Samaa mieltä melkein kaikesta. Lotuksen pitäisi todellakin panostaa vain Kimiin näissä tilanteissa, sillä merkkimestaruuteen ei ole rahkeita, mutta kuljettajapokaaliin sentään jotain saumoja. Sen sijaan tuota Mersun tilannetta en täysin ymmärrä, en ole viime vuosina lajia erityisen tarkasti jaksanut seurata, mutta onko mm. Schumilla lattiaa pyyhkinyt Saksan Nico tosiaan heti alkuunsa automaattisesti kakkosen asemassa Hamiltonin tullessa tiimiin?
Nämähän ovat mielipidekysymyksiä, mutta esimerkiksi viime kaudella Nico ei pyyhkinyt Schumilla lattiaa enää loppukaudesta, ja on mielestäni jokseenkin hajuton ja mauton kuljettaja muutenkin. Sen sijaan Lewista pidän erittäin nopeana ja potentiaalisempana mestarina kuin Nicoa.
Hieman tuo edellisen kisan tallimääräys haiskahtaa siltä, että Lewis on ykköskuski. Muulla tavoin olisi vaikea perustella päätöstä jäädyttää tilannetta erityisesti kilpailun lopussa, jolloin Hamiltonilta oli menovesi vähissä. Olisihan voitu määrätä, että nopeampi Nico saa mennä suosiolla ohi.
Onko Kimi ihan virallisesti asetettu tallin puolesta edelle. Juu, uudet osat hän saa ensin, mutta siihen vaikuttaa varmasti Lotuksen taloudelliset asiat. Lotus ei vaikuta tallilta, jossa radalla tapahtuvaan kilpailuun haluttaisiin puuttua tässä vaiheessa.
Kimi ei myöskään todennököisesti kannusta tiimiä tälläiseen tässä kohtaa kautta. Alonso on varmasti sormi napilla varikkomuurin suuntaan, joka kisassa, jossa Ferrarit peräkkäin ajavat. Eikä siinäkään kai(?) varsinaisesti mitään pahaa ole. Kyse on vain erilaisista persoonista ja kilpailijoista.
Sitähän en tiedä, mitä tallissa on päätetty. Kuitenkin nuo uudet osat annetaan Kimille ensin, jolloin on mielestäni selvää, että hän on se ykköshevonen. Toki talli pitää yllä imagoa tasaväkisestä kamppailusta - maine säilyy ja mestaruus menee?
Olen samaa mieltä, että Kimi ei ehkä suoraan kannusta tuohon pelailuun, mutta tuskin panisi vastaankaan. Jos Kimi todella on suuri voittaja, kuten häntä lehdistössä kuvataan, niin tällöin ehkä pitäisi vaatia tallipeliä.
Kuten sanottua, Lotus saa tietysti olla puuttumatta asioihin tässä vaiheessa kautta, mutta tällöin ei pidä itkeä kauden lopussa muutaman pisteen tappiota mestaruuskamppailussa.