Mainos

Formula 1 – kausi 2014

  • 332 578
  • 1 769

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Kun vertaa vaikkapa Mersun ja Ferrarin moottoreita niin jo päälle päin näyttää siltä että Mersulla on mietitty asioita viimeisen päälle loppuun saakka ja Ferrarilla kyhätty vaan jotain hätäpäissään. Mersun moottori on todella kompaktin ja siistin näköinen paketti kun taas Ferrarin moottoritilassa on romua romun päällä sikin sokin ja koko viritelmä näyttää jonkun kyläsepän itse väsäämältä.

Mersun turboratkaisusta on puhuttu paljon, mutta aika moni pitää Ferrarin koko mottori - jäähdytys - turbo kokonaisuutta kaikista nerokkaimpana ratkaisuna tilankäytöllisesti.

Aika paljon tullut noista moottorijutuista maailmata luettua ja vähän siellä ainakin alettu epäilemään, että Mersun ylivoima johtuu lähinnä isommasta turbosta ja todella paljon kehittyneemmästä softasta sekä mgu-h yksiköstä.

Tiedä sitten mikä on totuus. Ironisinta tässä on se, että Ferrarin pieni turbo + ilma - vesi - ilma ahtojäähdytys on nimenomaan tarkoitettu turboviiveen poistamiseen. En sitten tiedä viittaako Räikkösen kommentit tuohon vai siihen että tehoalue on todella lyhyt.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On kyllä todella nolo epäonnistuminen Ferrarilta tehdä koko sirkuksen huonoin mylly.

Minä kyllä luulen että tuo Rellun mylly on itse asiassa vieläkin huonompi. Ei se näytä tehoissa olevan juuri Ferraria parempi ja on ollut lisäksi epäluotettavampi. Red Bull on pystynyt paikkaamaan tilannetta jonkin verran hyvällä autolla, joka näyttää ainakin toisen kuljettajan käteen sopivan hyvin vaikka Vettel onkin ollut vaikeuksissa sen kanssa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ainoa mikä ärsyttää, on neljän viikon tauko Span kisaan. Toivottavasti Williamsilla kaikki natsaa ja rata sopinee heille parhaiten. Siihen vielä pientä Mercedes GP:n epäonnea niin on molemmat Martinit podiumilla. Ja taktiikan pitää osua, jälleen aika kehno veto kun molempien kuskien kisa pilattiin huonolla taktiikalla. Ehkä kokeilivat liian all in-taktiikkaa...

Unkarin kisa oli hieno ja tapahtumia riitti. Pikkasen liukkautta niin alkoi mestarismiehetkin tekemään virheitä. Ja toki perushasardit tyyliin Perez ja Maldonado pyörivät hidastuskuvissa. Naurahdin kun Grosjean veti turva-auton takana seinään koska luulin häntä Maldonadoksi. Sitten piti ihan ääneen kehua, ettei Pastor ole vielä säheltänyt. Myöhemmin sitten tulikin kiintiö kolari.

Ricciardo uhosi jo Saksassa että täältä pesee. Nyt kun sai ajaa suuren osan kisasta puhtaassa ilmassa niin kisavauhtia oli aika hienosti. Useinhan RB on tällä kaudella jäänyt jumiin hitaamman taakse kun suoranopeus ei riitä. Red Bull on kyllä autona ihan timanttia, harmi kun Rellun kone antaa niin paljon tasoitusta. Oikeastaan ainoa auto, jolla voi seurata toista läpi mutkien aivan imussa. Siinä jos on vielä uudempaa rengasta alla niin pääsee todella söheröisellä osuudella ohi.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Minä kyllä luulen että tuo Rellun mylly on itse asiassa vieläkin huonompi. Ei se näytä tehoissa olevan juuri Ferraria parempi ja on ollut lisäksi epäluotettavampi. Red Bull on pystynyt paikkaamaan tilannetta jonkin verran hyvällä autolla, joka näyttää ainakin toisen kuljettajan käteen sopivan hyvin vaikka Vettel onkin ollut vaikeuksissa sen kanssa.

Vettelin suoritus on kuitenkin ollut mielestäni paranemaan päin Monacosta asti. Saksassa oli jo tallikaverinsa vauhdissa ja itseasiassa aika-ajoissakin koko ajan vähän niskan päällä mutta teki virheen vikalla vedollaan.

Viime viikonloppuna oli myös erittäin taisaista tallikaverinsa kanssa ja olisi varmaan lyönytkin tämän ilman spinniä ja turva-auton kanssa käynyttä huonoa tuuria.

Positiivista oli myös Räikkösen kisavauhti.

Nyt edessä siis pidempi tauko ja toivon että tauon aikana molemmat tallit saavat kehitettyä autojaan näiden kahden edellä mainitun lapaseen paremmin sopivaksi.

Taas nähtiin aika-ajossa miten monesti suht tasaiset Bottas ja Massa olivakin sekunnin päässä toisistaan, kun Massa ei saanut säätöjä kohdilleen ja luottoa autoon.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Onko tuo moottori sitten vain yksinkertaisesti niin susi, että se vaikuttaa tuohon ajettavuuteenkin. On kyllä todella nolo epäonnistuminen Ferrarilta tehdä koko sirkuksen huonoin mylly.

Niinkuin sillä jotain väliä olisi mutta kuten -00- sanoi että Rellu se paskin mylly taitaa olla. Noloa tässä on vain parjauksesi Ferraria kohtaan.
 

depre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs, FC Barcelona, Helsingin Joker
Niinkuin sillä jotain väliä olisi mutta kuten -00- sanoi että Rellu se paskin mylly taitaa olla. Noloa tässä on vain parjauksesi Ferraria kohtaan.

Hyvä että tunnistat ainakin muiden nolouden. Nolona pitäisi itse enemmän esim. noita Ferrarin sähläyksiä. Itse en toivo Ferrarille epäonnistumisia. Olisi hienoa nähdä tasaisempi kamppailu kärjessä ja olisihan se ollut hienoa, jos Alonso ja Kimi olisivat päässeet mittaamaan tasonsa kunnon autolla. Tallilla pitäisi olla resurssien kunnossa, joten onhan tuo suoritustaso siinä mielessä iso pettymys. Toisaalta Alonsolle on nostettava hattua, että repii podiumeja tuolla autolla.

Taitaa jäsen -00- olla oikeassa tuon moottoriasian suhteen, eiköhän se Renaultin kone ole huonompi. Mielenkiintoista nähdä miten ison parannuksen saavat ensi kaudelle sen suhteen. Saisivat edes tuon ajettavuuden kuntoon. Ei Kimillä mennyt Lotuksen kavereiden kanssa puolta kautta, että keula saatiin säädettyä mieleiseksi. Tuntuu todella oudolta että tuota asiaa ei saada kuntoon, jotain isompaa vikaa siellä on taustalla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei Kimillä mennyt Lotuksen kavereiden kanssa puolta kautta, että keula saatiin säädettyä mieleiseksi. Tuntuu todella oudolta että tuota asiaa ei saada kuntoon, jotain isompaa vikaa siellä on taustalla.

Minä jostakin brittisivustolta lueskelin jonkun asiantuntijan kirjoituksen siitä että suurin ongelma tuossa keulan säätämisessä on tämä Ferrarin käyttämä vetotankojousitus, jonka säätömahdollisuudet ovat hyvin rajalliset ja kaikenlaiset säätö-/muutostyöt ovat yleensäkin tuossa jousituksessa erittäin hitaita ja vaikeita toteuttaa jolloin kisaviikonlopun aikana ei ehdi kovin radikaaleja muutoksia tekemään. Käsittääkseni ovat tuosta luopumassa ensi kaudeksi koska Allison ei pidä tuota jousitusta järkevänä, myös McLaren kokeili tuota pari vuotta sitten ja palasi yhden kauden jälkeen takaisin vanhaan malliin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten muuten nuo rangaistukset menee jos osia on käytetty yli sallitun määrän? esimerkiksi Kyvyatilla taisi olla jo kaikki koneet käytettynä ja Vettelinkään tilanne ei kovin hyvältä näytä noiden suhteen. Rellun talleilla ylipäätänsä aika huono tilanne noiden osalta. En ainakaan pikaisesti löytänyt Suomeksi mitään sääntöpykäläjuttua. Lähdetään sitten varikolta muiden perään jos osat käytetty vai lähtöpykälä rangaistus/rangaistuksia? tuossahan voi hyvinkin käydä niin että viimeisessä kisassa puolet kuskeista lähtee varikolta ja siellä aletaan varamaan jo hyviä lähtöpaikkoja hyvissä ajoin :)
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten muuten nuo rangaistukset menee jos osia on käytetty yli sallitun määrän? esimerkiksi Kyvyatilla taisi olla jo kaikki koneet käytettynä ja Vettelinkään tilanne ei kovin hyvältä näytä noiden suhteen. Rellun talleilla ylipäätänsä aika huono tilanne noiden osalta. En ainakaan pikaisesti löytänyt Suomeksi mitään sääntöpykäläjuttua. Lähdetään sitten varikolta muiden perään jos osat käytetty vai lähtöpykälä rangaistus/rangaistuksia? tuossahan voi hyvinkin käydä niin että viimeisessä kisassa puolet kuskeista lähtee varikolta ja siellä aletaan varamaan jo hyviä lähtöpaikkoja hyvissä ajoin :)

Should a driver use more than five of any one component he faces a penalty ranging from a five-place grid drop, a 10-place grid drop, or (if the entire power unit has to be changed) starting the race from the pit lane.

Lähteenä toimii F1.com. Linkki F1.comin sivulle, jossa yo. lainauskin esitetään.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Jos itse tulkitsen oikein:

Lähdetään oletuksesta, että kaikki kuskit, jotka ovat käyttäneet viisi jotain komponenttia käyttäisivät kuudennen tätä komponenttia Spassa.

Maldonadolla näitä komponentteja on neljä, Kvjatilla kaksi, Vergnellä sekä Grosjeanilla yksi.

Ensimmäisestä kuudetta sarjaa olevasta saa kymmenen pykälää rangaistusta ja muista viisi. Näin ollen Maldonadolle tulisi 10+3*5 eli 25 lähtöruutua rangaistusta. Kvjatille tulisi 15 ja Vergne sekä Grosjean selviäisivät kymmenellä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensimmäisestä kuudetta sarjaa olevasta saa kymmenen pykälää rangaistusta ja muista viisi. Näin ollen Maldonadolle tulisi 10+3*5 eli 25 lähtöruutua rangaistusta. Kvjatille tulisi 15 ja Vergne sekä Grosjean selviäisivät kymmenellä.

Toisin sanoen Maldonadolle ja Grosjeanille voisi piirtää johonkin puoleenväliin rataa omat lähtöviivat ja valot kun auton osat ei kestä alla ja kolaroivat tahallaan kokoajan :)

Mutta loppukaudesta tosiaan voi yllättävänkin paljon olla noita lähtöruuturangaistuksia joten saa nähdä tosiaan onko joku marussia sitten jopa 10 kärjessä lähtöruudukossa. Tosin saako noita osia kuitenkin vaihdella, että vaikka osa kuskeista on käyttänyt 5 jo jotain osaa niin noita sitten vain vaihdetaan kilpailujen välissä toinen osa jota vähiten käytetty? eli Vettelinkään tilanne ei välttämättä huono ole jos jopa hieman taktisesti noita osia käytetty?
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta loppukaudesta tosiaan voi yllättävänkin paljon olla noita lähtöruuturangaistuksia joten saa nähdä tosiaan onko joku marussia sitten jopa 10 kärjessä lähtöruudukossa. Tosin saako noita osia kuitenkin vaihdella, että vaikka osa kuskeista on käyttänyt 5 jo jotain osaa niin noita sitten vain vaihdetaan kilpailujen välissä toinen osa jota vähiten käytetty? eli Vettelinkään tilanne ei välttämättä huono ole jos jopa hieman taktisesti noita osia käytetty?

Ainakin minun ymmärtääkseni saavat käyttää samoja osia uudelleen, mutten mene varmaksi sanomaan. Vettelin kohdalla tilanne vaan muistaakseni on se, että hänellä jotkut osat ovat nimenomaan hajonneet, jolloin niiden käyttö myöhemmin ei ole mahdollista. Seb on itsekin sanonut, että loppukaudesta on luvassa luultavimmin grid penaltyja hänelle.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jep, osia voi vaihtaa keskenään ja rangaistus tulee vain silloin kun otetaan ylimääräinen/uusi osa ensimmäistä kertaa käyttöön. Jos sitä käyttää uudelleen niin uutta penalttia ei tule.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En mene ihan 100% takuuseen, mutta olen melko varma siitä, että noita jo käytettyjä osia saa käyttää uudelleen. Eli esim. Vettelille tullaan todennäköisesti loppukauden kisoihin ottamaan jo alkukaudella käytettyjä myllyjä jne.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En mene ihan 100% takuuseen, mutta olen melko varma siitä, että noita jo käytettyjä osia saa käyttää uudelleen. Eli esim. Vettelille tullaan todennäköisesti loppukauden kisoihin ottamaan jo alkukaudella käytettyjä myllyjä jne.

Näinhän se menee jos vaan on jotain mitä käyttää... Muistaakseni Vetteillä on kuumenemisen/sulamisen takia otettu sivuun joitain osia ja luulen ettei niistä ole jäänyt jäljelle kuin kuoret... Eli ei ole mitään mitä laittaa...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En muista minäkään miten tuo sääntö tarkalleen meni, mutta jos noita jo käytettyjä saa laittaa uudestaan kiinni ilman rangaistusta niin kyllähän tuossa on talleille paljon pohdittavaa että otetaanko riski käyttöikänsä maksimia lähestyvien osien kanssa vai pelataanko varman päälle, vaihdetaan uudet osat ja otetaan se muutaman ruudun lähtöruuturankku. Kokeillaan sitten esim. taktiikalla minimoida tuon aiheuttama haitta.

Jos jo tässä vaiheessa kautta ollaan tilanteessa että kaikki osat alkaa olla käytetty niin ehkä en lähtisi enää ottamaan riskiä vanhojen osien kanssa, varsinkin jos auto on nopeudeltaan sen verran hyvä että sillä ollaan aika-ajoissa aina kärkipäässä ja kisanopeuskin riittää suht' vaivattomaan ohittamiseen.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Sitten, kun Lewis on säästynyt teknisiltä vioilta ja päässyt ajamaan kilpaa Nicon kanssa, niin Lewis on kyllä vienyt 100-0 ja ansaitsisi kyllä mestaruuden tällä kaudella.

Ai on vienyt, miksenhän mä ole tällaista huomannut. Lewis tosin ajaa Nicoa vastaan kilpaillessaan varsin törkeästi, kuten nähtiin Unkarin GP:n lopussa kun Nico yritti ohittiin niin Lewis luotti jälleen ettei Nico törmää saman tallin autoon ja kiilasi Nicon kokonaan ulos radalta, toisin kuin esimerkiksi Räikkönen teki samaisessa kohdassa Vetteliä vastaan. Nico voisi jossain kisassa Lewisin kanssa taistellessaan vastaavanlaisen kiilauksen tapahtuessa antaa autojen osua toisiinsa niin että molemmat jää radan varteen. Ehkä silloin tallin suunnalta ohjeistettaisiin kuskeja millä tavalla se keskinäinen kilpailu radalla suoritetaan ja millaisia manoovereja on sallittua toisen peittämisessä tehdä. Nico tai Lewis ei ole koskaan olleet eivät ole nytkään suosikkejani, mutta tän kauden perusteella ei ole vaikea valita kumman haluaisin mestariksi ja se valinta osuu kyllä Nicoon.

Mitä tulee tallimääräyksiin, niin kuten sanoin Bottaksen ja Massan kohdalla niin sanon tässäkin että tuon määräyksen noudattamatta jättämisen jälkeen on mielestäni ihan turhaa myöskään pyytää Nicoa auttamaan Lewistä, jos se ei toisinkaan päin toimi. Sinällään hyvä näin koska eihän tallimääräykset mitään oikeaa kilvanajoa ole.

Nicolle vinkki seuraaviin kisoihin.... Aja kovempaa että pääset ohitse ja lopeta se itkeminen.

Niin ja pidä ensi kerralla ollessasi reilulla karkumatkalla 1.sijalla ajaessasi myös Ericssonin kaltaiset turistit radalla niin ettei tuomaristo pistä turva-autoa jarruttamaan kierroksen ajan menoasi niin että paljon taaempana ajaneet pääsevät tämän ansiosta varikolla ohitsesi. On se Nico vittu tyhmä ettei tuollaista tajunnut tehdä.

Mitä tulee Alonso vs Räikköseen niin onhan Kimi ollut tän kauden suurin pettymys itselleni, loistava ajo Lotuksella on muisto vain ja tän kauden voi Kimin osalta lähinnä unohtaa. Alonso repii edelleen tän kauden paskasta Ferrarista aikalailla sen mitä siitä irti voi saada.
 
Viimeksi muokattu:

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lewis tosin ajaa Nicoa vastaan kilpaillessaan varsin törkeästi, kuten nähtiin Unkarin GP:n lopussa kun Nico yritti ohittiin niin Lewis luotti jälleen ettei Nico törmää saman tallin autoon ja ei kiilasi Nicon kokonaan ulos radalta, toisin kuin esimerkiksi Räikkönen teki samaisessa kohdassa Vetteliä vastaan. Nico voisi jossain kisassa Lewisin kanssa taistellessaan vastaavanlaisen kiilauksen tapahtuessa antaa autojen osua toisiinsa niin että molemmat jää radan varteen.

Joo ei ole Lewis edellä vaan aika tasoissa ovat kisa- ja aika-ajovauhdissa.
Tuohon Lewisin peittämiseen pakko kommentoida, että Nico ei ollut edellä joten ei ole pakko jättää sitä sääntöjen vaatimaa auton leveyttä tilaa. Ja kaiken lisäksi Nico ajaa itse täsmälleen samalla tavalla jos joku yrittää ohittaa tätä, joten oikeaan osoitteeseen meni tällä kerralla "peittely".
Nicossa on lisäksi alkanut ärsyttämään jatkuva kaikilla radoilla toistuva radan ulkopuolella ajelu. Tämän toki FIA sallii jos se on Mersulle hyväksi(tältä ainakin vaikuttaa, että Mese on vienyt Ferrarin paikan sarjan lemmikkinä).
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Joo ei ole Lewis edellä vaan aika tasoissa ovat kisa- ja aika-ajovauhdissa.
Tuohon Lewisin peittämiseen pakko kommentoida, että Nico ei ollut edellä joten ei ole pakko jättää sitä sääntöjen vaatimaa auton leveyttä tilaa. Ja kaiken lisäksi Nico ajaa itse täsmälleen samalla tavalla jos joku yrittää ohittaa tätä, joten oikeaan osoitteeseen meni tällä kerralla "peittely".
Nicossa on lisäksi alkanut ärsyttämään jatkuva kaikilla radoilla toistuva radan ulkopuolella ajelu. Tämän toki FIA sallii jos se on Mersulle hyväksi(tältä ainakin vaikuttaa, että Mese on vienyt Ferrarin paikan sarjan lemmikkinä).

Itse uskon aika vahvasti että viime kaudella Mersun kärähdettyä luvattomasta testaamisesta Mersulta ilmoitettiin aika suoraan FIA:lle että mikäli penaltia tulee, annetaan koko F1-projektille kirvestä, mikä johtaisi siihen että talleja olisi ollut yksi vähemmän ja useampi talli olisi menettänyt moottoritoimittajansa. Tämän jälkeen FIA on ollut enemmän tai vähemmän rähmällään Stuttgartiin päin.

Ja kyllä molemmat Mersu-kuljettajat osaavat kyllä härskin pelin, Nico osoitti jo Monacossa että ottaa Lewisiä vastaan käyttöön "schumin pelikirjasta" oppimansa temput tarvittaessa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Caterham on kyllä vaipumassa pikkuhiljaa näiden "uusien" tallien potentiaalisimmasta projektista ihan puhtaaksi huumoritalliksi. Nyt kun talli tarvitsisi kipeästi pistesijan jotta se ei putoaisi pois palkintorahoilta, ja tallipäällikkö on sanonut että tulevat panostamaan tosissaan siihen että tuo pistesija otetaan loppukauden aikana, niin he päättävätkin siirtää osaavaksi ja nopeaksi tiedetyn Kobayashin syrjään (ainakin Belgian kisasta) ja ottaa tilalle 32-vuotiaan tulokkaan Andre Lottererin jonka kokemukset F1:stä on jostain yli 10 vuoden takaa Jaguarin testaamisesta. Samaan aikaan tallin toista autoa ajaa täysi turisti Ericsson, joka törmää joka ikisen kisaviikonlopun aikana vähintään 16 kertaa seinään tai pyörähtää. Tälläkö siirrolla Caterham aikoo tuon pistesijan saalistaa?

Kyllähän tuo Lotterer osaava kuljettaja on ja tehnyt pirun kovaa jälkeä Le Mansissa ja Formula Nipponissa mutta F1 on aina F1 ja on tuo nähty että kokeneilla ja hyviksi tiedetyillä F1-kuljettajillakin on todella suuria vaikeuksia hypätä kesken kautta ajamaan nyky-F1:siä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lottererin F1-pesti tosiaan varmistunut. Tässä alkaa vähän jo toivomaan, että tuo jämätalli menisi kokonaan nurin. Tuo enemmän häpeää lajille kuin hyvää. Aivan käsittämätöntä, että F1-auton ratissa on kundi joka on viimeksi ajannut kyseistä sarjaa 11-12 vuotta sitten ja tuolloinkin testikuljettajana.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lottererin F1-pesti tosiaan varmistunut. Tässä alkaa vähän jo toivomaan, että tuo jämätalli menisi kokonaan nurin. Tuo enemmän häpeää lajille kuin hyvää. Aivan käsittämätöntä, että F1-auton ratissa on kundi joka on viimeksi ajannut kyseistä sarjaa 11-12 vuotta sitten ja tuolloinkin testikuljettajana.

Tulee ihan 90-luku mieleen kun jämätallit pestaili kaiken maailman "janlammerseja" yhteen-kahteen kisaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Caterham on kyllä vaipumassa pikkuhiljaa näiden "uusien" tallien potentiaalisimmasta projektista ihan puhtaaksi huumoritalliksi. Nyt kun talli tarvitsisi kipeästi pistesijan jotta se ei putoaisi pois palkintorahoilta, ja tallipäällikkö on sanonut että tulevat panostamaan tosissaan siihen että tuo pistesija otetaan loppukauden aikana, niin he päättävätkin siirtää osaavaksi ja nopeaksi tiedetyn Kobayashin syrjään (ainakin Belgian kisasta) ja ottaa tilalle 32-vuotiaan tulokkaan Andre Lottererin jonka kokemukset F1:stä on jostain yli 10 vuoden takaa Jaguarin testaamisesta. Samaan aikaan tallin toista autoa ajaa täysi turisti Ericsson, joka törmää joka ikisen kisaviikonlopun aikana vähintään 16 kertaa seinään tai pyörähtää. Tälläkö siirrolla Caterham aikoo tuon pistesijan saalistaa?

Tosiaan aika hassua että ainut kuski joka voisi pisteitä tallille tuoda niin ollaan heittämässä ulos. Tässä kohti kun talli tarvitsisi ruotsalaisen tilalle ammattikuskia niin potkitaan ainut osaava kuski tallista ulos ja hankitaan turisti tilalle. Tässä kohti kun sinne ehkä tarvittaisiin joku kokeneempi kuski ( olkoon vaikka koodinimi "Heikki Kovalainen" joka voisi hieman edes saada autoa kehitettyä paremmaksi niin hankitaan turisti joka ajanut yli 10 vuotta sitten formulaa viimeksi. Noh saadaan tuossa varmaan muutama miljoona kokoon lisää, mutta naurettavaksi tosiaan menee. Ihan hyvä ettei Heikki saanut sopimusta talliin enää.. ettei joutuisi ihan naurunalaiseksi vielä nykyistäkin enemmän..
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En tiedä Lotterer siirron taustoista mutta haiskahtaa siltä että pyyhe on heitetty kehään mahdollisten pisteiden saavuttamisen kanssa, ainakin Spa:ssa, onhan se aika special-luonteinen rata ja laskettu 1+1 että Lotterer tuo sponsseineen enemmän rahaa sisään. Ja onhan tuo Spa edelleenkin kuskille kuin kuskille unelma ajaa F1:llä läpi joten eiköhän siellä ole vain kerätty riittävä rahapotti ja nyt Lotterer pääsee vähän toteuttamaan unelmiaan. Surkeassa tilassa Caterham kun tälläiseen sortuu. Kamui San ei ole varmaan puheväleissä talliin tälläisen tempauksen jälkeen.

Mitään tekemistä tällä ei ole nopeuden kanssa koska toisessa autossa istuu hyvin epävarma ruotsalainen.

Onneksi ykkösiin vaaditaan jotain kokemusta. Kohtahan tuonne ostaisi sheikit ajopaikkoja yksittäisiin kisoihin.

_
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onneksi ykkösiin vaaditaan jotain kokemusta. Kohtahan tuonne ostaisi sheikit ajopaikkoja yksittäisiin kisoihin.
_

Ei ole varmaan kaukana tämäkään. FIA:n GT-sarjassahan on ainakin ajellut tämä venäläinen miljardööri Vadim Kogay jonka esitykset on olleet ihan käsittämättömiä ja jopa vaarallisia. Katselin videota Monzan kisasta jossa tämä venäläinen sekoili ja pyörähteli varmaan joka toisessa mutkassa, ja Span kisassa oli sitten osallisena kolarissa jossa toinen kuljettaja loukkaantui vakavasti ja taisi Kogay vähän itsekin loukkaantua. Jollakin helvetillä tuokin turisti on lisenssin saanut tuohon sarjaan jonka pitäisi olevinaan jonkinlainen FIA:n ammattilaissarja olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös