Formula 1 – kausi 2014

  • 330 185
  • 1 769

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä toisaalta Kimi avautuu aika suorasanaisesti jos on syytä ja alkaa keittämään. Esim. Perez taisi saada satikutia tällä kaudella.

Mutta mihinkään loanheittoon Räikkönen tuskin lähtee ja nokitteluun mediassa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä toisaalta Kimi avautuu aika suorasanaisesti jos on syytä ja alkaa keittämään. Esim. Perez taisi saada satikutia tällä kaudella.

Mutta mihinkään loanheittoon Räikkönen tuskin lähtee ja nokitteluun mediassa.

Näinhän se on. Toki Kimi muiden kilpailijoiden hölmöilyjä ja muitakin kisoihin liittyviä perusasioita saattaa kommentoida avoimestikin, mutta oman tallinsa asioita ja ihmissuhteita ja muita mahdollisia sisäisiä ristiriitoja ei ole pahemmin ollut tapana medialle aukoa.

Tuskin on jatkossakaan, ja toivotaan ettei ole puolin tai toisin tallin sisällä syytäkään alkaa lokaa heitellä tai pahaa mieltään purkaa. Talla pohjaan ja huippukaksikon tasaisuudella tallimestaruus Maranelloon Red Bullin nenän edestä.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Ferrari oli nyt ensimmäinen talli jolla oli munaa lähteä sarjaan kahdella mestarilla, vähempi ei riitä nykyajan ykkösissä kun halutaan saavuttaa se kirkkain kruunu tallille eli tallimestaruus.

Eikös Hamilton ja Button ajaneet samaan aikaan Mclarenilla?
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Kvjat on toki vaihtoehto. Carlosia veikkaan siksi, että oli todella nopea testeissä Silverstonessa ja on aika varma kuski. Tasaista ajoa jne..

Itse en ole samaa mieltä tästä. Otteet ailahdelleet aika paljon GP3 sarjassa. No anyway uskon kyllä Sainzin joku päivä ajavan ykkösissä, mutta kaveri vahvisti itsekin, että ei aja ensikaudella Toro Rossolla. Ilmeisesti hieman heikosta tai alakanttiin menneestä GP3 kaudesta huolimatta on tarkoitus hänen ajaa ensikaudella GP2 tai Formula Renault 3,5 sarjassa. Edelleen itse kuitenkin veikkaan Portugalin Antonio Felix Da Costaa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis Red Bullilta on sanottu että Kimi on liian vanha heille, joten Ferrari tuskin on lakki kourassa houkutellut Kimiä konkurssipesästä aina niin kauniille Ferrarille. Vaikka sanoisitkin niin ei ole selvää että Alonsoa pelottaa, kyllä se rattimies on vaikka mitä lukisit lehdistä.

Noilla Ferkkulakit kourassa -puheilla yritin kuvailla tilannetta joka hyvin pelkistetyllä tavalla meni näin: Ferrari sanoo Kimille "häivy" kesken sopimuskauden ja muutaman vuoden päästä kuitenkin huomaavat tarvitsevansa Kimiä takaisin. Kyllä minun sisälläni ainakin palaisi hyvin suuri vahingonilo kuvitteellisessa tilanteessa jossa minut potkitaan työpaikastani pihalle ja samat kaverit joutuvat pian pyytämään palveluksiani uudelleen. Tai toistenpäin, olisin nolosta punaisena jos joutuisin pyytämään potkimaani työntekijän takaisin.

