Formula 1 – kausi 2014

  • 330 196
  • 1 769

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Racing incident. Perezillä jarrut loppu ja kun siitä radiosta on keskusteltu, niin aivan varmasti se Williamsilla tiedettiin. Racecraft, missä pelaa?

Massa lähti ihan turhaan pakottamaan Pereziä ulkoreunaan ja toisaalta Perezin olisi pitänyt peittää jo aiemmin.

Viimeiselle kierrokselle oltiin lähdössä niin ei tietenkään kuski tuossa tilanteessa suosiolla luovuta podium sijoitusta.

Williams alkaa tekemään taktiikkavirheistään oikein taidetta. Ensin Bottaksen liian aikainen stoppi ja miksi ihmeessä ei Massaa ei ajatettu heti tuoreilla renkailla Boltterin ohì? Saattoi jopa maksaa voiton tallille.

Massa ei ajattanut Pereziä reunaan, Perez siirtyi pois normaalilta ajolinjalta jota käytti koko viikonlopun ajan. Tämän faktan tuomaristo tarkisti ja sen takia langetti rangaistuksen Sekolle.

Ja mistä tiedät että talli ei sanonut jo huomattavasti aikaisemmin Valtterille että päästää Massan edelle. Viestit tulevat televisioon viiveellä ja Bottaksen oli hankala päästää heti ohi koska Massan perässä oli toinen auto joka olisi voinut tulla samalla ovenavauksella.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä tuossa ainoa selkeästi virheen tehnyt on Perez, joka on ennenkin tehnyt ohitustilanteissa noita ihme koukkauksia. Koska Perezillä oli jarrut lopussa, renkaat lopussa ja hän tiesi sen että joutuu jarruttamaan sen takia todella aikaisin, niin hänen ei kyllä missään nimessä olisi pitänyt lähteä tekemään tuollaisia linjanvaihdoksia koska hänen täytyi tietää että Massa tulee takaa uusilla renkailla ja normaaleja jarrupaikkoja käyttäen. Muutenkin noin äkilliset linjanvaihdot ohitustilanteissa ovat suorastaan edesvastuuttomia koska ei takaa tuleva pysty mitenkään reagoimaan noin nopeaan muutokseen.

Toki Massakin olisi voinut jättää vähän enemmän tilaa kun tiesi että edessä on hullu-Perez, mutta eipä tuota oikein voi kenenkään muun kuin Perezin piikkiin laittaa koska kuljettajan pitää pystyä sen verran luottamaan kilpakumppaniinsa että tämä ei tee mitään typeriä äkillisiä liikkeitä. Jostain syystä Perez ei vaan näköjään opi, ja uskoisin että tämä johtuu siitä että herra ei koskaan suostu näkemään omissa tekosissaan mitään virhettä. Virheistä on vaikea oppia jos ei omasta mielestään tee koskaan virheitä. Vaarallinen kaveri tämä Perez tuon asenteensa takia, ja kohta alkaisi olla paikallaan isompi ojennus FIA:n puolelta ennen kuin sattuu jotain pahempaa. Nyt oli jo lähellä pahempikin onnettomuus kun Massa oli lähellä osua Vettelin kylkeen todella hurjalla vauhdilla, mutta onneksi meni vielä ohi.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllä tuossa ainoa selkeästi virheen tehnyt on Perez,

Ei tästä 50/50 racing incidenttiä minunkaan mielestä saa mitenkään. Jarrut voi olla loppu niin kuin monella oli mutta tuo pieni poikkeava liike vasemmalle juuri siinä kohdassa missä tulee ohitusmanööverit ratkaisee kusipäisyydeen ja tuomaristo oli aivan oikeassa.
Maailmanmestarikin komppaa joten case closed. Vaikken suuri Häkkis-fani olekaan niin eiköhän Mikalla ja tuomaristolla ole ihan riittävästi natsoja ja ratakilometrejä alla verrattuna meikäläisiin.
Formula 1: Mika H - F1 - Formula 1 - Ilta-Sanomat

Voima muuten Massan iskussa seinään oli 27G, ennen HANS:ia sun muita uudempia korkeampia kabiininlaitoja niin olisi voinut tehdä todella kipeää.

_
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voima muuten Massan iskussa seinään oli 27G, ennen HANS:ia sun muita uudempia korkeampia kabiininlaitoja niin olisi voinut tehdä todella kipeää.

Jos törmäys oli tuota luokkaa niin voi vaan kuvitella mielessään kuinka rumaa jälkeä olisi tullut jos Massa olisi osunut Vettelin kylkeen siinä mutkassa.

Nyt on sitten sellainen huhu liikenteessä että Caterham olisi laittamassa pillejä pussiin jo kesken kauden eivätkä olisi enää seuraavassa kisassa mukana. Jos tämä huhu pitää paikkansa niin on aika yllättävä juttu, minä kun olen koko ajan ollut siinä käsityksessä että Caterhamin talous olisi näistä häntäpään talleista vahvimmalla tolalla. Mutta ilmeisesti vuosikausien rämpiminen ja erityisesti tuo FIA:n palkintorahoilta putoaminen on sitten tyhjentänyt kassan.

Harmi Kobayashin kannalta jos taas lähtee talli alta, mutta toisaalta tuollaisessa tallissa räpeltäminen on kyllä niin yhtä tyhjän kanssa että melkein sama onko ollenkaan mukana. Näiden huhujen mukaan tosin tämä uusi romanialainen Forza Rossa -ryhmittymä olisi ehkä kiinnostunut ostamaan Caterhamin ja jatkamaan tämän toimintaa joten saa nähdä onko F1-gridin rumin auto edelleen mukana loppukaudesta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Caterhamin kohdalla olennaista on kai se, että Heikin kaveri Fernandez ei halua enää upottaa rahojaan talliin. Hänhän sanoi ennen kautta, että nyt pitää onnistua tai hänen mittansa on täysi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Caterhamin kohdalla olennaista on kai se, että Heikin kaveri Fernandez ei halua enää upottaa rahojaan talliin. Hänhän sanoi ennen kautta, että nyt pitää onnistua tai hänen mittansa on täysi.

Nuo marussian pisteet taisi olla se viimeinen niitti tallille. Tosin ilmeisesti talli on 10 sijalla nyt pisteissä kuitenkin, tosin mahdollista että tippuu viimeiseksi kauden mittaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nuo marussian pisteet taisi olla se viimeinen niitti tallille. Tosin ilmeisesti talli on 10 sijalla nyt pisteissä kuitenkin, tosin mahdollista että tippuu viimeiseksi kauden mittaa.

Sauberilla on Australiasta sijat 11 ja 12 kun Caterhamin parhaat on 11 ja 13 sijat Monacosta, joten Caterham on tallien taulukossa viimeisenä. Ja vaikka Sauberin kausi on ollut ihan fiasko ja auto aivan paska niin eiköhän tuo Sauber kokeneena tallina vielä jostakin pisteen-pari repäise niin se on sitten lopullinen niitti. Caterhamilla on sen verran epäluotettava auto ja epäluotettavat kuljettajat että heidän pistemahdollisuuksiinsa en jaksa uskoa vaikka tässä viime kisoissa ollaankin nähty aika paljon keskeytyksiä ja pari yllättäjää pisteillä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sauberilla on Australiasta sijat 11 ja 12 kun Caterhamin parhaat on 11 ja 13 sijat Monacosta, joten Caterham on tallien taulukossa viimeisenä. Ja vaikka Sauberin kausi on ollut ihan fiasko ja auto aivan paska niin eiköhän tuo Sauber kokeneena tallina vielä jostakin pisteen-pari repäise niin se on sitten lopullinen niitti. Caterhamilla on sen verran epäluotettava auto ja epäluotettavat kuljettajat että heidän pistemahdollisuuksiinsa en jaksa uskoa vaikka tässä viime kisoissa ollaankin nähty aika paljon keskeytyksiä ja pari yllättäjää pisteillä.

Okei oli sitten vain maikkarin taulukko väärässä järjestyksessä. Aika selväähän se sitten varmaan on jos rahaa ei ole tallipisteidenkään valossa tulossa niin onko touhua sitten järkeä loppuun asti. Jos tuloja ei ole ja joka kisaviikonloppu maksaa eikä ole ketään kuka haluaa rahoittaa niin aika selvä taitaa olla.

Onko muuten Lotuksen tilanne mikä, ei sielläkään ole homma niin ruusuilla tanssimista ollut, onko rahaa ja sponsoreita löytynyt?
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
En tiedä muista, mutta itse kaipaan aikoja kun Kovalainen ajoi Lotuksella/Caterhamilla. Aina sai jännittää kukistaako Heikki tallikaverinsa tai kamppaillaanko tänään kenties nopeampia autoja vastaan. En muista milloin viimeksi olen formulaa katsoessani tuulettanut niin paljon kuin silloin, kun Kovalainen sai upealla kierroksellaan kamppailtua itsensä aika-ajon toiseen osioon Belgiassa. Toivottavasti Heikki saa vielä joku päivä mahdollisuuden. Myös Caterham on suosikki tallini sarjassa, joten toivottavasti pääsevät yli vaikeuksistaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olihan tämä sarkasmia, olihan? Heikki on saanut paljon mahdollisuuksia, viimeiset 3 kilpailua Lotuksella vaan näytti sen ettei hänestä ole formula-kuskiksi. Kannattaa siirtyä elämässä eteenpäin itse kunkin.

Nyt vedetään minun mielestäni vähän liikaakin mutkia suoraksi, koska kyllähän Kovalainen tuossa aika pahaan paikkaan joutui siitäkin huolimatta että auto oli hyvä. Tänä päivänä kun testaaminen on rajoitettu aivan olemattomiin ja sääntöjä on muuteltu paljon (esim. renkaita muutettiin radikaalisti kesken viime kauden) niin tuuraajaksi hyppääminen kesken kauden on erittäin vaikeaa. Kun katselee näitä kesken kauden tulleita tuuraajia niin eipä noissa juuri ole onnistujia viime kausilla nähty.

Kovalainen joutui hyvin pienellä varoitusajalla hyppäämään kahteen kisaan täysin tuntemattomaan autoon ilman kunnon testiä ja tutustumista autoon, joten ei tuo ihan helppo paikka ollut. Aika-ajoissahan Kovalainen onnistui lähtökohtiin suhteutettuna hyvin mutta kisat menivät penkin alle, erityisesti starteissa oli suuria vaikeuksia. Ja nuo startithan juuri ovat niitä tilanteista missä kisatuntuman puute ja tottumattomuus autoon näkyvät juuri pahiten.

Ei Kovalainen siis mitenkään erityisen hyvin onnistunut, mutta lähtökohdat huomioon ottaen ei ollut mikään katastrofikaan. Nykypäivän ykkösissä on vaan epärealistista odottaa että kukaan pystyisi ilman testaamista hyppäämään vieraaseen autoon ja olemaan heti vakituisten kuljettajien tasolla. Sen takia minun mielestäni Kovalainen on saanut ihan liikaa lokaa niskaansa erityisesti Suomessa, ja minä sanoisin että ykkösissä ajaa edelleenkin vähintäänkin puolenkymmentä Kovalaista selkeästi heikompaa kuljettajaa, joten on vähän rajua sanoa että Kovalaisesta ei olisi F1-kuljettajaksi. Ei hänestä mestariksi ole ykkösissä, siihen ei vaan nopeus ja taso riitä, mutta GP-voitto jo osoittaa että hän on ehdottomasti F1-tason kuljettaja.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ei Kovalainen siis mitenkään erityisen hyvin onnistunut, mutta lähtökohdat huomioon ottaen ei ollut mikään katastrofikaan. Nykypäivän ykkösissä on vaan epärealistista odottaa että kukaan pystyisi ilman testaamista hyppäämään vieraaseen autoon ja olemaan heti vakituisten kuljettajien tasolla. Sen takia minun mielestäni Kovalainen on saanut ihan liikaa lokaa niskaansa erityisesti Suomessa, ja minä sanoisin että ykkösissä ajaa edelleenkin vähintäänkin puolenkymmentä Kovalaista selkeästi heikompaa kuljettajaa, joten on vähän rajua sanoa että Kovalaisesta ei olisi F1-kuljettajaksi. Ei hänestä mestariksi ole ykkösissä, siihen ei vaan nopeus ja taso riitä, mutta GP-voitto jo osoittaa että hän on ehdottomasti F1-tason kuljettaja.

Näinpä. Heikin sauma oil Mclarenilla, eikä mies sitä käyttänyt. Toki voidaan jossitella ja selitellä Hamitonin kultapoika-asetelmalla, mutta fakta oli että Heikki ei ollut riittävän nopea parhaimpiin talleihin. Sitten tuli vähän huti/pakkovalinta Caterhamille, joka kovista puheista huolimatta on ollut vuodesta toiseen paska.

Maksukuskien aikana Heikki on ollut väliinputoaja, kun mies ei saa tuotua (vai ei halua) rahaa tallile, eikä nopeus riitä palkkakuskin rooliin. Ja onhan Heikki rehellisesti vähän särmätön 'jeesjees'-tyyppi, joka tuskin herättää kovin monen sponsorin huomiota.

Mutta ylipäätänsä ajaminen formuloissa on aivan tajuton suoritus, eikä siihen kovin moni pysty. Suomessa on totuttu ehkä liiankin hyvään, ja odoteltiin että Heikki olisi Räikkösen/Häkkisen tasoinen kuljettaja.

Mielestäni Heikki oli keskiverto F1-kuljettaja, ei lähellekkään nopein mutta ei myöskään hitain.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta ylipäätänsä ajaminen formuloissa on aivan tajuton suoritus, eikä siihen kovin moni pysty. Suomessa on totuttu ehkä liiankin hyvään, ja odoteltiin että Heikki olisi Räikkösen/Häkkisen tasoinen kuljettaja.

Tämän takia minua juuri ärsyttää kun Kovalainen on dumattu Suomessa niin totaalisesti. Vaikka hän ei Räikkönen/Häkkinen -tason kuljettaja olekaan niin nämä ihmiset ei oikein tajua kuinka helvetin kova suoritus se oikeasti on tänä päivänä ylipäätään nousta ykkösiin saakka omilla ansioilla ilman mitään isoa sponsorijoukkoa jotka ostavat paikan. Maailma on kuitenkin täynnä ykkösiin pyrkiviä autoilijoita ja hyvin pieni osa koskaan saavuttaa tuon maalin, puhumattakaan että nousisi huipputalliin ja GP-voittajaksi saakka.

Kovalaiselta puuttui ehkä se kovuus mitä huipputalleissa ja huipulla menestymisessä vaaditaan, ja jäi McLarenilla Hamiltonin ja tallipolitiikan jalkoihin. Eikä hänellä ihan nopeuskaan Hamiltonin kyytiin taitanut riittää. Mutta Caterhamilla pieksi nopeaksi tiedetyn Trullin aika selvästi, ja ne kaudet olivat auton huonoudesta huolimatta vahva esitys Kovalaiselta, joten väite että Kovalainen ei olisi F1-tason kuljettaja on kyllä minusta rankkaa aliarviointia. Uskoisin että suurin syy tähän on juuri se että suomalaiset on tottuneet niin helvetin hyvälle että ei osata arvostaa yhtään näitä omia kuljettajia jotka eivät aivan mestaritasoa ole.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllä Heikin aika F1:ssä on ohi. Pitkä jakso kilpailemisesta ja huonot viime näytöt on sellaisia, millä ei nykyaikana saa paikkaa. Maksukuskina oleminen ainoa mahdollisuus tai sitten tyytyä esim. testikuskiksi (joka sekin menee nykyisin nuorille kavereille ponnahduslaudaksi). Jälkeenpäin jossiteltuna Caterham-vuodet oli virhe, koska siellä näyttöjen antaminen on erittäin hankalaaa, etenkin noina vuosina kun tallin ero kärkeen oli suurempi kuin nyt. Heikkiä voi verrata vaikka Kobayashiin, on ihan vetomiehiä ja väläytteli paremmalla kalustolla, nyt hmv-tasoa hännillä.

McLaren-aika oli hieno mahdollisuus ja ajoihan mies yhden GP-voitonkin. Vaikka sai sen osin muiden epäonnella niin voitto on aina voitto. Yhden voiton koviakin nimimiehiä on historia täynnä ja loputon kasa kuskeja, joilta se puuttuu. Varmasti hauskinta aikaa oli Rellu-vuodet, silloin oli nostetta ja lupaavia tuloksia. McLarenilla homma kääntyi äkkiä epätoivon puolelle.

Jännä, ettei Heikki ole lähtenyt Le Mans-autoihin mukaan kun siellä olisi mahdollisuus saavuttaa vaikka mitä ja uskoisin, että Heikin kaltainen fiksusti ajava kaveri sopisi sinne. Osaa tuoda auton maaliin ja kokemustakin on jo vaikka kuinka paljon. Maailmalla todella suosittu sarja ja tietysti 24h-kisan voittajat on aina kovia jätkiä ja arvostusta tulee. Esim. maikkarin kommentaattori Vilander kävi nyt pokkaamassa luokkavoiton Le Mansissa. Motorsport-piireissä arvostettu saavutus.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kyllä Heikin aika F1:ssä on ohi. Pitkä jakso kilpailemisesta ja huonot viime näytöt on sellaisia, millä ei nykyaikana saa paikkaa. Maksukuskina oleminen ainoa mahdollisuus tai sitten tyytyä esim. testikuskiksi (joka sekin menee nykyisin nuorille kavereille ponnahduslaudaksi). Jälkeenpäin jossiteltuna Caterham-vuodet oli virhe, koska siellä näyttöjen antaminen on erittäin hankalaaa, etenkin noina vuosina kun tallin ero kärkeen oli suurempi kuin nyt. Heikkiä voi verrata vaikka Kobayashiin, on ihan vetomiehiä ja väläytteli paremmalla kalustolla, nyt hmv-tasoa hännillä.

Muistelenko omiani, vai oliko Heikillä joku kytkös Toyotaan, joka sitten kyrvähti kun talli ei sirkukseen osallistunutkaan? Ja sitten Heikki oli vähän tyhjän päällä ja Caterhamille oli pakko tehdä sopimus. Caterhamillahan oli kovat puheet liittyessään, jotka eivät sitten kuitenkaan toteutuneet.

Heikkihän on todennut ettei hän rupea maksukuskiksi, ja epäilen kyllä että saisiko mies edes tarpeeksi rahakasta sponssia tueksi.

Mutta eiköhän Heikillä ole asiat paremmin mitä keskiverto jantterilla. Rahan takia tuskin ihan heti tarvitsee töihin lähteä, mukavahan se on ottaa kevyesti ja suunnitella tulevaa. Satavarmasti mies jossain päin vielä kilpaa ajaa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Muistelenko omiani, vai oliko Heikillä joku kytkös Toyotaan, joka sitten kyrvähti kun talli ei sirkukseen osallistunutkaan? Ja sitten Heikki oli vähän tyhjän päällä ja Caterhamille oli pakko tehdä sopimus. Caterhamillahan oli kovat puheet liittyessään, jotka eivät sitten kuitenkaan toteutuneet.

Kyllä Hegulilla oli ainakin miehen omien puheiden mukaan ainakin alustava soppari Toyotalle, mutta Toyotan vetäytyminen tosiaan vesitti sen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei liity vielä tähän kauteen, mutta kuulostaa taas yhdeltä tyhmältä uudistukselta lisää ottaa turva-auton jälkeen uusinta lähtö paikoiltaan. Varmaan saadaan sitten ainakin enemmän tekniikka ongelmia kehiin, kun autot käyvät liian kuumina.

http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtml/2014/06/1907619/autosport-f1-sarjan-turva-autosaantoon-radikaali-muutos
Lähtö yleensä on se kilpailun hektisin vaihe ja kyllähän tuolla tekniikkaongelmien lisäksi saadaan lisää jännitystä luotua. Mielestäni vain liian epäreilu systeemi kuskeille, jotka siihen mennessä ovat ajaneet hyvän kilpailun. Nykyinen tapa lentävällä lähdöllä on ihan sopiva. Erot on kuitenkin kavennettu nollaan ja kaikki ovat lähellä toisiaan.
Monacon ja Singaporen kaltaisilla radoilla lähdöt ovat erittäin tärkeitä ja noilla radoilla turva-auton riskikin on iso, joten saattaapi olla pari-kolme kertaa lähdöt ruudukosta.

Autosportin foorumilla otettiin hyvä pointti esiin. Radoillahan on yleensä puhdas ja likainen puolensa. Sanotaan, että kilpailua on ajettu jo reilusti kun tulee tälläinen uusintalähtö. Likainen puoli on täynnä sitä kumimurskaa, joka lähtee renkaista yms. Kilpailussa takana oleva, mutta puhtaalta puolelta lähtevä saa todella ison edun tuosta.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Williams järjesti sitten melkoisen pommin aika-ajossa ja valloittivat eturivin kokonaan huomiseen kisaan. Hamilton oli Q3:ssa kärkivauhdissa, kunnes lipesi pitkäksi ja tämän myötä kierros hylättiin. Toisella yrityksellään sitten spinnasi ja samalla pilasi tallikaverinsa aika-ajokierroksen. Aika-ajojen isoin floppi ilman muuta silti Sebastian Vettel kun jäi jo kakkososioon.

Huikea kisa tulossa huomenna!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Huikea kisa tulossa huomenna!
Todellakin huikea kilpailu luvassa. Williamsit eturivissä, perässään Rosberg nopeammalla autolla ja Hamilton lähtee raivoamaan tietään kohti kärkeä kymppiruudusta.

Hamiltonilla tuo spinnaus oli selvästi jokin tekninen vika autossa. Hamilton on ainakin omissa silmissä saanut jo itselleen sen Räikkösen epäonnen joka Kimiä tuntui aina McLaren-vuosinaan vaivaavan. Ensimmäiset pari kautta Hamilton sai ajaa ilman suurempia ongelmia, mutta sen jälkeen tuntunut aina näitä ihmeellisiä teknillisiä ongelmia iskevän verrattuna tallikaveriin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Saatoin nähdä väärin, mutta ihan kuin Rosberg ois vetäny vähän leveäksi sen ihan tokavikan mutkan jonka Hamilttonikin veti leveeksi. Kaikki pyörät taisi olla viivan yli jolloin ois pitäny hylätä... Tosin en kyllä hidastusta nähnyt, jota ei kai näytetty joten en ole aivan varma ?
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Herkullinen tilanne. Williamsit eturivissä ja Rosberg toisessa. Hamiltonilla alkaa olla paineita Kanadan keskeytyksen myötä. Nico ottanee isot pisteet huomenna ja ero Hamiltoniin suurenee. Hienoa että Massa on löytänyt taas nopeutensa ja Bottas oli sopivan pettyneen näköinen kakkosruutuun. Joko olisi viidennen Suomalaisvoittajan aika?
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei jaksa kännykällä googlettaa joten: Keitä ne neljä kuskia ovat jotka A1 ringillä F1-kisaa ajaneet? Kim ja Massa.

Kuka muu? Vedetään tunteella: Vettel ja Button? Vai Alonso? Eiku..
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei jaksa kännykällä googlettaa joten: Keitä ne neljä kuskia ovat jotka A1 ringillä F1-kisaa ajaneet? Kim ja Massa.

Kuka muu? Vedetään tunteella: Vettel ja Button? Vai Alonso? Eiku..

Jenson Button ja Fernando Alonso.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Joko olisi viidennen Suomalaisvoittajan aika?
Taitaa kyllä vaatia ainakin Rosbergille jonkinlaisia ongelmia. Nicollahan meni nopea kierros pilalle aika-ajon lopussa siinä Hamiltonin spinnatessa ja keltaisten lippujen tullessa. Uskon että Mersuilla on vielä jopa aika iso etu kisavauhdissa muihin nähden, joten Nicoa pidän voittajasuosikkina huomenna. Toivottavasti Vale tyhjentää kuitenkin pajatson.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös