Mainos

Formula 1 – kausi 2013

  • 592 123
  • 1 881

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Fernandon kommentteja ei ole tainut vieläkään tulla mihinkään, mutta Domenicalli sen sijaan otti syyt niskoillensa. Varikkoväki päätti pitää Alonson radalla ja se koitui kohtaloksi.

Lähinnä haluaisin että Alonso kerran elämässään menisi ja myöntäisi että munasi, kun törmäsi Sebuun, mutta tätä ei taida tapahtua.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Niin no tuo Rosbergin tilanne oli sen verran surkuhupaisa, ettei sitä kai tarvitse sen enempää kommentoida.

Ja periaatteellisesta näkökannasta se erosi Vettelin ja Webberin tilanteesta siten, että _________________?

Tallimääräyksiä joko on, tai ei. Suosin itse jälkimmäistä vaihtoehtoa, mutta ellei se ole mahdollinen, ainoa urheilijamainen ratkaisu on noudattaa määräyksiä, eikä iskeä puun takaa silloin kun tallikaveri ei sitä odota. Rehti kilpailu on erikseen.

Toivottavasti tämä tapaus edistää tallimääräysten poistoa tai luonnollista poistumista jollain tapaa. Olkoonkin, että sitä vahvasti epäilen.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Jos itse olisin Webu, niin vetäisin jatkossa Sebua vastaan asenteella; Anna tietä tai kilkkaan sut ulos. Itsehän Vettel juuri vinkkasi, että tämä on pelin henki. Fanitan Vetteliä, mutta ei näin Sebastian.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mestaruudesta tässä ajetaan kokoajan, eikä pisteitä ole varaa menettää sen takia, että "talli pelkäsi kolaria". Vettel otti nyt 7 pistettä enemmän kuin, jos olisi jäänyt Webberin taakse hyssyttelemään. Viime vuosina ne piste-erot on tupannut olemaan pieniä kauden lopussa. Tallimääräykset ovat huonoa urheiluhenkeä.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Webberillä ei tullut mieleen ajaa kovempaa jos Vettel ottaa kiinni tai edes siinä vaiheessa jos on perseessä kiinni. Toki tiedän normaalin käytännön, mutta hienoa jos kerrankin asia hoidetaan ajamalla.

Kyllähän Webber alkoi siinä vaiheessa ajaa kilpaa, kun Vettel alkoi tehdä ohitusliikkeitä. Luotti varmasti, että tallin ohjetta noudatetaan. Ja kuten aiemmin kommentoin, nautin kyllä katsojana tästä taistelusta ja ylimääräisestä draamasta, enkä ymmärtänyt sitä laajamittaista mielensäpahoittamista kotikatsomoissa, vaikka Vettelin liike olikin epäreilu Webberin kannalta. Ja se kommenttini alkuosa ei ollut tarkoitettu piikkinä sinulle vaan aivan toisaalle.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Mestaruudesta tässä ajetaan kokoajan, eikä pisteitä ole varaa menettää sen takia, että "talli pelkäsi kolaria". Vettel otti nyt 7 pistettä enemmän kuin, jos olisi jäänyt Webberin taakse hyssyttelemään. Viime vuosina ne piste-erot on tupannut olemaan pieniä kauden lopussa. Tallimääräykset ovat huonoa urheiluhenkeä.
Noh on se silti perseestä, että toinen tottelee tallia ja toinen ei ja se tottelevampi kärsii. Seb takuulla tiesi tuosta "Multi 21" komennosta. Todella halpa temppu Sebiltä, aivan samaa tasoa Schumi-Barrichello maalisuora tallimääräys episodin kanssa.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Tallimääräykset on formuloissa vähän sama kuin filmaaminen jalkapallossa. Kummatkin olisi kitkettävissä kokonaan pois lajista, mutta siihen ei kuitenkaan löydy niin suurta halua, että se tapahtuisi.

Kyllähän formulat olisi mukavampaa jos tallimääräyksiä ei olisi. Kummassakin autossa aina parhaat mahdolliset kuskit ja ei mitään ykkös ja kakkos kuskeja vaan kaikki taistelisi pisteistä. Tallimääräykset ymmärtää kuitenkin, koska Formulatkin on omalla tavallaan tiimi laji. Silti vaikka tallit yrittää kerätä mahdollisimman paljon pinnoja, niin kyllähän se valmistajien mestaruuskin menisi ilman tallimääräyksiä parhaalle kuljettaja kaksikolle niin kuin nytkin. Sinällään niillä ei voita mitään lopulta tuossa asiassa. Toki joidenkin mielestä voi tuoda lisä viihdettä tuollaiset painit tallien välillä, mutta mielestäni taas rehti ja kova kilvan ajo olisi kaikkein parasta. Ei sinällään valittamista nykyisestäkään tilanteesta, mutta kyllähän noi tallimääräykset jossain määrin ainakin olisi kitkettävissä. Toki sitten näitä Briatore ja Nelson Piquet juttuja tuskin kukaan haluaa enään ykkösiin, joten kai nuo on sitten ihan hyvä sallia.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Yksi mitä olen aina formuloihin toivonut, on tuo että tallipisteet otettaisiin pois. Tuo antaa juuri talleille sen varan mihin pystyy tallimääräykset oikeuttamaan. Tällöin jokainen todellakin ajaisi vain itselleen. Kyllä ärsyttää kun jo kauden toisessa kilpailussa nähdään tupla tallimääräys. Ferrarin fanina en kuitenkaan missään vaiheessa ole heidänkään tallimääräyksiä hyväksynyt.

Mutta tämä episodi kyllä varmasti luo kitkaa koko kauden ajaksi. Vettel todellakin alkaa sopimaan Schumin ja Alonson manttelinperijäksi Ferrarille ;)
 

Dängleri

Jäsen
Mestaruudesta tässä ajetaan kokoajan, eikä pisteitä ole varaa menettää sen takia, että "talli pelkäsi kolaria". Vettel otti nyt 7 pistettä enemmän kuin, jos olisi jäänyt Webberin taakse hyssyttelemään. Viime vuosina ne piste-erot on tupannut olemaan pieniä kauden lopussa. Tallimääräykset ovat huonoa urheiluhenkeä.

Vettelinhän ei olisi tarvinnut hyssytellä Webberin perässä, jos talli ei olisi kehoittanut Webberiä hidastamaan ja varmistamaan sijoitusta. Eli oletko sitä mieltä, että Webber oli tyhmä toimiessaan tallin vaatimalla tavalla?

Siinä olet oikeassa, että nuo 7p voivat hyvinkin ratkaista mestaruuden Vettelin eduksi. Webber tuskin on siinä taistossa mukana, joten hän menetti pelkästään yksittäisen voiton, jonka tosin olisi kyllä ajollaan ansainnut.
 

RDivis

Jäsen
Vettelinhän ei olisi tarvinnut hyssytellä Webberin perässä, jos talli ei olisi kehoittanut Webberiä hidastamaan ja varmistamaan sijoitusta. Eli oletko sitä mieltä, että Webber oli tyhmä toimiessaan tallin vaatimalla tavalla?
Tyhmä? Ei kai varsinaisesti, mutta profiililtaan sellainen kakkoskuski. Mielelläänhän isommat tallit yrittävät kalastella näitä jees-miehiä siihen toiseen autoon. Mitä nopeampi jees-mies sen parempi. Webber on ollut loistava tässä roolissa. Saa nähdä palaako hän vielä ruotuun vai ilmeneekö kauden aikana ongelmia.

Nicon kohdalla itse ainakin odottelen mielenkiinnolla tuleeko hän tilaisuuden tullen pitämään nuo sanansa "I'll remember this" muistissa vai saako Brawn upotettua hänet Hämiksen sylikoiran muottiin. Veikkaan jälkimmäistä.
 

Soolo

Jäsen
Tuo Red Bullin tapaus on siitä hauska, että Vettelin tekoa tottakai nyt paheksutaan, mutta oikeasti hänhän kuitenkin on se tallin todellinen mestaruustoivo. Ikävää julkisuutta hetken aikaa, mutta lopulta pisteet meni sille oikealle kuskille. Tallin johto luultavammin pitää tätä tulosta parempana. Vettelhän tulee kuitenkin kauden lopussa se mestariehdokas olemaan.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi mitä olen aina formuloihin toivonut, on tuo että tallipisteet otettaisiin pois. Tuo antaa juuri talleille sen varan mihin pystyy tallimääräykset oikeuttamaan. Tällöin jokainen todellakin ajaisi vain itselleen.

Tallipisteet ja tallimestaruus on tallille suurempi asia kuin kuljettajan mestaruus. Tallissa työskentelee satoja jollei toista tuhattakin työntekijää, joten tallin mestaruus on voitto koko henkilöstölle. Eikä pidä unohtaa sitä tosiasiaa, että tallien tulonjako perustuu saavutettuihin MM-pisteisiin. Vain kymmenen parasta saa tuloja ja paremmuusjärjestyksen ratkaisemiseen pitäisi kehittää joku toinen menetelmä mikäli tallipisteistä luovuttaisiin. Paras tulonjakohan olisi tietysti tasajako kaikille, mutta epäilen, ettei sellasita sopua koskaan synny. Suuret tallit eivät luovu miljoonista dollareista pikkutallien eduksi hyvyyttään. Eikä lisärahan saaminen Ecclestoneltakaan (Concorde-sopimus) ole helppo homma.
...
Saapa nähdä mitä Red Bullien välillä tapahtuu tulevissa kisoissa. Nyt on selvää, ettei tallimääräyksiä tarvi totella. Webberiä kyrpi aika huolella eilinen ja hän jos joku on valmis maksamaan potut pottuina. Tai sitten Vettel antaa loppukaudesta, mestaruustaiston niin salliessa, hyvityksen ja Mark saa voittonsa.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Tallin johto luultavammin pitää tätä tulosta parempana. Vettelhän tulee kuitenkin kauden lopussa se mestariehdokas olemaan.

En usko että pitää, tai varmasti toivoi että Vettel olisi ohjeita noudattanut, tai jos olisvat halunneet välttämättä Vettelin voittavan niin mikseivät olisi Webberiä ksäkeneet väistämään? Jos Webber ei tälläisen rooliin olisi tyytynyt niin miksi hän ylipätään ajaa Red Bullilla? Sinnehän olisi varmaankin voinut jonkun muunkin palkata ja jo lähtökohtaisesti tehdä selväksi että on kakkoskuski, jos tallilla olisi tälläiseen tahtotila.

En ole ikinä ymmärtänyt mikä ongelma tallimääräyksissä on, tai jos jollekin on ongelma niin miksi saurata koko lajia, vähän sama kun pyöräilyn seuraaja valittelee tallimääräyksiä.

Varsinkin näillä nykyrenkailla olisi sulaa tyhmyyttää ajatuttaa kuskeja toisiaan vastaan. Fakta vain on se että jos/kun on vastaava tilanne mikä Red Bullilla oli niin olisi tyhmää sulattaa renkaat sillä että yritetään ohitella toisiaan, pahimmassa tapauksessa tämä kuluttaisi renkaita turhan paljon ja sieltä olisi Mersut päässeet ohi.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kyllähän tallimääräykset ovat sinällään arsesta, mutta niiden täydellinen kitkeminen pois on hiukan mahdotonta. Sinällään kyllä ymmärrän hiukan paremmin tällaiset "varmistakaa sijoituksenne"-ohjeet kuin sen että tarkoituksellisesti määrätään päästämään takana tuleva kuski ohittamaan tilanteessa jossa MM-taistelu ei sitä vielä vaadi, eikä tällä takanatulevalla kuskilla ole esimerkiksi selkeästi nopeampi auto jolla taistella vielä jotain edellä olevaa toisen tallin autoa vastaan.

Sanoiko Webber tuossa podium-haastattelussa kaiken muun ohella, että Sebastian ei saa tuosta tempustaan mitään seurauksia tallin sisällä koska on jotenkin "suojeltu"? Vai kuulinko täysin väärin tuon haastattelun...

Voisiko olla että Webber viittasi siihen että Vettelin "manageri" Helmut Marko on myös Red Bullin johtoportaassa ja suojelee varmasti kultapoikaansa. Onhan Marko aiemminkin osoittanut kommenteillaan että hänestä Webberin pitäisi olla puhtaasti Vettelin kiltti aseenkantaja.
 
Viimeksi muokattu:

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Pankkiyhtiö laittoi osaksi Vettelin syyksi etusiiven rikkoutumisen: Alonso manasi huonoa onnea - ja Vetteli - MTV3.fi - Urheilu - F1 - Uutiset. Itsessä ei siis mitään vikaa, toiset pysähtelevät vain radalle. Jatkossa kannattaa varmaankin olla aavistuksen enemmän hereillä?

Tässä taas yksi esimerkki siitä, miksi kukaan Ferrari leirin ulkopuolella ei kyseisestä kuljettajasta pidä. Sen verran pitäisi cojoneseja löytyä, että kykenisi edes nämä päivänselvät omat virheensä myöntämään. Taitaa vaan olla liikaa pyydetty mr kulmakarvalta.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Tässä taas yksi esimerkki siitä, miksi kukaan Ferrari leirin ulkopuolella ei kyseisestä kuljettajasta pidä. Sen verran pitäisi cojoneseja löytyä, että kykenisi edes nämä päivänselvät omat virheensä myöntämään. Taitaa vaan olla liikaa pyydetty mr kulmakarvalta.
Ei kaikki Ferrari leirissäkään miehestä henkilönä pidä, mutta kuljettajana mies on aivan loistava. Hauskaa vain aina lukea että lähes 95% viesteistä koskee miten mulkku Alonso on, no jopas.. siinäpä vasta uutta tietoa. Mutta samankaltaisia kuljettajia nuo muutkin huiput eli Hamilton ja Vettel on, eli heiltäkin sitä tiettyä kusipäisyyttä löytyy.
 

RDivis

Jäsen
Mutta samankaltaisia kuljettajia nuo muutkin huiput eli Hamilton ja Vettel on, eli heiltäkin sitä tiettyä kusipäisyyttä löytyy.

Näinhän se menee, ei Kimikään ole mikään kivakivajeejee -jamppa. Joskin hänellä tuo voittajapersoona tulee hieman eri tavalla esiin. Jotenkin tuntuu, että autossa Kimi menee vielä hieman syvemmälle siihen maailmaan, jossa on vain kuski, auto ja rata, kuin mitä muut.

Meillä oli jo yksi jeejee-mies ja missäs hän on nyt? Ei ainakaan F1:ssä. Bottaskin vaikuttaa huolestuttavan mukavalta jätkältä. Ei toki ole päässyt vielä kunnolla näyttämään kynsiään radalla. Saa nähdä löytyykö sieltä mean streak tosipaikan tullen.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Näinhän se menee, ei Kimikään ole mikään kivakivajeejee -jamppa. Joskin hänellä tuo voittajapersoona tulee hieman eri tavalla esiin. Jotenkin tuntuu, että autossa Kimi menee vielä hieman syvemmälle siihen maailmaan, jossa on vain kuski, auto ja rata, kuin mitä muut.

Meillä oli jo yksi jeejee-mies ja missäs hän on nyt? Ei ainakaan F1:ssä. Bottaskin vaikuttaa huolestuttavan mukavalta jätkältä. Ei toki ole päässyt vielä kunnolla näyttämään kynsiään radalla. Saa nähdä löytyykö sieltä mean streak tosipaikan tullen.

Kimihän on esim. talliaan kohtaan armoton, jos säädöt ei ole kohdallaan niin niitä muutellaan vaikka läpi yön. Ja kuten kirjoititkin, Kimi tuntuu uppoavan täysin omiin maailmoihinsa ajessa. Jotkuthan kritisoivat viime vuoden "just leave me alone" kommentteja sen takia, että omalle tallille ei tarvitsisi ärhennellä. Tuohan vaan kuvastaa sitä keskittymistä ja voitontahtoa mikä miehellä on.

Mietin eilen täysin samaa Kovalaisesta. Hyvä kuskihan Heikki on, mutta oliko miehellä sitten munaa olla riittävän vaativa? Heikkihän mukavuuden multihuipentuma, ei ole varmaan koskaan sanonut pahaa sanaa kenellekkään ja aina iloinen. Mulle jäi Heikistä kuva kohtuullisen nopeana mutta turhan nöyristelevänä kuskina.

Ja mitä tuohon Vettelin touhuun tulee, niin olihan tuo perseestä. Kisan kohokohta oli Vettelin epätoivoinen "Mark" uikutus vittuuntuneelle Webberille. Jo(t)ku täällä vertasivat Vettelin temppua cheap shottiin ja se oli aika hyvä vertaus. Vettel ilmeisesti sai Webberin kiinni sen takia että Webber oli himmannut koneen tehoja. Saattaa Vetteliä vielä tällä kaudella kaduttaa tämä tempaus, jossain kisassa voisi olla elintärkeä päästä Webberistä ohi mutta sillä kertaa voi Markilta jäädä myös tallimääräykset kuuntelematta.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Elvis Presley - Heartbreak Hotel
Pankkiyhtiö laittoi osaksi Vettelin syyksi etusiiven rikkoutumisen: Alonso manasi huonoa onnea - ja Vetteli - MTV3.fi - Urheilu - F1 - Uutiset. Itsessä ei siis mitään vikaa, toiset pysähtelevät vain radalle. Jatkossa kannattaa varmaankin olla aavistuksen enemmän hereillä?

Sen verran ottaa omaan piikkiin, että päätös jatkaa rikkinäisellä etusiivellä oli yhteinen, eikä ainoastaan tallin. Hölmöä silti laittaa peräänajo Vettelin piikkiin.
 
Suosikkijoukkue
KK
Olipa kisa. MTV3:n toimituksen TOPIT ja FLOPIT täsmää aika hyvin, mikä meni pieleen ja mikä nappiin.

Force India oli saamassa hienoa pisteposttia, mutta väärin suunniteltu rengaspultti vesitti molempien kuskien kisat täysin. Samoi McLaren ei saanut Buttonin eturengasta kunnolla kiinni, joten Button kärsi samasta ongelmasta.

Alonso oli niin naurettava tallinsa kanssa, ettei mitään järkeä. Fiksulla taktiikalla olisi voinut vielä helpostikkin päästä pisteille, mutta ensin oma hölmöily ajaessaan Vettelin perään ja sitten vielä tallin kanssa tehty erittäin alokasmainen virhe, kun eivät ottaneet autoa varilloe, jotta voisivat vaihtaa siiven. Täydellä vauhdilla pääsuoran päässä antaa aika kovaa downforcea rikkinäiselle etusiivelle pudottaen siiven etupyörien alle. Näitä samanlaisia tilanteita on sattunut niin monta kertaa, että Ferrarin kaltaisen tallin olisi se pitänyt tajuta. No itse olin aika huvittunut ja jopa iloinen, että Alonson kisa meni mönkään.

Lotuksen vauhti ei näemmä sateella ole sama kuin kuivalla. Kun rata kuivui ja lämpeni, pystyí Kimi ajamaan kärjen kanssa aikalailla samoja aikoja. Lisäksi Kimi jäi harmillisesti muutamankin auton taakse pääsemättä ohi. Ei taida suoranopeudetkaan olevan Lotuksen vahvuuksia. Uskon Lotuksen ja Kimin olevan todella vahva, kunhan aika-ajot ja kisa päästään ajamaan kuivassa ja lämpösessä tai ainakin kuivassa.

Vetteli menetti pisteitä kyllä minun silmissäni. Webber totteli tallimääräystä, toisin kuin Vettel. Vettelin pitäisi uskoa pomoa, niin kuin menkin tottelemme työpaikallamme. Webber oli niin kaukana, että ilman tallimääräystä, ei Vettel ei olisi saanut Markia kiinni. Toivottavasti Webber muista tämän pitkään, ainakin tämän kauden.

Mercedes taas teki mielestäni todella väärin Rosbergia kohtaa. Nico oli niin paljon nopeampi kuin Hamilton. Liäski Hamiltonille sanottiin, että renkaita ja bensaa pitää säästää, mutta Nicolle kerrottiin, että pidetään nämä sijat. Kyllä tämä kertoi sen, että tallin sisällä Nico on se kakkoskuski. Ei varmaan kiva Nicon kannalta, kun ajetaan ensimmäisiä kisoja ja Nico on ollut kauemmin Mersulla kuin Louis.

Kaiken kaikkiaan on harmi huomata näinkin aikasessa vaiheessa kautta, että tallimääräykset ovat todella voimakkaasti läsnä ja niitä tullaan varmasti käyttämään pitkin kautta.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Vettelinhän ei olisi tarvinnut hyssytellä Webberin perässä, jos talli ei olisi kehoittanut Webberiä hidastamaan ja varmistamaan sijoitusta. Eli oletko sitä mieltä, että Webber oli tyhmä toimiessaan tallin vaatimalla tavalla?

Siinä olet oikeassa, että nuo 7p voivat hyvinkin ratkaista mestaruuden Vettelin eduksi. Webber tuskin on siinä taistossa mukana, joten hän menetti pelkästään yksittäisen voiton, jonka tosin olisi kyllä ajollaan ansainnut.

Ei se Webberin syytä ollut, että totteli tallia. Tyhmää vaan tallin puolelta antaa tuollaisia multi 21:siä, kun ajetaan vasta toista kisaa ja ainakin teoriassa Webber on yksi Vettelin pääkilpailijoista mm-taistossa. Tuskin Webberkään jäi enää hyssyttelemään Vettelin taakse ohituksen jälkeen, mutta ei siltikään saanut kiinni, joten voisi sanoa, että nopeampi voitti.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Elvis Presley - Heartbreak Hotel
Lotuksen vauhti ei näemmä sateella ole sama kuin kuivalla. Kun rata kuivui ja lämpeni, pystyí Kimi ajamaan kärjen kanssa aikalailla samoja aikoja. Lisäksi Kimi jäi harmillisesti muutamankin auton taakse pääsemättä ohi. Ei taida suoranopeudetkaan olevan Lotuksen vahvuuksia. Uskon Lotuksen ja Kimin olevan todella vahva, kunhan aika-ajot ja kisa päästään ajamaan kuivassa ja lämpösessä tai ainakin kuivassa.

Olen kanssasi samaa mieltä. Mietin tuossa itsekin, että Kimi tulee olemaan vahva tällä kaudella, mikäli kelit pysyy lämpöisenä. Vielä kun jollakin konstilla saisi itsensä edes kuuteen ensimmäiseen ruutuun aika-ajoissa. Sen pystyy jo kahden kilpailun perusteella sanomaan, että kuivalla vauhtia piisaa.

Vetteli menetti pisteitä kyllä minun silmissäni. Webber totteli tallimääräystä, toisin kuin Vettel. Vettelin pitäisi uskoa pomoa, niin kuin menkin tottelemme työpaikallamme. Webber oli niin kaukana, että ilman tallimääräystä, ei Vettel ei olisi saanut Markia kiinni. Toivottavasti Webber muista tämän pitkään, ainakin tämän kauden.

Taisi Vettel kusta omaan taskuunsa tässä asiassa. Epäilen Markin kostavan tämän jollakin tavalla tällä kaudella. Pahimmassa tapauksessa Webber rupeaa ajamaan Vetteliä vastaan, ja talli menettää kummatkin mestaruudet sen takia. No tuskin niin käy, mutta eiköhän Vettel vielä nenilleen saa.

Mercedes taas teki mielestäni todella väärin Rosbergia kohtaa. Nico oli niin paljon nopeampi kuin Hamilton. Liäski Hamiltonille sanottiin, että renkaita ja bensaa pitää säästää, mutta Nicolle kerrottiin, että pidetään nämä sijat. Kyllä tämä kertoi sen, että tallin sisällä Nico on se kakkoskuski. Ei varmaan kiva Nicon kannalta, kun ajetaan ensimmäisiä kisoja ja Nico on ollut kauemmin Mersulla kuin Louis.

Melko selvästi Nico on kakkonen. Saa nähdä miten Brawn yrittää häntä kyykyttää. Hamiltonilla saattaa olla sopimuksessakin pykälä, jolla vaatii yknöskuskin aseman. Rosbergin viimeinen kausi Mersulla?
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ei se Webberin syytä ollut, että totteli tallia. Tyhmää vaan tallin puolelta antaa tuollaisia multi 21:siä, kun ajetaan vasta toista kisaa ja ainakin teoriassa Webber on yksi Vettelin pääkilpailijoista mm-taistossa. Tuskin Webberkään jäi enää hyssyttelemään Vettelin taakse ohituksen jälkeen, mutta ei siltikään saanut kiinni, joten voisi sanoa, että nopeampi voitti.

Eiköhän talli antanut käskyn sen takia etteivät RB-autot klikkaa toisiaan radalta ulos kilpailessa. Olisi äkkiä valunut varma kaksoisvoitto pisteettömäksi kisaksi. Ehkä kilpailun kannalta typerä käsky, mutta tallin kannalta hyvinkin ymmärrettävä.
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Pankkiyhtiö laittoi osaksi Vettelin syyksi etusiiven rikkoutumisen: Alonso manasi huonoa onnea - ja Vetteli - MTV3.fi - Urheilu - F1 - Uutiset. Itsessä ei siis mitään vikaa, toiset pysähtelevät vain radalle. Jatkossa kannattaa varmaankin olla aavistuksen enemmän hereillä?

Tulihan se sieltä. Kyllä on munaton kaveri, kun aina vika on kaikissa muissa ja tallikaverina ei saa olla toista nopeaa kuskia.

Noh on se silti perseestä, että toinen tottelee tallia ja toinen ei ja se tottelevampi kärsii. Seb takuulla tiesi tuosta "Multi 21" komennosta. Todella halpa temppu Sebiltä, aivan samaa tasoa Schumi-Barrichello maalisuora tallimääräys episodin kanssa.

Totta kai Webber "totteli" tallimääräystä, kun se oli hänen edukseen. Sebulle iso peukku, että haistatti pitkät tälle formuloihin pesiintyneelle syövälle. Vielä, kun olisi jättänyt ne turhat anteeksipyynnöt pois. Miksi Sebun täytyisi pyytää anteeksi, että hän haluaa ajaa kilpaa eikä noudata säälittäviä tallimääräyksiä, varsinkin kun Webber johti kisaa sen takia että talli sössi Sebun varikkopysähdyksen ajankohdan kanssa. Miten oikeasti tuota voi verrata Schumi-Barrichello maalisuora yökötyksiin. Tässähän nimenomaan haistatettiin pitkät noille yökötyksille. Ja Webber tiesi tasan tarkkaan pelin hengen, kun näki Sebun puskurissaan, ja kovan ja rehdin kilvanajon jälkeen Sebu Webberin ohitti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös