Kun täällä oli juttua noista parhaista kuljettajista niin tässä BBC:n mielestä kaikkien aikojen top-20. Ilta-Sanomien sivuilla.
Kimi ei listalle mahtunut mutta mielestäni suurempi vääryys on että Schumacher ei ole top-3:ssa.
Mielestäni kuuluisi vieläkin alemmaksi. Paluun jälkeen on tullut selväksi, että kun talli ei ole pelkästään hänen takanaan ei enää niin hyvin kuljekaan.
Alkoi hivenen karkaamaan jo Ferrari-aikana. ikääkin alkoi jo olla ja sittemmin välivuosien jälkeen uuteen talliin. En silti sorru tämän enempää selittelyihin sillä parhaimmillaan Schumacher oli jumalaisen hyvä. Kun autoon tuli jotain vikaa ja se ilmoitettiin hänelle radiolla niin Schumi kompensoi hanskalla ja toi lähes aina auton maaliin, ja useimmiten voittajana. Sadekelin specialisti. Silloin kun piti ajaa kovia kierroksia esim varikkorumban aikana niin herra varjelkoot hän ajoi salamakierroksia. 2000-luvun alkupuoliskolla oli tietenkin autokin maagisen luotettava ja nopea kun Barrikin varmisti monena vuonna kakkossijansa jo hyvissä ajoin ennen päätöskilpailua. Omassa mielessäni kirkkaasti paras kuski ikinä.
Nyt sen perseilyn takia on ajopaikka kiven takana.
"Kovalainen ei ole miettinyt, pitäisikö välivuoden ja palaisi formula ykkösiin vaikkapa kaudella 2014.
"Tosiasia on, etten sellaista paluuta varikolle pysty tekemään. Ei minun statukseni siihen riitä", Kovalainen myönsi realistisesti."
Kovalaisen F1-ura saattaa loppua Brasilian osakilpailuun - Formula 1 - Urheilu - Helsingin Sanomat
Alkoi hivenen karkaamaan jo Ferrari-aikana. ikääkin alkoi jo olla ja sittemmin välivuosien jälkeen uuteen talliin. En silti sorru tämän enempää selittelyihin sillä parhaimmillaan Schumacher oli jumalaisen hyvä. Kun autoon tuli jotain vikaa ja se ilmoitettiin hänelle radiolla niin Schumi kompensoi hanskalla ja toi lähes aina auton maaliin, ja useimmiten voittajana. Sadekelin specialisti. Silloin kun piti ajaa kovia kierroksia esim varikkorumban aikana niin herra varjelkoot hän ajoi salamakierroksia. 2000-luvun alkupuoliskolla oli tietenkin autokin maagisen luotettava ja nopea kun Barrikin varmisti monena vuonna kakkossijansa jo hyvissä ajoin ennen päätöskilpailua. Omassa mielessäni kirkkaasti paras kuski ikinä.
Kuten jo mainittiin ei Schumacherin kilpi ole mitenkään tummunut näiden kolmen kauden myötä. Nytkin Nico on ollut selvästi heikompi kuin Rehtori ja Mersu aivan susi.
Pelkkää pistetaulukkoa vilkaisemalla voikin asian noin nähdä, mutta tosiasia on se, että Schumilla on ollut todella paskaa tuuria useassa kisassa. Vauhti on ollut reippaasti parempaa kuin Nicolla. Oikeastaan Schumi ollut paljon parempi heti sen Nicon yhden voiton jälkeen.
Heikillähän oli käsittääkseeni allekirjoitusta vaille valmis soppari Toyotan kanssa kaudesta 2010, mutta Toyotan lopettaessa kilpailutoimintansa joutui Heikki Caterhamille. Sääli sinänsä. Jotkuthan väittää, että Toyotan kehitteillä ollut auto kaudelle -10 olisi ollut lähes tulkoon samaa tasoa kuin Brawn GP:n auto kaudella -09. Nää nyt on taas näitä huhupuheita, mutta olis se Heikki nyt parit pistesijat ainakin ajellut jos Toyotalle ois päässy.
Pitäisikö FIA:n vapauttaa tupakkayhtiöt pannastaan ja antaa heidän taas sponsoroida? Yht'äkkiä ilmestyisi paljon lisää rahaa palkata kunnon kuskeja.
Onkos tuo nyt sitten loppujen lopuksi FIA:sta kiinni? Eikös ainakin EU-lainsäädäntö kiellä tuon joka tapauksessa vaikka FIA näyttäisikin vihreää valoa? Pahimmillaanhan tuo tarkoittaisi sitten sitä että Euroopasta vietäisiin loputkin kisat jonnekin Vinku-Intiaan jossa tupakan mainostaminen on sallittua.
Schumin menestys Ferrari-vuosina pohjautui minun mielestäni ensinnäkin siihen että hän sai (vaati?) tallissa täysin suvereenin aseman jossa koko talli työskenteli pelkästään hänen eteensä, mutta ennen kaikkea siihen että Ferrari testasi aivan järjettömän paljon tuolloin verrattuna muihin talleihin. Tällä tavoin auto saatiin rakennettua pilkulleen Schumin mieltymysten mukaiseksi ja myös nopeaksi ja toimivaksi. Nyt kun testaaminen on rajoitettu minimiin ja säätöjä ei voida enää hinkata päivätolkulla ennen jokaista kilpailua niin Schumi on ollut aivan tavan kuolevainen, ja välillä jopa aika pahasti hukassa.
Ensinnäkin, eikös se sitten tee Schumista päällikön että täysin hänelle kehitetty auto on niin kaikkien ajettavan ylivoimainen että ainakin parina vuonna myös tallikaveri varmisti sarjan kakkospaikan jo ennen päätöskisoja?
Turha siitä on Ferraria syyttää että ainoana superammattilaisena testasivat päivät läpeensä.
Onkos tuo nyt sitten loppujen lopuksi FIA:sta kiinni? Eikös ainakin EU-lainsäädäntö kiellä tuon joka tapauksessa vaikka FIA näyttäisikin vihreää valoa? Pahimmillaanhan tuo tarkoittaisi sitten sitä että Euroopasta vietäisiin loputkin kisat jonnekin Vinku-Intiaan jossa tupakan mainostaminen on sallittua.