Pieniä johtopäätöksiä tähänastisista testeistä:
-Ei vaikuta vieläkään oikein ruusuiselta Kova-Heikin kannalta. Caterhamia on vaivannut huomattava epäluotettavuus molemmilla viikoilla. Oikeastaan minään testipäivänä Caterham ei ole noussut kierrosajoissa edes kovin lähelle kuin Williamsia ja muistetaan että takana oleva Marussia pöristelee vanhalla autolla. Onko tämä sitten vain seurausta liian vähäisistä testikierrosmääristä, vai onko tämäkin Caterham/Team Lotus-auto vain liian hidas, sen aika näyttää. Mutta pahoin pelkään että kovin suurta harppausta ei tälläkään kaudella nähdä.
-Maldonadon testien nopein aika saavutettiin ilmeisesti supersoft-renkailla ja minimipolttoaineella. Liekö sitten kyseessä yritys jouduttaa joitain sponsorineuvotteluja. Muiden päivien vaatimattomat ajat eivät Williamsillekaan lupaa hyvää, Toro Rosso, Sauber ja Force India näyttäisivät karanneen heiltä.
-Vaikka Force India ja Sauber ovat heittäneet kohtuu hyviä kierrosaikoja, on vähän vaikea sanoa heidän todellisesta iskukyvystään mitään. Tämä pääasiassa johtuu siitä että ennakkoon vahvimmat tallit Red Bull ja McLaren tuntuvat pelaavan jonkinlaista kissa ja hiiri-leikkiä ja säästelevät vielä paukkuja ja ovat keskittyneet pääasiassa ilmeisesti testailemaan rengaskulutusta ja renkaiden toimivuutta erilaisilla bensamäärillä.
-Kuten jo edellisessä tuli esille, Red Bullin ja McLarenin todellisesta vauhdista on vaikea sanoa vielä mitään, talleilla ei sinänsä ole suurempaa painetta esimerkiksi näyttää sponsseille mitään heittämällä itseään testiajoissa kärkeen kuten noilla pienemmillä. Red Bull vaikuttaisi taas hitusen nopeammalta, mutta McLaren on tainnut olla testien luotettavin auto ja kulkenut hyvin raskaalla kuormalla verrattuna muihin. Totuutta näiden huippuvauhdeista saataneen ensi viikon testeistä, silloin luultavasti nähdään jo aika-ajosimulaatioitakin.
-Mersusta ei oikein voi sanoa vielä mitään koska ovat ajaneet viikon vähemmän uudella autolla kuin muut. Luotettavalta tuokin vaikuttaa, nopeudesta on paha sanoa mitään.
-Ferrarin tilanne on vaikeasti tulkittavissa. Se että testit ajetaan kaikki Espanjassa vääristää hiukan tilannetta, sillä ilmeisesti Santanderin takia Alonson annetaan välillä vetää nopeita PR-kierroksia, mikä tekee analysoinnista vaikeaa.