EDIT: Selitetään vielä että minä en ottanut tätä italialaisuus-asiaa esille sen takia että Räikkönen ei ole menestynyt tällä kaudella, vaan siksi että Ferrari yleensäkin on epäonnistunut autonsa kanssa viime kausilla.
Se että Ferrari ei ole noussut niin kirkkaaksi tähdeksi kuin se oli Schumin aikana voi johtua mielestäsi siitä että siellä on liikaa Italialaisia. Jos laitan selittelymoodin päälle niin sanon että jos palataan säännöissä 2000-luvun alun aikoihin jolloin tallit saivat testata ja hioa autonsa niin täydellisiksi kuin pystyivät kesken kaudenkin joka oli Ferrarin kulta-aikaa niin sittenhän Ferrari olisi taas paras.
edit. Ja tämän kauden autosta tosiaan voi sanoa että vaikuttaa aika surkealta mutta mielestäni se on aina jollain tasolla arpapeliä kuin tulee näin paljon uudistuksia kausien välissä että mikä toimii ja mikä ei.
Kimi ei menesty joten sen on oltava auton vika, talli ei menesty niin se johtuu siitä että siellä on liikaa italialaisia. Selittely jatkoajassa on aina osattu ja se saa välillä naurettavia muotoja.
Sitäkään en ymmärrä, ettei voi värilaseiltaan tunnustaa Ferrarin olevan paska silloin kun se kiistatta sitä on, vaan heti alkaa selittely. Itsekin olen ollut vaahtosammuttimen kokoisesta Ferrari-fani, silti minusta on huomattavasti tärkeämpi löytää niitä syitä sen paskan takana kuin selitellä muille kuinka tässä ei oikeastaan ollakaan paskoja. Suurinta ja kauneinta vihataan, halveksutaan, kadehditaan, ihaillaan ja rakastetaan, tämä asia tuskin koskaan tulee muuttumaan. Eikö vain olisi helpompi olla nöyrää eikä lähteä jeesustelemaan silloin kun sen aika on ja nauttia sitten niistä hyvistäkin hetkistä kun niitä on tarjolla. Tuolla jankkaamisella ja mustan valkoiseksi väittämisellä kun ei saa aikaan mitään muuta kuin helvetillisen vastareaktion kaikissa muissa osapuolissa.
Mitä tulee Kimiin, niin Espanjan TV:n mukaan Kimi pyysi päästä radalle ja talli kieltäytyi laskemasta. "Aika riittää"
E: Kimi Espanjalaisille: "Kysyin monta kertaa tallilta, oletteko nyt aivan varmoja tästä päätöksestä ja tässä on nyt sitten lopputulos".
Selittelynhän Kimi osaa. Motivaatio ei vaan riittänyt ajaa kunnon kierrosta. Katsoi mielummin Matti Nykäsen häitä livenä netistä.
Selittelynhän Kimi osaa. Motivaatio ei vaan riittänyt ajaa kunnon kierrosta. Katsoi mielummin Matti Nykäsen häitä livenä netistä.
Ja katsoi niitä vielä suomeksi selostettuina, kun raukka ei osaa italiaa.
http://www.suomif1.com/2014/07/ferrari-pyysi-anteeksi-kimi-raikkoselta/
Tuskinpa ongelma on Räikkösessä ainakaan tämän aika-ajo sähläyksen suhteen, kun kerran talli pyytelee julkisesti anteeksi kuljettajaltaan. Pakko oli kyllä lopettaa aika-ajon kahtominen, kun kaveri putos tallin takia ulos toisesta osiosta.
Selkeästi tallin piikkiin ja siitä palstan Kimiosasto riemuitsee. Hyvä että muiden virheistä nautitaan.
Outoa logiikkaa. En tiedä miksi kukaan kimifani olisi iloinen siitä että talli mokaa ja Räikkönen jää siksi häntäpäähän. Ja kuka täällä on riemuinnut ja ilmaissut nauttivansa tilanteesta? Minä en ainakaan näe yhtään sellaista viestiä.
Toivottavasti osaat itse etsiä vastauksen, mitä sarkasmi tarkoittaa.
Kyllä minulla jonkinlainen käsitys sarkasmista on, en vaan onnistunut (ja onnistu) sitä tuosta löytämään. Mutta kai se sitten sarkasmia oli jos kerran niin sanot.
Urheilussa ei periaatteessa pitäisi olla huonoa tuuria, joten Kimin jatkuva "epäonni" kielii isoista ongelmista pizzamaan tumpeloiden tallin sisäisissä mekanismeissa.
Ei Ferrari tietenkään julkisesti Fernandoa suosi mutta kuten sanoit, mies on ollut pidempään tallissa. Siten saa luotua parempia suhteita työntekijöihin jotka siten helpommin hieman kallistuvat Alonson suuntaan. Autohan on samasta syystä johtuen enemmän suunniteltu Alonson ajotyyliä ajatellen koska Alonso on voinut jo viime kauden aikana (silloin kun auton suunnittelu on aloitettu) antaa palautetta ja toivomuksia auton ominaisuuksista.En usko että Ferrari suosii Alonsoa mitenkään, on vaan ollut pidempään tallissa, auto sopii hänelle myöskin ehkä paremmin, ja jos ihan suoraan sanotaan, niin onhan Alonso kyllä silminnähden koko ajan 100% kuljettaja, Kimi on vähän "whatever" -luonne.
En usko että Ferrari suosii Alonsoa mitenkään, on vaan ollut pidempään tallissa, auto sopii hänelle myöskin ehkä paremmin, ja jos ihan suoraan sanotaan, niin onhan Alonso kyllä silminnähden koko ajan 100% kuljettaja, Kimi on vähän "whatever" -luonne.