Alonso taas kyykytti Kimiä oikein urakalla. Erityisesti näin sadekelillä ne rattimiehet erotellaan selittelijöistä. Ei ole epäselvää kumpi Ferrarilla on tällä hetkellä se rattimies ja kumpi se selittelijä.
Heh, enpä ole vähään aikaan näin huonoa provoa nähnyt. Viimeksi Australiassa Kimi otti sen spinnin omaan piikkiinsä, sama toistunut läpi uran. Lisäksi jos rengasvalinnat tai muut menevät pieleen, en muista että Kimi ainakaan kovin helpolla on pelkästään tallia noista syyttänyt. Vaan puhuu silloin yleensä me-muodossa. Mikä varmasti onkin lähellä totuutta, sillä yhteistyössähän noita rengasvalintoja pohditaan, joskin insinööreillä se suurin vastuu esimerkiksi stoppien ajoittamisen ja taktiikan suhteen on, kun heillä on siellä varikkosuoralla kokonaiskuva ainakin periaatteessa hallussa toisin kuin kuskilla keskellä hektistä kisaa.
Ärsyttävää että Malesian kisa ajetaan sitkeästi näin myöhään aika-ajojen ja GP:n osalta. Sade aiheuttaa harmaita hiuksia vuosi toisensa perään, eikä tosiaan voi vedota siihen että on nyt vain ollut huonoa tuuria säiden kanssa, kun todennäköisyydet sateelle tuolla tällaiseen aikaan ovat hyvin tiedossa. Samoin kuin se, että sade on tyypiltään trooppista sadetta, ei mitään Suomen tihuttelua.
Suomalaisten kannalta toivoisi sateen jäävän vähiin jatkossa, ei Ferrari eikä Williams loista sateella. Kimillä ei lisäksi ajotyyli ainakaan nykyautoilla ja -renkailla ole sopinut sateelle moneen vuoteen. Tavallaan melko loogistakin, jos miettii Kimin ongelmia rengaslämpöjen ja lyhyiden aika-ajovetojen kanssa. Kuudes sija näin ihan ok, huomenna jos vain pysyisi kuivana niin olisi varmasti mahdollisuudet kolmanteen sijaan. Kova vääntö siitä takuulla käydään Red Bullien ja Ferrarien kesken. Eikä sitä koskaan tiedä miten Mercedesit kestävät, hyvin mahdollista että ainakin jompikumpi lakoaa kisan aikana pois edestä.
Grosjeanista ja Maldonadosta en pahemmin välitä kummastakaan, mutta silti sarjan mielenkiinnon kannalta ihan hyvä, että Lotus vaikuttaa edes kohtuulliselta autolta nopeuden suhteen. Maaliintulo ei varmasti silti huomennakaan ole vielä todennäköinen suoritus. Caterhamin ja Marussian osalta on pakko ihmetellä miten tuo kyntäminen noin kaukana muista jatkuu aina vain. Ratkaisujen kopioinnin muilta luulisi olevan täysin mahdollista tuonkin tason talleille ja sinne on kuitenkin osaavaa henkilökuntaakin jossain määrin saatu vuosien mittaan lisää. Budjetit ovat pieniä, mutta ei mene silti ymmärrykseen, että ero on luokkaa 1-2 sekuntia vuodesta toiseen siihen yhdeksänneksi nopeimpaankin talliin. Yksittäisiä valonpilkahduksia löytyy joka vuodelta, mutta harvinaista herkkua ne ovat olleet ja tämä vuosi vaikuttaa noudattavan samaa kavaa.