Myös Massa on kiva nähdä saisiko nyt uutta nostetta uralleen kun pääsee kerrankin olemaan jopa tallin ykköskuski tai ainakin saa tasavertaista kalustoa. Hyvä veto taisi olla massaltakin jatkaa uraa juurikin Williamsilla, jopa taistelee mestaruudesta.
Tuo on kyllä mielenkiintoista nähdä saako Massa itseluottamuksensa takaisin kun pääsee pois Alonson apumiehen roolista. Nopeuttahan Massalta löytyy, ja siitä on todisteena mestaruudesta taisteleminen vuonna 2008, mutta vaikuttaa vaan jotenkin henkisesti vähän liian pehmeältä kaverilta joka antaa ulkoisten asioiden vaikuttaa liikaa ajamiseensa. Varmasti tuolla jousi-episodillakin on jotakin vaikutusta Massan suorituksiin viime kausina, mutta uskoisin että suurimmaksi osaksi nuo vaikeudet johtuvat siitä että hän ei kokenut saavansa Ferrarilta tarpeeksi tukea vaan hänet alistettiin puhtaasti Alonson apuriksi. Nyt hän on Williamsilla lähtökohtaisesti ykkönen (vaikka Williamsilla todennäköisesti ei ole mitään selkeää jakoa ykkös- ja kakkoskuskeihin mutta Massa kokeneempana lienee hierarkiassa hieman Bottaksen edellä) joten nähtäväksi jää saako Massa sen myötä itseluottamuksensa takaisin.
Bottakselle Massa on ainakin hyvä mittari koska ainakin aika-ajoissa pystyi viime kaudellakin jatkuvasti haastamaan Alonsoa nopeudellaan. Bottaksella on nyt hieno paikka näyttää kun tallikaverina on nopeaksi tunnustettu mies ja auto näyttää olevan sen verran hyvä että sillä pystyy taistelemaan jopa podium-paikoista.
Muutenkin olisi kyllä hienoa jos Williams pystyisi nousemaan takaisin kärkikahinoihin. Frank Williams on yksi niitä "vanhan liiton F1-miehiä" joita ainakin minä arvostan suuresti, ja toivon Williamsin tiimille pelkkää hyvää.
Tämä lieneekin syy, miksi kiinnostukseni on viime vuosina vähentynyt selvästi. Viime vuosina ei ole ollut epäselvyyttä kuka voittaa ja yllättävyys on ollut suhteellisen lähellä nollaa. Toivottavasti tämä alkava kausi tuo jännittävyyden takaisin formuloihin. Moottoririkot ja muut tekniset ongelmat olivat kyllä niin mahtava suola kisoille, että täytyy toivoa niiden tekevän paluuta entistä enemmän. Koska viimeksi on tapahtunut jotain viimeisten kierrosten vaihdelaatikko- tai moottoriongelmia?
Täysin samaa mieltä. Tämä luotettavuuteen panostaminen jo ihan säännöillä, ja ratojen muokkaaminen überturvallisiksi lentokentiksi on vienyt F1:stä yllätyksellisyyden kun keskeytykset on käytännössä käyneet erittäin harvinaisiksi. Ennen F1:ssä riitti jännitystä ratatilanteen lisäksi siinä että laji oli jatkuvaa tasapainottelua suorituskyvyn ja luotettavuuden välillä, ja välillä tuota nopeutta haettiin niin paljon luotettavuuden kustannuksella että joutui jännittämään ihan loppuun saakka kestääkö autot maaliin. Sitä kaipaisin takaisin.