Formula 1 – kausi 2014

  • 332 000
  • 1 769

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Red Bullin nopeus hämmästytti Buttonin testeissä

Red Bullilla on ollut paljon ongelmia, kiitos Renaultin myllyjen, mutta Buttonin mukaan autossa on nopeutta todella paljon. Mies kertoilee kuinka ajoivat Ricciardon kanssa pitkään peräkkäin Bahrainin testeissä ja RB ei päässyt suorilla ohi, mutta ohitti sitten Buttonin heittämällä mutkassa 11 ja ulkokautta. Button ei ole aikaisemmin nähnyt tuollaista temppua.

Ja mitäs se Hamilton sanoi RB:stä medialle? Teette pahan virheen, jos aliarvioitte sen.

Mersu-pomo Wolff antoi tänään myös haastattelun jossa totesi, että Felipe Massa ja Valtteri Bottas taistelee avauskisassa voitosta, kuten myös Hulkenberg ja Perez.
 

Jasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Williamsin auton väritys on todella hieno, muutenkin kilpuri estetiikaltaan komea lukuunottamatta keulaa, ei sekään toki pahimmasta päästä tämän kauden autoissa. Ajopuku on kyllä ruma.

Viikko vielä, ja sitten mennään Melbournessa.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Williamsin auton väritys on todella hieno, muutenkin kilpuri estetiikaltaan komea lukuunottamatta keulaa, ei sekään toki pahimmasta päästä tämän kauden autoissa. Ajopuku on kyllä ruma.

Viikko vielä, ja sitten mennään Melbournessa.

Mun silmään testien tummansininen oli paljon hienompi. Nykyisessä on liikaa valkoista, joskin Lancian kulta-ajat niistä tuleekin mieleen. Ajoasut on kuin 70-luvun Riemukupla-elokuvasta, mikä ei ole hyvä asia, vaikka Herbie onkin ikisuosikki.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kenen kasvot tuola keulan sivulla paistavat? Sennalta näyttää, voisiko johtua siitä että miehen kuolemasta on nyt tasan 20 vuotta?
 

Juzbe#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Islanders, HPK
Täytyy kyllä olla Valtterin puolesta iloinen Williamsin positiivisesta kehityksestä oikeastaan joka kantilla. Tiimiinhän on tullut paljon uutta osaamista muista talleista, Mersun moottorit sekä osaava ja kokenut Massa tallikaveriksi. Nyt vielä uusi pääsponsori niin alkaa oikeasti näyttää hyvältä. Johdossakin on tapahtumassa jonkinasteinen sukupolvenvaihdos kun Frank on siirtämässä vastuuta tyttärelleen Clairelle. Auton nopeudesta on vaikea lähteä sanomaan muuta kun että kyyti tuntuu olevan ihan kilpailukykyistä.

Valtterista täytyy sanoa että jotenkin näen miehessä aivan huikeaa potentiaalia. Nopea ja todella fiksun sekä määrätietoisen oloinen kaveri.

Reilun viikon päästä sitten koneet käyntiin Melbournessa. En muista koska olen odottanut avausviikonloppua näin paljon. Niin paljon on kysymyksiä vastaamatta. Olisiko jopa luvassa suomalaisittain hieno vuosi?
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Kenen kasvot tuola keulan sivulla paistavat? Sennalta näyttää, voisiko johtua siitä että miehen kuolemasta on nyt tasan 20 vuotta?

Williamsillahan on ollut Sennan säätiön (?) logo autoissaan vissiin Ayrtonin kuolemasta lähtien, lienee se korvattu tuolla. Yleensä se on ollut keulapalan ja etusiiven välissä.
Muutama esimerkki vuosien varrelta:

1995: http://www.speedhunters.com/wp-content/uploads/2011/12/SH-BNMME-23.jpg
2004: http://pasoporcurva.files.wordpress.com/2008/02/2004-bmw-williamsf1-fw26-front-nose-1280x960.jpg
2013: http://www.motorsport-magazin.com/images/950/q_80/sw_adrivo/se_sutton/0470065.jpg

Kuvissa on Williamsin F1-tallin autoja eri vuosilta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Valtterista täytyy sanoa että jotenkin näen miehessä aivan huikeaa potentiaalia. Nopea ja todella fiksun sekä määrätietoisen oloinen kaveri.

Reilun viikon päästä sitten koneet käyntiin Melbournessa. En muista koska olen odottanut avausviikonloppua näin paljon. Niin paljon on kysymyksiä vastaamatta. Olisiko jopa luvassa suomalaisittain hieno vuosi?

Myös Massa on kiva nähdä saisiko nyt uutta nostetta uralleen kun pääsee kerrankin olemaan jopa tallin ykköskuski tai ainakin saa tasavertaista kalustoa. Hyvä veto taisi olla massaltakin jatkaa uraa juurikin Williamsilla, jopa taistelee mestaruudesta.

Mutta tosiaan paha sanoa mitään miten kisassa käy, varmaan pistettävä vetoja sisään kyllä voittaja voi olla kuka tahansa ja kisassa käydä miten tahansa :) mielestäni formuloiden suola on juuri se että kuka tahansa voi voittaa ja myös että "minardilla" voidaan pisteitä myös ottaa jos keskeytyksiä tulee, tulee mieleen nuo kisat kun minardilla esim. Webber nappasi melkein podiumin paikan.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Mutta tosiaan paha sanoa mitään miten kisassa käy, varmaan pistettävä vetoja sisään kyllä voittaja voi olla kuka tahansa ja kisassa käydä miten tahansa :) mielestäni formuloiden suola on juuri se että kuka tahansa voi voittaa ja myös että "minardilla" voidaan pisteitä myös ottaa jos keskeytyksiä tulee, tulee mieleen nuo kisat kun minardilla esim. Webber nappasi melkein podiumin paikan.

Tämä lieneekin syy, miksi kiinnostukseni on viime vuosina vähentynyt selvästi. Viime vuosina ei ole ollut epäselvyyttä kuka voittaa ja yllättävyys on ollut suhteellisen lähellä nollaa. Toivottavasti tämä alkava kausi tuo jännittävyyden takaisin formuloihin. Moottoririkot ja muut tekniset ongelmat olivat kyllä niin mahtava suola kisoille, että täytyy toivoa niiden tekevän paluuta entistä enemmän. Koska viimeksi on tapahtunut jotain viimeisten kierrosten vaihdelaatikko- tai moottoriongelmia?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Myös Massa on kiva nähdä saisiko nyt uutta nostetta uralleen kun pääsee kerrankin olemaan jopa tallin ykköskuski tai ainakin saa tasavertaista kalustoa. Hyvä veto taisi olla massaltakin jatkaa uraa juurikin Williamsilla, jopa taistelee mestaruudesta.

Tuo on kyllä mielenkiintoista nähdä saako Massa itseluottamuksensa takaisin kun pääsee pois Alonson apumiehen roolista. Nopeuttahan Massalta löytyy, ja siitä on todisteena mestaruudesta taisteleminen vuonna 2008, mutta vaikuttaa vaan jotenkin henkisesti vähän liian pehmeältä kaverilta joka antaa ulkoisten asioiden vaikuttaa liikaa ajamiseensa. Varmasti tuolla jousi-episodillakin on jotakin vaikutusta Massan suorituksiin viime kausina, mutta uskoisin että suurimmaksi osaksi nuo vaikeudet johtuvat siitä että hän ei kokenut saavansa Ferrarilta tarpeeksi tukea vaan hänet alistettiin puhtaasti Alonson apuriksi. Nyt hän on Williamsilla lähtökohtaisesti ykkönen (vaikka Williamsilla todennäköisesti ei ole mitään selkeää jakoa ykkös- ja kakkoskuskeihin mutta Massa kokeneempana lienee hierarkiassa hieman Bottaksen edellä) joten nähtäväksi jää saako Massa sen myötä itseluottamuksensa takaisin.

Bottakselle Massa on ainakin hyvä mittari koska ainakin aika-ajoissa pystyi viime kaudellakin jatkuvasti haastamaan Alonsoa nopeudellaan. Bottaksella on nyt hieno paikka näyttää kun tallikaverina on nopeaksi tunnustettu mies ja auto näyttää olevan sen verran hyvä että sillä pystyy taistelemaan jopa podium-paikoista.

Muutenkin olisi kyllä hienoa jos Williams pystyisi nousemaan takaisin kärkikahinoihin. Frank Williams on yksi niitä "vanhan liiton F1-miehiä" joita ainakin minä arvostan suuresti, ja toivon Williamsin tiimille pelkkää hyvää.

Tämä lieneekin syy, miksi kiinnostukseni on viime vuosina vähentynyt selvästi. Viime vuosina ei ole ollut epäselvyyttä kuka voittaa ja yllättävyys on ollut suhteellisen lähellä nollaa. Toivottavasti tämä alkava kausi tuo jännittävyyden takaisin formuloihin. Moottoririkot ja muut tekniset ongelmat olivat kyllä niin mahtava suola kisoille, että täytyy toivoa niiden tekevän paluuta entistä enemmän. Koska viimeksi on tapahtunut jotain viimeisten kierrosten vaihdelaatikko- tai moottoriongelmia?

Täysin samaa mieltä. Tämä luotettavuuteen panostaminen jo ihan säännöillä, ja ratojen muokkaaminen überturvallisiksi lentokentiksi on vienyt F1:stä yllätyksellisyyden kun keskeytykset on käytännössä käyneet erittäin harvinaisiksi. Ennen F1:ssä riitti jännitystä ratatilanteen lisäksi siinä että laji oli jatkuvaa tasapainottelua suorituskyvyn ja luotettavuuden välillä, ja välillä tuota nopeutta haettiin niin paljon luotettavuuden kustannuksella että joutui jännittämään ihan loppuun saakka kestääkö autot maaliin. Sitä kaipaisin takaisin.
 

Juzbe#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Islanders, HPK
Myös Massa on kiva nähdä saisiko nyt uutta nostetta uralleen kun pääsee kerrankin olemaan jopa tallin ykköskuski tai ainakin saa tasavertaista kalustoa. Hyvä veto taisi olla massaltakin jatkaa uraa juurikin Williamsilla, jopa taistelee mestaruudesta.
Valtterin uraa ja viime kausien tekemistä aika tarkasti seuranneena uskon että Vale pyyhkii tällä kaudella Massalla lattiaa. Jo viime kaudella nähtiin väläyksiä miehen vauhdista ja nyt uskon että kunnollisella autolla tuloksetkin alkavat osua kohdalleen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Valtterin uraa ja viime kausien tekemistä aika tarkasti seuranneena uskon että Vale pyyhkii tällä kaudella Massalla lattiaa. Jo viime kaudella nähtiin väläyksiä miehen vauhdista ja nyt uskon että kunnollisella autolla tuloksetkin alkavat osua kohdalleen.

Aika hemmetin kova suoritus on kyllä Bottakselta jos pyyhkii Massalla lattiaa, kun siihen ei ole pystynyt Schumacher, Räikkönen eikä Alonsokaan (muuten kuin tallin avulla). Uskon että Bottas pystyy parhaimmillaan lyömään Massan mutta vaikka viime kaudet ovat olleet brassille vaikeita niin ei hänellä yksikään kuljettaja kyllä lattiaa ole pyyhkinyt - eikä pyyhi. Varsinkin kun Massakin vaikuttaa tallinvaihdoksen myötä erittäin motivoituneelta ja varmasti kasettikin on vähän paremmassa kunnossa kun pääsi Alonson bitchin tehtävistä ajamaan ihan oikeasti kilpaa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Enpä usko että kumpikaan williamssilla pyyhki toisella asfalttia. -OO- ei suostu Alonso-raivonsa läpi uskomaan että Massa ei ole ollut edes varjoa itsestään sen jousionnettomuuden jälkeen. Silloin tällöin repäisee mutta taso heittelee ihan liikaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Enpä usko että kumpikaan williamssilla pyyhki toisella asfalttia. -OO- ei suostu Alonso-raivonsa läpi uskomaan että Massa ei ole ollut edes varjoa itsestään sen jousionnettomuuden jälkeen. Silloin tällöin repäisee mutta taso heittelee ihan liikaa.

Minkä ihmeen Alonso-raivon? Vai voiko muka väittää että Massa sai täysin tasavertaisen kohtelun Alonson kanssa? Kyllä minä olen sitä mieltä että Massan kohdalla tuota jousionnettomuutta enemmän vauhtiin on vaikuttanut tuo asema tallissa. Massan ongelma on juuri se että antaa tuollaisten asioiden vaikuttaa ajamiseensa liikaa.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Varsinkin kun Massakin vaikuttaa tallinvaihdoksen myötä erittäin motivoituneelta ja varmasti kasettikin on vähän paremmassa kunnossa kun pääsi Alonson bitchin tehtävistä ajamaan ihan oikeasti kilpaa.

Massa oli omaan silmääni silmäjousen jälkeen aivan täysi turisti Alonsoon nähden. Toki voidaan sanoa että tämä johtui suurimmaksi osaksi Alonson asemasta ykköskuskina, mutta mitä järkeä Ferrarin sitten oli ajattaa kakkoskuskiaan noin päin helvettiä, eikö siinä katoa koko kakkoskuskin idea.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Massa oli omaan silmääni silmäjousen jälkeen aivan täysi turisti Alonsoon nähden. Toki voidaan sanoa että tämä johtui suurimmaksi osaksi Alonson asemasta ykköskuskina, mutta mitä järkeä Ferrarin sitten oli ajattaa kakkoskuskiaan noin päin helvettiä, eikö siinä katoa koko kakkoskuskin idea.

Niin jos tallikaveri kerää yli puolet enemmän pisteitä ja Massa taistelee kisoissa sijoista 4-10 kun alonso melkein kisassa kun kisassa podium paikassa niin onhan siinä helkkarin iso ero. Kisoissa nimenomaan. Yksittäisillä kierroksilla ero ei ole paljon, mutta kisavauhdissa ero on ollut merkittävä. Jopa ihmeen pitkään Massa sai jatkaa huonoilla suorituksilla tallissa. Oli välillä niin heikkoja, ettei varmastikaan mene erilaisen kohtelun piikkiinkään, ei kai Ferrari tahallaan tallipisteitä halua menettää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Massa oli omaan silmääni silmäjousen jälkeen aivan täysi turisti Alonsoon nähden. Toki voidaan sanoa että tämä johtui suurimmaksi osaksi Alonson asemasta ykköskuskina, mutta mitä järkeä Ferrarin sitten oli ajattaa kakkoskuskiaan noin päin helvettiä, eikö siinä katoa koko kakkoskuskin idea.

Enhän minä sitä sanonut että Ferrari olisi ajattanut Massaa tarkoituksella päin helvettiä, mutta hänet alistettiin selvästi Alonson kakkoskuskiksi ja tämä murensi Massan itseluottamuksen. Minulle on jäänyt Massasta juuri sellainen kuva että tarvitsee paljon tukea ja selkään taputtelua että saa itsestään parhaan irti. Jotenkin Massasta paistoi vaan viime kausilla sellainen että väläytteli kyllä ja pystyi välillä olemaan Alonsoa nopeampi niin aika-ajoissa kuin kilpailuissakin, mutta heti kun tuli jotain vastoinkäymisiä niin pasmat menivät aivan sekaisin. Jos kyse olisi pelkästään tuosta jousionnettomuudesta niin minä luulisin että hän olisi tasaisen hidas. Nyt hän kuitenkin on pystynyt välillä hyviin suorituksiin mutta tasaisuutta on puuttunut jopa kilpailun sisällä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Enhän minä sitä sanonut että Ferrari olisi ajattanut Massaa tarkoituksella päin helvettiä, mutta hänet alistettiin selvästi Alonson kakkoskuskiksi ja tämä murensi Massan itseluottamuksen. Minulle on jäänyt Massasta juuri sellainen kuva että tarvitsee paljon tukea ja selkään taputtelua että saa itsestään parhaan irti. Jotenkin Massasta paistoi vaan viime kausilla sellainen että väläytteli kyllä ja pystyi välillä olemaan Alonsoa nopeampi niin aika-ajoissa kuin kilpailuissakin, mutta heti kun tuli jotain vastoinkäymisiä niin pasmat menivät aivan sekaisin. Jos kyse olisi pelkästään tuosta jousionnettomuudesta niin minä luulisin että hän olisi tasaisen hidas. Nyt hän kuitenkin on pystynyt välillä hyviin suorituksiin mutta tasaisuutta on puuttunut jopa kilpailun sisällä.

Itseluottamus tekee aika paljon kyllä, mutta missä ne hyvät suoritukset sitten on, viimekaudella massa oli kerran 3 joukossa kun tallikaveri voitti pari kisaa, oli 5x kakkonen ja pari kertaa kolmonen. Jopa loppukaudesta oli mielikuva että massa olisi ajanut hyvin, mutta surkeita kisoja tuloksellisesti. A-A taisi voittaa usein, mutta kisoissa otteet ailahteli rajusti. Taisi jopa toissakaudella ottaa tilastoissa vielä pahemmin turpiin. Yksi ok kisa kaudessa ei riitä.

Ehkä nyt saa sen itseluottamuksen kuntoon ja uralle nostetta. Katsotaan ja toivotaan.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Onko kellään kokemusta smarttelkkarissa olevasta katsomo sovelluksesta? Eli jos ostan katsomon kautta f1 kauden niin voiko katsoa smarttv:n sovelluksen kautta?
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viikko aikaa Formulakauden avaukseen ja olinko äsken kuulevani maikkarin Tulosruudussa toimittajan suulla todettavan, että Räikköstä ei kiinnosta myyttisten sankaritarinoiden kehittäminen itsestään tai niistä keskustelu. Hieno havainto ja nyt tästä otettakoon oppia eli lopetetaan turha vouhkaaminen, ylidramatisointi ja ylianalysointi Alonso-Räikkönen-akselilla. Kyllä se kausi sitten näyttää, miten asiat alkavat kehittymään.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viikko aikaa Formulakauden avaukseen ja olinko äsken kuulevani maikkarin Tulosruudussa toimittajan suulla todettavan, että Räikköstä ei kiinnosta myyttisten sankaritarinoiden kehittäminen itsestään tai niistä keskustelu. Hieno havainto ja nyt tästä otettakoon oppia eli lopetetaan turha vouhkaaminen, ylidramatisointi ja ylianalysointi Alonso-Räikkönen-akselilla. Kyllä se kausi sitten näyttää, miten asiat alkavat kehittymään.

Tää on todella huippuastelma, mystinen samurai-Alonso ja vitut mua mikään kiinnosta-Räikkönen. Media tulee nauttimaan tästä asetelmasta täysin rinnoin koko kauden. En malta odottaa ensi viikonloppua. Nopea veikkaus on että Bottas ajaa sijalle 3. ja Kimi 5.

Mielenkiinnolla odotan montako raaseria jää tien sivuun. Relluja on kahdeksan mutta en jaksa uskoa että kaikki laukeaa. Voidaan myös nähdä surkuhupaisia tilanteita kun jotkut tallit ajaa autoja säästäen ensimmäisissä kisoissa tietäen että kestävyysongelmia tulee ja katastrofitilanteessa pisteillekin pääsisi aika vaatimattomilla suorituksilla.

Yksi ihmetyksen aihe on eilisessäkin MAXin kausiennakossa nopeasti sivuttu mutta ei kumottu väite että autot ovat hitaampia. Eikös testeissä tämä osoittautunut jo vääräksi, Nico jäi vain sekunnin viime vuoden Bahrainin paalusta ja nyt on vasta testikausi mistä kehitys on huimaa kohti myöhäisempää kautta. Suoranopeus jopa 10-20kmh nopeampaa kuin viime vuonna ja testien viimeisinä päivinä tietääkseni mentiin mutkissakin jo lujempaa kuin viime vuonna mikä itseäni ainakin ihmetytti, eikös downforcea pitänyt poistua aika paljoltkin täksi kaudeksi? Huoli lienee kisanopeudessa, mikä alkukaudesta ymmärrettävästikin vaatimatonta jos pelko perseessä että lelut ei kestä leikkiä.

_
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Eilen kun katsoi tämän Maikkarin formuloiden ennakkopläjäyksen, niin mielenkiinto tulevaa kautta ajatelleen alkoi heräilemään. Pitkästä aikaa voidaan sanoa, että selvää ennakkosuosikkia ei ole. Australian kisassa saatetaan joutua jännittämään sitä, kuinka moni pääsee edes maaliin asti? Itse veikkaan, että romurallin ja teknisten ongelmien jälkeen, maaliin pääsee 8 autoa. Räikkönen voittaa.

Äänimaailma näissä 1.6 litraisissa ompelukoneissa on aika outo. Toivottavasti saavat lisää vauhtia, etteivät jää samalle viivalle GP 2 autojen kanssa.
 

N^Miksu

Jäsen
Onko kellään kokemusta smarttelkkarissa olevasta katsomo sovelluksesta? Eli jos ostan katsomon kautta f1 kauden niin voiko katsoa smarttv:n sovelluksen kautta?

Ainakin Samsungin SmartTV:n Katsomo-sovellus sisältää myös maksullisen sisällön. Eli onnistuu kyllä. Tosin ainakin tällä suunnalla kyseistä sovellusta vaivaa se, että viimeistään tunnin katsomisen jälkeen tulee ilmoitus "Ei katseluoikeutta", jonka jälkeen sovellus pitää käynnistää uusiksi, jos haluaa jatkaa ohjelman katsomista.
 

TW

Jäsen
Eilen kun katsoi tämän Maikkarin formuloiden ennakkopläjäyksen, niin mielenkiinto tulevaa kautta ajatelleen alkoi heräilemään. Pitkästä aikaa voidaan sanoa, että selvää ennakkosuosikkia ei ole. Australian kisassa saatetaan joutua jännittämään sitä, kuinka moni pääsee edes maaliin asti? Itse veikkaan, että romurallin ja teknisten ongelmien jälkeen, maaliin pääsee 8 autoa. Räikkönen voittaa.

Äänimaailma näissä 1.6 litraisissa ompelukoneissa on aika outo. Toivottavasti saavat lisää vauhtia, etteivät jää samalle viivalle GP 2 autojen kanssa.

Tallit ovat saaneet autoihin nopeutta yllättävän nopeasti. Bahrainin testien nopein aika oli Nico Rosbergin 1:33.283. Viime vuonna paalulle ajettiin ajassa 1:32.330. Toki talvitesteissä auttaa yleensä viileämpi sää ym. mutta yllättävän lähelle päästään jo.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Yksi ihmetyksen aihe on eilisessäkin MAXin kausiennakossa nopeasti sivuttu mutta ei kumottu väite että autot ovat hitaampia. Eikös testeissä tämä osoittautunut jo vääräksi, Nico jäi vain sekunnin viime vuoden Bahrainin paalusta ja nyt on vasta testikausi mistä kehitys on huimaa kohti myöhäisempää kautta. Suoranopeus jopa 10-20kmh nopeampaa kuin viime vuonna ja testien viimeisinä päivinä tietääkseni mentiin mutkissakin jo lujempaa kuin viime vuonna mikä itseäni ainakin ihmetytti, eikös downforcea pitänyt poistua aika paljoltkin täksi kaudeksi? Huoli lienee kisanopeudessa, mikä alkukaudesta ymmärrettävästikin vaatimatonta jos pelko perseessä että lelut ei kestä leikkiä.

Hassu asia mistä ei ole ollut mitään puhetta on, että viime vuonna Bahrainissa oli käytössä seokset hard ja medium kun taas puolestaan nyt Bahrainissa ajettiin nuo kovat ajat supersoft renkailla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös