Formula 1 – kausi 2014

  • 330 349
  • 1 769

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Taitaa kyllä vaatia ainakin Rosbergille jonkinlaisia ongelmia. Nicollahan meni nopea kierros pilalle aika-ajon lopussa siinä Hamiltonin spinnatessa ja keltaisten lippujen tullessa. Uskon että Mersuilla on vielä jopa aika iso etu kisavauhdissa muihin nähden, joten Nicoa pidän voittajasuosikkina huomenna. Toivottavasti Vale tyhjentää kuitenkin pajatson.

Toki Nico on voittajasuosikki, mutta Williams saattaa saada tilaisuuden taktikoida toinen auto karkuun. Itävallassa ohittaminen ei ole ihan yksinkertaista. Eikä Nicon kannata älyttömiä riskejä ottaa mikäli Hamilton ei saa unelmastarttia.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Luulen, että viimeistään ensimmäisen varikkostopin jälkeen Rosberg siirtyy kisan johtoon. Williams on tällä kaudella epäonnistunut taktiikoissa ja varikkotiimistä on jäänyt hitaanpuoleinen kuva. Toivottavasti nyt edes Bottas pystyisi ottamaan sen podium sijan.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Bottakselle eka podium-sijoitus, onnea siitä! Ihan hyvä kisa nähtiin, vaikkei ohituksia hirveästi tullutkaan. Kuitenkin kaikki kisat, joissa Mersut eivät ota selvää kaksoisvoittoa, ajaen koko kisan kaksoisjohdossa, tuntuu olevan viihdyttäviä. Harmittavasti Williams kusi Bottasin toisen stopin ja vei mahdollisen kakkostilan.

Kaikkia kisoja en ole nähnyt, mutta onko Räikkönen koko kaudella noussut yhtään sijaa pysähdysten avulla? Tänäänkin oli ennen ensimmäistä stoppia vain vähän Magnusseniä jäljessä ja lopulta, kun kaikki olivat ensimmäisen pysähdyksen tehneet väliin oli kiilannut Perez, Hülkenberg, Ricciardo ja Kvyat. Jotenkin sitä tottui liian hyvään, kun Lotuksella Räikkönen liki joka kisassa teki pysähdyksen vähemmän kuin muut tai stopit ajoitettiin paremmin kuin nyt Ferrarilla.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkia kisoja en ole nähnyt, mutta onko Räikkönen koko kaudella noussut yhtään sijaa pysähdysten avulla? Tänäänkin oli ennen ensimmäistä stoppia vain vähän Magnusseniä jäljessä ja lopulta, kun kaikki olivat ensimmäisen pysähdyksen tehneet väliin oli kiilannut Perez, Hülkenberg, Ricciardo ja Kvyat. Jotenkin sitä tottui liian hyvään, kun Lotuksella Räikkönen liki joka kisassa teki pysähdyksen vähemmän kuin muut tai stopit ajoitettiin paremmin kuin nyt Ferrarilla.

Samaa ihmettelin - jotenkin nuo varikkostoppien ajoitukset menee systeemaattisesti pieleen, tänäänkin sijalta 8 vai 9 putosi sen neljä sijaa ja eroa väliin kiilanneisiin oli syntynyt yllättävän paljon. Tässä asiassa Lotuksen taktiikka osui poikkeuksetta paljon paremmin kohdilleen ja monesti Lotuksen aikaan varikkopysähdyksien jälkeen Räikkönen oli suhteellisen nopea. Toivotaan, että Ferrari saisi jotain spirittiä tuohon hommaansa, tulee muuten hiukan yksioikoinen kausi, mitään Bottaksen edesottamuksista pois ottamassa. Jokohan huomenna on jossain iltapäivälehdessä artikkeli otsikolla " Kimin ura pahassa laskusuunnassa"?
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ferrari on kyllä surkuhupaisin talli koko sirkuksessa. Voi jeesus kun oli taas Kimin taktiikat aivan perseestä. Kierroksella 16 sisään ensimmäisen kerran ja kaikki muut takana olevat oli käynyt jo aikoja sitten varikolla. Samanlaista touhua kuin Massan kanssa monta vuotta. Toisen kuskin taktiikat on vaan vähän sinnepäin.

Käsittämätöntä toimintaa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ferrari on kyllä surkuhupaisin talli koko sirkuksessa. Voi jeesus kun oli taas Kimin taktiikat aivan perseestä. Kierroksella 16 sisään ensimmäisen kerran ja kaikki muut takana olevat oli käynyt jo aikoja sitten varikolla. Samanlaista touhua kuin Massan kanssa monta vuotta. Toisen kuskin taktiikat on vaan vähän sinnepäin.

Kimille on saatettu luvata tasavertainen auto, mutta testimäärillä ja tällä taktiikkapelleilyllä rasvaletit osoittavat kuka on tallin numero uno.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Hienoa, että Bottas onnistui ajamaan podiumille ja täydellisellä taktiikalla se voittokin olisi voinut olla mahdollinen.

Ferrarin taktiikat ihmetyttää. Ellei muut pilaa Räikkösen kisaa, niin sitten vedetään taktiikka perseelleen. Vai onko siellä tarkoituskin saada Kimi näyttämään huonolta kuskilta?
 

Byvajet

Jäsen
Ferrari kusee taktiikoita (tänään myös Alonson, joka tuli aivan liian myöhään sisään), mutta kyllä Kimi nyt vain on hidas, eikä itsekään sitä kiellä.

Sekä Kimi että Alonso pääsivät ajamaan pitkät tovit vapaalla baanalla ja Kimi otti turpiinsa aivan järkyttävästi per kierros.
 

Outsider

Jäsen
Eniten Ferrarin tämän päiväisessä kilpailussa ihmetyttää mistä Alonso kaivoi lopussa sen vauhdin millä ajoi Massaa kiinni. Oli tietysti vähän tuoreemmat renkaatkin, mutta olihan noissa autoissa koko viikonlopun sen verran isot erot, että toi pisti silmään. Muutenhan kaikki ongelmat ja taktiikat oli jo ennalta tuttua. En nyt kuullut Fernandon kommentteja kisan jälkeen, mutta jos tilanne on edelleen se, että ei oikeastaan edes tiedetä miksi välillä vauhti olisi ihan kohtuullista, niin aika heikko on Ferrarin tilanne kohta jo ensi kauttakin ajatellen.

Harmi että Williamsilla ei ihan taktiikka onnistunut, että olisi päässyt haastamaan Mersuja loppuun asti. Valtterin ensimmäinen stoppihan oli aivan täydellinen ja itse asiassa jälkimmäinenkin oli vielä ihmeen hitaita Hamiltonin pysähdyksiä nopeampi, mutta ajoitukset sitten kusi. Onnea silti ensimmäisestä pokaalista, toivottavasti jatkoa seuraa.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Jaha. Helmut Marko oli sanonu ennen tämän päivän kisaa Sky:n haastattelussa, että RB tekee tämän viikonlopun jälkeen kattavan analyysin Renaultin power unitista ja jos tulevat siihen tuokseen, että moottorissa ei ole potentiaalia ensi kaudella olla samalla tasolla kuin Mersu alkaa uuden moottoritoimittajan metsästys. Haastattelija yritti kovasti tentata, olisiko tuo Mersu tai Honda ja Marko kielsi molemmat. Jätti kuvan ennemminkin, että partneria etitään nykyisten toimittajien ulkopuolelta. Mikä toisaalta antoi kuvan siitä, että analyysi on jo tehty Rellun huonoudesta ja uuden toimittajan haku on jo päällä.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Bottas ajoi hienosti. Selkeästi pisti Massaa pataan, vaikka ajoi etukäteen ehkä huonommalla taktiikalla kun pysyi pidempään ulkona ennen ekaa stoppia. Pääsi siinä ohi ja pystyi haastamaan Mersuja keskistintillä. Onhan se tuulimyllyjä vastaan taistelua, mutta fiksu ajo kaikenkaikkiaan. Ilmeisesti Nicollakin oli jotain häikkää kisan keskivaiheilla kun huippunopeudet tippui hetkellisesti ja Bottas pääsi haastamaan.

Hamiltonilla hyvä nousu. Aika karulta näytti kun Lewis kiertelee muut mistä haluaa ja liimautuu Massan perään. Mahtaa vaan ottaa kupoliin kun on kärsinyt tekniikkaongelmista ja pienistäkin virheistä Nico rokottaa kasvattamalla piste-eroa. Pari vastaavaa kisaa vielä niin nuorempi Rosberg on ihon alla pysyvästi tämän kauden osalta. Pressi-itkuja odotellessa.

Kimin kisa oli taas niin tuttua, kuten edellä spekuloitu, eka stoppi ihan hirveään aikaan taas. Mitähän Ferrari näillä hakee, että pitää ajaa 2-3 kiekkaa pidempään kuin muut? Heillä ei ole mitään rengasetua eikä tuollainen kierrosmäärä ei tuo kisaan loppuun mitään etua kevyellä autolla ja "tuoreimmilla renkailla". Nyt käytännössä tuhotaan aika-ajon ja poikkeuksetta hyvien lähtöjen tuomat sijoitukset kun muut ajavat tuoreilla nakeilla 1-2 sekuntia parempia kierrosaikoja.

Lisäksi Kimin stoppi on aina sidoksissa Alonsoon mallia Alonson stoppi + 1-2 kierrosta, riippumatta ratasijoituksesta. Esim. eilen Kimi oli niin lähellä Alonsoa, että jos Kimi olisi pysähtynyt ennemmin, olisi ollut vaarana Alonson edelle tuleminen stoppien jälkeen. Joten otetaan huonompi taktiikka ja hävitään 4 sijaa heti kättelyssä. Onhan siinä Kimilläkin tekemistä kun ei onnistu mikään.

On kyllä käsittämätöntä, että auton balanssi heittelee ja ikäänkuin säätöjen ns. sweet spot on hiuksen hieno. Pienikin muutos renkaissa, lämpötilassa, bensakuormassa saa auton näyttämään siltä kuin säädöt olisi vedetty hatusta. Kun katsoo Kimin ajoa vaikka kaksi kierrosta putkeen onboardista niin ekalla kiekalla auto yliohjaa tietyssä mutkassa, toisella kierroksella aliohjaa. Sitten menee pari mutkaa hienosti, kunnes taas ensin aliohjaa ennen apexia ja yliohjaa heti kun kaasuun koskeen, kunnes seuraavassa mutkassa tilanne on päinvastainen. En muista olisinko koskaan nähnyt vastaavaa epäjohdonmukaisuutta. Alonson ajo näyttää paremmalta koska hän antaa auton aliohjata koko ajan eli tavallaan toinen epävarmuustekijä on tiedostettu koko ajan. Kimi ilmeisesti tykkää neutraalista autosta ja sellaisesta joka herkästi tottelee ratin käännöksiä. Nyt tuntumaa ei ehkä ole auton keulaan kun ohjausliikkeiden vaikutus muuttuu niin helposti.

Vettelille antaisin tuomarina jo varoitusta noista sen kurvailuistaan keskeytystilanteissa. Muistetaan mm. viime kauden Silverstone, jossa laittoi hajonneen autonsa keskelle rataa aiheuttaen turhan safety carin, eikä turva-alueelle jonne olisi hyvin voinut lirutella. Pakko oli kuitenkin ajaa moottori sammuksissa, josko se liikkuisi kärkivauhtia loppukisan ajan. Eilen kun sai resetoitua auton niin suoraan kärkinipun sekaan jarrutukseen ja keskelle mutkaa valuttaen mm. Ricciardon leveäksi hiekalle, jossa sitten menetti yhden sijan. Olisi suoraan laskenut kaikki ohi, tai lusikka pohjassa ajanut letkan seassa ja suorilla laskenut porukkaa ohi jos olisi tarvetta. Nyt tuollainen välimallin ratkaisu poikkoillen muiden edessä. Mukava nähdä mitä kauden aikana kehkeytyy Red Bull - Renault -akselille. Horner tykitti naama punaisena brittitelkussa, että nämä ongelmat on 100% Rellun ja heidän hoidettavissa.
 
Suosikkijoukkue
KK
Ensi kaudeksi on tulossa merkittävä sääntömuutos turva-autojen tullessa radalle.

Eli kun turva-auto tulee radalle, mennään uudestaan starttiviivalle. Mielestäni täysin epäoikeuden mukainen menettely. Tätä ei kumminkaan tapahdu jos kisaa on jäljellä 5 viimeistä kierrosta tai kahden ensimmäisen kierroksen kohdalla.

Lähde:
sportti.com:in uutinen

edit. Eikö tuossa lähdössä mene vielä aivan älyttömästi polttoainetta? Eli jos turva-auto tulee vaikka pari kertaa kisan aikana niin siinä luulisi palavan polttoainetta todella paljon. Lisäksi renkaat tulevat näyttelemään todella isoa osaa näissä starteissa. Jos joku muutama kierros ennen turva-auton tuloa vaihtanut renkaat ja toisella on 15 kierrosta vanhat?
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Tuo on kyllä naurettava uudistus, tekee homman enemmän arpapeliksi juurikin tuon rengaskuluman osalta. Nykyisellä säännöllä voit vauhtilähdöstä hyvin jatkaa kovilla renkailla, jos kuljettaja on 2 kierrosta ennen safetycaria käynyt vaihtamassa kovat renkaat alle niin häviää paikoiltaan starttaamalla aikalailla optionrenkaille. Lisäksi tallit ovat ilmeisesti huolissaan auton tekniikan osalta, autot ylikuumenee ja jarrut jäähtyy.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta tuo uudistus olisi ihan OK jos pystyttäisiin turvaamaan tasapuoliset olosuhteet lähtöön, onhan tuo paikaltaan otettava startti kuitenkin yksi kisan jännittävimmistä hetkistä ja siinä monesti tapahtuu paljon. Mutta suurimpana ongelmana tuossa on se että monilla radoilla ajolinjan ulkopuolelle alkaa kertymään tuota kumimössöä, ja sitä kertyy joskus hyvinkin paljon. Kun joudut ottamaan kesken kisan lähdön tuolta radan likaiselta puolelta niin se on käytännössä kuin kuulalaakereilta lähtisi ja puhtaalta puolelta lähtevät autot menevät samalla jonossa ohi. Ei noilla likaiselta puolelta lähtevillä ole mitään mahdollisuutta pitää sijoituksiaan vaan siellä saattaa sijoitus tippua helposti useammankin pykälän, kun se kumi kaiken lisäksi vielä liimautuu lämpimiin renkaisiin ja käytännössä sen jälkeen menee monta kierrosta ennen kuin renkaat on edes joten kuten ajettavassa kunnossa.

Ajatellaanpa vaikka tilannetta jossa kuljettaja on johtanut kilpailua alusta asti ylivoimaisesti, mutta käynyt juuri renkaanvaihdossa ennen turva-autoa ja tippunut siksi väliaikaisesti sijallekkaksi kun kisaa johtava auto ei ole vielä renkaanvaihtoa tehnyt. Nyt hän joutuukin siksi starttaamaan radan likaiselta puolelta ja on uusintastartin jälkeen jossakin sijalla 10 kun puhtaammilla renkailla varustettuja autoja on mennyt ohi oikealta ja vasemmalta. Reilua?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Koko turva-autotoiminta on kaikkea muuta kuin reilua. Joku hankkii ajamalla piikkipaikan ja vaikkapa minuutin johdon. Sitten tulee joku ihmeellinen kolari, josta kärsii eniten se tukevan johtonsa hankkinut piikkikuski, koska kaikki saavat hänet "ajamatta" kiinni.

Uusintalähdöllä johtomiehen toimintaa yritetään vaikeuttaa entisestään. Toki onhan tuossa se pointtinsa, että nykyisellään se hidastelu ja sitten yhtäkkiä kaasu auki, kun itselle parhaiten sopii, ei ole mitenkään reilua ajamista.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siis eihän tuo turva-autotilanne koskaan tosiaan reilu ole niiden kannalta jotka ovat ennen turva-auton radalle tuloa ehtineet hyvän johdon hankkimaan, mutta kyllä minä sanoisin että tämä muutos tekee tilanteesta jo kohtuuttoman niiden kannalta jotka joutuvat likaiselta puolelta lähtemään.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
..mutta kyllä minä sanoisin että tämä muutos tekee tilanteesta jo kohtuuttoman niiden kannalta jotka joutuvat likaiselta puolelta lähtemään.

Tämä on totta. Pitäisi melkeinpä puhdistaa se likainen puoli ennenkuin siihen otetaan autoja. Ajolinjalta lähtee kuin nappi takista, mutta kumipurun päälle jää lyömään tyhjää.

Yksi vaihtoehto olisi, että lähdetään liikkeelle pitkältä suoralta, kun valo vaihtuu vihreäksi. Keulamies kun ylittää määrätyn rajan, niin siitä kaikki kaasu auki.

Esimerkkinä vaikkapa Montreal. Kun ollaan takasuoran alkupäässä, jolloin jo kaikki ovat keula kohti varikkoa, niin siihen linja, valo vihreäksi ja kaikilta samanaikainen kova kiihdytys.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ajolinjalta lähtee kuin nappi takista, mutta kumipurun päälle jää lyömään tyhjää.

Ja kun se ongelma ei edes jää tähän vaan ne renkaat on pilalla pitkän aikaa sen jälkeen kun kuumilla renkailla olet ajanut hitaasti ja seisonut siinä kumipurun päällä. Siinä tulee puhtaalta puolelta lähteneitä autoja ohi oikealta ja vasemmalta parin ensimmäisen kierroksen aikana.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siinä pitäisi laittaa kellot seis ja huomioida aikaerot. Väittäisin muistavani, että tällaisen tilanteen olen joskus Sennan aikaan jopa nähnyt, että autoilla oli järjestys, mutta se saattoi valehdella.

Eli jos kolari sattuisi kierroksella 35, otettaisiin kierroksen 34 jälkeiset aikaerot huomioon, kun oltaisi saatu autot uudelleen liikkeelle.

Ei tämä nyt äkkiseltään huonommalta uudistukselta tunnu kuin viimeisen kisan tuplapisteet, mutta en osaa arvioida lopullista kantaani. Sitten kun noita pari näkee, niin osaa sanoa paremmin. Joskus on lähdetty paikaltaan uudestaan eikä ainakaan mieleeni ole jäänyt sitä, että jotkut olisivat systeemaattisesti pudonneet 10 sijaa radan likaisuuden vuoksi. Toki renkaat ovat taas erilaiset.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siinä pitäisi laittaa kellot seis ja huomioida aikaerot. Väittäisin muistavani, että tällaisen tilanteen olen joskus Sennan aikaan jopa nähnyt, että autoilla oli järjestys, mutta se saattoi valehdella.

Olisikohan ollut ainakin vuoden 1992 Ranskan GP kun jouduttiin sateen takia keskeyttämään jossakin vaiheessa ja sitten otettiin uusintastartti, niin ennen kilpailun keskeytystä olleet aikaerot huomioitiin kilpailun lopputuloksessa. Mutta tuolloinhan ei vielä Safety Caria ollut joten kilpailu oli pakko keskeyttää punaisella jos tuli jotain kilpailemisen estävää ongelmaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Joskus on lähdetty paikaltaan uudestaan eikä ainakaan mieleeni ole jäänyt sitä, että jotkut olisivat systeemaattisesti pudonneet 10 sijaa radan likaisuuden vuoksi. Toki renkaat ovat taas erilaiset.