Alonso on hemmetin kova rattimies ja radalla älykäs kuljettaja, sitä en todellakaan kiistä. Historian tapahtumat ovat vain jättäneet mulle kuvan melko kusipäisestä kaverista ja huijarista, eikä asiaa helpota varmastikaan se että sama kuski vieläpä osti juuri Kimiltä sen paikan. Nämä ovat mulle kaksi eri asiaa jos se ei viesteistäni ilmeisesti kuitenkaan ilmennyt. Tosiasia oli kuitenkin se, että heti kun Alonso joutui ensimmäistä kertaa samalle viivalle huippukuljettajan kanssa (Hamilton), niin ei kestänyt tilannetta. Siihen vedoten on mun mielestä ihan perusteltua epäillä että nyt on mahdollisuus käydä samoin. Pelkääminen oli ehkä vähän liian vahva sana kuvaamaan Alonson mahdollisia tunteita, mutta vedoten juuri Mäkkivuoden caseen, ei Alonso varmaan kovin hyvällä katso Kimin tuloa.
 
Viimeksi muokattu:

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office

Sitten ymmärsin viestisi sanoman väärin. Ja kun vielä selvitit sen ilman mitään provoja mikä on harvinaista näissä ketjuissa niin nyt häpeän omaa ulosantiani. Onneksi yksi erikoistaidoistani on että osaan mennä syvälle sisimpääni paikkaan jossa en tunne häpeää;)
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eikös Hamilton ja Button ajaneet samaan aikaan Mclarenilla?

Totta. Meni ajatukset sekaisin kun ajattelin tulevaa kautta ja kuskiasetelmaa. Ajatus ei ollutkaan tuolla heitolla miettiä koko F1-historiaa vaan nykyajan ykkösiä. Lapsus että unohdin McLarenin kokonaan, Whitmarsch on monesti haastatteluissa viitannut itse asiassa tuohon että McLaren ei näe ongelmaa ajattaa kahta sarjan kärkikuskia samassa tallissa. Riskejähän siellä on otettu mukavasti, senna-prost, alonso-hamilton, button-hamilton. Tuossa viimeisessä parivaljakossa ei paljon kipinät lennelly, olisikohan Buttonin herrasmiesotteilla jotain osuutta asiaan, valmistajien mestaruus jäi tosin haaveksi tällä mestarikaksikolla kun Red Bullin ylivoima oli niin murskaava.

Edelllinen McLarenin tallimestaruus on Häkkisen 1.mestaruusvuodelta ja sitä edelliset onkin Sennan ajoilta 88-91.

_
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eikös Hamilton ja Button ajaneet samaan aikaan Mclarenilla?

Totta. Meni ajatukset sekaisin kun ajattelin tulevaa kautta ja kuskiasetelmaa. Ajatus ei ollutkaan tuolla heitolla miettiä koko F1-historiaa vaan nykyajan ykkösiä. Lapsus että unohdin McLarenin kokonaan, Whitmarsch on monesti haastatteluissa viitannut itse asiassa tuohon että McLaren ei näe ongelmaa ajattaa kahta sarjan kärkikuskia samassa tallissa. Riskejähän siellä on otettu mukavasti, senna-prost, alonso-hamilton, button-hamilton. Tuossa viimeisessä parivaljakossa ei paljon kipinät lennelly, olisikohan Buttonin herrasmiesotteilla jotain osuutta asiaan, valmistajien mestaruus jäi tosin haaveksi tällä mestarikaksikolla kun Red Bullin ylivoima oli niin murskaava.

Edelllinen McLarenin tallimestaruus on Häkkisen 1.mestaruusvuodelta ja sitä edelliset onkin Sennan ajoilta 88-91.

_
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
..button-hamilton. Tuossa viimeisessä parivaljakossa ei paljon kipinät lennelly, olisikohan Buttonin herrasmiesotteilla jotain osuutta asiaan, valmistajien mestaruus jäi tosin haaveksi tällä mestarikaksikolla kun Red Bullin ylivoima oli niin murskaava.
_

Tuo pointti nostaa entistä enemmän Perezistä tulleita mielikuvia sinne kusipäisyyden suuntaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuo pointti nostaa entistä enemmän Perezistä tulleita mielikuvia sinne kusipäisyyden suuntaan.

McLarenilla on osittain tästä syystä ja ensi vuoden "välivuodesta" ennen Honda-aikakautta mun mielestä vähän pasmat sekaisin.
Kun yrittää lypsää tietoa Buttonin sopimuksesta niin tulee ristiriitaisia tietoja jotka viittaa välillä hondaan, mclareniin, palkkapyyntöön jne. Itse veikkaan että osa totuus on Hondan sanavallalla 2015 eteenpäin minkä vuoksi McLaren on tarjonnut vain 1 vuoden sopparia. Jenson haluaa vähintään 2 vuoden sopimuksen. Mitäköhän Honda haluaa? En jaksa uskoa Kobayashin mahdollisuuksiin, tai toisaalta kun miettii niin rankkaan Kamuin aika lähelle Pereziä. Olisiko Kamui kuitenkin tuleva kakkoskuski 2015, mutta kuka tulee ykköseksi? Alonso vai peräti Kimi jos Jenson vaihtaisi Ferrarille.

Joka tapauksessa kun näitä summaa niin uskon että Jensonin noin 14£ palkka on liikaa niin McLarenille kuin Hondallekin suhteessa suorituskykyyn ja markkina-arvoon(myös japanissa, pelkkä michibata kainalossa ei riitä).

_
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joka tapauksessa kun näitä summaa niin uskon että Jensonin noin 14£ palkka on liikaa niin McLarenille kuin Hondallekin suhteessa suorituskykyyn ja markkina-arvoon(myös japanissa, pelkkä michibata kainalossa ei riitä).
Hondalla saatetaan japanilaistyyliin olla todella kitsaita rahan kanssa, mutta 14£ palkka maailmanmestarista ei todellakaan ole paha kauppa tallin kannalta.

Ehe ehe. Buttonin ja muutenkin McLarenin tapahtumat ovat kyllä ihan mielenkintoinen kuvio kanssa jatkoa ajatellen. Miten käy tallipaikkojen, ja miten käy tallin vauhdin kanssa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Minusta taasen Buttonin tilanne selkiytyi huomattavasti kun Red Bullin ja Ferrarin paikat on nyt täynnä Mersun ohella. Tätä ennen oli huhuille paljon tilaa kun paikkoja oli auki monessa tallissa. Eipä tuosta kannattaisi minnekään Jensonin lähteä, koska parempaa ei ole tarjolla. Korkeintaan riskillä joku Lotus, mutta sekin paikka mennee halvemmalle kuskille. Kyllähän monivuotinen sopimus olisi parempi taloudellisesti, mutta nykyisessä tilanteessa vuoden jatko tuskin kovin huonokaan on. Sitten olisi jo vuosi takana turboilla ja uusilla säännöillä, vähän näkee missä mennään voimasuhteissa ja sen mukaan pystyy helposti irtautumaan jos McLarenilla olisi vajonnut alaspäin ja tyrkyttämään itseään parempaan talliin.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Eihän Buttonin jatko tietääkseni ole miehestä itsestään kiinni, muistini mukaanhan hän heinäkuun lopulla ihmetteli kun tallin taholta ei ole tuota jatko-optiota vielä lunastettu. Veikkaan että siellä on haluttu katsoa jos vaikka Kimi ei pääsekään Ferrarille tai Red Bullille ja odotettu että Kimi tippuu kuin kypsä omena McLarenin taskuun.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Ensikaudella siis ennakkoon tuo 21 kisaa, mutta nyt oli juttua, että uusien moottoreiden takia ei pakosti toteudu. Intiaa ei ajeta ensikaudella, mutta ei haittaa vaikka ei takaisin tulisikaan. Tarkoitus on, että se tulee, mutta eihän noita koskaan tiedä. Vielä Korea, Bahrain ja Kiina pois niin hyvä. Ensikaudella sitten uusia kisoja ovat nuo Venäjä, Mexico ja Itävalta. Ihan mielenkiintoista. Toki tuo New Jersey harmittaa. Olisi hauska nähdä kisan toteutuvan.

Sitten toki pitää edelleen manata tuosta moottori muutoksesta. Onneksi ensikausi muuten on ennakkoon niin mielenkiintoinen, että ei tuo haittaa niin paljoa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ensikaudella siis ennakkoon tuo 21 kisaa, mutta nyt oli juttua, että uusien moottoreiden takia ei pakosti toteudu.

Ahaa, eli mahdollisesti noinkin. Itse luin juuri samasta aiheesta jutun että suunnittelevat koneiden määrän nostamista yhdellä johtuen 21 kisasta, eli oliko se nyt 5 myllystä 6 myllyyn.

Ensi kauden radoista itse odotan Itävaltaa ja Red Bull Ringia, koska vannon euroopan kisojen nimeen. Vaikka tuokin rata on kokenut muutoksia sitten A1-aikojen niin olisi hienoa nähdä hyvä kisa siellä, itävalta maanakin houkuttelisi jopa lähtemään tsiigaa kisaa paikan päältä. Radan sijainti tosin on hölmö ainakin kartoista tsiigattuna. Mitä on kokemusta muutamasta radasta niin sujuvalle liikkumiselle aika ehdoton on lyhyt junayhteys isompaan cityyn mikä löytyy ainakin monzasta ja barcelonasta.

_
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Ensi kauden radoista itse odotan Itävaltaa ja Red Bull Ringia, koska vannon euroopan kisojen nimeen. Vaikka tuokin rata on kokenut muutoksia sitten A1-aikojen niin olisi hienoa nähdä hyvä kisa siellä, itävalta maanakin houkuttelisi jopa lähtemään tsiigaa kisaa paikan päältä.

Tää on kyllä mielenkiintoinen ns. paluumuuttaja. Itsekin kyllä tykkään, että Euroopassa ajetaan. Saksan radat on kyllä perseestä, mutta kyllähän siellä pitää yksi kisa ajaa. Itse toivoisin vain enemmän laajentumista myös Amerikkaan. Eikä Aasiaan. Aasiassa toimii mielestäni Japani, Malesia ja Singapore iltakisana. Abu Dhabi juuri ja juuri. Yllä mainitsinkin jo ne mistä en siellä pidä.
 
Suosikkijoukkue
KK
Itse en ole samaa mieltä tästä. Otteet ailahdelleet aika paljon GP3 sarjassa. No anyway uskon kyllä Sainzin joku päivä ajavan ykkösissä, mutta kaveri vahvisti itsekin, että ei aja ensikaudella Toro Rossolla. Ilmeisesti hieman heikosta tai alakanttiin menneestä GP3 kaudesta huolimatta on tarkoitus hänen ajaa ensikaudella GP2 tai Formula Renault 3,5 sarjassa. Edelleen itse kuitenkin veikkaan Portugalin Antonio Felix Da Costaa.
Mainittakoon vielä tähän meidän "kinasteluun", että Vergellähän ei taida olla edes sopimusta Toro Rosson kanssa ensi kaudeksi? Vielä kun miettii Vergen sijoitukset niin... Joten voihan se olla, että Vergekin lähtee pois ja otetaan tilalle tuoreita kuskeja?
 
Viimeksi muokattu:

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Mainittakoon vielä tähän meidän "kinasteluun", että Vergellähän ei taida olla edes sopimusta Toro Rosson kanssa ensi kaudeksi? Vielä kun miettii Vergen sijoitukset niin... Joten voihan se olla, että Vergekin lähtee pois ja otetaan tilalle tuoreita kuskeja?

Niin mistähän sitä koskaan tietää. Toro Rossolta taidettiin sanoa, että haluaa jatkaa Vergnen kanssa, mutta itse en hirveästi siinä ideaa näe. Tai no okei, jos Ricciardo ei onnistuis, niin voisi jatkossa kokeilla Vergneä, mutta pidän itse Ricciardoa parempana kuskina. Näin ollen olisi fiksumpaa vaihtaa taas molemmat, mutta näillä näkymin Vergne ajaa ensikaudella myös.
 
Suosikkijoukkue
KK
Niin mistähän sitä koskaan tietää. Toro Rossolta taidettiin sanoa, että haluaa jatkaa Vergnen kanssa, mutta itse en hirveästi siinä ideaa näe. Tai no okei, jos Ricciardo ei onnistuis, niin voisi jatkossa kokeilla Vergneä, mutta pidän itse Ricciardoa parempana kuskina. Näin ollen olisi fiksumpaa vaihtaa taas molemmat, mutta näillä näkymin Vergne ajaa ensikaudella myös.

Aika samoilla linjoilla olen. Vaikka Ricciardossa potentiaalia onkin paljon enemmän kuin Vergnessä, niin en kyllä usko, että hänestäkään mitää superkuskia tulee. Aika ajoin saattaa Vettelin pestä, mutta tullee olemaan ns kakkoskuski.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Heh, eihän tässä puutu kohta enää muuta kuin vaihdetaan autojen väritys ja todetaan että Kimi pysyy Lotuksella, jonka talous laitettiin kuntoon. Lisäksi työmatkat tehtiin Kimille miellyttävämmiksi.

Mun mielestä olennainen kommentti näistä kaappausuutisista puuttuu. Nimittäin Ferrari kaappasi Kimin fanit.
Lotuksella ei hirveästi ole omia "tifoseja" jotka pukeutuvat mustaan ja vaeltavat kisoista toiseen, nimikikkailulla on jo unohtunut Rellu-fanitkin ja harva nyky formulakansasta muistaa saati fanittaa mustakeltaista JPS-tyylistä Lotusta. Eli hiljaista tulee olemaan Lotuksen kannattajakunta tulevina vuosina.

Kimillä faneja on paljon ja ympäri maailmaa, jonkun arvion mukaan gridin suosituin kuljettaja, myös Oviedon liput liehuu salossa aina kun Ferrari ajaa, kaikki nämä yhdistettynä ensi vuoden Monzan kisassa tulee olemaan kunnon bakkanaalit ja viini virtaa, sitä en halua missata.
Ferrari teki ehkä vuosikymmenien kaappauksen fanien määrässä, nyt Kimin-leiri, Oviedon-leiri, siihen vahvat Tifosi-leirit, ei taida vastaavaa fanimassaa ollut vähään aikaan yhden tallin takana. Mahtavaa seurata seuraavat vuodet kuinka punaisena katsomot ympäri maailmaa on.

_
 
Viimeksi muokattu:

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllähän siinä Kimin mukana menee isohko poppoo Lotukselta kun Allisonin ja aeroinssin lisäksi Kimin pääkisainssi Mark Slade ja ilmeisesti vielä pari muuta kisainsinööriä. Joten ihan hyvä porukka siinä näyttäisi muodostuvan kun tärkeimmät palaset tulee mukana. Tuohon sitten päälle Ferrarin resurssit ja onhan heilläkin sitä tietotaitoa sekä osaavaa henkilökuntaa jo valmiina tallissa.
 
Suosikkijoukkue
KK
Kyllähän siinä Kimin mukana menee isohko poppoo Lotukselta kun Allisonin ja aeroinssin lisäksi Kimin pääkisainssi Mark Slade ja ilmeisesti vielä pari muuta kisainsinööriä. Joten ihan hyvä porukka siinä näyttäisi muodostuvan kun tärkeimmät palaset tulee mukana. Tuohon sitten päälle Ferrarin resurssit ja onhan heilläkin sitä tietotaitoa sekä osaavaa henkilökuntaa jo valmiina tallissa.

Juuri tämän takia uskon Kimin pärjäävän Ferrarilla erittäin hyvin ja mahdollisesti jopa huomattavasti paremmin kuin Alonso. Auto tullee muuttumaan Kimile mieleisemmäksi kuin Alonsolle, jonka jälkeen onkin mukava kuunnella Fernandon itkua ja samurai-viisauksia. Toki toivon, että Alonsokin pääsee autoon sinuiksi jolloin nähtäisiin kunnon kilvan ajoa Alonso vs Kimi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös