Jos Red Bullilla on tuo kers-pohjainen luistonesto niin hehän ovat vain löytäneet porsaanreiän säännöissä ja minusta se olisi tällä hetkellä laillinen, kunnes sääntöä mahdollisesti tarkistetaan. Tällä hetkellä ainoat rajoitukset sen käyttöön ovat maksimiteho ja kierroskohtainen käyttöaika. Se missä, miten ja kuinka usein kierroksella sitä käyttää on valinnaista (kunhan pysyy tehon ja käyttöajan rajoissa).
Nyt kun jälkikäteen miettii niin olisihan tuossa aika paljon 1+1 juttuja. Ilmeisesti "luistonesto" on kers-järjestelmälle aika rankka ja kuinka useinkaan ollaan kisoissa kuultu radioviestejä Red Bullin kers-ongelmista? Lisäksi muutamat keskeytykset sähkövikoihin vuosien aikana, vaikkei niitä kovin montaa ole ollut. Lisäksi kers-osat ovat kulutustavaraa, eli ne saa vaihtaa aina uusiin silloin kun autoa saa huoltaa (ei mitään rajoitusta tyyliin moottorien lukumäärä), eli rasittuneet osat on helppo vaihtaa aina uusiin kisojen ja harkkojen välillä, joten on mahdollista käyttää järjestelmää limitillä. Aihetodisteita asian ympäriltä on helppo keksiä.
Normaali ecu-pohjainen luistonesto ei ole mahdollista, tai on, mutta olisi tyhmää tehdä se siihen kun on kontrolli-ecut ja niitä seurataan koko ajan. Ylimääräinen tai erilainen koodin pätkä kyllä löytyisi sieltä.