Mulle ei edelleenkään aukea minkä helvetin takia Ferrari Kimin palkkasi uudestaan. Ei auennut sillä hetkellä kun sopimus julkaistiin, eikä myöhemminkään. Vai oliko Ferrari niin jäätävä, että se tiesi Alonson toimivan ykköskuljettajanaan ja olevan se keneen satsataan ja ihan vaan vittuillaakseen muille kärkitalleille nappasi Kimin pois markkinoilta koska selväähän oli, että jos ei Kimi Ferrarille olisi päätynyt, joku muu talli olisi Kimin napannut. Kimiä arvostetaan, mutta ehkä jollekin olisi pitänyt jo sen avata silmät lopullisesti, että Kimin sijaan Red Bull valitsi toiseksi kuljettajakseen lähes rookien, Daniel Ricciardon. Red Bullilla kuljettajalta kun nyt vaaditaan vähän muutakin kuin sitä, että parin viikon välein käy ajamassa kolmenä päivänä formulaa eri puolella maapalloa.
Samaa olen miettinyt itsekin, ja ylipäätään sitä miksi Kimi hyväksy sopimuksen Ferrarille. Toki, 20 milliä kaudesta ja huipputalli(n resurssit), mutta kun McLarenkin muistaakseni oli miehen perässä, niinkuin myös Red Bull. Vaikka Kimin kausi onkin menny tähän asti täysin poskelleen, niin paremmin menee siltikin kuin entisellä työnantajalla tällä hetkellä, joten siinä mielessä oikea ratkaisu mennä Ferrarille.
Jos oikein muistan, niin McLarenin kanssa ongelmaksi muodostui raha ja Räikkösen haluttomuus osallistua ylimääräisiin sponsoritapahtumiin. Red Bullilla edellä mainitut olivat yksi tekijä, mutta he halusivat myös Vettelille tallikaverin jolla ei vielä ole mestarin egoa/leimaa keventäkseen tallin ilmapiiriä Webberin jälkeen, ja lisäksi he halusivat nuoren ja potentiaalisen kaverin omasta kehitysohjelmastaan/"kehittämistalli" Toro Rossolta, joten Ricciardo oli luontainen valinta.
Jottei ihan offiksi mene niin valinta Red Bullilla näyttää osuneen oikeaan, kun Ricciardo kiikutti toisen voittopokaalin tallin palkintokaappiin. Olin aivan varma että tulee taas käsittämättömän tylsä Unkarin GP, mutta vielä mitä - jännittävimpiä kisoja koko kauden aikana!
Alonsolle pakko nostaa hattua, vaikka Räikköstä Ferrari-piloteista kannatankin. Huikea ajo, joka ei aivan riittäny voittoon asti. En usko että tällä kaudella Ferrari saa parempaa mahdollisuutta osakilpailun voittoon ilman muiden epäonnea.
Kimille kanssa hyvä kisa, vihdoin ja viimein! 10 sijan nousu Unkarin kaltaisella radalla ei ole niitä helpoimpia tehtäviä, joten tämä lupaa ihan hyvää tulevaa ajatellen. Kimiltä nähtiin myös lyhyt mutta loistava puolustustaistelu Vetteliä vastaan hänen tullessaan varikolta, jolla hän lopulta varmisti kuudennen paikkansa. Harmillista ettei Massan ohittamiseen kyyti riittänyt vaikka hän nopeampi suoria lukuunottamatta olikin sillä vaikka Kimillä oli pääsuoralla siipi auki, niin Massalla oli silti kovempi loppunopeus ensimmäiseen mutkaan jarrutettaessa. Yhdessä Alonson pisteiden kanssa Ferrari nousi takaisin valmistajien pronssitilaan kiinni, joten lopputuloksia voidaan Ferrari-lasien läpi katsellessa ihan hyvinä.
Bottas kevyt pettymys aika-ajon ja startin jälkeen, mutta "tää on tätä motorsporttia". Varikkostopit vähän pahaan saumaan, ja se kisa oli sitten kärkisijojen suhteen siinä.
Lewisille jälleen hyvä kisa, ja mikä tärkeintä sai kolmannella sijallaan enemmän pisteitä kuin paalulta startannut Rosberg. Rosbergilla oli mun mielestä avaimet käsissään voiton suhteen, mutta hänen olisi joko pitänyt ajaa Hamilton alle puolen sekunnin päähän itsestään tai vaihtaa aikaisemmin uusille pehmeille kumeille. Aika hölmöä kitinää Nicolta, kun 1,2 sekunnin erolla Hamiltoniin yritti päästä tallikaverinsa ohi tallimääräyksellä, varsinkin kun tallikaveri sattuu olemaan päävihollinen mestaruustaistelussa. Mun mielestä oikea ratkaisua Lewisiltä vastata tallille, että Nico pääsee ohi jos hän on tarpeeksi lähellä.
Kolmen viikon päästä Spa, ja voisi olettaa että Williams ja Mercedes menevät taas lujaa. Toivottasti Kimi "King of Spa" Räikkösen viikonloppu menisi aika-ajojenkin suhteen nappiin, ja hän pystyisi taistelemaan vähintään samoista sijoista kuin Unkarissa.