Eihän tuo tilanne ole muuttunut sinänsä miksikään, aina noita maksukuskeja on ollut ja aina tulee olemaankin. Tilannehan on nyt jopa parempi kuin mitä se on pahimmillaan ollut, koska näistä maksukuskeistakin suurin osa on kuitenkin jonkinlaisia rattimiehiä eikä ihan täydellisiä katastrofeja kuten esim. 90-luvulla pahimmillaan nähtiin. Ensi kauden kuskeista ainoastaan HRT:n "Karting-Keijo" taitaa mennä tuohon sarjaan kun taas muilla maksukuskeillakin on jonkinlaisia näyttöjä pikkuformuloiden puolelsta.
Ja mitä tulee tuohon schollin kysymykseen siitä että mitä väliä sillä on kuka noita häntäpään autoja ajaa, niin eihän sillä sinänsä mitään isoa merkitystä menestyksen kannalta olekaan. Vaan on sillä tallin kehityksen kannalta jonkinlainen merkitys kuka niitä autoja ajaa, ja toisaalta toivoisi aina näkevänsä jokaisessa autossa parhaat mahdolliset kuskit ettei ainakaan huonompaan vaihdettaisi jos kuljettajaa vaihdetaan.
Mutta kuten sanottua niin maksukuskeja on aina ollut ja tulee olemaan, ja kyllähän tuo rahakin tietysti on merkittävä tekijä tallin kehityksen kannalta vaikka Caterhamilla ei käsittääkseni rahoituksen kanssa mitään isompia ongelmia ole ollutkaan. Mutta jos esim. kuljettajan palkasta säästetään joku miljoona ja päinvastoin saadaan uuden kuljettajan mukana muutama miljoona lisää niin onpahan sekin summa laitettavissa tallin ja auton muuhun kehittämiseen. Että sikäli ymmärtää tuon vaihdoksen vaikka kuljettaja ei välttämättä yhtään paremmaksi vaihtunut.
Ja mitä tulee tuohon schollin kysymykseen siitä että mitä väliä sillä on kuka noita häntäpään autoja ajaa, niin eihän sillä sinänsä mitään isoa merkitystä menestyksen kannalta olekaan. Vaan on sillä tallin kehityksen kannalta jonkinlainen merkitys kuka niitä autoja ajaa, ja toisaalta toivoisi aina näkevänsä jokaisessa autossa parhaat mahdolliset kuskit ettei ainakaan huonompaan vaihdettaisi jos kuljettajaa vaihdetaan.
Mutta kuten sanottua niin maksukuskeja on aina ollut ja tulee olemaan, ja kyllähän tuo rahakin tietysti on merkittävä tekijä tallin kehityksen kannalta vaikka Caterhamilla ei käsittääkseni rahoituksen kanssa mitään isompia ongelmia ole ollutkaan. Mutta jos esim. kuljettajan palkasta säästetään joku miljoona ja päinvastoin saadaan uuden kuljettajan mukana muutama miljoona lisää niin onpahan sekin summa laitettavissa tallin ja auton muuhun kehittämiseen. Että sikäli ymmärtää tuon vaihdoksen vaikka kuljettaja ei välttämättä yhtään paremmaksi vaihtunut.