Formula 1 – kausi 2014

  • 332 008
  • 1 769

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Red Bullin hylkäys ja reaktio kuin doping-käryssä. Muiden vika. Kyllä sillä liian suurella bensavirtauksella saa hetkellistä etua kun voidaan ottaa koneesta enemmän irti.
Veikkaan että ovat saaneet tuosta erittäin merkittävää etua, koska tietoisesti kieltäytyivät noudattamasta FIA:n määräystä. Jos kyseessä olisi ollut vain marginaalinen ero, olisivat kyllä varmasti suostuneet käyttämään FIA:n mittasensoreita.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- Äänet ovat minusta ihan ok, paljon nyansseja, vaihtelua ja teknisiä yksityiskohtia, jotka ei varmasti uppoa kaikille. dB-taso on kyllä alhainen, kun esim. varikkostopeilta lähdettäessä kuuluu eniten takarenkaiden ulinaa kun lyö tyhjää. Ei ollut vapariaikakaudella näin.
Samansuuntaiseen tuli kiinnitettyä huomiota jossain kausiennakossa tai muussa testikoosteessa.

Oli outo, kun kuvattiin mutkaa ja sieltä tultiin toinen eturengas lukkiutuneena, niin kuului renkaan vinkuminen selvästi. Samantien pisti merkille, että ei nyt jumalauta ennen ole renkaiden kirskunta kuulunut ykkösissä moottoriäänten yli, nyt kuului ja tuli heti joku leffaefekti mieleen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Oli outo, kun kuvattiin mutkaa ja sieltä tultiin toinen eturengas lukkiutuneena, niin kuului renkaan vinkuminen selvästi. Samantien pisti merkille, että ei nyt jumalauta ennen ole renkaiden kirskunta kuulunut ykkösissä moottoriäänten yli, nyt kuului ja tuli heti joku leffaefekti mieleen.

Näistä moottoriäänistä, MAXin lähetyksessä annettiin ihan konkreettiset desibeliarvot, vanhat veekasit 150db ja nykyiset turbot 100db.

_
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Muutoksia onneksi luvassa äänimaailmaan. Olihan tuo surkuhupaisaa, kun leffarenkaat kirkuvat lähetyksissä, vaikka moottorin äänien pitäisi olla ainoat äänet, mitä autoista TV-lähetykseen kantautuvat.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Näistä moottoriäänistä, MAXin lähetyksessä annettiin ihan konkreettiset desibeliarvot, vanhat veekasit 150db ja nykyiset turbot 100db.

_

Jep, alkaisi olemaan melujen puolesta laillinen jo kotimaan ratapäivillä :) Paikallaolijat Melbournessakin twiittailivat, että pystyy olemaan ilman korvatulppia ja keskustelemaan vierustoverin kanssa autojen kiertäessä rataa. Aiemmin ei.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jep, alkaisi olemaan melujen puolesta laillinen jo kotimaan ratapäivillä :) Paikallaolijat Melbournessakin twiittailivat, että pystyy olemaan ilman korvatulppia ja keskustelemaan vierustoverin kanssa autojen kiertäessä rataa. Aiemmin ei.

Joo, kaiholla muistelen kisoissa käyntejä. Kaukaalta kuuli jo kun harjoituksiet olivat alkaneet ja ykköset radalla. Frendin kanssa vitsailtiin että "yhdet otetaan ilman tulppia", enempään ei pystynyt. Mutta tännekin olen aiemmin kirjoitellut, katsomorakenteillakin oli huomattava vaikutus, Hockenheimin stadion alueella pauhasi ihan eri tavalla kuin jossain avokatsomoissa esim Montrealissa. Nyt ääneet kuuluu messevästi ehkä Monacon ränneissä ei muualla, harmi etten veekaseja ehtinyt siellä kokea.

Summataan vielä pikaisesti kisa. Kilvanajo oli parempaa mitä itse pahimmissa skenarioissa odotin, monet ohitukset EI DRS alueella, puskettiin mutkaan rinnalle, kennellä kestää kantti jne. Tämä on mulle sitä parasta kilvanajoa ja oli ilo nähdä sitä nyt muutosten jälkeen. Autoissa on vauhtia ja luotettavuutta riittävästi jo alkukaudella hyviin kisatapahtumiin.

Positiivisinta näin härmäläisenä on nähdä Bottas mukana legendaarisen Williamsin uudelleen tulemisessa, talli tulee ottamaan tällä kaudella useita podiumeita ja muutamalla sattumien summalla voittokin voi olla mahdollinen.

Ricciardon sijoitus oli yllätys. Vaikka sääntöjä rikottiinkin niin Red Bullilla ollaan jo ihan kärjen tuntumassa vauhdillisesti ja missä ajassa! Tuo kehitys kun jatkuu niin RB voi olla Barcelonassa jo haastamassa Mersua.

Ferrari on iso kyssäri, en ole ollenkaan varma että haastavat kärkeä kovin nopeasti, haiskahtaa samalta kun edellisvuosina, huippuajolla jompi kumpi saattaa nousta podiumille.

Hulkenberg on varmasti tyytyväinen kun istuu FI autossa eikä Lotuksessa, Hulkki tulee olemaan kova podium-haastaja läpi kauden. Ja lopuksi röhönaurut Pastorille, "paras päätös ikinä siirtyä Lotukselle", toivottavasti Pastori ei ole taikauskoinen, otti rohkeasti numeron 13 ja istuu melkeinpä paskimmassa autossa ja koko viikonloppu yhtä epäonnenumeron realisoitumista. Vaikuttaa niin mulkulta ja ylimieliseltä että oli suuri kunnia kuunnella läpi viikonlopun kun pokerinaamalla vakuutteli että on meillä vauhtia jne. Höhöhööö. Vastenmielisin tyyppi koko gridillä.

_
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta noilla äänillä ei ole helvetinkään väliä jos vaan kilpailu on hyvää, ja tämän ensimmäisen kisan perusteella näyttäisi siltä että nämä muutokset ovat vieneet ykkösiä siinä suhteessa eteenpäin. Vähän on vielä epätasaista kun kaikilla on niin paljon ongelmia, mutta näytti siltä että ohittaminen näillä autoilla olisi vähän helpompaa kuin ennen.

Minusta oli oikeastaan ihan positiivista että myös muut äänet kuuluvat nyt selkeämmin lähetykseen, kun äänimaailmaa ei täytä kokonaan kimeät moottoriäänet. Huomaa mm. incar-kuvista paremmin milloin kuljettaja lukitsee renkaat, kun renkaiden ulvonta kuuluu moottoriäänien yli jarrutuksissa, ja kuljettajien ja tallien välistä radioliikennettäkin on nyt paljon helpompi seurata kun äänet kuuluu paljon selkeämmin. Minulla ei ainakaan mitään valittamista noista äänistä siis.

Jos jotain näistä uusista säännöistä voi kritisoida niin tuo polttoaineen virtauksen rajoittaminen on kyllä sellainen mitä voisi ainakin vielä harkita. Pidetään Le Mansit ym. kestävyysluokat erillään ja annetaan ykkösissä ajaa ihan oikeasti kilpaa mahdollisimman lujaa. Toki tuota virtausta voi rajoittaa ja tuoda näin kilpailuihin mukaan yhden lisäelementin kun kuljettajien ja tallien pitää taktikoida tuon kanssa, mutta ehkä tuota rajaa voisi vielä miettiä uudestaan ettei ihan säästöajoksi menisi.

Tuosta kisasta sen verran että ihan täysin ei tullut selväksi vieläkään tallien väliset voimasuhteet. Mersun vauhti oli vakuuttavaa mutta vaikka testit meni lähes ilman ongelmia niin heillekin voi näköjään iskeä teknisiä probleemia. Mutta vähän sellainen kuva jäi että Rosberg ja Hamilton saattavat olla aika vahvoja mestarikandidaatteja. Heidän todellinen nopeutensa jäi ehkä näkemättä koska uskoisin ettei Rosberg ihan täysillä vetänyt vaan lähinnä kontrolloi tilannetta.

Williams näyttää tällä hetkellä toiseksi parhaalta tallilta, vaikka heillä olikin aika-ajossa märällä kelillä ongelmia. Huonot lähtöpaikat, epäonni ja Bottaksen virhe pudottivat heidät kärkitaisteluista mutta Bottaksen vauhti kisassa oli ihan helvetin vakuuttavaa. Auto näytti menevän kuin kiskoilla, vauhti oli enemmän kuin kohdallaan ja Bottaksen mukaan ei tarvinnut koko kisan aikana juuri säästellä eikä kiinnittää huomiota bensankulutukseen. Nyt jos vaan saavat seuraavissa kilpailuissa paremmat lähtöpaikat ja välttävät ongelmat niin taistelevat varmasti kärkisijoista. Harmi että Massan kisa meni pilalle heti alussa Kobayashin jarruongelman takia, ja että Bottas teki tuon pienen pienen virheen mikä pudotti hänet hännille siinä vaiheessa.

McLaren näyttäisi olevan Williamsin kanssa aika samoissa nopeuden suhteen, ja eipä näyttänyt mitään teknisiä ongelmia heilläkään olevan. Magnussenilta helvetin vakuuttava esitys ensimmäisessä kisassaan, ja Button teki hyvän nousun aika-ajojen epäonnistumisen jälkeen. Jos Magnussen jatkaa yhtä kypsiä esityksiä ja Button saa aika-ajot kuntoon niin aika lupaavalta näyttää heidänkin kohdallaan.

Ferrarin nopeus on edelleen ihan kysymysmerkki, kun autot eivät toimineet kisassa kummallakaan kuljettajalla ihan normaalisti. Ja Räikkösellä näyttää vielä olevan paljon tekemistä että saa auton osumaan paremmin ajotyylilleen. Testien vähäiset kilometrit näkyi kyllä siinä että ei saanut säätöjä kuntoon, vaan melkein joka toisessa mutkassa luisteli jarrut lukossa pitkäksi. Näyttäisi että tuossa autossa saattaa olla potentiaalia mutta teknisiä ongelmia on vielä liikaa ja kuljettajien ajotyylit sen verran erilaiset että ainakin Räikkönen kärsii tuosta vielä ennen kuin saa auton paremmin itselleen käypäseksi.

Red Bull yllätti positiivisesti koska testit oli heille ihan katastrofi. Kyllähän noita ongelmia oli edelleenkin, erityisesti Vettelin autossa jonka kisa meni ihan pannukakuksi, mutta Newey on kyllä taas onnistunut tekemään pirun nopean auton. Harmi että Ricciardo hylättiin koska ajoi hienon viikonlopun, mutta säännöt on sääntöjä ja nyt Red Bull taisi vetää tuon virtauksen vähän liian rajoille. Mutta en kyllä vielä laskisi Red Bullia pois mistään mestaruustaistelusta, siellä löytyy kyllä paalua ja osaamista ratkoa ongelmia nopeassakin aikataulussa jos tarvis.

Force India oli minulle pieni pettymys, koska odotin testien perusteella vähän parempaa vauhtia heiltä. Perezin kisa nyt meni pilalle heti tuon avauskierroksen kolarin takia mutta Hülkenbergiltakin vähän tasapaksu suoritus kisassa. Näyttäisi siltä että FI on jokseenkin viimevuotisella tasolla eivätkä edes Mersun moottorista huolimatta ole saaneet kärkeä isommin kiinni.

Toro Rosso oli taas tosi positiivinen yllätys, ja erityisesti tämä venäläiskuski Kvyat. Heillä oli testeissä valtavasti ongelmia mutta nyt olivat melkeinpä samaa tasoa FI:n kanssa nopeudessa, ja mitään teknisiä ongelmiakaan ei ollut kuten emotallilla. Kvyatilta kypsä esitys kaikin puolin, viikonlopun ainoa virhe tuli aika-ajossa Q3:ssa kun lipsautti seinään.

Lotus oli vauhdiltaan juuri niin heikko kuin odotettiinkin, mutta positiivinen yllätys sikäli että saivat kisassa niinkin paljon kierroksia. Harjoitukset ja aika-ajot meni aivan vihkoon mutta kisa sujui jo paljon paremmin. Mutta kyllä tästä näyttää tulevan todella vaikea kausi heille ja pitää olla tyytyväinen että Kimi onnistui välttämään tämän uppoavan laivan, vaikka Ferrarillakaan ei ole ihan palikat vielä järjestyksessä. Maldonado yrittää todistella mediassa kuinka teki oikean ratkaisun siirtyessään Williamsilta Lotukselle mutta veikkaisin että sisimmässään kiroaa kyllä syvästi tallinvaihtoaan.

