Alonsolle Kiinan GP taisi olla varsin vastaava kuin Räikköselle Australian GP. Lähtö onnistui mainiosti (ruutu toki selvästi parempi Alonsolla), taktiikka osui hyvin ja pääsi ajamaan pitkiä aikoja puhtaassa ilmassa keskittyen kisan kontrollointiin. Ei uhkaajia voitolle tänään.
Tosin ilman Räikkösen kolarointia tilanne olisi voinut olla toinen ja jonkinlaista taistelua olisi ehkä syntynyt. Siipi nimittäin kärsi yllättävän paljon vahinkoa, toki samalla puntaroitava myös sitä, että surkeamminkin olisi voinut käydä. Perez on kyllä liian usein näissä toheltamassa mukana, näiltä sarjaan viime vuosina tulleilta kuskeilta puuttuu ymmärrystä ja tiettyä kunnioitusta liian usein väännöissä. Lähtö oli kehno, siinäkin onneksi lopulta tuli vain kaksi sijaa takkiin. Kimi sanoi Alonsolle ja Hamiltonille, että ''wrong settings'', minkä verran noissa lähdöissä mahtaa tänä päivänä olla kiinni kuljettajasta ja minkä verran autosta ja säädöistä? Ferrarit ainakin lähtevät jo kolmatta(?) vuotta erittäin hyvin kisasta toiseen, joku Webber taas ei onnistu kuin kerran kolmesta.
''Kakkoskuskeilla'' melkoisen heikko kisa tallista riippumatta. Webberillä oli naurettavan paljon epäonnea, eihän tuo ole edes mahdollista. Ehti silti tyriä myös itse ja muodostaa poikkeuksen tähän, että ''aiemman sukupolven'' kuskit osaavat toimia paremmin mies miestä vastaan taisteluissa. Rosberg ei kovin kummoisesti loistanut alussa ja auto päätti jälleen pettää häneltäkin. Selkeästi oli silti Hamiltonin heiniä tämä viikonloppu muutenkin, eikä Rosbergista kyllä ykköskorin kuskiksi ikinä tule olemaan. Grosjean jatkoi hiihtelyään huomattavan kaukana Kimistä, vaikka alussa oli jo Kimistä seuraavana. Massalta erinomainen alku, mutta sai astetta huonomman taktiikan kuin Alonso ja sitten seurasi melko totaalinen hyytyminen. Massalla toki mukavat 30 MM-pistettä kasassa ja aika-ajoissa haastanut jatkuvasti Alonsoa, mutta tänään kisassa meno vaikutti jälleen heikolta.
Bottakselle Venezuelan miehen päänahka, mutta susihan tuo Williams on. Maldonadoa olisi lyötävä siis viikonlopusta toiseen päihin.
Stopeilla Lotus toimi jälleen hieman nihkeästi, taktiikassa onneksi lopulta onnistuivat. Mielestäni toinen stoppi oli kuitenkin väärin ajoitettu, koska ei Kimin renkaat vaikuttaneet vielä lopussa olevan vaan oli juuri pääsemässä Hamiltonista ohi. Viimeisellä stopilla onnistuivat sitten aikaistamaan stoppia kerrankin ja loppu oli piinaavaa taistelua, mutta onneksi se riitti ja sekä Hamilton että Vettel jäivät taakse. Rengasedusta ei ollut tänään tietoakaan ja aika erikoista se olisikin, jos jollain talilla selvä etu kisasta toiseen voisi olla puolellaan.
Ricciardolta mainio viikonloppu sarjassa ''outside TOP-4 teams''. Viime vuonna ei hirveästi jäänyt väläyttelyjä mieleen ja tasaista painia Vergnen kanssa, mutta nyt oli sellainen viikonloppu että ehkä kaverista on tulevaisuudessa suurempiin talleihin. Aika lupaavana tapauksena häntä on käsittääkseni kumminkin pidetty. Lisää vastaavia GP:eitä tietenkin vaaditaan vielä.