Milloin tälläisiä lähtöjä on ollut? Muistaakos joku.
Vai tarkoitetaanko tässä kisan alussa olevia uusintastartteja. Itse en muista että kesken kisan oltaisiin menty takaisin lähtöruudukkoon ja vielä sen hetkisin sijoituksin. Punaisen lipun jälkeen periaatteessa näin voisi tehdä mutta edelleenkin -OO- esille nostamat asiat ovat aika raskauttavia että näillä uusintastarteilla pilataan kisa. Mielestäni nykyinen SC sääntö on ollut ihan hyvä ja antaa mahdollisuuden hyökätä SC:n poistuttua varikolle, tuo uusi systeemi taas kuulostaa väkisin haetulta draaman lisäämiseltä.

Summaisin että kelpo idea jos kaikilla olisi samat renkaat ja puhdas rata. Nyt kun joku on siellä vanhoilla gummeilla ja radan likaisella puolella niin menettää kohtuuttomasti sijoja tälläisen teennäisen startin vuoksi, eli täysin lottoa miten SC vaikuttaa kisaan, ei mitään tekemistä kisan (ekan) startin kanssa ja ainoa mikä merkitsee on pariton vai parillinen sija.

_
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Milloin tälläisiä lähtöjä on ollut? Muistaakos joku.

Muistelisin että viimeksi on kisa aloitettu uudestaan punaisen lipun jälkeen ilman turva-autoa vuonna 2001 kun Luciano Burti sukelsi rengasvallin sisään Belgiassa. Tuolloinkin kisaa oli ajettu jotain 3 tai 4 kierrosta joten kumia ei ollut ehtinyt kertyä radalle kovin paljoa.

Minä väittäisin että tuo mainitsemani 1992 Ranskan GP on viimeisin kerta kun kisaa on ehditty ajaa jo enemmän, ja se on jouduttu aloittamaan uudestaan seisovalla lähdöllä punaisen lipun jälkeen. Yleensä nämä uusintastartit ovat tulleet ihan kisan alkuvaiheessa jolloin tuota kumia ei ole ehtinyt kertyä niin paljon ja ajolinja ei ole ehtinyt puhdistua niin paljon.

Ja pitää tosiaan muistaa sekin että renkaat ovat muuttuneet aika paljon, ja nämä nykyiset kumit ovat sellaisia että sitä kumimoskaa tulee todella paljon ajolinjan ulkopuolelle. Se näkyy hyvin välillä kun kuvaaja kuvaa jotain suoraa sopivasta kuvakulmasta, niin rata näyttää ajolinjan ulkopuolella ihan kuin se olisi soralla. Ja tuo kumin paljous näkyy hyvin myös kun kuljettajat ajavat jäähdyttelykierroksia kisan jälkeen, ja kuumat renkaat keräävät tuon kumimoskan itseensä.

EDIT: Wikipediasta löytyy näköjään lista kaikista F1-kilpailuista jotka on keskeytetty punaisella lipulla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Adam Cooperin mukaan Caterhamin talli olisi nyt myyty ja asiasta tiedotellaan lähiaikoina Fernandesin ja uuden omistajan toimesta.

Ja huhujen mukaan Renault olisi luopumassa F1:stä kokonaan ja myymässä F1-toimintonsa Red Bullille, joka näin alkaisi siis valmistamaan itse omat moottorinsa. Renaultin luopumishaluja olisi ilmeisesti vauhdittanut se että sekä Lotus että Caterham on jättänyt moottorimaksut maksamatta.
 
Suosikkijoukkue
KK
Pirelli on myös avannut suunsa uutta turva-auto-sääntöä kohtaan. Rengasvalmistajan moottoriurheilupomon Paul Hemberyn mielestä kyseessä on turvallisuusuhka.

- Aina, kun autot pysäytetään, on vaaratekijöitä olemassa. Kyse ei ole pelkästään siitä, että renkaista katoaa lämpöä. Autot ylikuumenevat helposti, kommentoi Hembery Autosprintin haastattelussa.

lähde: sportti.com
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös