Hieman voisin taas puhua tallien kuskeista nyt, kun Kimikin on löytänyt takaisin Maranelloon. Vieläkin olen todella innoissani eilisestä uutisesta.
RB:llä, Mersulla ja Ferrarilla kaikki on siis selvää. Vettel sai rinnalleen Ricciardon, Mersu jatkaa Hamilton/Rosberg kaksikolla ja Ferrarilla siis Alonso sekä meidän kaikkien suosikki Iceman.
Lotukselle on huhuiltu vahvimpana Hulkenbergia. Kubica, Maldonado ja Grosjean on ollut myös huhujen kohteena. Grosjeanin etu muihin kuskikanditaatteihin on tietenkin tuntemus talliin.
Force Indialla jatkaa di Resta. Sinne on huhuiltu nimiä Bianchi, Sutil ja brittiläistä tulokasta James Caladoa, joka kilpailee tällä hetkellä GP2:ssa. Calado oli Force Indialla nuorten kuskien testeissä yllättävänkin nopea ollen ensimmäisenä päivänä neljänneksi nopein. Hän myös ajoi Italian GP:ssä Force Indialla ensimmäisen harjoituksen.
McLarenilla Perezillä on sopimus, mutta tietolähteitteni mukaan Button on vielä ilman sopimusta. Itse kyllä palkkaisin kokeneen Jamesin, koska autot muuttuu ja Button on paras jäljellä olevista vaihtoehdoista kehittämään autoa. Ellei sitten lopeta tähän, mitä en usko.
Toro Rossolle jäi Verge kun Ricciardo siirtyi energiajuomayhtiön päätalliin. Vergen rinnalle on huhuiltu da Costaa, Vergneä ja Carlos Sainz Jr:ää. Kaikki varmaan tietää kenestä puhun, mutta mainittakoot nyt, että Sainz Jr ajaa tällä hetkellä Rellun 3.5 sarjaa ja hän kuuluu Red Bullin nuorten kuljettajien kehitys ohjelmaan sekä on testannut Silverstonessa niin Red Bullia kun Toro Rossoakin. Hän oli radalla todella nopea! Itse uskon hänen ajavan ensi kaudella Toro Rossolla ja kahden ajamansa kauden jälkeen siirtyvän energiajuomayhtiön päätalliin.
Sauber kun meni venäläisten omistukseen, niin tallin myös mennee venäläinen Sergei Sirotkin jos saa superlisenssin. Ainakaan minun tietolähteitteni mukaan hänellä ei vielä moista ole. Sergeillä on paljon kokemusta alemmista sarjoista ja on hän voittanut joitakin osakilpailuja eri sarjoista viime kaudelta. Sauberin toiseksi kuljettajaksi on huhuiltu Gutierrezia ja Hulkenbergia.
Williamsilta en ole kuulunut oikein mitään. Mikä on tallin kuski tilanne? Jatkaako Maldonado ja Bottas tallissa vai miksi mitään ei ole huhuiltu? Toivottavasti Bottas saisi paikan tallista. Tosin maksukuskia tarvitaan rinnalle joten tilanne on aika kinkkinen.
Marussia ei ole vielä julkistanut mitään, mutta Petrovia on vahvimmin huhuiltu talliin. Jos näin tapahtuu niin venäläiset alkavat tosissaan valtaamaan formuloita. Ensi kauden Venäjän osakilpailu varmaan lisää venäläisten kiinnostusta lajiin. Toiseksi kuskiksi on huhuiltu Bianchia ja Ciltonia.
Catherhamilla ja Picillä on sopimus, mutta toista kuskia ei ole vielä kerrottu. Vahvimpana huhuna pidetään Kovalaisen Hessua. Heikillä on kokemusta formuloista ja hän on muutenkin tallissa töissä aika-ajoin, joten uskon ja toivon, että Heikki pääsisi takaisin kilpailemaan. Pientä huhuilua on kuulunut myös van der Gardesta.
Nyt kaikki varmaan ihmettelee missä on Massa. Massan jätin loppuun, koska hänellä on nyt herkullinen tilanne jämätallien kaatopaikalla. Kokenut ja osaava kaveri on varmasti monen tallin unelma, kun joudutaan kehittämään uutta autoa. Massa saattaa tyhmyys päissään tosin hinnoitella itsensä ulos. Massaa on huhuiltu ainakin Lotukselle ja Sauberille. Sauberihan tekee yhteistyötä Ferrarin kanssa joten se saattaisi auttaa Felippeä sinne.
Siinä pieni mietintä ensi kauden tulevista ja mahdollisista kuskeista. Nämä tiedot olen kerännyt sieltä täältä kauden aikana ja siellä saattaa olla virheitä joten älkää hermostuko vaan korjatkaa jos olen väärässä ja kertokaa myös omia näkemyksiänne kuskien mahdollisuuksista ja jos joku on kuullut jotain muita nimiä kuin olen kirjoittanut niin varsinkin niistä olisi kiva kuulla.