Noista porrasnokista Caterham ja Sauber ovat kyllä ihan omaa luokkaansaa rumuudellaan. Lotus ja Toro Rosso ovat tehneet ihan kelvollisen näköiseksi tuon. Mäkki toki on hienoin, mutta noiden MTV3 sivujen olleiden kuvien perusteella myöskään Marussialla ja HRT:llä ei ole tuota porrasta vaan kaartaa suoraan alaspäin.
Omiin silmiin kuvien perusteella Ferrarin nokka on ylivoimaisesti rumin. Lotuksella ja Force Indialla taasen hienoin noista porrasnokista.
Eikös Marussialla ja HRT:llä ollut jonkinlaista aerodynamiikkayhteistyötä(onko yhdyssana?) McLarenin kanssa? Jostain muistelisin että ainakin jommalla kummalla näin olisi. Olisiko siinä sitten syy samanlaisiin nokkiin...
Hyvin aloitti Kimi! Aivan mahtavasti suorastaan. Vaikka olisi minkälaiset PR-kierrokset niin ei kuka tahansa ratinkääntäjä olisi kärjessä ollut.
Räikkönen muuten ajoi tuon päivän nopeimman kierroksen medium-renkailla ja ajoi muutaman kierroksen ennen kuin veti tuon pohjan, joten ei radalle ainakaan ihan huuruilla ilmeisesti lähdetty pelkästään PR mielessä.
Tuskin Lotuksesta voittaja-autoksi on, mutta uskoisin pari kertaa ainakin podiumille yltävän. Grosjeanin piekseminen 100-0 ja pari podiumia, niin voi olla tyytyväinen Kimiin.
Nyt on oikeasti odottavainen fiilis ennen kautta taas parin vuoden tauon jälkeen. Kaikki kunnia Kovalaiselle, mutta kyllä Kimi on se joka kiinnostaa. Heikki on kyllä ajanut niin hyvin kuin Caterham/Lotuksella on parin kauden aikana pystynyt. Sitä arvostan suuresti enkä ymmärrä sitä halveksuntaa, jota Heikki saa. Ehkä me suomalaiset vain olemme tottuneet liikaa menestykseen formuloissa. Onhan prosentit aika huikeat, kun yhteensä on ollut kahdeksan eri suomalaista ajamassa ja niistä kolme on voittanut mestaruuden urallaan. Noistakin kahdeksasta voisi ottaa pois Leo Kinnusen ja Mikko Kozarowitzkyn, jotka osallistuivat vain muutaman kerran F1-kisan karsintoihin aikoinaan.