Kuten sanoin, Massalle löytynee kyllä ottajia esimerkiksi IndyCarista jonne nopeat brassit ovat aina hyvin kelvanneet. Ja käsittääkseni Massan sukukaan ei ole aivan perseaukista porukkaa, joten tuskin rahastakaan homma jää kiinni. Muutenkin täytyy arvostaa Massan ja Webberin ratkaisuja siinä mielessä että säilyttävät sentään ylpeytensä eivätkä niele koiran roolia kuten monet muut olisivat kiltisti tehneet, loppupelissä voittavan kilpa-autoilijan kuuluu olla aina hiukan itsekäs.
Tästä on ollut täällä aiemminkin puhetta. Itse kuuluun siihen joukkoon joka ymmärtää hyvin kuninkuusluokassa pysymisen ja sieltä mahdollisesti suoraan siirtymisen jonkun tallin/valmistajan palkkalistoille.
Se että lähdet vaikkapa Indyyn tai ajamaan Porschea kestävyyskisoihin vie kuskin kauas F1-ympyröistä. Ja on vain yksi kuninkuusluokka, muut luokat ei ole lähelläkään, mun mielestä.
Kyllä Heikilläkin olisi ottajia muissa luokissa, vaikka en suuri Heikki fani olekaan niin ymmärrän täysin pysymisen f1-paddockilla ja onhan sitä ajeltu tänäkin vuonna useammat harjoitukset. Jos Heikin kokemusta ei arvostettaisi niin ei tälläisiä almuja jaeta vanhoille kuskeille tuosta vain, eli on vahvasti mukana kuvioissa. Ja nyt puhutaan kuljettajista jotka ovat joskus F1:siin yltäneet yltäneet. Asia voi olla eri kun olet yli 35v ja haluat jostain syystä treenata vähemmän ja himmailla uraa.
Asian voisi esittää niin päin myös, että miksiköhän Caterhamin ja Marussia kaltaiset tallit ovat vuodesta toiseen lähtöruudukossa, laittavat satoja miljoonia projektiin ja tulos on sijat 19-22, aina. Onko nämä omistajat täysiä idiootteja, onko henkilökunta täysiä idiootteja, onko kokeneet kuskit siellä täysiä idiootteja jos ovat kehittämässä autoa, entä nuoret jotka ovat juuri tulleet ykkösiin ja ottavat ensi askeleet kuninkuusluokassa tätä kautta.
Mun mielestä tälläisenkin tallin tarina voi olla mielenkiintoinen, joku kausi voi osua kohdalleen, olla lähellä keskijoukkoa, kisa missä tapahtumia ja sieltä se tulee, ensimmäinen piste!
Ei kaikki ole aina vain voittamista. F1 on mulle kiistaton kuninkuusluokka, teknisesti jopa täysin ylivertainen. Ei se Caterhamikaan monesti ole kuin sekunnin hitaampi aika-ajoissa verrattuna Williamsiin, tuollainen auto on kuitenkin jo F1 ja täysin eri kuin muut rataluokat.
_