Sauber on ikävä kyllä taantunut selvästi ja auto näyttää kyllä aika hitaalta. Nyt kun kuskitilannekin on heikempi kuin aikaisempina vuosina niin ei näytä ruusuiselta heidänkään kautensa. Harmi, koska Sauber on yksi niitä "oikeita kilpa-autotiimejä" joille toivoisi aina menestystä.

Marussialta olisin odottanut enemmän vauhdin suhteen koska testeissä ajoivat välillä ihan lupaavaa vauhtia. Nyt olivat oikeastaan siellä tutuilla sijoituksilla ja voivat olla tyytyväisiä että Caterhamilla on vieläkin vaikeampaa. Uskomatonta kuinka tuonne Caterhamille on koko ajan palkattu lisää hyviä inssejä ja suunnittelijoita mutta talli vaan vajoaa kausi kaudelta syvemmälle. Kobayashi oli kertonut japanin TV:ssä aika-ajon jälkeen että auto on lähes vaarallinen ajaa ja teknisiä ongelmia on ollut niin paljon että käytännössä eivät ole pystyneet testaamaan oikein mitään eivätkä hakemaan säätöjä. On suoranainen ihme että Kobayashi pystyi ajamaan peräti 14. lähtöruutuun mutta harmi että tuo jarruvika pilasi kisan heti, ja pilasi samalla myös Massan kisan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joko itsellä oli odotukset korkealla tai jotain, mutta melko nukuttava ja yllätyksetönkin avauskisa nähtiin. Muutama tekninen vika sieltä tuli mutta olisin testien perusteella odottanut ehkä enemmänkin ongelmia.

Se mikä ehkä eniten lohdutti niin muutama kuski teki virheitä ja ohitukset myös muualla kuin DR alueella oli mahdollisia, saattaa jopa olla nyt niin, että joillakin radoilla tuo systeemi saattaa estää kunnon kilvanajoa kun toinen tulee siivellä takaisin ohi jos jossain muualla radalla ohittaa. Katsotaan, mutta hyvältä näytti tuon osalta että virheitä ja ohituksia saatettaisiin joillakin radoilla enemmän nähdä. DR systeemissä muutenkin olisin luopumassa joidenkin ratojen kohdalla jos ohittaminen oikeasti mahdollistuu paremmin tämän kauden säännöillä.

Ferrarilta jonkin sortin puolustusvoitto, otettiin melkein ne pisteet mitkä oli otettavissa. Ei helppo kausi varmasti ole luvassa Kimille, mutta ehkä kun autoa saadaan sopivammaksi niin kaudesta parempi tulee.

Bottakselta hyvä kisa virhettä lukuun ottamatta. Ehkä olisi jopa 3 joukossa ollut ilman tuota mokaa tai ainakin Alonson edessä. Massalle kyllä lyötiin heti painetta joten katsotaan kestääkö miten brasilialaisen pää jos homma ei lähde toimimaan.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hyvä huomio tuo tiimiradion selkeys. Ajattelin alkuun, että onko vaan paremmat mikit ja softat täksi kaudeksi, mutta tottakai hiljainen moottori auttaa.

Bensan virtausnopeuden rajoitusta en sinällään ymmärrä, koska käytössä on jo 100kg rajoitus kisaa kohden. Jos joku haluaa ajaa 10 kierrosta joillain aika-ajotehoilla ja isolla kulutuksella niin ajakoon, ryömii sitten 30 kierrosta sen jälkeen. Lisäksi ilman virtausnopeuden seurantaa voitaisiin käyttää aika-ajoissa koviakin teholukuja, olisi näyttävät lentävät kierrokset kun käytössä olisi satoja heppoja enemmän kuin kisassa, alkaisi erottumaan ajomiehet muista. Ehkäpä virtausnopeus on säädetty juuri tämän vuoksi, eli pystytään kontrolloimaan maksimitehoja.
 
Suosikkijoukkue
KK
Bensan virtausnopeuden rajoitusta en sinällään ymmärrä, koska käytössä on jo 100kg rajoitus kisaa kohden. Jos joku haluaa ajaa 10 kierrosta joillain aika-ajotehoilla ja isolla kulutuksella niin ajakoon, ryömii sitten 30 kierrosta sen jälkeen. Lisäksi ilman virtausnopeuden seurantaa voitaisiin käyttää aika-ajoissa koviakin teholukuja, olisi näyttävät lentävät kierrokset kun käytössä olisi satoja heppoja enemmän kuin kisassa, alkaisi erottumaan ajomiehet muista. Ehkäpä virtausnopeus on säädetty juuri tämän vuoksi, eli pystytään kontrolloimaan maksimitehoja.
Tästä olen erimieltä. Koska auto kuluttaa enemmän painavempana joten tuolla kikkailulla voidaan tuntuvasti tehdä kisassa isojakin temppuja. Ja kun se kerran on sovittu, että se on vakio niin ei pitäisi olla epäselvää edes RB:lle.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tästä olen erimieltä. Koska auto kuluttaa enemmän painavempana joten tuolla kikkailulla voidaan tuntuvasti tehdä kisassa isojakin temppuja. Ja kun se kerran on sovittu, että se on vakio niin ei pitäisi olla epäselvää edes RB:lle.

Virtausnopeudelle on asetettu maksimi (100kg/h) ja virtausnopeus voi vaihdella jatkuvasti (muttei saa ylittää tuota rajaa) ja kisassa käytetään pakostakin pienempiä lukuja koska maksimivirtausnopeudella bensa ei riitä maaliin saakka. Maksimiraja antaa nytkin vaihtoehtoja kisataktiikkaan, mutta asettaa tietyn rajan. Ilman tuota rajaa (radikaaleja) vaihtoehtoja olisi enemmän.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta tuo on kyllä ihan haistapaskan-valitusta. Minä en ainakaan kaipaa yhtään sitä kaiken alleen peittävää ininää. Muutosvastarintaiset ihmiset tuntuvat pitävän tuota ininää ainoana oikeana äänenä mutta on F1:ssä ennenkin ajettu erilaisilla moottoreilla eikä ne ole aina samalta kuulostaneet. Annetaan mennä muutama kisa niin ihmiset on jo tottuneet uusiin ääniin eikä niistä valita enää kuin sitkeimmät valittajat. Panostetaan mieluummin siihen miten kilpailusta saisi vieläkin parempaa, että radalla tapahtuisi mahdollisimman paljon.
 

Outsider

Jäsen
Minusta tuo on kyllä ihan haistapaskan-valitusta. Minä en ainakaan kaipaa yhtään sitä kaiken alleen peittävää ininää. Muutosvastarintaiset ihmiset tuntuvat pitävän tuota ininää ainoana oikeana äänenä mutta on F1:ssä ennenkin ajettu erilaisilla moottoreilla eikä ne ole aina samalta kuulostaneet. Annetaan mennä muutama kisa niin ihmiset on jo tottuneet uusiin ääniin eikä niistä valita enää kuin sitkeimmät valittajat. Panostetaan mieluummin siihen miten kilpailusta saisi vieläkin parempaa, että radalla tapahtuisi mahdollisimman paljon.

Loppuen lopuksi paikan päällä oleminen ei muutenkaan ole paras tapa seurata itse kilpailua, vaan kyllä siellä tärkeämpää on se fiilis mistä äänet muodostavat ison osan. Ennen ykkösiä ajetaan kuitenkin aina pienempiä luokkia ja jos äänet ovatkin nyt suht samalla tasolla näiden kanssa, niin ymmärrän miksi asiasta valitetaan. Monestihan näissä pikkuluokissa voi olla enemmän actionia ja kilvanajoa, mutta kyllä se vaan aika mitäänsanomatonta on radan varressa ykkösiin verrattuna.

Sinänsä pelkkää äänenpainetta isompana ongelmana pitäisin kyllä tällä hetkellä sitä, että säännöt tekevät käytännössä mahdottomaksi kierrättää koneita edes nykyiseen suht alhaalla olevaan maksimirajaan.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eikös moottorin ääni ole hukattua energiaa? Kun moottoreiden pitää olla taloudellisempia, energiatehokkaampia jne niin luonnollisesti pyritään hyödyntämään kaikki bensasta lähtevä energia. Lämpöä ja liike-energiaa kerätään, ja turbokin vie ison osan äänestä pois. Jos noita ruvetaan nyt koventamaan keinotekoisesti niin vähän outoa logiikkaa.

Minusta äänenkovuus ei ole olennaista, vaan sen laatu ja ne insinööripornoyksityiskohdat äänissä. Onhan se vaikuttavaa kun repivän voimakas ääni tuntuu keuhkoissa asti, mutta siihenkin kyllästyy. Pidemmän päälle paremmalta kuulostaa nuo äänen hienoudet.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Tuossa on aika hyvä video Melbournen katsomosta tämä vuosi verrattuna viime vuoden ääniin. Olihan se näköjään munakkaampi viime vuonna, täytyy myöntää, mutta näin kotikatselijana olen myös -OO-:n kanssa samoilla linjoilla, että ihan kiva että muutakin ääntä, kuten renkaiden ujellusta, kuuluu nyt kotikatsomoihin paremmin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihan hyvä alku Kimiltä viikonloppuun. Molemmissa harjoituksissa sijalle 2. Ensimmäisen harjoituksen vei nimiinsä Hamilton ja toisen Rosberg. Toisessa harjoituksessa Räikkösen ero kärkeen 0,035 sekuntia.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Australiassa kaivoon heitetyt kirveet on syytä hakea takaisin.
Alonso oli Australian harkoissa selvästi Kimiä nopeampi. Malesiassa Kimi selkeästi parempi. Kisassa mennään varmaan taas aika tasoissa, mutta Ferkku näyttäisi suht nopealta Malesian helteessä. Mersuille tuskin kukaan voi mitään ellei renkaat?

Williams itselle pieni pettymys harkkojen perusteella ellei sitten sieläkin vauhtia ole pistetty piiloon.

Alonso painostustaitoja tarvittaisiin. Huomenna pitäisi parikin Mercedestä painostaa keskeytyskuntoon.

Aika-ajoihin lapulle Ros-Ham-Rai/Vet/Ric
 

jeijjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sharks
Onkos Heikki Kulta jo pitkäänkin kirjoitellut Hesariin? Kai se edelleen Turun Sanomiinkin kirjoittaa? Luin tuon uutisen ja ihmettelin, että onko HS palkannut jonkun oikean formulatoimittajan, tämähän on kuin turkkaria lukisi.

Kimi Räikkönen säväytti – Ferrarin vaikeudet voitettuja? - Formula 1 - Urheilu - Helsingin Sanomat


Muistaakseni viime kauden lopussa tai kauden jälkeen alkoi Hesariinkin tulla juttuja. Taisi olla niin, että sirkuksen mukana kulkemiselle täytyi saada toinenkin maksaja ja ilman Hesaria ei TS olisi yksin voinut enää miestä kiertueella pitää. Hyvä kuitenkin näin, tuntuu olevan perillä F1-maailmasta.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja kaatosadetta aika-ajojen alla.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka mones kerta Malesiassa, kun aika-ajoissa on kaatosade? Onko tämä nyt sitten parempi Eurooppalaisille katsojille? Herätä katsomaan kaatosateen valtaamaa tyhjää rataa? Jos tulisi samaan aikaan kuin ennen, niin näiltä sateilta vältyttäisiin aika hyvin.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuinka mones kerta Malesiassa, kun aika-ajoissa on kaatosade? Onko tämä nyt sitten parempi Eurooppalaisille katsojille? Herätä katsomaan kaatosateen valtaamaa tyhjää rataa? Jos tulisi samaan aikaan kuin ennen, niin näiltä sateilta vältyttäisiin aika hyvin.

Heti kun Räikkönen on vauhdissa, niin jotain tämmöstä paskaa... Helkkari, no toivotaan että aika-ajot saatais jotenkin ajettua.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Aika-ajoista ei tule lasta eikä paskaa, lähtisivät pois ja huomenna uusi yritys. Ja sitä yritystä en herää katsomaan, kisan kyllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös