Tuo huhu että Petrov veisi Trullin paikan Caterhamilla taisi olla pelkkä ankka kun Caterham ilmoitti nyt palkanneensa kolmoskuskikseen Giedo van der Garden, ja ilmoitti samalla että kisakuljettajina jatkaa Kovalainen ja Trulli. Jossakin välissähän kerrottiin sellaisesta suunnitelmasta että Petrov olisi tullut talliin kolmoskuskiksi ja hypännyt siitä sitten mahdollisesti kesken kauden Trullin tilalle kisakuskiksi mutta tuo kuvio ainakaan ei nyt siis toteudu.
Taitaa käydä niin että Petroville jää luu käteen kun tuo HRT:nkin paikka meni Karting-Keijolle ja kisakuskin paikkoja ei ole enää missään vapaana. Ei se aina onnistu rahallakaan... Eipä silti, ei tuo Petrov näistä maksukuskeista missään nimessä huonoimmasta päästä ole. Mieluummin häntä katselisi radalla kuin jotain Karting-Keijoa ja de la Rosaa.
Mikä vaikutus tuohon keulaan on sillä, että Pirellin renkaat "sulivat" alta lähes heti, joten ehkäpä tallit haluavat rakentaa nyt aerodynamisesti sellaisen auton, joka on armeliaampi renkaille, kun on osoittautunut, että valmistaja toimittaa sellaisia renkaita, joiden kulutuskestävyys on huono?
Veikkaisin että merkitys on aika pieni. Tuolla nokkakartion yläpuolen muotoilulla ei ole aerodynaamisen pidon kannalta kovin suuri merkitys ja tuolla nokkakartion muotoilulla pyritään maksimoimaan auton alle ja pohjalevylle menevät virtaukset, ja kun tuo sääntömuutos pakottaa tekemään nokkakartion maksimissan tietyn korkuiseksi niin sitä on pakko vaan ollut litistää siltä puolelta jolla ei ole niin suurta merkitystä - eli siis yläpuolelta.
Se mihin tuo nokassa oleva kyhmy ehkä eniten vaikuttaa on kuljettajan pään yläpuolella olevaan airboxiin (eli siis sitä kautta moottorille) menevät ilmavirtaukset. Mutta eiköhän nuo insinöörit lie tuonkin tutkineet että miten haitta saadaan minimoitua tai käännettyä jopa hyödyksi. Rumia nuo ratkaisut kyllä on mutta ihan varmasti toimivia koska ei niitä muuten tuollaiseksi olisi tehty.
McLarenilla tosiaan tuo nokka tehty matalammaksi kokonaisuudessaan koska heidän keula-/pohjaratkaisunsa on muutenkin erilainen kuin muilla, ja sen takia siihen ei ole tarvinnut tehdä tuota kyhmyä koska nokka on jo valmiiksi reilusti alle tuon 55 cm:n. Tuolla Mäkin nokan allahan on sellainen "tunneli" joka johtaa ilmaa rungon alle ja sen pitäisi kuulemma toimia samalla tavalla kuin tuo äärimmäisen korkealle nostettu nokka mitä muut tallit ovat käyttäneet. Nähtäväksi jää onko noilla ratkaisuilla sitten isoa eroa ja jos on niin kumman eduksi.?