Mainos

Formula 1 – kausi 2014

  • 332 590
  • 1 769

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä nämä kommunikaatiovaikeudet nyt sitten olivat? Tuo yksi tapausko, jossa Räikkönen vaati pysähdystä? Olisi todennäköisesti italiaksi käyty ihan sama keskustelu. Vai oliko siellä jotain muutakin vielä?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
EDIT: Selitetään vielä että minä en ottanut tätä italialaisuus-asiaa esille sen takia että Räikkönen ei ole menestynyt tällä kaudella, vaan siksi että Ferrari yleensäkin on epäonnistunut autonsa kanssa viime kausilla.

Minä otin kielitaidon esille todeten kuitenkin, että vaikka Raikkonen puhuisi sujuvaa italiaa, ongelmat eivät katoaisi ja tulos olisi suunnilleen sama eli surkea koska kuten olen aiemmin monta kertaa kirjoittanut, auto ei toimi ja moottori oli ennen kauden alkua Ferrarin itsensä mukaan noin 75 hp heikompi kuin Mersu. Mainitsin myös, että italian kielen taidosta saattaisi kuitenkin olla hyötyä kehitystyössä ja se antaisi myös paremmat lähtökohdat italialaisen tallin ja urheilumedian kanssa kommunikointiin kuten mm. Alonso ja Schumi ovat huomanneet... Sitä kommunikointia myös tarvittaisiin, sillä italialaismedia jaksaa nostaa esille Raikkosen motivaation puutteet yms yms jatkuvasti esille ja tällä taas on pahimmillaan vääriä vaikutuksia koko tallin toimintaan.

Raikkonen jatkaa ensi kaudella Ferrarilla ellei jotain ihmeitä satu. Luulisi äijän itsensäkin kannalta olevan helmpompaa jos puhuisi vähintään auttavasti italiaa.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Se että Ferrari ei ole noussut niin kirkkaaksi tähdeksi kuin se oli Schumin aikana voi johtua mielestäsi siitä että siellä on liikaa Italialaisia. Jos laitan selittelymoodin päälle niin sanon että jos palataan säännöissä 2000-luvun alun aikoihin jolloin tallit saivat testata ja hioa autonsa niin täydellisiksi kuin pystyivät kesken kaudenkin joka oli Ferrarin kulta-aikaa niin sittenhän Ferrari olisi taas paras.

edit. Ja tämän kauden autosta tosiaan voi sanoa että vaikuttaa aika surkealta mutta mielestäni se on aina jollain tasolla arpapeliä kuin tulee näin paljon uudistuksia kausien välissä että mikä toimii ja mikä ei.

Entäpä Ferrarin menestys edellisellä italiaano aikakaudella, taisi olla n. 20v kestänyt kuivakausi, kunnes tallin johto-, suunnittelu- ja kuljettajantehtävät ottivat haltuunsa muut kuin italiaanot.

Tällä en nyt yritä puolustella Räikköstä, koska onhan se ollut paska, ihan riippumatta siitä sopiiko auto käteen eli ei. Tosiasia nyt vaan sattuu olemaan myös se, että mitä Italialaisempi talli on ollut sitä heikommin on menestyksellä mitattuna pyyhkinyt (tämä siis aikakaudella kun F1-tallin pyörittäminen on ollut edes lähes ammattimaista toimintaa).

Sitäkään en ymmärrä, ettei voi värilaseiltaan tunnustaa Ferrarin olevan paska silloin kun se kiistatta sitä on, vaan heti alkaa selittely. Itsekin olen ollut vaahtosammuttimen kokoisesta Ferrari-fani, silti minusta on huomattavasti tärkeämpi löytää niitä syitä sen paskan takana kuin selitellä muille kuinka tässä ei oikeastaan ollakaan paskoja. Suurinta ja kauneinta vihataan, halveksutaan, kadehditaan, ihaillaan ja rakastetaan, tämä asia tuskin koskaan tulee muuttumaan. Eikö vain olisi helpompi olla nöyrää eikä lähteä jeesustelemaan silloin kun sen aika on ja nauttia sitten niistä hyvistäkin hetkistä kun niitä on tarjolla. Tuolla jankkaamisella ja mustan valkoiseksi väittämisellä kun ei saa aikaan mitään muuta kuin helvetillisen vastareaktion kaikissa muissa osapuolissa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kimi ei menesty joten sen on oltava auton vika, talli ei menesty niin se johtuu siitä että siellä on liikaa italialaisia. Selittely jatkoajassa on aina osattu ja se saa välillä naurettavia muotoja.

Ferrarilla ei tällä hetkellä kukaan menesty, kenen vika se on? Onko kuskit paskoja, onko tallin mekaanikot paskoja, insinöörit vai onko tallin johto paskaa? Alonsoltakin voisi kysyä miten paljon nuo sijoitukset podiumin ulkopuolella nappaa. Ei tuossa nyt mitään selittelyä ole, enemmänkin toteamuksia ja monelta taholta tunnistettuja faktoja.

Viime kaudella molemmat tämän kauden Ferrarikuskit voittivat osakilpailuja. Tällä kaudella ollut vähän hiljaisempaa sillä osastolla, koska auto on kokonaisuutena surkea. Varmasti kuskit ajaisivat voitoista jos kalusto antaisi siihen edes joten kuten mahdollisuudet. Tietysti Kimi on ajanut huonosti tällä kaudella, mutta tuskin Kimin siirto talliin kertalaakista tuhosi auton ja kaikenlaisen kehityksen auton suhteen. Ferrarilla on historiallisesti katsottuna yksi parhaista kuskiduoista, niin en hirveästi alkaisi syyttämään kuskeja heikoista tuloksista. Kyllä heikkojen tulosten takana on heikko tallin toiminta, erityisesti suunnittelu- ja johtoportaassa (jonka vuoksi sieltä on porukkaa vaihdettu). Se, miten he tästä nousee, on se todellinen mittari. Jos vaipuu keskikastiin niin vmp ja kenkää kaikille. Jos voittavat ensi kaudella kisoja, puhumattakaan tuovat mestaruuden niin helvetin kovaa työtä ovat tehneet ja varikolla tulee arvostusta.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Sitäkään en ymmärrä, ettei voi värilaseiltaan tunnustaa Ferrarin olevan paska silloin kun se kiistatta sitä on, vaan heti alkaa selittely. Itsekin olen ollut vaahtosammuttimen kokoisesta Ferrari-fani, silti minusta on huomattavasti tärkeämpi löytää niitä syitä sen paskan takana kuin selitellä muille kuinka tässä ei oikeastaan ollakaan paskoja. Suurinta ja kauneinta vihataan, halveksutaan, kadehditaan, ihaillaan ja rakastetaan, tämä asia tuskin koskaan tulee muuttumaan. Eikö vain olisi helpompi olla nöyrää eikä lähteä jeesustelemaan silloin kun sen aika on ja nauttia sitten niistä hyvistäkin hetkistä kun niitä on tarjolla. Tuolla jankkaamisella ja mustan valkoiseksi väittämisellä kun ei saa aikaan mitään muuta kuin helvetillisen vastareaktion kaikissa muissa osapuolissa.

Ollaan erilaisia ihmisiä. Sinä pidät häviäjiä paskoina joka vie mielestäni kunniaa voittajilta, kun minä taas annan kaiken kunnian voittajille. On Ferrarilla niitä paskojakin vuosia tässä lähiaikoina ollut mutta mestaruuskin on ollut lähellä pari kertaa ihan runsaalla italialaismiehistöllä, Red Bull vaan oli parempi.

Turderille myös, Mersu on tällä hetkellä ylivoimainen ja se on heidän hyvyyttään. Kakkoskastissa tulvat muut jossa Alonsolla hyvät saumat vaikka auto vaikuttaakin huonosti ajettavalta. Älkää nyt raivotko, en minä ole Kimiä missään kohtaa syyttänyt vaan ihmetellyt selityksiä hänen puolestaan antajille.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo on kyllä Massan suurin heikkous kuljettajana. Nopeutta löytyy kyllä vaikka mestaruuteen asti mutta henkinen kantti on puutteellinen ja antaa ajamisen ulkopuolisten asioiden vaikuttaa ihan liikaa suorituksiinsa. Massan pitäisi vaan osata jättää nuo asiat taakseen ja jatkaa eteenpäin, mutta tuntuu että jää vatvomaan epäonnistumisiaan ikuisesti, yrittää syyttää niistä kaikkia muita kuin itseään, ja ottaa sitten niistä vielä niin paljon paineita että ne johtaa yleensä vaan uusiin virheisiin ja epäonnistumisiin.

Aika turhaan Massa tuosta Hockenheimin kolarista itkee kun suurin syypää tuohon kolariin oli oikeasti hän itse. Toki kolariin vaaditaan kaksi ja Magnussenillekin näitä alkukierrosten kolisteluja on sattunut jo varsin paljon, mutta nyt tuosta ei kyllä oikein voi syyttää muita kuin Massaa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
As for how his relationship worked with Kimi, Alonso explained that it was more or less the same as with any other team-mate. “Definitely Kimi and I work together a lot and all the meetings are quite long this year because we have a lot of things to sort out after the races,” he explained. “We’ve been constantly making our suggestions and comments from what we see on the track and try to help the engineers to transfer that to Maranello and translate those comments into ideas for the car. It’s not a big change compared to the work I did with Felipe or other teammates.”

See more at: Hungarian GP | Scuderia Ferrari
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Kyllähän spagettien tämän päiväinen tupelointi aika-ajossa oli taas semmoinen tempaus joka saa jälleen salaliittoteoriat nostamaan päätään. Itse en moiseen usko, mutta onko makaronien pääkoppa vain siten rakentunut, että jotenkin tiedostamattomasti oman tallinkin sisällä tuki on vain yhdellä kuljettajalla, vai mistä ihmeestä on kysymys? Urheilussa ei periaatteessa pitäisi olla huonoa tuuria, joten Kimin jatkuva "epäonni" kielii isoista ongelmista pizzamaan tumpeloiden tallin sisäisissä mekanismeissa. Täytyy vaan toivoa, että fernando lähtee tallista, jolloin mahdollisesti Ferrarikin tajuaa rakentaa viimeisen maailmanmestarinsa ajotyyliin sopivan auton sekä keskittyy tekemiseen sillä tasolla, mikä mahdollistaisi mestaruuden voittamisen. Pastamaan vetelien veljien asenne tuskin muuten muuttuu.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valtteri vetää todella hyvin. Taas maximit irti autosta ja kolmas sija. Samaan aikaan Massa häviää sekunnin hänelle.

Mitä tulee Kimiin, niin Espanjan TV:n mukaan Kimi pyysi päästä radalle ja talli kieltäytyi laskemasta. "Aika riittää"

E: Kimi Espanjalaisille: "Kysyin monta kertaa tallilta, oletteko nyt aivan varmoja tästä päätöksestä ja tässä on nyt sitten lopputulos".

Shillälailla.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä tulee Kimiin, niin Espanjan TV:n mukaan Kimi pyysi päästä radalle ja talli kieltäytyi laskemasta. "Aika riittää"

E: Kimi Espanjalaisille: "Kysyin monta kertaa tallilta, oletteko nyt aivan varmoja tästä päätöksestä ja tässä on nyt sitten lopputulos".

Selittelynhän Kimi osaa. Motivaatio ei vaan riittänyt ajaa kunnon kierrosta. Katsoi mielummin Matti Nykäsen häitä livenä netistä.

Valtterilta kova veto taas. Red Bullilla on ollut hyvä vauhti päällä koko viikonlopun, katsotaan riittäkö Williamsissa vauhti neljänteen perättäiseen podiumiin. Ricciardo olisi hyvä pitää takana MM-kolmossijaa ajatellen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Selittelynhän Kimi osaa. Motivaatio ei vaan riittänyt ajaa kunnon kierrosta. Katsoi mielummin Matti Nykäsen häitä livenä netistä.

Niin juuri, Räikkönenhän onkin tunnettu F1-varikon suurimpana selittelijänä...
 

Captain J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Jackets
http://www.suomif1.com/2014/07/ferrari-pyysi-anteeksi-kimi-raikkoselta/

Tuskinpa ongelma on Räikkösessä ainakaan tämän aika-ajo sähläyksen suhteen, kun kerran talli pyytelee julkisesti anteeksi kuljettajaltaan. Pakko oli kyllä lopettaa aika-ajon kahtominen, kun kaveri putos tallin takia ulos toisesta osiosta. No, huomenna on taas kiva kisa edessä osastolla ynnä muut. Toivottavasti sää vaihtelisi kisan aikana useampaan otteeseen, niin olisi edes toiveita hyvälle sijoitukselle.

Valelta kuitenkin peukun arvoinen suoritus aika-ajoissa - lupaa hyvää kisaan.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainut vaan, että Kimi ei ole päässyt sadekelillä yhtään mihinkään enää sitten McLaren vuosien. Käsittääkseni noi Pirellin renkaat ja vesisade on aivan myrkkyä Kimille.

Huomenna Boltteri kolmosruudusta kärkeen startissa ja sitten loppukisa pidätellään Rosbergia!
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja katsoi niitä vielä suomeksi selostettuina, kun raukka ei osaa italiaa.

Myös tässä Ferrarin anteeksipyynnössä saattaa olla kyse kielimuurista. Todennäköisesti yrittivät haistatella Kimille, mutta heikon englannin takia eetteriin pamahti #SorryKimi. Käsittämätöntä, että joutuvat vieraalla kielellä suomalaisen juntin takia Twitterissäkin tiedottamaan.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
http://www.suomif1.com/2014/07/ferrari-pyysi-anteeksi-kimi-raikkoselta/

Tuskinpa ongelma on Räikkösessä ainakaan tämän aika-ajo sähläyksen suhteen, kun kerran talli pyytelee julkisesti anteeksi kuljettajaltaan. Pakko oli kyllä lopettaa aika-ajon kahtominen, kun kaveri putos tallin takia ulos toisesta osiosta.

Toisaalta Alonso ei pudonnut samalla taktiikalla. Mitäs jos ajettaisiin kovempaa, niin ei se talli sitten pääse näin pahasti mokailemaan...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Selkeästi tallin piikkiin ja siitä palstan Kimiosasto riemuitsee. Hyvä että muiden virheistä nautitaan. Noin 12. sija oli saatavilla, mutta nyt kävi näin. Alonson varassa huominen GP kuten ennenkin. Olisi kyllä parempi että Alonso vaihtaisi tallia. Epäreiluä kun äijälle riittää käväisy radalla ja on tuolla autolla samalla maksmit oli sitten harjoitukset tai aika-ajot.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Selkeästi tallin piikkiin ja siitä palstan Kimiosasto riemuitsee. Hyvä että muiden virheistä nautitaan.


Outoa logiikkaa. En tiedä miksi kukaan kimifani olisi iloinen siitä että talli mokaa ja Räikkönen jää siksi häntäpäähän. Ja kuka täällä on riemuinnut ja ilmaissut nauttivansa tilanteesta? Minä en ainakaan näe yhtään sellaista viestiä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Outoa logiikkaa. En tiedä miksi kukaan kimifani olisi iloinen siitä että talli mokaa ja Räikkönen jää siksi häntäpäähän. Ja kuka täällä on riemuinnut ja ilmaissut nauttivansa tilanteesta? Minä en ainakaan näe yhtään sellaista viestiä.

Toivottavasti osaat itse etsiä vastauksen, mitä sarkasmi tarkoittaa.

Noin muuten, kyllä Räikkösellä tänään on hyvin pienet mahdollisuudet jopa Alonson lyömiseen. Lähinnä tuurilla, mutta kaikki lasketaan. Todennäköisimmin Räikkönen ajaa kuitenkin sen 0 pistettä kuten on tulossa tavaksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivottavasti osaat itse etsiä vastauksen, mitä sarkasmi tarkoittaa.

Kyllä minulla jonkinlainen käsitys sarkasmista on, en vaan onnistunut (ja onnistu) sitä tuosta löytämään. Mutta kai se sitten sarkasmia oli jos kerran niin sanot.
 

Carlos

Jäsen
Urheilussa ei periaatteessa pitäisi olla huonoa tuuria, joten Kimin jatkuva "epäonni" kielii isoista ongelmista pizzamaan tumpeloiden tallin sisäisissä mekanismeissa.

No enpä tiedä, miten sitten voidaan selittää että Hamilton kärsii koko ajan tiesmistä ongelmista, Rosberg ei mistään? Ja miksi Massalla on koko ajan "huono tuuri", Bottaksella menee lujaa?

En usko että Ferrari suosii Alonsoa mitenkään, on vaan ollut pidempään tallissa, auto sopii hänelle myöskin ehkä paremmin, ja jos ihan suoraan sanotaan, niin onhan Alonso kyllä silminnähden koko ajan 100% kuljettaja, Kimi on vähän "whatever" -luonne.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
En usko että Ferrari suosii Alonsoa mitenkään, on vaan ollut pidempään tallissa, auto sopii hänelle myöskin ehkä paremmin, ja jos ihan suoraan sanotaan, niin onhan Alonso kyllä silminnähden koko ajan 100% kuljettaja, Kimi on vähän "whatever" -luonne.
Ei Ferrari tietenkään julkisesti Fernandoa suosi mutta kuten sanoit, mies on ollut pidempään tallissa. Siten saa luotua parempia suhteita työntekijöihin jotka siten helpommin hieman kallistuvat Alonson suuntaan. Autohan on samasta syystä johtuen enemmän suunniteltu Alonson ajotyyliä ajatellen koska Alonso on voinut jo viime kauden aikana (silloin kun auton suunnittelu on aloitettu) antaa palautetta ja toivomuksia auton ominaisuuksista.

Kimihän on aina 100% luonne mitä ajamiseen tulee. Ja siinä on samalla Kimin miinuspuoli sillä hän tuppaa hieman turhautumaan jos auto ei anna myös 100% ulos tai se estelee ettei Kimi pysty antamaan itsestään 100%. Siinä olisi Kimille iso kehityksen paikka mutta tuskin siihen enää pystyy.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
En usko että Ferrari suosii Alonsoa mitenkään, on vaan ollut pidempään tallissa, auto sopii hänelle myöskin ehkä paremmin, ja jos ihan suoraan sanotaan, niin onhan Alonso kyllä silminnähden koko ajan 100% kuljettaja, Kimi on vähän "whatever" -luonne.

Ei tuo Ferrari sovi kummallekaan tai kenellekään mutta Alonso repii siitä kaiken mahdollisen irti ja tekee siihen nähden huikeaa tulosta. Kuten Kimi-armeijakin on täällä tolkuttanut että Kimi tarvitsee hänelle 100% tehdyn ja sopivan auton ennenkuin hän osaa sitä ajaa. Alonso ajaa vaikka traktorilla pistesijoituksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös