Arvelivat Maikkarin lähetyksessä, että varikkoruletti pyörähtää käyntiin jo viiden ajetun kierroksen jälkeen. Buttonin ja Vettelin tulee saada hyvät lähdöt jos meinaavat hyötyä kovemmasta seoksesta. Jos molempien ohi painaa pari-kolme kuljettajaa, niin etu valuu hukkaan aika nopeasti. Eroa kärkeen voi olla parikymmentä sekuntia viiden kierroksen jälkeen, varsinkin jos jäävät jumiin ruuhkaan.
Vettelin ja Buttonin ero ei varmasti ole kärkeen pariakymmentä sekuntia, jos kärjessä pehmeät renkaat kestävät vain sen viisi kierrosta. Harjoituksien perusteella pehmeät ovat 1-1,5 sekuntia kierroksella nopeampia, mutta vain muutaman kierroksen ennen kuin vauhti alkaa hiipua puoli sekuntia per kierros.
Pehmeillä aloittavillahan se suurin riski on tuossa joutua ruuhkaan ensimmäisten stoppien jälkeen, koska pysähdykseen tarvittavaa parinkymmenen sekunnin kaulaa ei viidessä kierroksessa revitä. Vettel ja Button menevät varmasti ohi, mutta ratkaisevaa on mihin kohtaan tuota keskikastia kärkiryhmä palaa. Siinä tuhrautuu äkkiä aikaa, kun juuttuu kovemmilla renkailla startanneiden taakse ja samalla Vettelille avautuu tyhjä baana.
Suurin etu kovemmilla renkailla starttavilla on kuitenkin siinä, että pehmeät renkaat voi jättää viimeiseksi, jolloin rata on parhaimillaan ja auto kevyimmillään, minkä pitäisi auttaa rengaskulutuksessa. Pehmeät siis kestävät kenties 2-3 kierrosta pidempään kuin alussa, joten viimeinen stoppi voidaan sitten ajoittaa sen tiedon mukaan, miten pitkään muilla pehmeät kestivät.
Kovempien pitäisi kestää noin parikymmentä kierrosta, joten periaatteessa pitäisi olla mahdollista selvitä 56 kierroksen kisasta kahdella stopilla. Ensin kovemmilla kaksi noin 24 kierroksen stinttiä ja pehmeillä maaliin. Riskitaktiikka, koska erityisesti lähdössä voi käydä taempaa lähtiessä huonosti, mutta enpä kuitenkaan ihmettelisi, vaikka Vettel nousisi tuolta vielä onnistuneella taktiikalla voittoon asti.
Joka tapauksessa erittäin mielenkiintoinen kisa tulossa eikä Kimilläkään pitäisi olla huonot saumat korkeimmalle palille, kun lähtee kerrankin eturivistä. Ratkaisevaa on se, miten pehmeät kestää ja millaisiin asetelmiin palaa ekalta stopilta. Jos jää jonnekin Bottaksen Williamsin ja koko keskikastin taakse, niin vaikeaa tulee.
Skyn lähetyksessä muuten huhuiltiin vahvasti, että Kovalainen palaisi Bahrainissa Caterhamin rattiin, testikuljettajana. Eli ajaisi perjantain vapaat harjoitukset ja antaisi autosta palautetta, kun maksukuskit van der Garde ja Pic eivät osaa ilmeisesti kehittää autoa.
Tiedä sitten, mutta olisi jotenkin aika heikkimäinen ratkaisu palata kiltisti Caterhamille sen jälkeen, kun ensin on näytetty tylysti ovea. Aikamoista alentumista Heikiltä, jos tuollaisen kohtelun jälkeen lähtee tämän hetken surkeimpaan F1-talliin vaikka paniikkinappulan päällä istuva Fernandes anelisi takaisin kilpakuskiksikin. Kolme vuotta tuli jo ajeltua sijasta 19, eikä tuolla autolla ole enää sitäkään tarjolla. Pitäköön siis tunkkinsa.