tällä kaudella vielä nähdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös