Formula 1 – kausi 2014

  • 330 324
  • 1 769

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
No miten selität juuri KIMIN parantuneet tilastot juuri tämän jälkeen..autoa ei muutettu takaisin Kimin suuntaan ja keskitytty enemmän hänen tarpeisiin?

Totta kai se vaikuttaa, jos kuski saa täyden päätäntävallan asioissa. Minä kritisoinkin sitä kohtaa missä väitettiin Ferrarin olleen täysi romu ennen sitä kun Kimi sai täyden päätäntävallan itselleen. On väitetty että Kimi sai umpisurkean Ferrarin taas kulkemaan mikä ei pidä ollenkaan paikkaansa, koska se auto kulki jo Massan käsissä ihan samaa vauhtia jo aikaisemmin. Ja Massa ei tarvinnut siihen auton kulkemiseen koko tallin panostusta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä kritisoinkin sitä kohtaa missä väitettiin Ferrarin olleen täysi romu ennen sitä kun Kimi sai täyden päätäntävallan itselleen.

Mutta edelleen, eihän Jämerä noin kirjoitanut?

edit: tai no, voihan sen niinkin ymmärtää, eli eipä mitään.
 
Viimeksi muokattu:

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Totta kai se vaikuttaa, jos kuski saa täyden päätäntävallan asioissa. Minä kritisoinkin sitä kohtaa missä väitettiin Ferrarin olleen täysi romu ennen sitä kun Kimi sai täyden päätäntävallan itselleen. On väitetty että Kimi sai umpisurkean Ferrarin taas kulkemaan mikä ei pidä ollenkaan paikkaansa, koska se auto kulki jo Massan käsissä ihan samaa vauhtia jo aikaisemmin. Ja Massa ei tarvinnut siihen auton kulkemiseen koko tallin panostusta.

Ei nyt täyttä päätäntävaltaa, mutta juurihan Massaan panostamisen myötä Kimin vauhti hidastui ja Massan kasvoi. Toki tunnut enemmänkin haluavan kiistellä kiistelemisen vuoksi niin antaa olla.
 

Hönde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Real Madrid
Kun tässä nyt on vähän aikaa ehtinyt tätä Kimin paluuta Maranelloon sulatella, niin kyllä tämä vain hyvältä tuntuu. Tietenkin sen kaiken jälkeen mitä 2009 loppukesästä tapahtui oli vaikea uskoa, että Kimi enään palaa Maranelloon, mutta niin vain palasi ja ansaitusti. Kimi on ajanut paluunsa jälkeen loistavalla tasolla ja tallissa jossa resurssit eivät ole isoimpien tallien tasolla.

Alonso-Kimi asetelma on tietenkin mielenkiintoinen. Molemmat ovat huippukuskeja ja haluavat voittaa mestaruuden. Avainasemassa onkin nyt Ferrari-johto, joka toivottavasti antaa molempien ajaa reilusti kilpaa, eikä sekaantua turhaan ja sotkea asioita. Uskon täysillä siihen, että Kimi pystyy Alonson päihittämään ja nappaamaan vielä uudestaan sen mestaruuden. Tämä on samalla iso näpäytys Red Bullille ja uskon että he tulevat vielä kärsimään kuski valinnasta. Tähän, kun lyödään päälle vielä Mersut ja McLarenit, niin tulee huima ensi kausi.

Toki tätä kautta on vielä paljon jäljellä, joten siinä mielessä hyvä että nämä spekulaatiot voi nyt hetkeksi unohtaa. Päästään siis keskittymään loppukauteen.
 

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Totta kai se vaikuttaa, jos kuski saa täyden päätäntävallan asioissa. Minä kritisoinkin sitä kohtaa missä väitettiin Ferrarin olleen täysi romu ennen sitä kun Kimi sai täyden päätäntävallan itselleen. On väitetty että Kimi sai umpisurkean Ferrarin taas kulkemaan mikä ei pidä ollenkaan paikkaansa, koska se auto kulki jo Massan käsissä ihan samaa vauhtia jo aikaisemmin. Ja Massa ei tarvinnut siihen auton kulkemiseen koko tallin panostusta.
Jeps myönnetään, ei se 2009 vuoden Ferrari mikään totaalinen romu ollut. Silti neljä peräkkäistä palkintopallisijaa joukossa yksi voitto oli suhteellisen kova suoritus sillä biilillä. Katsoi sitä sitten vaikka minkäväristen lasien läpi. Unohdin tosiaan nuo Massan hyvät suoritukset, mutta näinköhän Massa olisi Kimin asemassa pystynyt samaan.

Lisäksi pitää kysyä, että mistä tiedät, ettei Massa saanut saanut koko tallin panostusta itselleen. Ferrarilla tiedettiin, että Alonso korvaa Kimin, joten miksi panostaa tallista poistuvaan kuljettajaan.

No, enpä jaksa enää jauhaa tästä enempää. Samaa mieltä muutamien kanssa siitä, että ei sinulla taida olla muuta motivaatiota tähän keskusteluun kuin turhanpäiväisen väittelyn aikaansaaminen ja kiistely.
 

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä oli hymy korvissa pari viimeistä tuntia töissä kun tieto kantautui korviini! Meidän oma Kimi taas siihen kaikkein kauneimpaan talliin. Olen ihan täpinöissäni, harmi kun eletään vasta syyskuuta ja kisoja on vielä paljon jäljellä. Toivottavasti Kimi pääsee nyt loppukaudessa edes parissa kisassa podiumille ja säännöllisesti top 5:een, jotta jäisi edes kohtuullisen hyvät muistot Lotus-ajoilta (tuloksellisesti).

Kimi kyykyttää kyllä nyt Ferkun väkeä ihan täysin. Kimi ei ole kritisoinut sanallakaan vuoden 2009 tapahtumia (luultavasti Kimin kenkimispeli alkoi jo 2008), ja on vain itseasiassa kehunut muistojaan Ferrarilta. Mitä olisi esimerkiksi joku Alonso tehnyt vastaavassa tilanteessa. Sitä itkun määrää...Mutta onhan tää todellinen kyykytys kun samat kaverit joutuvat nyt lakki kourassa pyytämään viimeisintä mestariaan tuomaan menestyksen talliin. Onhan se nyt sanomattakin myös selvää että Alonsoa pelottaa, muistaa varmasti mitä tapahtui Hamiltonin kanssa kun joutui ensimmäistä kertaa samalle viivalle tallitoverin kanssa.

Ennustan hyvin tasaisia keskinäisiä vääntöjä ensi kaudelle, mutta uskon että Kimi vie niukasti taiston. Toisen pakka sekoaa aivan täysin jos tallikaveri rupeaa useammin kuin satunnaisesti päihittämään ja itkee tiimiradioon ja medialle, kun toinen mukisematta toteaa toisen olleen sillä kertaa parempi ja ensi kisassa ehkä toisten päin. Ei varmaan tarvitse täsmentää kumpi on kumpi ensi kauden Ferkkukuskeista.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jännä tulee kyllä ensi kaudesta, mutta hiukan mietityttää miten Räkä pärjää sarjan parhaan kuskin kanssa.. Luulen kaksikon olevan aika tasainen, mutta Alonson vievän koko kauden skaalalla skaban nimiinsä. Mutta hienoa silti, että Räikkönen pääsi takaisin oikeaan kärkitiimiin!
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kimi kyykyttää kyllä nyt Ferkun väkeä ihan täysin. Kimi ei ole kritisoinut sanallakaan vuoden 2009 tapahtumia (luultavasti Kimin kenkimispeli alkoi jo 2008), ja on vain itseasiassa kehunut muistojaan Ferrarilta. Mitä olisi esimerkiksi joku Alonso tehnyt vastaavassa tilanteessa. Sitä itkun määrää...Mutta onhan tää todellinen kyykytys kun samat kaverit joutuvat nyt lakki kourassa pyytämään viimeisintä mestariaan tuomaan menestyksen talliin. Onhan se nyt sanomattakin myös selvää että Alonsoa pelottaa, muistaa varmasti mitä tapahtui Hamiltonin kanssa kun joutui ensimmäistä kertaa samalle viivalle tallitoverin kanssa.

Siis Red Bullilta on sanottu että Kimi on liian vanha heille, joten Ferrari tuskin on lakki kourassa houkutellut Kimiä konkurssipesästä aina niin kauniille Ferrarille. Vaikka sanoisitkin niin ei ole selvää että Alonsoa pelottaa, kyllä se rattimies on vaikka mitä lukisit lehdistä.

En tiedä kuinka paljon Ferrarin mediaväki lisäsi värikynää omilla sivuillaan olleisiin Kimin kommentteihin mutta vaikuttaa siltä että Kimi on todella innoissaan paluusta legenda-talliin, ja hyvä niin. Miksi hänellä olisi mitään hampaankolossa? Koska Santander tarjosi tallille sillä hetkellä paljon nopeampaa kuskia? Kimi otti siitä opikseen ja haki motivaationsa/nopeutensa takaisin ja on nyt nopeampi kuin koskaan. Hieno kausi tulee!
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisäksi pitää kysyä, että mistä tiedät, ettei Massa saanut saanut koko tallin panostusta itselleen. Ferrarilla tiedettiin, että Alonso korvaa Kimin, joten miksi panostaa tallista poistuvaan kuljettajaan.
Tähän voisi toki halutessaan vastata eräältä kirjoittajalta niin formula- kuin kiekkokeskustelusta tuttuun tyyliin, että nämä nyt ovat noita Massan fanipoikien juttuja, jolla ei ole mitään tekemistä faktojen kanssa. Sivusta seurattuna, vastaavalla tavalla Kimiäkin puolustavat täällä kuitataan.

Mutta se siitä, nyt on ihan mielenkiintoista muuten katsella myös Massan tulevaa osoitetta. Santanderin tukemana taisi hänkin Ferrarilla olla, se tuki tuskin muihin talleihin asti kantaa mutta uskon että Brasiliasta löytyy tukijoita rahoittamaan hänelle tallipaikan. En tiedä onko Massalla kiinnostusta Williamsille, mutta voihan hänkin pahimmassa tapauksessa olla taas yksi uhka myös Bottasin jatkamiselle tallissa, jos Massa jonnekin mahdollisten tukijoidensa avulla pyrkii pääsemään ja heittelee rahoja esim. Williamsin suuntaan.

Tämä tosin täysin omaa spekulaatiota, kunhan tuli mieleen.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ferrari oli nyt ensimmäinen talli jolla oli munaa lähteä sarjaan kahdella mestarilla, vähempi ei riitä nykyajan ykkösissä kun halutaan saavuttaa se kirkkain kruunu tallille eli tallimestaruus. Viime vuodet voittoja eli isoja pisteitä on ollut jakamassa peräti 5 tallia ja 10 kuljettajaa.
Kyllähän rivien välistä on luettavissa ettei Red Bullin ajatusmaailma ollut lähellekään tätä vaan enemmän siihen suuntaan että panostus on vielä muutaman vuoden Vetteliin jonka jälkeen manttelinperijä on Ricciardo, eli yhden selkeän ykköskuljettajan linja.

Alonso on varmasti istunut alas tallinjohdon kanssa tästä tulevasta kahden ykköskuskin strategiasta, tietynlainen arvovaltatappio tämä on mutta tallin edun nimissä hyväksyy asian. Kimille ajatellen uuteen autoon sopeutumista on jopa hyvä asia että teknisiä muutoksia tulee paljon, autot muuttuu täysin, kuskit joutuu jopa muokkaamaan ajotyylejään uusien sääntöjen myötä. Tällä on suuri merkitys sille ettei Alonso saa etumatkaa välttämättä juuri ollenkaan ensi vuoden alussa, molemmat joutuu lähtemään puhtaalta pöydältä. Etu Alonsolla on se että osaa muutaman italialaisen vitsin, kyllä se Kimikin tuntee tallin johtoa myöten riittävän hyvin loistavaa yhteistyötä ajatellen ja olisi naurettavaa ajatella että Ferrarin edellinen henkilökohtainen maailmanmestari/tallimestari olisi jollain tavalla altavastaaja, ennemmin päinvastoin, Alonsolla on paljon näytettävää kun Kimin meriitit Ferrarilta on merkittävät.

Massasta. Nyt punnitaan arvostetaanko Felipen kokemusta ja yleensäkään Massaa kisakuljettajana minkä verran, mikä on osoite?
Jos osoite on Lotus niin Massan markkina-arvo on korkeammalla kuin itse uskoin, kun taas paluu Sauberille olisi luonnollinen askel omasta mielestäni ja järkeväkin jos venäläiskuvio natsaa ja rahoitus siellä kunnossa. Mutta Massan leiri ei lienee tähän tyydy vaan ennemmin siirtyy koko sarjasta pois mikä olisi tyhmää ja ylimielestä jos kisakuljettan paikka olisi jossain edes keskikastin tallissa vielä saatavilla. Siirtymisen ykkösistä pois tulkitsen markkina-arvon ja arvostuksen puutteena ja silloin voi viimeistään todeta että Ferrari ajatti Massaa aivan liian pitkään mikä oli kilpailullisestikin suuri virhe.

_
 
Viimeksi muokattu:

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Miksi hänellä olisi mitään hampaankolossa? Koska Santander tarjosi tallille sillä hetkellä paljon nopeampaa kuskia?

Ihanko tosissasi heitit tuon? Ettei se Santander nyt kuitenkin tarjonnut isoa rahapottia nopean kuskin kylkiäisenä? Montako mestaruutta tämä "paljon nopeampi kuski" on Ferrarille tuonut?

Edit. Toisaalla siis sanot, ettet ole Alonso-fani, mutta jotenkin tuo(kin) lausahdus puhuu tuota vastaan aika rankasti.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ihanko tosissasi heitit tuon? Ettei se Santander nyt kuitenkin tarjonnut isoa rahapottia nopean kuskin kylkiäisenä? Montako mestaruutta tämä "paljon nopeampi kuski" on Ferrarille tuonut?

Edit. Toisaalla siis sanot, ettet ole Alonso-fani, mutta jotenkin tuo(kin) lausahdus puhuu tuota vastaan aika rankasti.

Luulin että se on sanomattakin selvää. Jos Santander olisi tuonut talliin vain Alonson ilman lisäkillinkejä niin silloin Kimillä olisi saattanut ollakin jotain kränäämistä, vaikka hidas olikin. Ei ole tuonut yhtään mestaruutta, jos ihan tosissasi kysyit.

En tiedä miten se nyt taas puhuu Alonso-faniudestani että haluan fanittamaani talliin nopean kuljettajan. Vai ottiko Kimi-fanin itsetunnolle että ihan väitin Alonsoa nopeammaksi? Vai oliko se "paljon" sana se mikä harmitti? Otan sanoja sitten sen verran takaisin ettei jatkossa pahoiteta enempää mieltä.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
No, enpä jaksa enää jauhaa tästä enempää. Samaa mieltä muutamien kanssa siitä, että ei sinulla taida olla muuta motivaatiota tähän keskusteluun kuin turhanpäiväisen väittelyn aikaansaaminen ja kiistely.

Eli jos korjaan virheellisiä väitteitäsi niin se on turhanpäiväisen väittelyn aikaansaamista ja kiistelyä? Kimin saavutukset olivat kuitenkin hienoa Massan loukkaantumisen jälkeen ei siinä mitään, mutta auto oli jo sillä tasolla että sillä pystyi ne sijoitukset ajamaan.
 
Viimeksi muokattu:

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis Red Bullilta on sanottu että Kimi on liian vanha heille, joten Ferrari tuskin on lakki kourassa houkutellut Kimiä konkurssipesästä aina niin kauniille Ferrarille.
Mitä tekemistä Red Bullin sanomisilla on Ferrarin kuskivalinnoissa?

Lisäksi onhan se selvää, että jos Horner sanoo lehdistölle Kimin olevan liian vanha, niin silloinhan tämän on oltava ainoa syy siihen, miksi Kimi ei Red Bullilla aja. Jonkinlainen kritiikki on siis paikallaan noita eri ihmisten sanomisia lukiessa.
Ferrari oli nyt ensimmäinen talli jolla oli munaa lähteä sarjaan kahdella mestarilla, vähempi ei riitä nykyajan ykkösissä kun halutaan saavuttaa se kirkkain kruunu tallille eli tallimestaruus.
Lauseiden välillä ehkä snadi ristiriita. Kova panostus silti Ferrarilta ja lisää yleistä mielenkiintoa F1-kauteen selvästi. Tulee vaikuttamaan myös tämän kauden kisoihin, kun nyt yksi iso palanen on kohdallaan ja alkaa taistelu lopuista paikoista (McLaren, Lotus, Williams, Sauber ym.).
Jos Santander olisi tuonut talliin vain Alonson ilman lisäkillinkejä niin silloin Kimillä olisi saattanut ollakin jotain kränäämistä, vaikka hidas olikin.
Ai Kimi oli hidas? Selvä. Tämä on kyllä jo vähän liian absurdi kommentti.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Martin Whitmarsh sanoo: Whitmarsh veikkaa Alonson räjähdystä - F1 - Turun Sanomat

Odotellaan milloin alkaa hanskat lentämään ja tiimiradio täytyy valituksesta. Räikkönen sai jo Montezemolon pyytämään anteeksi, seuraavaksi Alonso polvilleen ja vaihtamaan maisemaa. Kimi vei Hülkenbergin paikan mutta Alonson paikka voisi olla vapaana, Lotuksella olisi tilaa Santanderille ja yhdelle suht nopealle espanjalaiselle.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mitä tekemistä Red Bullin sanomisilla on Ferrarin kuskivalinnoissa?

Siis kun Kimiä ei Red Bullille otettu niin vaihtoehdot oli aika vähissä joten siitä vedin johtopäätökset ettei Ferrarin tarvinnut lakki kourassa anella ketään talliinsa.

Ja vastaus oli siis viestiin jossa heitettiin hatusta että Ferrari olisi anellut Kimiä takasin. En siis heitä mitään faktoja vaan vastasin heittoon heitolla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Martin Whitmarsh sanoo: Whitmarsh veikkaa Alonson räjähdystä - F1 - Turun Sanomat

Odotellaan milloin alkaa hanskat lentämään ja tiimiradio täytyy valituksesta. .

Alonsolla varmasti latinoveri kiehahtaa useammankin kerran ensi vuonna mutta en jaksa uskoa että sekoittaisi pasmat niin pahasti että suoritustaso kärsii. Olisi hyvin epäammattimaista ja Ferrarin johto puuttuisi vieläkin kovemmalla kädellä siihen kuin tänä vuonna.

Parivaljakkoa vielä kun pohtii niin Kimin ja Alonson kisavauhti on huippuluokkaa muun muassa kiitos ei niin hyökkäävän ajotyylin joka säästää renkaita. Tämä vain korostuu ensi vuonna turbojen osalta, monet asiantuntijat povaa turbojen hirvittävän väännön lisäävän autojen mutkasta ulostulonopeutta siinä määrin että jos renkaat on ensi vuonna samaa kaliberia kuin nytkin niin ne tulevat kulumaan entistä nopeammin ja ottaen huomioon että mekaanista pitoa ei varmasti tule olemaan samassa suhteessa enemmän niin varmasti olettamus pitää paikkansa. 1+1 tämä on varmasti tiedostettu Ferrarillakin kun lähdetään uuteen aikakauteen missä on paljon haasteita niin tallille kuin kuljettajallekin, ei sattumaa että Ferrari halusi hinnalla millä hyvänsä kun tuli mahdollisuus saada talliin kaksi tämän ajotyylin omaavaa kokenutta kuljettajaa.
Eihän tämä halvin ratkaisu ollut kun katsoo kärkitallien ensi kauden kuljettajia mutta kiistatta varmin ajatellen tulevia haasteita ja muutoksia jota saatetaan joutua tekemään jopa kesken kauden. Uusista sääntömuutoksista johtuen ens kaudella taas sallittu testaamistakin kesken kauden vähän enemmän, neljän euroopan kisan jälkeen testataan samalla radalla tiistai ja keksiviikko.

_
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vaikka Alonsosta puhutaan, että tulokset ovat laihoja niin kannattaa muistaa, että miehellä on Ferrari-vuosiltaan MM-sjoitukset 2, 4, 2 ja tällä hetkellä 2013 pisteissä toisena. Tietysti tuossa tallissa ollaan aina voittamassa mestaruutta, mutta Vettelin / Red Bullin huippuvuosina hankala voittaa.

Steegilin Massa-fanitusta jäinkin odottelemaan. Jos tallipäällikkö, Ferrarin johto ja miehen lähellä työskentelevät pitävät Massaa mestaruusmiehenä ja parhaana mahdollisena saatavilla olevana kuljettajana, olisi Felipe jatkanut heillä. On vielä halvempikin kuin esim. Kimi. Jos Kimi on paska ja Massa pyyhkii Kimillä lattiaa niin brassi siellä ajaisi. Massa sai ajaa kolmen eri mestarin rinnalla (Schumi, Kimi, Alonso) kun mestarismiehiä kierrätettiin sivussa ja mestaruutta ei tullut.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
On kyllä mielenkiintoista kuinka aina jokin kuski pääsee suomalaisten ihon alle. Aikaisemmin se oli Schumi ja nyt Alonso. Monella katoaa arvostelukyky ihan täysin kun puhe on näistä herroista.

Eilenkin töissä kovat F1-jantterit keskittyi vain siihen kuinka Alonso nyt sitä ja tätä. Selityksethän on valmiina jos Alonso viekin Kimiä. Luultavasti Ferkku hommasi Kimin takaisin vain näyttääkseen ettei tehnyt aikaisemmin väärää ratkaisua, lisäksi Kimin autoa sabotoidaan kehittämällä Alonsolle täydellinen biili cruisailla.
 
Suosikkijoukkue
KK
Hieman voisin taas puhua tallien kuskeista nyt, kun Kimikin on löytänyt takaisin Maranelloon. Vieläkin olen todella innoissani eilisestä uutisesta.

RB:llä, Mersulla ja Ferrarilla kaikki on siis selvää. Vettel sai rinnalleen Ricciardon, Mersu jatkaa Hamilton/Rosberg kaksikolla ja Ferrarilla siis Alonso sekä meidän kaikkien suosikki Iceman.

Lotukselle on huhuiltu vahvimpana Hulkenbergia. Kubica, Maldonado ja Grosjean on ollut myös huhujen kohteena. Grosjeanin etu muihin kuskikanditaatteihin on tietenkin tuntemus talliin.

Force Indialla jatkaa di Resta. Sinne on huhuiltu nimiä Bianchi, Sutil ja brittiläistä tulokasta James Caladoa, joka kilpailee tällä hetkellä GP2:ssa. Calado oli Force Indialla nuorten kuskien testeissä yllättävänkin nopea ollen ensimmäisenä päivänä neljänneksi nopein. Hän myös ajoi Italian GP:ssä Force Indialla ensimmäisen harjoituksen.

McLarenilla Perezillä on sopimus, mutta tietolähteitteni mukaan Button on vielä ilman sopimusta. Itse kyllä palkkaisin kokeneen Jamesin, koska autot muuttuu ja Button on paras jäljellä olevista vaihtoehdoista kehittämään autoa. Ellei sitten lopeta tähän, mitä en usko.

Toro Rossolle jäi Verge kun Ricciardo siirtyi energiajuomayhtiön päätalliin. Vergen rinnalle on huhuiltu da Costaa, Vergneä ja Carlos Sainz Jr:ää. Kaikki varmaan tietää kenestä puhun, mutta mainittakoot nyt, että Sainz Jr ajaa tällä hetkellä Rellun 3.5 sarjaa ja hän kuuluu Red Bullin nuorten kuljettajien kehitys ohjelmaan sekä on testannut Silverstonessa niin Red Bullia kun Toro Rossoakin. Hän oli radalla todella nopea! Itse uskon hänen ajavan ensi kaudella Toro Rossolla ja kahden ajamansa kauden jälkeen siirtyvän energiajuomayhtiön päätalliin.

Sauber kun meni venäläisten omistukseen, niin tallin myös mennee venäläinen Sergei Sirotkin jos saa superlisenssin. Ainakaan minun tietolähteitteni mukaan hänellä ei vielä moista ole. Sergeillä on paljon kokemusta alemmista sarjoista ja on hän voittanut joitakin osakilpailuja eri sarjoista viime kaudelta. Sauberin toiseksi kuljettajaksi on huhuiltu Gutierrezia ja Hulkenbergia.

Williamsilta en ole kuulunut oikein mitään. Mikä on tallin kuski tilanne? Jatkaako Maldonado ja Bottas tallissa vai miksi mitään ei ole huhuiltu? Toivottavasti Bottas saisi paikan tallista. Tosin maksukuskia tarvitaan rinnalle joten tilanne on aika kinkkinen.

Marussia ei ole vielä julkistanut mitään, mutta Petrovia on vahvimmin huhuiltu talliin. Jos näin tapahtuu niin venäläiset alkavat tosissaan valtaamaan formuloita. Ensi kauden Venäjän osakilpailu varmaan lisää venäläisten kiinnostusta lajiin. Toiseksi kuskiksi on huhuiltu Bianchia ja Ciltonia.

Catherhamilla ja Picillä on sopimus, mutta toista kuskia ei ole vielä kerrottu. Vahvimpana huhuna pidetään Kovalaisen Hessua. Heikillä on kokemusta formuloista ja hän on muutenkin tallissa töissä aika-ajoin, joten uskon ja toivon, että Heikki pääsisi takaisin kilpailemaan. Pientä huhuilua on kuulunut myös van der Gardesta.

Nyt kaikki varmaan ihmettelee missä on Massa. Massan jätin loppuun, koska hänellä on nyt herkullinen tilanne jämätallien kaatopaikalla. Kokenut ja osaava kaveri on varmasti monen tallin unelma, kun joudutaan kehittämään uutta autoa. Massa saattaa tyhmyys päissään tosin hinnoitella itsensä ulos. Massaa on huhuiltu ainakin Lotukselle ja Sauberille. Sauberihan tekee yhteistyötä Ferrarin kanssa joten se saattaisi auttaa Felippeä sinne.


Siinä pieni mietintä ensi kauden tulevista ja mahdollisista kuskeista. Nämä tiedot olen kerännyt sieltä täältä kauden aikana ja siellä saattaa olla virheitä joten älkää hermostuko vaan korjatkaa jos olen väärässä ja kertokaa myös omia näkemyksiänne kuskien mahdollisuuksista ja jos joku on kuullut jotain muita nimiä kuin olen kirjoittanut niin varsinkin niistä olisi kiva kuulla.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Alonsolla varmasti latinoveri kiehahtaa useammankin kerran ensi vuonna mutta en jaksa uskoa että sekoittaisi pasmat niin pahasti että suoritustaso kärsii. Olisi hyvin epäammattimaista ja Ferrarin johto puuttuisi vieläkin kovemmalla kädellä siihen kuin tänä vuonna.

Jos minä olisin Montezemolo ja Alonson turpa alkaisi taas molskaamaan liikaa, sanoisin että paikkaas on kyselty. Vaan kun en ole.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Toro Rossolle jäi Verge kun Ricciardo siirtyi energiajuomayhtiön päätalliin. Vergen rinnalle on huhuiltu da Costaa, Vergneä ja Carlos Sainz Jr:ää. Kaikki varmaan tietää kenestä puhun, mutta mainittakoot nyt, että Sainz Jr ajaa tällä hetkellä Rellun 3.5 sarjaa ja hän kuuluu Red Bullin nuorten kuljettajien kehitys ohjelmaan sekä on testannut Silverstonessa niin Red Bullia kun Toro Rossoakin. Hän oli radalla todella nopea! Itse uskon hänen ajavan ensi kaudella Toro Rossolla ja kahden ajamansa kauden jälkeen siirtyvän energiajuomayhtiön päätalliin

Toro Rosson tilanteesta sen verran, että todennäköisesti ensikauden kuljettaja on Felix Da Costa. Toinen mahdollisuus on Danil Kvjat, joka on toisena GP3 sarjassa. Uskon kuitenkin hänen ajavan ensikaudella GP2 sarjassa. Carlos Sainz jr ei ole valmis ykkösiin ja sen on sanonut myös Toro Rosson tallipäällikkö. Tuo on sataprosenttinen totuus. Hän on vasta GP3 sarjassa sijalla yhdeksän ja tarvii pari kautta pienemmissä luokissa. Lupaava kaveri toki.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Toro Rosson tilanteesta sen verran, että todennäköisesti ensikauden kuljettaja on Felix Da Costa. Toinen mahdollisuus on Danil Kvjat, joka on toisena GP3 sarjassa. Uskon kuitenkin hänen ajavan ensikaudella GP2 sarjassa. Carlos Sainz jr ei ole valmis ykkösiin ja sen on sanonut myös Toro Rosson tallipäällikkö. Tuo on sataprosenttinen totuus. Hän on vasta GP3 sarjassa sijalla yhdeksän ja tarvii pari kautta pienemmissä luokissa. Lupaava kaveri toki.

Autosportin sivuilta luin jotain Da Costan tilanteesta ja sielläkin taustalla huono kausi joka kenties hankaloittaa Toro Rosso päätöstä? Tässä se juttu:
Pressure now on to earn Toro Rosso F1 seat - Antonio Felix da Costa - F1 news - AUTOSPORT.com

_
 

Sambody

Jäsen
Voihan se Alonso porata jotain lapsellista, jos sattuu, että kaljalle perso bilehile tulee ja voittaa radalla hänet, mutta en usko sen kummempiin selkkauksiin. Siis selkkauksiin tyyliin Senna-Prost akselilla. Luulen ettei näitä pääse syntymään juurikin siitä syystä ettei Kimiä kiinnosta politikointi ja mediapeli. Toki anna olla, jos sitten radalla tapahtuu jotain typerää ihan kumman taholta hyvänsä niin siinä se soppa sitten onkin valmis ja Domenicalilla pienen pieni työ selvittää se soppa. Joka tapauksessa on kyllä mielenkiintoiset lähtökohdat ensi kaudelle. Toivottavasti ei tarvitse hirveästi kuunnella turhia selityksiä vaan mieluusti radalla katsotaan kumpi on nopeampi ja pulinat pois.
 
Suosikkijoukkue
KK
. Toinen mahdollisuus on Danil Kvjat, joka on toisena GP3 sarjassa. Uskon kuitenkin hänen ajavan ensikaudella GP2 sarjassa. Carlos Sainz jr ei ole valmis ykkösiin ja sen on sanonut myös Toro Rosson tallipäällikkö. Tuo on sataprosenttinen totuus.
Kvjat on toki vaihtoehto. Carlosia veikkaan siksi, että oli todella nopea testeissä Silverstonessa ja on aika varma kuski. Tasaista ajoa jne..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös