niin voisiko olla, että Ferrari suoriutuu kisasta vaikka 40kg vähemmällä polttoainetta kuin esim Mersun moottoria käyttävät.
Tästä en oikein tykkää: http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtml/2014/02/1866801/red-bull-voi-saada-loistouutisen---moottorikehitykselle-lisaaikaa
Mersu on saanut myllynsä laulamaan komeasti ja tehokkaasti, Ferrari tulee ihan asiallisella kyydillä perässä. RB & Renault kaksikolla on ryppyä rakkaudessa niin pitääpä anoa lisäaikaa että saavat pelit kuntoon. Ei edes kausi alkanut kun alkaa sääntöjen räknääminen.
Kun en ole näitä viimeisimpiä testejä seurannut, niin miten nuo Rellut on näissä pärjännyt?
Pahalta näyttää Renault tallien tilanne. Miten mahtaa käydä 107% säännön kanssa Melbournessa, joka kuuluu näihin kiihdytä jarruta ratoihin. Nopeita mutkia hyvin vähän. Viime kauden paaluaika oli 1.27.407 ja 107% tuosta olisi 1.33.525.
Uskoisin että tiukkaa tekee Renaulteilla. Alkais jo.
FIA on päättänyt, että vain viimeisestä kisasta saa tuplapisteet vaikka muumio halusi niitä useampaan. Väärin meni. Olisi pitänyt luopua koko pelleilystä.
FIA myös päätti, ettei Renault saa lisäaikaa moottorin kehittämiseen. Oikein meni. Ei sääntöjä voida muuttaa miten vain yhden tallin pyynnöstä.
Jäänyt kärjestä lähes 10 sekuntia (paras Toro Rosso, Vergine). Jerezin tulokset tältä päivältä:
1 Raikkonen (Ferrari), 1m27.104s (31 laps)
2 Hamilton (Mercedes), 1m27.820s (18 laps)
3 Bottas (Williams), 1m30.082s (7 laps)
4 Perez (Force India), 1m33.161s (11 laps)
5 Vergne (Toro Rosso), 1m36.530s (15 laps)
6 Gutierrez (Sauber), 1m42.257s (7 laps)
7 Vettel (Red Bull), no time (3 laps)
8 Ericsson (Caterham), no time (1 lap)
lähe: autosport.live
Mitä ihmettä minä olen kirjoittanut? No, muutaman kaljan jälkeen aika huonosti katsoo mistä tulokset ottaa. Olisi pitänyt katsoa vaikka noita kierrosaikoja.Muuten hyvä, mutta testit ajatettiin Bahrainnissa :D [/URL]
Mua ihmetyttää että kaikilla Rellun koneella ajavilla talleilla on ollut vähintään jonkin asteisia jäähdytysongelmia. Caterham oli ainoa jolla näitä ei ollut pahemmit ollut muttä kyllä sielläkin tänään aikamoinen liekkimeri oli.
Tulokaskuski Magnussen on aloittanut ennakkoluulottomasti ja voi yllättäen jopa haastaa Buttonia, jonka elekieli ja kommentit ovat olleet vähän negatiivisia.
Jos lähdetään siintä, että saadaan edes aika-ajokierros ajettua ja sen jälkeen on vielä pitkä ja hikinen lämmittelykierros. Ihme siis, jos edes kaksi autoa starttaa lähtöruudusta. Saa ottaa talteen.Lotus ja Red Bull on sitten tässä tekstin lopussa. Ei varmasti kaksi huonointa autoa, mutta onhan se jo jonkin sortin ihme, jos edes yksi näiden neljästä autosta saadaan avauskilpailussa maaliin.
F1-forumilla osa epäili Ferrarin piilottelevan vauhtiaan. Sektoriajoissa näkynyt purppuraa ja sen jälkeen löysätty. Etusiipi paljon yksinkertaisempi kuin muilla. Australiaan sitten kisasiipi? Kuljettajien itsevarmuus Ferrarilla puoltaa tätä, mutta Australiassa se todellisuus sitten nähdään. Kyllä itse silti Hamiltonin ja Mersun mestaruutta pidän todennäköisimpänä.